kevlar jeans, bieden die echt bescheming?

euhm.. ik denk dat je de quote van MRoi en mijn eigen post door elkaar haalt :?Op het circuit mag je toch alleen maar met leer rijden?

Meestal wel, daarom twijfel ik ook. Volgens mij had ik toen een leren pak geleent.

Anyhow I kinda lost count :9 Maar die broeken zijn echt wel aan te bevelen!
 
Eem kevlar broek is veel sterker dan een spijkerbroekje, maar ik denk dat een leren motorbroek nog veel beter werkt.

Dus ja, wat is goed genoeg? ( ik zag vorige week een motorijder in een korte broek!)
 
misschien eens naar en berik dealert in de buurt zoeken..
ik vertik het uiteraard om voor zo'n zomerding meer te betalen dan mijn winter-motorjas..
Alles moet in evenwicht blijven..
 
Ja anders ga je je voorstellen hoeveel geld je anders in leuke motor onderdelen had kunnen stoppen, right? ;)
 
Hmm zoveel heb ik niet nodig voor dat ding. Het chinese dieselblokje is tot nu toe kogelvrij..
 
Ik ben erachter Draggin'jeans werken :Y

6 weken geleden een schuiver gemaakt en de broek is nog steeds heel (nee ook geen schaafwonden). Breuken kan je er natuurlijk niet mee voorkomen.
 
Ik ben erachter Draggin'jeans werken :Y

6 weken geleden een schuiver gemaakt en de broek is nog steeds heel (nee ook geen schaafwonden). Breuken kan je er natuurlijk niet mee voorkomen.

Als je frontaal ergens tegenop botst ben je sowieso de pineut. Of je nou een leren broek of een jeans broek draagt.

Heb vandeweek een jeansbroek van Richa gekocht. Naast kevlar zit hier ook een kniestuk in. Deze is ook nog eens makkelijk te vervangen voor een harder exemplaar.
De broeken van draggin hebben die mogelijkheid niet voor zover ik weet.
 
Als je frontaal ergens tegenop botst ben je sowieso de pineut. Of je nou een leren broek of een jeans broek draagt.

Heb vandeweek een jeansbroek van Richa gekocht. Naast kevlar zit hier ook een kniestuk in. Deze is ook nog eens makkelijk te vervangen voor een harder exemplaar.
De broeken van draggin hebben die mogelijkheid niet voor zover ik weet.

Klopt zitten geen kniestukken in.

Volgend jaar voor een kijken met kniestukken (vind ik achteraf gezien toch prettiger qua gevoel).
 
Bij deze de beloofde foto's na 3 jaar intensief gebruik en een paar schuivers:

Hier alleen slijtage van de portomonnee waar ik es op geland ben.
p5230028.jpg


Hier verschillende slijtages en schade's. Het kevlar is trouwens nog uitstekend intakt, na de schuivers.
p5230027.jpg
 
Laatst bewerkt:
En hoe bevestig je die dan?
Er zijn geen zakken voor voorzien.

Ze zijn wel comfortabel. Echt testen hoop ik nooit te doen.
 
Even een schopje voor dit oude topic:

Heeft er iemand ervaring met de Kevcar/Kevlar verstevigde spijkerbroeken?

Bijv.: http://www.motozoom.nl/webshop/meer...refix=EZ&SID=13161544&SToken=7A4175562CC25917

Is dit stevig genoeg mocht het tot een valpartij komen op de snelweg?? Of blijft er dan nog vel achter op het asfalt?

Thanks alvast!

Het Kevcor( mix van Kevlar en Cordura) is aangebracht op het zitvlak, knieën en zijkant van de broek.


Zo klinkt het niet :/
 
Even een schopje voor dit oude topic:

Heeft er iemand ervaring met de Kevcar/Kevlar verstevigde spijkerbroeken?

Bijv.: http://www.motozoom.nl/webshop/meer...refix=EZ&SID=13161544&SToken=7A4175562CC25917

Is dit stevig genoeg mocht het tot een valpartij komen op de snelweg?? Of blijft er dan nog vel achter op het asfalt?

Thanks alvast!

In de bebouwde kom gaat het goed (weet ik uit ervaring). Op de snelweg durf ik niet te zeggen.

Die E-squad broeken doen het wel goed hoor, staan filmpjes op you-tube waar ze echt misbruikt worden :Y
 
Laatst bewerkt:
ik rij nu alweer een tijdje motor, en mijn kast met kleding begint te groeien (neem aan dat dat normaal is)

maargoed, om niet elke keer op mijn werk mijzelf te hoeven omkleden of in de zomer uit mijn broek te zweten heb ik een draggin jeans met kevlar stukken. heeft iemand ervaring of die paar stukjes kevlar idd je vel beschermen bij een schuivertje.

oftwel... wie heeft er nog beenhaar door kevlar!
Ik!... :Y Fuzy in "Motor Studenten Delft XV - Waar herrie e..."


6 mei 2011: val met 50km/h, (Lindstrands Jet)

Mijn knie is weer helemaal in orde. De enige reden dat ik zoveel schade had is dat ik een te lange broek droeg, waardoor de knie beschermers iets lager vielen.
 
Laatst bewerkt:
@ Fuzy
ik rij nu alweer een tijdje motor, en mijn kast met kleding begint te groeien (neem aan dat dat normaal is)

maargoed, om niet elke keer op mijn werk mijzelf te hoeven omkleden of in de zomer uit mijn broek te zweten heb ik een draggin jeans met kevlar stukken. heeft iemand ervaring of die paar stukjes kevlar idd je vel beschermen bij een schuivertje.

oftwel... wie heeft er nog beenhaar door kevlar!
Ik!... :Y Fuzy in "Motor Studenten Delft XV - Waar herrie e..."


6 mei 2011: val met 50km/h, (Lindstrands Jet)

Mijn knie is weer helemaal in orde. De enige reden dat ik zoveel schade had is dat ik een te lange broek droeg, waardoor de knie beschermers iets lager vielen.
En dat was "maar" met 20 á 30 km/h :/


[me]Gejabo gaat er nog eens goed over nadenken voordat ie motor jeans koopt[/me]
 
Kwam dit tegen op een Belgisch forum:

Testpiloot werd letterlijk 100m aan 30km/h over het asfalt getrokken. Wat duidelijk was is dat je idd niet echt op het merk kan verder gaan en dat het bij jeansbroeken vooral aan de stevigheid van de naden ligt

Was dus Motorrijder. 'k heb hem deze week nog gekocht, juist vanwege die test.....
Beste uit de test : Alpinestars Axiom, maar aangezien dat Italiaans is, zijn 't kleine maatjes die stoppen bij maat 56, en kan ik daar niet in....
Tweede uit de test : Bering Elroy
Derde uit de test : Richa Kevlar


Heb zelf de Berik Elroy. Zit lekker (klein beetje scheef wanneer ik linkerknie met rechts vergelijk, maar heb scheve poten). Gelukkig nog niet hoeven testen. Maar Kevlar an sich is slijtvaster dan leer. Ze moeten het alleen mengen met andere materialen om het soepel te houden.
 
Ik rij altijd met een jeans van Mottowear. Zitten kniestukken in. Gekocht in Zoeterwoude bij hoeheethetookalweer Motorkledingcenter. Zit fantastisch, is alleen een beetje wijd van onder. De kniestukken zitten als ik op de motor zit precies goed, als ik rechtop sta zitten ze ietsiepietsie te laag.
Ik ben niet van plan om ze uit te testen maar als ik ze uitgetest heb horen jullie het vanzelf. Ik draag em trouwens in combinatie met Justin Boots, Amerikaanse werklaarzen. Afschuwelijk foute dingen, met allemaal tierelantijntjes erop, maar heel dik leer, heel stevig, stalen neus en stalen zool. Verder leren motorjas of textiel motorjas.
En als ik 's zomers even naar de Appie Hein ga draag ik korte broek, T-shirt en gympies.

2012 Catalogus (Nee heb geen aandelen)
 
Laatst bewerkt:
Ik rij altijd met een jeans van Mottowear. Zitten kniestukken in. Gekocht in Zoeterwoude bij hoeheethetookalweer Motorkledingcenter. Zit fantastisch, is alleen een beetje wijd van onder. De kniestukken zitten als ik op de motor zit precies goed, als ik rechtop sta zitten ze ietsiepietsie te laag.
Ik ben niet van plan om ze uit te testen maar als ik ze uitgetest heb horen jullie het vanzelf. Ik draag em trouwens in combinatie met Justin Boots, Amerikaanse werklaarzen. Afschuwelijk foute dingen, met allemaal tierelantijntjes erop, maar heel dik leer, heel stevig, stalen neus en stalen zool. Verder leren motorjas of textiel motorjas.
En als ik 's zomers even naar de Appie Hein ga draag ik korte broek, T-shirt en gympies.

Italiaanse motorkleding dus :+

Ik draag zelf de draggin' jeans (2 x mee gevallen). Hij is nu 1 x gerepareerd maar ik denk dat ik volgend jaar een E-squad ga kopen (eerst even sparen)
 
Terug
Bovenaan Onderaan