Lithium accu KTM

BSM2

MF veteraan
22 jun 2002
4.971
6
-
Mijn Accu is dood van de KTM 450 EXC.

Ben op zoek naar een betaalbare lithium en ondertussen de volgende gevonden welke 1 op 1 uitwisselbaar is Shido YTX5L-BS.
Lithium Ion motoraccu onderhoudsvrij: YTX5L-BS / LTX5L-BS
Nu bied shido ook de YTZ5-S versie.
Lithium Ion motoraccu onderhoudsvrij: YTZ5-S / LTZ5-S
Dit is een uitvoering met meer vermogen. Afmetingen zijn het zelfde.
Niet gehinderd door enige vorm van elektrisch kennis denk ik; hoe meer vermogen hoe beter. Of ik zie wat over het hoofd...
Wat jullie?

Zou er een reden zijn om deze niet te nemen?
Overigens zijn er erg veel soorten accu codes en kan na veel (misschien verkeerd) gegoogle geen uitleg vinden over die codes.
 
Laatst bewerkt:
De originele YTX5L-BS is 12 V 4 Ah met een startstroom van 70 A voor een belachelijk lage prijs van net geen € 20,-

Aangezien je blijkbaar tot nu geen startproblemen gehad hebt kan je deze weer aanschaffen.

Het voordeel van die Lithium-Ion accu's het hogere aantal laadcycli. Daartegenover is de prijs meer dan 2 keer zo hoog. Als je hem alleen voor crossen gebruikt gewoon weer zo'n loodaccu nemen.
 
Bij de cross start je vrij vaak. in iedergeval veel vaker dan bij een wegmotor.
Ook moet er wel eens doorgestart worden, accu wordt dus nog wel eens 'misbruikt'.
Vandaar de zoektocht naar een accu met zoveel mogelijk capaciteit.

Misschien dat ik er met lithium ook wel naast zit, maar hoorde er goede verhalen er over.
Kan de KTM dealer vragen, maar die adviseerd wc-eend. Dus zit me er zelf in te verdiepen!
Maar dan moet ik wel eerst die accu codes zien te ontcijferen :)
 
Laatst bewerkt:
De originele YTX5L-BS is 12 V 4 Ah met een startstroom van 70 A voor een belachelijk lage prijs van net geen € 20,-

Aangezien je blijkbaar tot nu geen startproblemen gehad hebt kan je deze weer aanschaffen.

Het voordeel van die Lithium-Ion accu's het hogere aantal laadcycli. Daartegenover is de prijs meer dan 2 keer zo hoog. Als je hem alleen voor crossen gebruikt gewoon weer zo'n loodaccu nemen.

nou woepie, 4 tientjes dan, nee daar hoef je het niet voor te laten natuurlijk.
:)

overigens die amp cca ( cold crank amperage) meen ik , geeft meer 'kracht' bij het starten, bijv die aprilia's met die startkransen die stuk gingen als de accu niet echt helemaal vol was.

Tl;DR gewoon doen
 
Laatst bewerkt:
Die prijzen van de Lion accu's kunnen nog wel wat scherper.
Ik ben er zelf erg enthousiast over, de accu van mijn WR450F wordt ook wat minder, dat wordt ook een Lithium-Ion accu.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan