Makkelijke éénpansgerechten reizend met de Motor.

Heel gezond niet, wel heel lekker.
We hadden een BBQ vlak voor we weg gingen, maar daar was nog een vacuüm verpakte sparerib van over dus maar mee. Gezien het de eerste dagen slecht weer was fikkie stoken geen optie dus is het Sparerib prutje bedacht.

- Vacuum verpakte spareribs, bij voorkeur de Piri Piri gekruide.
- Rijst.
- Blikje doperwten.
- Runderbouillon blokjes.
- Chillisaus.
- Water.

- Kook eerst de Spareribs gaar in water.
- Kook de rijst in dezelfde pan gaar.
- Bouillonblokjes en Chillisaus er bij.
- Blikje doperwten nog even meekoken.
- Alles afgieten en eten maar.
 
Ik sjouw eigenlijk het meeste eten mee van huis, mijn lijf wenst geen gluten, en bij iname is hij 2 dagen bezig deze eruit te gooien, en dat op elk denkbare manier🤣 Vandaar mijn basis in de tas 2à3 blikjes lunchmeat, kost geen drol en blijft 100 jaar goed, 15 bifi worstjes, pond pasta, pond rijst( builtjes) wat zakjes mix(nasi/macaroni/chilcc carne) en
brood voor een dag of 4. Ook mee 2 eieren , in zo'n trutteware doosje, die overleven zelfs offroad😁, voor het ontbijt( mok koffiewater opzetten met ei erin, na 4 min koken, ei eruit, koffie erin, stuk brood, voedertijd.
Verder hier en daar 1 of 2 piepers en 1 of 2 uien. En flesje olijfolie. De rest scoor ik onderweg wel ergens.
Oja, en een fles sterke drank, neemt weinig ruimte in🤔
De maaltijden zijn dus, de bulkmakers( pasta,piepers of rijst) de smaakmakers zakjes mix, iets vleesachtigs, en de niet vergeten groentes( paprika, ui, boontjes)
Met deze bepakking heb ik iig voor 5 dagen eten mee, een maaltijd kost je amper 20 min tijd voor een volle buik, kook niet teveel, want dan kun je de boel schoonlikken , scheelt weer afwas.
IK strand meestal op een 1 sterren camping, dan heb ik ook 1 sterren maaltijden🤣
ROutine is vaak, camping op, slaapplek opbouwen, lekker doezen of zwemmen indien mogelijk. Borrel inschenken en aan het kokkerellen slaan, hoe langer het koken duurt hoe meer borrels, dus het is wel zaak binnen een half uur iets eetbaars klaar te hebben .
Maar helaas, ik heb geen recept.😎
Dat ziet er dan zo uit🤣
image-72de7782-8fbe-4b5f-923a-59da19ebc891.jpg
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan