Leeuwarden e.o. deel 2 (Heel Friesland is welkom)

Status
Niet open voor verdere reacties.
In mijn auto tank ik altijd euro98, en daar gooi ik zelf nog loodvervanger bij van louis.de. Nou hoor je bij die ook duidelijk wanneer die pingelt.

Met mijn motoren tank ik altijd euro95 waar het maar kan. Wetende dat de motor zelf het mengsel wel bijsteld indien het kan gaan pingelen. Mocht je een turbomotor hebben of een motor met dusdanig veel compressie dat die snel kan gaan pingelen dan zou ik zeker bij een merk pomp tanken.

Tegenwoordig is de benzine gewoon van slechte kwaliteit, het bederft redelijk snel. Maar echt slechte benzine zoals in vele derdewereldlanden kennen we hier niet. En dan bedoel ik brandstof met veel vocht erin. In jouw geval met carbs komt het denk ik preciezer dan injectie, de 10% ethanol kan snel zaken aantasten in je brandstofsysteem.
 
Wat tanken jullie eigenlijk?

Tank altijd euro95 bij de goedkope onbemande pompen, maar van de week een heel gesprek over gehad met Bernard. Die wijt heel veel problemen die bij hem binnenkomen aan waardeloze benzine.

Vooral een probleem als je niet veel rijdt blijkbaar, maar ik ga vanaf nu ook zoveel mogelijk bij Shell of BP tanken en dan 98 oid, ipv de afgekeurde 95 bij de Tango...

Welkom Sake, mooie r6.


Heb laatst bp ultimate 98 getankt kost wat meer, maar de motor liep er btr op en was zuiniger..
 
Hallo allemaal, zal me even voorstellen. Ben Sake, kijk al even rond op het forum, hier nog niet geweest.
Kom niet uit Leeuwarden maar uit Sintjohannesga, vlakbij Heerenveen.

Twee jaar op een Suzuki SV650S rondgereden, gister mn Yamaha R6 opgehaald :)
Gister en vandaag heerlijk kunnen rijden!
[afbeelding]

Weten jullie trouwens of er nog zout op de weg ligt? Heb er niks van gezien, maar hoor nu dat er misschien nog wat op de weg kan liggen....
Voor de zekerheid morgen de R6 maar even afspoelen denk ik :P


Welkom.. gave fiets..
 
Wie gaan er zondag a.s. mee? Heb ws nog wel een mooie route. Zaterdag heb ik iets met familie ofzo...

Zondag 11uur, Mcdrek goutum. Volgens de weerberichten 13 graden zonnig.

1. Hdegroot
2. Dennis
3. janroelof
4. Gerke
5.
6.


Ook ik heb me nu definitief aangemeld voor de circuitdag in Juni. Ook Ben heeft zich aangemeld. Ik kreeg bij motoport nog het advies om niks aan mijn vering te wijzigen; perfect! :X

Ik ga misschien mee.. ff o.v.b
 
Wat tanken jullie eigenlijk?

Tank altijd euro95 bij de goedkope onbemande pompen, maar van de week een heel gesprek over gehad met Bernard. Die wijt heel veel problemen die bij hem binnenkomen aan waardeloze benzine.

Vooral een probleem als je niet veel rijdt blijkbaar, maar ik ga vanaf nu ook zoveel mogelijk bij Shell of BP tanken en dan 98 oid, ipv de afgekeurde 95 bij de Tango...

Welkom Sake, mooie r6.

Ik tankte ook altijd 95, maar mikis gaf t advies om BP ultimate of Total exillium te tanken. Dus gooi ik dat erin als t even kan.
 
Wat tanken jullie eigenlijk?

Tank altijd euro95 bij de goedkope onbemande pompen, maar van de week een heel gesprek over gehad met Bernard. Die wijt heel veel problemen die bij hem binnenkomen aan waardeloze benzine.

Vooral een probleem als je niet veel rijdt blijkbaar, maar ik ga vanaf nu ook zoveel mogelijk bij Shell of BP tanken en dan 98 oid, ipv de afgekeurde 95 bij de Tango...
.


Tot nu toe overal waar het maar kan, en hij is nog al dorstig :9~ Om de 150 km sta ik aan de pomp!
 
thanks voor de reacties!

zal er morgen even met koud water overheen.

Ik tank tot nu toe ook gewoon 95, onbemand station, lekker makkelijk.
 
En dan rij ik nog niet eens extreem, op het superduke forum zijn er genoeg die bij 120 km het lampje hebben branden!

Zo'n tank app is zo gek nog niet, haha
 
Ik heb er vanmiddag weer V Power in gegooid net als ik ook altijd met mijn auto doe.
Motoren lopen er gewoon mooier op en zuiniger. Mijn knippert bij 170km en dan moet er 11liter in.
Ik heb dus nog 6 liter over als het goed is.
 
Die van mij die knippert sinds ik bp ultimate er in had gegooit bij 200 km
(Af en toe gek gedaan maar ook stukjes rustig.)
 
ik tankte.met n peugept 205 1,4 altijd.bij forezone.toen overgestapt naar gewone benzine maar ging van 1 op 14 naar 1 op 16/17, en datbstructureel.

ook present in het nieuwe deel (a)
 
Als je nog een goedkope extra helm zoekt, nu in de aanbieding bij de lidl:

Dropbox - Error

Sorry mensen /motorrijders, maar als je deze rotzooi koopt ben je echt niet serieus goed bezig ;( ;(
Scheld me maar uit als betweter/eigenwijze flapdrol off whatever, het blijft jullie eigen keus en het is jullie geld.
ECE-norm gekeurd, ja idd maar wel echt minimaal met de haken over het slootje |(
Als je echt van je vriendin/vrouw houd gun je haar een echte helm en niet dit aftreksel.
Denk na hoe , en waarom deze prijs zo laag is, juist dikke ....... B| :X
Tuurlijk moet een ieder het lekker zelf weten ,maar als je in de opruiming een 'merkhelm'koopt heb je voor een schappelijk bedrag een stuk meer veiligheid :) :Y
Het is niet de bedoeling om de motor 'plat'te leggen, soms heb je dat niet zelf in de hand en gebeurt het door omstandigheden waar je niet gelijk rekening mee houd.
Maar goed het is en blijft een keus...., ik zou mijn schedel er niet in vertrouwen :P
 
Dat van de benzine klopt wel, de merkbenzine V-power/ of ron 98 loopt een verbrandingsmotor zuiniger, beter en mooier op. :Y
Het zelfde geldt ook voor Diesel die bij de verschillende tankstations verkocht wordt.


maar houd een ieder rekening me het verschil in verbruik wanneer je aan de gashandel hangt _O- :P O-) :]
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan