Michael van der Mark Deel 4: Meeuwenmeer Hoge Heide

Status
Niet open voor verdere reacties.
Feit is dat de overstap naar Yamaha nog niet helemaal heeft gebracht wat we er met z'n allen van hoopten. Vorig jaar werd er vaak gezegd dat Michael werd geremd door die ouwe schijt Blade, en dat het eenmaal op de R1 allemaal veel beter zou gaan en hij zijn ware potentieel zou kunnen laten zien. Dat is helaas nog niet helemaal uit de verf gekomen.

Het doel was nog steeds een overstap naar de MotoGP, maar ik denk dat we dat toch langzaamaan moeten gaan deleten als reële optie.
 
Feit is dat de overstap naar Yamaha nog niet helemaal heeft gebracht wat we er met z'n allen van hoopten. Vorig jaar werd er vaak gezegd dat Michael werd geremd door die ouwe schijt Blade, en dat het eenmaal op de R1 allemaal veel beter zou gaan en hij zijn ware potentieel zou kunnen laten zien. Dat is helaas nog niet helemaal uit de verf gekomen.

Het doel was nog steeds een overstap naar de MotoGP, maar ik denk dat we dat toch langzaamaan moeten gaan deleten als reële optie.
We hadden inderdaad gehoopt op een 'Vinales-je', maar toch doet hij het niet onaardig. Toch redelijk in de buurt bij Lowes. Ik denk dat er nog wel wat progressie aan zit te komen, zowel door VDM zelf als door Yamaha.
En kijk hoe de Honda's het nu doen, ook niet geweldig. En het zijn niet de minste coureurs die daar rijden. Ook daar zullen ze harder gaan rijden, zodra ze de upgrades hebben. Dus zaak voor VDM en Yamaha om te blijven verbeteren.

MotoGP rijden is toch al erg ambitieus als je uit Nederland komt. Misschien komt het er ooit nog eens van....
 
Laatst bewerkt:
Feit is dat de overstap naar Yamaha nog niet helemaal heeft gebracht wat we er met z'n allen van hoopten. Vorig jaar werd er vaak gezegd dat Michael werd geremd door die ouwe schijt Blade, en dat het eenmaal op de R1 allemaal veel beter zou gaan en hij zijn ware potentieel zou kunnen laten zien. Dat is helaas nog niet helemaal uit de verf gekomen.

Het doel was nog steeds een overstap naar de MotoGP, maar ik denk dat we dat toch langzaamaan moeten gaan deleten als reële optie.

Ik hink op 2 gedachten: Aan de ene kant begrijp ik je en denk ook wel eens, hij zal sowieso sneller moeten zijn dan zijn teammaat. Dat is je eerste tegenstander. Vorig seizoen in de 2e helft was Nicky toch wel regelmatig sneller. En nu is Lowes de snellere van de 2. Is dit een eerlijke gedachte? Het is nog vroeg in het seizoen en geef Michael wat tijd voor we conclusies trekken.

En aan de andere kant, ons landje is nou eenmaal niet bedeeld met heel veel talent. Dus mogen we dan verwachten van de paar talenten die we hebben dat ze meteen de absolute top halen? Weet niet of dat een redelijke verwachting is.
 
Als je goed oplette was juist vd Mark gister in 1 van de dubbele linker doordraaiers (niet die laatste ) een stuk sneller dan de beide ducs en lowes, reed daar elke ronde het gat weer dicht.

Voor de rest wel erg jammer dat plek 4 nog ingeleverd moest worden, laatste paar rondjes tempo erg gezakt of gewoon 1 fout gemaakt?
 
Vergis je niet in de kawa's en ducs, die zijn zeer snel en al jaren fabrieks ondersteund.
Na hoeveel jaar had de nieuwe duc weer een overwinning staan? Checa had het er moeilijk mee en ook Davies kwam pas in het 2e jaar sterk naar voren.
Sykes heeft ook 3j bij Kawasaki moeten wachten tot de kawa pas echt ging meedoen.

Yamaha is soieso een stap verder dan Honda nu is :Y
 
Als je goed oplette was juist vd Mark gister in 1 van de dubbele linker doordraaiers (niet die laatste ) een stuk sneller dan de beide ducs en lowes, reed daar elke ronde het gat weer dicht.

Voor de rest wel erg jammer dat plek 4 nog ingeleverd moest worden, laatste paar rondjes tempo erg gezakt of gewoon 1 fout gemaakt?

tempo gezakt. Sykes liep aantal ronden fors in.
 
Scores zijn nu vergelijkbaar met de blade vorig jaar maar die zat op de top van zijn kunnen terwijl Yamaha de R1 beter voor elkaar heeft als vorig jaar en daar zit nog wel wat potentieel in.
Die R1 wordt ook verder ontwikkeld en Michael wordt steeds betere vriendjes met de yammie dus ik verwacht gaandeweg het seizoen wel wat podiumplaatsen :Y
 
Scores zijn nu vergelijkbaar met de blade vorig jaar maar die zat op de top van zijn kunnen terwijl Yamaha de R1 beter voor elkaar heeft als vorig jaar en daar zit nog wel wat potentieel in.
Die R1 wordt ook verder ontwikkeld en Michael wordt steeds betere vriendjes met de yammie dus ik verwacht gaandeweg het seizoen wel wat podiumplaatsen :Y
Daar ga ik ook wel van uit.
Maar dan moet er wel iets niet helemaal goed gaan bij de duc's of de kawa's.
Anders zie ik dat niet gebeuren dit jaar.
 
kRVjMlvq.png
 
Redelijke race, ik hoop dat Michael binnenkort toch echt een stapje over Lowes heen gaat. En met binnenkort bedoel ik dan het volgende raceweekend, in Assen! })
Ik weet niet of Lowes via de BSB daar vaak gereden heeft?
Maar Michael is op het thuiscircuit al jaren ijzersterk. :9~ :}

(Tikte toen nog per ongeluk Davies aan na de Stekkenwal.. Davies ging niet hard genoeg :+ :+ )
 
Laatst bewerkt:
Als je goed oplette was juist vd Mark gister in 1 van de dubbele linker doordraaiers (niet die laatste ) een stuk sneller dan de beide ducs en lowes, reed daar elke ronde het gat weer dicht.

Voor de rest wel erg jammer dat plek 4 nog ingeleverd moest worden, laatste paar rondjes tempo erg gezakt of gewoon 1 fout gemaakt?
Hij reed op de A banden, soft dus. ik vermoed dat ze opgereden waren waardoor het tempo zakte.
 
mannen,vergeet niet dat lowes al een jaar de motor naar zijn hand heeft kunnen zetten en geef v d mark de tijd om hetzelfde te doen, je ziet hoeveel progressie hij heeft gemaakt ten opzichte van o.a. lowes.
die 0.2 sec maakt hij echt nog wel goed en je kan wel sneller zijn maar als je jezelf verremd kom je er ook niet.
ik voorspel in assen michel 2x podium.
 
Hij lijkt tijdens de test gisteren weer een stapje gemaakt te hebben.
Er is in ieder geval constante progressie.

Ik denk dat vd mark blij is dat die niet op de nieuwe/oude blade zit dit jaar.
(zoek maar een foto's van een kuiploze 2008 en 2017 blade)
Het zal best een betere straatfiets zijn maar ik denk dat het voor een blade in sbk trim weinig baanbrekende ontwikkelingen zijn geweest.
 
Laatst bewerkt:
Ik vind dat Michael het nog steeds goed doet het eerste jaar op een nieuwe motor.
De Kawa's en de Ducs zijn dit jaar (en vorig jaar) bloedsnel.
Lowes rijdt al een jaar op de Yamaha en kent de motor al wat beter.
Dan zijn die 2 5e plaatsen afgelopen weekend niet eens zo slecht.
Ik vind het jammer dat iedereen de Nederlandse coureurs meteen laten vallen op het moment dat ze niet op het podium eindigen...
 
Ik vind dat Michael het nog steeds goed doet het eerste jaar op een nieuwe motor.
De Kawa's en de Ducs zijn dit jaar (en vorig jaar) bloedsnel.
Lowes rijdt al een jaar op de Yamaha en kent de motor al wat beter.
Dan zijn die 2 5e plaatsen afgelopen weekend niet eens zo slecht.
Ik vind het jammer dat iedereen de Nederlandse coureurs meteen laten vallen op het moment dat ze niet op het podium eindigen...
Misschien omdat zijn tijd in de Supersport en debuut in het WSBK de eerste anderhalf jaar zo spectaculair was.
Maar wellicht bouwt hij het nu beter en stabieler op. :Y (Niet crashen maar vijfde finishen is gewoon goed)
 
Feit is dat de overstap naar Yamaha nog niet helemaal heeft gebracht wat we er met z'n allen van hoopten. Vorig jaar werd er vaak gezegd dat Michael werd geremd door die ouwe schijt Blade, en dat het eenmaal op de R1 allemaal veel beter zou gaan en hij zijn ware potentieel zou kunnen laten zien. Dat is helaas nog niet helemaal uit de verf gekomen.

Het doel was nog steeds een overstap naar de MotoGP, maar ik denk dat we dat toch langzaamaan moeten gaan deleten als reële optie.

Grotendeels eens. Dat VDM nog niet zo snel is als zijn teamgenoot kan ik wel begrijpen, al moet dat niet nog 3 raceweekends gaan duren. Kijk eens hoe een Lorenzo aanmoddert na zijn overstap.

Wat me eigenlijk vooral tegenvalt is de progressie die Yamaha heeft gemaakt t.o.v. de frontrunners. Ik had hier wel meer van gehoopt en verwacht maar misschien wordt het gat nog wel gedicht naarmate het seizoen vordert. Aan de andere kant; Kawasaki en Ducati zitten ook niet stil.
 
Laatst bewerkt:
Grotendeels eens. Dat VDM nog niet zo snel is als zijn teamgenoot kan ik wel begrijpen, al moet dat niet nog 3 raceweekends gaan duren. Kijk eens hoe een Lorenzo aanmoddert na zijn overstap.

Wat me eigenlijk vooral tegenvalt is de progressie die Yamaha heeft gemaakt t.o.v. de frontrunners. Ik had hier wel meer van gehoopt en verwacht maar misschien wordt het gat nog wel gedicht naarmate het seizoen vordert. Aan de andere kant; Kawasaki en Ducati zitten ook niet stil.
Ja, al 1 hele race O-)
 
Ik vind dat Michael het nog steeds goed doet het eerste jaar op een nieuwe motor.
De Kawa's en de Ducs zijn dit jaar (en vorig jaar) bloedsnel.
Lowes rijdt al een jaar op de Yamaha en kent de motor al wat beter.
Dan zijn die 2 5e plaatsen afgelopen weekend niet eens zo slecht.
Ik vind het jammer dat iedereen de Nederlandse coureurs meteen laten vallen op het moment dat ze niet op het podium eindigen...


Zo ist hij doet het gewoon goed. Maar die mannen op de Kawasaki en Ducati zijn ook gewoon goed. En met (op dit moment toch) wat sneller materiaal. Zijn teamgenoot is al gewend aan de machine en is ook gewoon snel.
 
Grotendeels eens. Dat VDM nog niet zo snel is als zijn teamgenoot kan ik wel begrijpen, al moet dat niet nog 3 raceweekends gaan duren. Kijk eens hoe een Lorenzo aanmoddert na zijn overstap.

Wat me eigenlijk vooral tegenvalt is de progressie die Yamaha heeft gemaakt t.o.v. de frontrunners. Ik had hier wel meer van gehoopt en verwacht maar misschien wordt het gat nog wel gedicht naarmate het seizoen vordert. Aan de andere kant; Kawasaki en Ducati zitten ook niet stil.


Kawa heeft een heel goed pakket met 2 bewezen kampioenen er op waarvan Rea toch echt wel vreselijk snel , goed , slim etc is

Ducati heeft gewoon al jarenlang een voordeel in de SBK, daarbij hebben ze een hele goede rijder ( Davies ) die af en toe door op en over de grens te rijden vooraan mee kan doen, Melandri valt me gewoonweg tegen tot nu toe !

Yamaha heeft een fiets waar ontwikkeling in zit , 2 goede coureurs maar niet echt een specifiek goed punt, volgens mij is dat pakket gewoon random goed.. maar niet extreem snel , makkelijk te sturen , laat remmen , vroeg insturen , goeie grip etc etc

Honda heeft het gewoon niet voor elkaar dit jaar en dat gaan ze ook niet krijgen ! Wel 2 hele goede coureurs !!

Wat betreft VD Mark ; ik denk dat er nog aardig wat aanpassing nodig is aan zijn stijl op de R1 , als ik Zie dat Lowes later remt en korter in stuurt dan zie ik ook waar Mickey het verliest, hij rijd veel wijde lijnen en behaalt er imo geen resultaten mee

We zullen het eind van deze maand weer is meemaken op Assen
 
Ik mis wel een beetje de rijstijl van Michael op de Fireblade: hevig bokkend, slidend en vechtend met de machine :9~
Die rijstijl had de Honda ook nodig om het maximale eruit te persen. De R1 verlangt net als de M1 een vloeiendere rijstijl, die minder spectaculair is maar is aan het eind van de rit wel het meest effectief verwacht ik.

Ben erg benieuwd hoe Michael eind van de maand door Mandeveen en Hoge Heide gaat met de R1, hij weet wat de geheimen zijn op dat gedeelte van het TT-circuit. :t
 
Kawa heeft een heel goed pakket met 2 bewezen kampioenen er op waarvan Rea toch echt wel vreselijk snel , goed , slim etc is

Ducati heeft gewoon al jarenlang een voordeel in de SBK, daarbij hebben ze een hele goede rijder ( Davies ) die af en toe door op en over de grens te rijden vooraan mee kan doen, Melandri valt me gewoonweg tegen tot nu toe !

Yamaha heeft een fiets waar ontwikkeling in zit , 2 goede coureurs maar niet echt een specifiek goed punt, volgens mij is dat pakket gewoon random goed.. maar niet extreem snel , makkelijk te sturen , laat remmen , vroeg insturen , goeie grip etc etc

Honda heeft het gewoon niet voor elkaar dit jaar en dat gaan ze ook niet krijgen ! Wel 2 hele goede coureurs !!

Wat betreft VD Mark ; ik denk dat er nog aardig wat aanpassing nodig is aan zijn stijl op de R1 , als ik Zie dat Lowes later remt en korter in stuurt dan zie ik ook waar Mickey het verliest, hij rijd veel wijde lijnen en behaalt er imo geen resultaten mee
We zullen het eind van deze maand weer is meemaken op Assen





melandri tegen valt ... _O- _O- _O-

kom op zeg die gast heeft 2 jaar niet gereden en zit nu continu in de top 3.. door welk brilletje kijk je ?
 
melandri tegen valt ... _O- _O- _O-

kom op zeg die gast heeft 2 jaar niet gereden en zit nu continu in de top 3.. door welk brilletje kijk je ?
Ja maar, iedereen moet aan de machine wennen.. en hij is Melandri! ( :+ ;) )
 
Ik mis wel een beetje de rijstijl van Michael op de Fireblade: hevig bokkend, slidend en vechtend met de machine :9~
Die rijstijl had de Honda ook nodig om het maximale eruit te persen. De R1 verlangt net als de M1 een vloeiendere rijstijl, die minder spectaculair is maar is aan het eind van de rit wel het meest effectief verwacht ik.

Ben erg benieuwd hoe Michael eind van de maand door Mandeveen en Hoge Heide gaat met de R1, hij weet wat de geheimen zijn op dat gedeelte van het TT-circuit. :t



de honda was een bitch .. :+ :')

de yamaha is een Dame ... :9 :j :j :j


denk je ding :+
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan