kevlar jeans, bieden die echt bescheming?

Ik rij altijd met een jeans van Mottowear. Zitten kniestukken in. Gekocht in Zoeterwoude bij hoeheethetookalweer Motorkledingcenter. Zit fantastisch, is alleen een beetje wijd van onder. De kniestukken zitten als ik op de motor zit precies goed, als ik rechtop sta zitten ze ietsiepietsie te laag.
Ik ben niet van plan om ze uit te testen maar als ik ze uitgetest heb horen jullie het vanzelf. Ik draag em trouwens in combinatie met Justin Boots, Amerikaanse werklaarzen. Afschuwelijk foute dingen, met allemaal tierelantijntjes erop, maar heel dik leer, heel stevig, stalen neus en stalen zool. Verder leren motorjas of textiel motorjas.
En als ik 's zomers even naar de Appie Hein ga draag ik korte broek, T-shirt en gympies.

2012 Catalogus (Nee heb geen aandelen)

Zijn wel mooie broeken :Y Zit het ook nog een beetje comfy?
 
Dan koop je de BMW Summer broek. Afritspijpen waar de (goede) kniebescherming in het afritsbare deel zit. Goede bescherming op de motor, je ritst de pijpe eraf en je zit lekker bij te bruinen op een terrasje.

Kom op Mike afritsbroeken dat is zo 1997...daar kan je echt niet meer mee gezien worden hoor. :+
 
Ik rij altijd met een jeans van Mottowear. Zitten kniestukken in. Gekocht in Zoeterwoude bij hoeheethetookalweer Motorkledingcenter. Zit fantastisch, is alleen een beetje wijd van onder. De kniestukken zitten als ik op de motor zit precies goed, als ik rechtop sta zitten ze ietsiepietsie te laag.
Ik ben niet van plan om ze uit te testen maar als ik ze uitgetest heb horen jullie het vanzelf. Ik draag em trouwens in combinatie met Justin Boots, Amerikaanse werklaarzen. Afschuwelijk foute dingen, met allemaal tierelantijntjes erop, maar heel dik leer, heel stevig, stalen neus en stalen zool. Verder leren motorjas of textiel motorjas.
En als ik 's zomers even naar de Appie Hein ga draag ik korte broek, T-shirt en gympies.

2012 Catalogus (Nee heb geen aandelen)

Waar zit die winkel ergens? Ik woon zelf in Z'meer dus kan dan zo ff langs rijden. En quanta costa 1 broek ongeveer? :)
 
Rijndijk 2 in Hazerswoude-Rijndijk volgens Google, geen Zoeterwoude...
Kosten? Weet ik niet meer precies, ding was ver over de 200 euro, dat wel.
Mooie winkel, alleen kleding, goed advies, nemen de tijd voor je.
Advies van de verkoopmeneer was trouwens eerst leer, dan de rest ;) Niet om leer te verkopen, was goed gemeend advies.
 
Laatst bewerkt:
Hoe zit het eigenlijk met de houdbaarheid van zo een jeans?

Ik kan me voorstellen dat het sneller slijt zo een broek van spijkerstof, en aangezien het ideaal is om aan te houden word hij ook regelmatig in de wasmachine gegooid.. Is het elk jaar een nieuwe aanschaffen?

Iemand ervaring?
 
Ik heb zelf eentje van berik. Is natuurlijk niet vergelijkbaar met leer, maar altijd beter dan een normale spijkerbroek.
Voor de wat kortere stukjes is het prima te doen.
 
Ik heb zelf eentje van berik. Is natuurlijk niet vergelijkbaar met leer, maar altijd beter dan een normale spijkerbroek.
Voor de wat kortere stukjes is het prima te doen.

Ik rij er eigenlijk altijd mee (kevlar broek dan), behalve met regen en als het echt koud is dan heb ik m'n gewone textielbroek met bescherming aan.
 
Laatst bewerkt:
Rijndijk 2 in Hazerswoude-Rijndijk volgens Google, geen Zoeterwoude...
Kosten? Weet ik niet meer precies, ding was ver over de 200 euro, dat wel.
Mooie winkel, alleen kleding, goed advies, nemen de tijd voor je.
Advies van de verkoopmeneer was trouwens eerst leer, dan de rest ;) Niet om leer te verkopen, was goed gemeend advies.

Thanks ;).

Ik rij er nu ff heen (is maar 10km) *O*
 
Gisteren aardig wat info kunnen inwinnen en ook wat broeken gepast :).

Eén zat erg goed maar was rond de 250 euro...deze had op een aantal plekken kevlar versteviging.
Ik begreep dat er ook bepaalde merken zijn die volledige kevlar versteviging hebben maar rond de 400 euro zijn...

Lastig lastig...
 
Hoe zit het eigenlijk met de houdbaarheid van zo een jeans?

Ik kan me voorstellen dat het sneller slijt zo een broek van spijkerstof, en aangezien het ideaal is om aan te houden word hij ook regelmatig in de wasmachine gegooid.. Is het elk jaar een nieuwe aanschaffen?

Iemand ervaring?

wat ik van plan ben met mijn motorjeans als deze versleten is of als ik er op uitgekeken ben: kevlar voering eruit halen en in een nieuwe jeans laten zetten.
 
scheurt zo'n rits niet bij een valschuiverijonderuitdinges?

Nog nooit getest, maar de ritsen zijn dubbel gestikt en onder een zoom weggewerkt, dus ik zie ze niet zo snel doorslijten. Daarnaast is de kniebescherming stukken beter dan wat in mijn gewone textiel motorbroek zit, dus ik voel me er redelijk veilig in. En lekker luchtig.
 
Offroad kniebeschermers eroverheen. Die kan je makkelijk uitdoen op je werk en als je een keer gaat is je broek niet eens kapot. Ideaal lijkt me.
 
Zijn lage laarzen / hoge schoenen een aanrader bij zulke kevlar jeans?
In de zomer rijd ik met mijn combats,
in de winter met motorlaarzen (iets warmer).

ik draag dus altijd wat hoger schoeisel op de motor :)


Ik rij er eigenlijk altijd mee (kevlar broek dan), behalve met regen en als het echt koud is dan heb ik m'n gewone textielbroek met bescherming aan.

Same here,
altijd de kevlar broek, tenzij de temperatuur het niet meer toelaat...
 
Terug
Bovenaan Onderaan