Makkelijke éénpansgerechten reizend met de Motor.

Bij de tent koken is voor mij vooral calorieën laden.
Dit is het nood-scenario als een resto een keer niet lukt.

Je mikt wat rijst in een steelpan en kookt deze ca 8min.
Na ca 5min koken kwak je een blikje Bonduelle (erwt/ boon) erbij.
In laatste minuut gaan er in stukjes gesneden bifi-worstjes bij. Vacuum Unox korte rookworst kan ook.
Maaltijd is klaar. Alles doorspoelen met een blik bier.

Ik heb ook blikjes met vruchten bij me, deze gebruik ik als afsluiter.
Niet allemaal het lekkerste, maar wel voedend.

Voor fatsoenlijk eten ga ik 1 dag erna of meerdere dagen lekker in een resto zitten.
Ik heb weinig illusies dat ik op de camping met de minimale middelen een goede maaltijd ga maken.
 
@Maen-Machiene, dit kan dus wel ben ik van mening, vandaar dit toipic of je er de moeite voor neemt is aan iedereen voor zich,maar daar gaat dit topic niet over. Hier alleen puur makelijke gezonde gerechten.
 
Ik moest toch even terug kijken, maar het staat er toch echt bij het moet ook nog eens gezond zijn.
Nou dat hoeft niet perse van mij. Lol.
 
  • Haha
Waarderingen: KvM
Sweet & sour chicken

Dit is wel een camping klassieker die wij regelmatig maken onderweg.

Ingredienten:
Rijst, Kip(filet), een of meerdere groentes (net waar je trek in hebt vandaag prei, paprika, champignons, whatever), potje zoet-zure saus (koop je in elk land in de super, smaakt altijd net anders maar wel prima).

Kook de rijst. (kan weg gezet zodra aan de kook)
Snij wat groenten en de kipfilet.
Bak de kipfilet aan, groente even mee bakken.
Saus erover
Rijst erdoor roeren.
Eet smakelijk.
 
Ik maak vaak pasta, altijd makkelijk op de camping en de ingrediënten zijn vrijwel overal makkelijk verkrijgbaar. Je kan er natuurlijk alles ingooien wat je lekker vind.

Zeker in de zomer als het warm is maak ik ook regelmatig een bak salade. Sla, tomaatjes, paprika, en omdat ik geen vlees eet gooi ik er dan een blikje bonen, linzen of tonijn doorheen. Verder kan je er natuurlijk ook doorheen gooien wat je zelf wilt. Wil je toch vlees dan kan je dat er ook altijd bij doen.

Tortilla's vind ik ook altijd wel makkelijk en lekker. Uitje bakken, tomaat, paprika, bonen (of vlees dus) erbij, dan een zakje of potje saus mee warmen en klaar. Alles in een tortilla of wrap, evt nog wat avocado of sla er overheen, geraspte kaas als je wil, oprollen, en klaar. Ook daarbij kan je natuurlijk toevoegen of weglaten wat je wil. De wraps zelf kan je wel een paar dagen bewaren en nog een keer eten, of de volgende dag voor de lunch.

Soep vind ik ook altijd makkelijk, meestal neem ik zo'n zakje poeder en daar voeg ik dan extra groente aan toe, of aardappelblokjes, een handje rijst of pasta. Broodje erbij, smeersels of tapenade.

Soms vergt het een beetje handigheid, of wat dingen bij elkaar gooien wat je thuis misschien apart zou doen, maar ik kan bijna alles wel maken wat ik thuis ook kan. Zegt misschien ook iets over mijn kookkunsten thuis :+
 
Leuk topic! Lekker eten draagt ook bij aan het vakantiegevoel O-)

MIjn bijdrage: pasta met courgette en sardines
- pasta
- courgette
- knoflook
- frito (of tomatenblokjes maar frito is wat smaakvoller)
- sardines uit blik
- olijven (potje of blikje)

Bereiding:
Pasta koken en wegzetten. Daarna de in blokjes gesneden courgette met wat knoflook bakken en daarna de frito toevoegen. Je kunt zout, peper of tijm toevoegen voor de smaak. Pasta door de saus roeren en daarna de uitgelekte sardines en wat olijven er doorheen doen.

Over het algemeen drink ik er een blik lauw bier bij, tenzij de camping koude drankjes heeft
 
Simpel en lekker recept:
Apero:
chips en n biertje

Hoofdmaaltijd:
Rijst koken, ondertussen groenten snijden (niet de ajuin)
rijst van het vuur dan steak bakken
steak omgedraaid op je bord en laten rusten
ondertussen groenten roerbakken

Dessert:
Ajuin snijden en goed laten bruinen in wat olie
Afblussen met veenbessensap en dat laten verdampen

Ingrediënten: zie foto (behalve de parmezaan)
Drank erbij: hier dat ene biertje, wijn was te duur in Scandinavië.

Oeps, komst dit door de commissie @lo bmw r80 ? Koken duurt iets langer dan 20 minuten. 8-)


IMG_7259.JPG
 
Bij de tent koken is voor mij vooral calorieën laden.
Dit is het nood-scenario als een resto een keer niet lukt.

Je mikt wat rijst in een steelpan en kookt deze ca 8min.
Na ca 5min koken kwak je een blikje Bonduelle (erwt/ boon) erbij.
In laatste minuut gaan er in stukjes gesneden bifi-worstjes bij. Vacuum Unox korte rookworst kan ook.
Maaltijd is klaar. Alles doorspoelen met een blik bier.

Ik heb ook blikjes met vruchten bij me, deze gebruik ik als afsluiter.
Niet allemaal het lekkerste, maar wel voedend.

Voor fatsoenlijk eten ga ik 1 dag erna of meerdere dagen lekker in een resto zitten.
Ik heb weinig illusies dat ik op de camping met de minimale middelen een goede maaltijd ga maken.
🤮
 
Als je rondreist zijn vlees en verse producten niet overal lang goed te houden. Je komt al snel uit bij droge producten zoals worst en knoflook, producten in blik of in een pot. (Wat overigens ook wel eens mis is gegaan...#glasgebroken)
Dus of je haalt wat verse ingrediënten of je houdt het bij wat je in blik of pot kunt vinden.
Van de Noordkaap tot aan de Middellandse zee en van Bretagne tot aan de Zwarte Zee zijn er altijd wel wat dingen te vinden die je kunt combineren. En op de camping kun je nog wel eens wat uitwisselen wat minder lang houdbaar is, zodat meerdere mensen een lekker maaltje kunnen maken ;-)

Maar als je dan toch onderweg naar je slaapplaats langs een winkel komt:
Een lauwwarme salade met brood is gezond en voedzaam
- sla
- komkommer
- tomaat
- spekjes/spek, worst, kipfilet, garnalen of biefstukje in repen
- vers brood
Maak de salade klaar met zout/peper en olie/azijn en eventueel peterselie
Bak de spek, kipfilet in repen of de garnalen en verdeel die over je salade
Brood in stukken erbij
Je zou er ook wat gekookte pasta doorheen kunnen scheppen, maar het koken van een beetje pasta is het verbruik van het gas bijna niet waard.

Eet smakelijk!
 
Laatst bewerkt:
Dat zei mijn kameraad ook altijd voor we op stap gingen "eerst nog een paar boterhammen eten om een fond te leggen" en dan kapte 'ie twee flesjes bier binnen 😅
 
Wat een leuk topic. Jammer dat het stil is.
Ik kan helemaal niet koken, maar zat te denken: als je een kampvuurtje kunt maken dan zou je een stoofpotje kunnen brouwen.
Ui, sjalot, lente ui of prei fruiten.
Teentje knoflook er bij.
Riblap, varkenslapje of kippedij erbij.
Na aanbraden water erbij.
Wortel of pastinaak erbij.
Nog meer groenten?
Aardappel, pasta, noedels of rijst er bij in.
Blaadje laurier en kruiden.
Biertje drinken terwijl het prutje gaart.

Ik heb alleen totaal geen verstand van welke combinaties lekker zijn.

Het duurt waarschijnlijk te lang om op gas te doen (gasblikje leeg).
 
Heb een hele mooie makkelijke en lekkere gezien op het show je koud kampeer weekend van @Tmanneke, biefstuk aan een stokkie boven vuurkorf braden hahahhaah functioneel en simpel. ps. Veel koks en kokers waren er niet lol ( was geen weer voor ).

Nee hoor, stoofpot gaat prima zeker boven een fikkie klinkt lekker je heb toch geen flikker te doen als je bij je tent zit een dagje hahaha
 
Gehakt was idem erg lekker misschien dat @Botten hier ff het recept op kan gooien ja, goed idee, frikandellen waren ook okey by the way hahhaah
 
Van mij was meer een géén pan recept.

500 gram gemengd gehakt van de slager (goed vet)

kruiden
  • 1 theelepel zout
  • 1/2 theelepel gemalen nootmuskaat
  • 2 theelepels gemalen witte peper
  • 1 theelepel paprikapoeder
  • 1 theelepel uienpoeder
  • 1 theelepel gemberpoeder
  • 1 theelepel gemalen koriander
  • 1 theelepel knoflookpoeder
Grof gesnipperde ui
In verse knoflook gebakken champignons
2 eieren
Beetje paneermeel

Alles door elkaar mengen een dikke worst van maken en dan inpakken in (pannenkoeken) spek.
Vervolgens 3 of 4 lagen aluminium folie er omheen.

Op locatie een uur (of was het nu 1,5 uur? :P) in het vuur gooien.

Als het gaar voelt (stevig in de hand) dan is het klaar.

Lekker op een broodje
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan