motor kleding via alibaba gekocht

Dat hier de de winkels verdwijnen is niet mijn schuld. Ik was heel tevreden met de motorzaak van 100 m2 en een werkplaats. Ik wil niet betalen voor 2000 m2 en en een hele verdieping aan mode met bijbehorende mooipraters.
Het filmpje zegt ook niet veel. Ja de verwerking en de vulling is minder, maar ben je van plan om het record ZOAB verglijden te verbeteren? De vraag is of je er 20 meter asfalt mee kan overbruggen, ik heb in het filmpje geen schuurtol gezien.

Het werkelijke argument is dat je kleding moet passen. Je hebt niets aan kleding waar je strak in zit of om je heen hangt. De Chinezen hanteren nu eenmaal andere maten.

Dat is een beetje kort door de bocht. Denk dat je het best in een breder perspectief mag bekijken. En dat lukt vaak pas, als je je er meer in verdiept. Recentelijk nog een interessante documentaire gezien waarin goed uitgelegd werd wat oorzaak en gevolg is van het direct bestellen van producten uit het oosten. Te lang verhaal om er hier diep op in te gaan. Maar het komt er op neer dat we op deze manier onze eigen economie leeg(ver)kopen en op de lange duur onze eigen werkeloosheid in de hand werken. En die trend is al lang geleden in werking gezet en met jouw denkwijze ook niet meer terug te draaien.
 
Laatst bewerkt:
Het filmpje zegt ook niet veel. Ja de verwerking en de vulling is minder, maar ben je van plan om het record ZOAB verglijden te verbeteren? De vraag is of je er 20 meter asfalt mee kan overbruggen, ik heb in het filmpje geen schuurtol gezien.

Het werkelijke argument is dat je kleding moet passen. Je hebt niets aan kleding waar je strak in zit of om je heen hangt. De Chinezen hanteren nu eenmaal andere maten.

Hiermee ben ik ook eens, wel jammer dat ze geen "real world" test hebben gedaan zoals ze bij dianese doen.
Hier nog een filmpje van Fake Britain waar ze nep leathers en chinese helmen testen.
Maarja, LS2 is ook een chinees merk, en heeft wél goed werkende helmen.
 
Laatst bewerkt:
Uit China niet, maar wel gewoon online.

Duitsland is vaak goedkoper. FCmoto bijvoorbeeld.

Heb je gewoon de degelijke merken met hun degelijke kwaliteit. Kost natuurlijk meer dan uit China maar ninder dan NL.

Verder gewoon goed speuren op het internet. Er is altijd wsl een zaak met korting.
 
Ik heb vroeger overigens wel vaak jeans, t shirts en schoenen besteld uit China.

Op de Nikes en een enkel shirts na was alles na 2/3 maanden zo verrot dat ik het niet meer aantrok. Hierdoor was het vaak toch niet zo goedkoop gezien de korte levensduur.

Ik ben op een gegeven moment overgestapt op bovenstaande werkwijze en die bevalt.
 
Laatst bewerkt:
De ergernis van slechte kwaliteit werkt door als de vreugde van de lage prijs al lang voorbij is

Dat is een mooie!! :} :}

Ik heb onlangs handvatverwarming gekocht vanuit China. Voor 11 euries
Geen transportkosten. En op tijd geleverd. Alles ziet er netjes uit!
Er zit ook geen boekje bij over CE-keurmerk en zoveel blz onzin over vermeende gevaren.

Voorlopig nog heel blij met de prijs! Weet niet of dat zo gaat blijven als ik ga monteren in het voorjaar. Het is me nu veel te koud in de schuur. De reviews (?) over het produkt waren niet slecht.
 
Laatst bewerkt:
motorkleding koop ik gewoon bij mjk & damen

top product en prima aftersale tevens ben ik ook van mening dat je de kleine middenstander moet blijven ondersteunen dan maar een tientje meer betalen. bij echt grote verschillen geef ook ik toe aan mijn hollandse roots 8-)
 
motorkleding koop ik gewoon bij mjk & damen

top product en prima aftersale tevens ben ik ook van mening dat je de kleine middenstander moet blijven ondersteunen dan maar een tientje meer betalen. bij echt grote verschillen geef ook ik toe aan mijn hollandse roots 8-)

:Y :^

Als ik zou racen, zou ik ook naar MJK gaan. Bij Fcmoto ben ik ooit een keer binnen geweest: Man, man, man wat een puinzooi. Heb er maar 1 woord voor: Dozenschuiver! Geen kennis bij het personeel en je moet ook niks vragen. Gewoon kopen en optiefen! Mij niet gezien. Mijn navigatie komt van Louis: Erg aantrekkelijk geprijsd en prima service. Voor de rest alles bij de plaatselijke motordealer gekocht. Bij Termaat krijg je prima advies en voor de prijs hoef ik echt niet ergens anders naar toe.
 
Dat is een beetje kort door de bocht. Denk dat je het best in een breder perspectief mag bekijken. En dat lukt vaak pas, als je je er meer in verdiept. Recentelijk nog een interessante documentaire gezien waarin goed uitgelegd werd wat oorzaak en gevolg is van het direct bestellen van producten uit het oosten. Te lang verhaal om er hier diep op in te gaan. Maar het komt er op neer dat we op deze manier onze eigen economie leeg(ver)kopen en op de lange duur onze eigen werkeloosheid in de hand werken. En die trend is al lang geleden in werking gezet en met jouw denkwijze ook niet meer terug te draaien.
Dus als ik Chinese spullen in een Nederlandse winkel zou kopen is het wel goed?
Laten we bij het begin beginnen, waarom hebben we winkels nodig? Is het een eerste levensbehoefte? Een beschermde diersoort?
Als iemand 1000 euro per jaar per vierkante meter wil betalen om spulletjes uit te stallen, prima. Maar waarom zou ik daar verantwoordelijk voor zijn?
Ik verdiep me liever in de piramide van Maslow, daar zie ik "shoppen" niet als primaire behoefte.
Nu is het volgens jou mijn schuld dat we buitenlandse waren kopen. Ben ik schuldig aan het teloorgaan van de textiel industrie in Twente. Jouw redenatie is een beetje micro. Helemaal omdat je zelf ook niet op een Batavus of Sparta rijdt.
Nederlands-Waar.jpg

Het is helemaal niet erg dat productie uit Nederland verdwijnt. Wij zijn een doorvoer en ontwikkelingsland. Wij moeten intelligentie toevoegen.
 
Uit China niet, maar wel gewoon online.

Duitsland is vaak goedkoper. FCmoto bijvoorbeeld.

Heb je gewoon de degelijke merken met hun degelijke kwaliteit. Kost natuurlijk meer dan uit China maar ninder dan NL.

Verder gewoon goed speuren op het internet. Er is altijd wsl een zaak met korting.

Je denkt toch niet dat die Duitsers het voor een "derde-wereldland-loon" maken. FC Moto, Hein Gericke, Louis (en nog wat ondefinieerbare zaken) halen hun spullen ook uit de lage lonen landen. De loonkosten zijn hier gewoon te hoog voor een betaalbaar product.
 
motorkleding koop ik gewoon bij mjk & damen

top product en prima aftersale tevens ben ik ook van mening dat je de kleine middenstander moet blijven ondersteunen dan maar een tientje meer betalen. bij echt grote verschillen geef ook ik toe aan mijn hollandse roots 8-)

Damen top :t
zo flits als de race is zo saai is de Tour lijn
nogmaals goed spul, maar de Tour heeft de uitstraling van een pakje boter
ik leek wel een agent :+
 
motorkleding koop ik gewoon bij mjk & damen

top product en prima aftersale tevens ben ik ook van mening dat je de kleine middenstander moet blijven ondersteunen dan maar een tientje meer betalen. bij echt grote verschillen geef ook ik toe aan mijn hollandse roots 8-)

Dus voor een paar tientjes blijf je in Nederland en voor grote verschillen ga je naar China?

Leg mij eens uit wat jij een groot verschil vindt of hoe je die paar tientjes definieert?

Leather Motorbike Motorcycle Moto Racing Adult Suits - Buy Adult New Latest High Quality Men Gents Ladies Women Cow Leather Motorbike Moto Racing Motorcycle Biker For Suits,Motorbike Leather Suits,Motorbike Suits Product on Alibaba.com

MJK Adventure Tweedelig Leren Motorpak

mjk-leathers-adventure-tour-motorpak-van-leer.jpg


Leather-Motorbike-Motorcycle-Moto-Racing-Adult-Suits.jpg


Dit scheelt een factor 10....
 
Dus als ik Chinese spullen in een Nederlandse winkel zou kopen is het wel goed?
Laten we bij het begin beginnen, waarom hebben we winkels nodig? Is het een eerste levensbehoefte? Een beschermde diersoort?
Als iemand 1000 euro per jaar per vierkante meter wil betalen om spulletjes uit te stallen, prima. Maar waarom zou ik daar verantwoordelijk voor zijn?
Ik verdiep me liever in de piramide van Maslow, daar zie ik "shoppen" niet als primaire behoefte.
Nu is het volgens jou mijn schuld dat we buitenlandse waren kopen. Ben ik schuldig aan het teloorgaan van de textiel industrie in Twente. Jouw redenatie is een beetje micro. Helemaal omdat je zelf ook niet op een Batavus of Sparta rijdt.
[afbeelding]
Het is helemaal niet erg dat productie uit Nederland verdwijnt. Wij zijn een doorvoer en ontwikkelingsland. Wij moeten intelligentie toevoegen.

Precies de spijker op de kop. Waarom denk je dat die motorzaak van 100m2 plus werkplaats waar je zo tevreden over was, is verdwenen? Of waarom dit soort zaken in het algemeen aan het verdwijnen zijn? En je geeft aan dat mijn redenatie "een beetje micro" is. Het gaat juist helemaal niet om jij en ik. Maar nu je toch over jij en ik spreekt: Wie zegt dat ik geen Batavus heb? Dat is een aanname.

Edit: Voor de duidelijkheid, met de uitspraak: "met jouw denkwijze", bedoelde ik dit niet persoonlijk.

"Het is helemaal niet erg dat productie uit Nederland verdwijnt. Wij zijn een doorvoer en ontwikkelingsland. Wij moeten intelligentie toevoegen"

Vraag me af of je de werkelijke gevolgen inziet van bovenstaande. Daar gaat het juist om.
 
Laatst bewerkt:
Dat is een beetje kort door de bocht. Denk dat je het best in een breder perspectief mag bekijken. En dat lukt vaak pas, als je je er meer in verdiept. Recentelijk nog een interessante documentaire gezien waarin goed uitgelegd werd wat oorzaak en gevolg is van het direct bestellen van producten uit het oosten. Te lang verhaal om er hier diep op in te gaan. Maar het komt er op neer dat we op deze manier onze eigen economie leeg(ver)kopen en op de lange duur onze eigen werkeloosheid in de hand werken. En die trend is al lang geleden in werking gezet en met jouw denkwijze ook niet meer terug te draaien.

lulkoek
Het gross wat hier verkocht wordt komt al uit china/azie...
Maar als wij direct daar gaan bestellen, komen de inkopers/transporteurs/groothandels/ detailhandel en niet te vergeten de bemoeizucht van de EU niet meer in het rijtje voor dat normaal overal hun deel van moeten hebben...
En de chinezen zijn echt niet gek, die gaan en masse de producten na maken, en proberen zo de onnozele europeaan zelf een poot uit te draaien wat normaal door de graaiers hier werd gedaan...
Ik heb goede , minder goede en bocht uit china gekocht, maar dat geld ook voor troep hier ....ik kan tupperware kopen ( wie kent het nog) met levenslange garantie, die echt niet kapot gaat, b.v een maatkan van 20 euro, of een immitatie bij de action voor 1,95, en raad eens hoe lang die heel blijft...dus om troep te kopen heb ik china niet nodig
 
Dus voor een paar tientjes blijf je in Nederland en voor grote verschillen ga je naar China?

Leg mij eens uit wat jij een groot verschil vindt of hoe je die paar tientjes definieert?

Leather Motorbike Motorcycle Moto Racing Adult Suits - Buy Adult New Latest High Quality Men Gents Ladies Women Cow Leather Motorbike Moto Racing Motorcycle Biker For Suits,Motorbike Leather Suits,Motorbike Suits Product on Alibaba.com

MJK Adventure Tweedelig Leren Motorpak

[afbeelding]

[afbeelding]

Dit scheelt een factor 10....


Ach als je kan leven met spullen die gemaakt zijn door mensen, die zwaar worden uitgebuit, kinderarbeid, dangarbeid op grote schaal en werken onder levensgevaarlijke omstandigheden, gezien de recentelijk ingestortte fabrieken en grote branden met honderden slachtoffers. Dan is de factor 10 wel wat waard. Veel Europese bedrijven stellen eisen aan werkomstandigheden, betaling etc. Daarnaast kwaliteitsbewaking. Als de Chinees zelf alles in de hand heeft, kan de kwaliteit van alles zijn, net wat hem de meeste winst oplevert.
 
Ach als je kan leven met spullen die gemaakt zijn door mensen, die zwaar worden uitgebuit, kinderarbeid, dangarbeid op grote schaal en werken onder levensgevaarlijke omstandigheden, gezien de recentelijk ingestortte fabrieken en grote branden met honderden slachtoffers. Dan is de factor 10 wel wat waard. Veel Europese bedrijven stellen eisen aan werkomstandigheden, betaling etc. Daarnaast kwaliteitsbewaking. Als de Chinees zelf alles in de hand heeft, kan de kwaliteit van alles zijn, net wat hem de meeste winst oplevert.

Oh dus alle grote bedrijven als Apple- Nike- enz enz die mogen dat wel , zolang ze maar onder een westers bedrijf verkocht worden zal het allemaal wel goed geregeld zijn voor de werknemers daar...

Dream on, maandag werken ze voor Nike, en dinsdag voor alibaba....onder dezelfde omstandigheden....
 
, of een immitatie bij de action voor 1,95, en raad eens hoe lang die heel blijft...dus om troep te kopen heb ik china niet nodig

Ging dat eerder genoemde tv programma niet juist over de Action?

Zowat alles wat daar ligt komt juist uit China.

Volgens mij was de voornaamste conclusie van dat programma dat het rijker worden van o.a. China zorgde voor een betere verdeling van de rijkdom over de wereld. En ja dat gaat ten koste van de middengroep in de delen die minder rijk worden. Die staat al vijftien jaar ofzo stil en gaat achteruit in koopkracht.

Ik gok zo dat de rijken in het rijke westen er de grootste hand in hebben. Die zullen er dan ook goed van profiteren aan beide kanten tegelijk.
 
Oh dus alle grote bedrijven als Apple- Nike- enz enz die mogen dat wel , zolang ze maar onder een westers bedrijf verkocht worden zal het allemaal wel goed geregeld zijn voor de werknemers daar...

Dream on, maandag werken ze voor Nike, en dinsdag voor alibaba....onder dezelfde omstandigheden....
Was er een tijd geleden niet een dingetje met Apple en werkomgeving en omstandigheden :/
 
Dus voor een paar tientjes blijf je in Nederland en voor grote verschillen ga je naar China?

Leg mij eens uit wat jij een groot verschil vindt of hoe je die paar tientjes definieert?

ik had een paar nieuwe air ducts nodig voor mijn circuit racer en in nederland kon ik deze kopen via marktplaats voor 92 euro ( bedrijfje) via alibabba heb ik ze nu voor 53 euro
dit vind ik dus een te groot verschil ( 80%), met motorpakken ga ik al helemaal niet knoeien daar ik altijd maatwerk nodig heb en dan ook zeker weet dat de kwaliteit ook goed is .
 
Je denkt toch niet dat die Duitsers het voor een "derde-wereldland-loon" maken. FC Moto, Hein Gericke, Louis (en nog wat ondefinieerbare zaken) halen hun spullen ook uit de lage lonen landen. De loonkosten zijn hier gewoon te hoog voor een betaalbaar product.

:?

Het interesseert mij niet zo veel waar " zij " hun spullen vandaan halen. Ik geef aan dat als je goed zoekt je ook goedkoper aan motorkleding kan komen dan wanneer je het bij de eerste beste winkel of webshop koopt.
 
Laatst bewerkt:
Oh dus alle grote bedrijven als Apple- Nike- enz enz die mogen dat wel , zolang ze maar onder een westers bedrijf verkocht worden zal het allemaal wel goed geregeld zijn voor de werknemers daar...

Dream on, maandag werken ze voor Nike, en dinsdag voor alibaba....onder dezelfde omstandigheden....


Nee, maar grote bedrijven worden hier nog wel eens op aangesproken, de anonieme Chinese producent, die voor Alibaba werkt niet. Veranderingen gaan niet van de ene op de andere dag.
 
Op zich kan wat elektronica spul best wel, maar kleding of helmen, niet doen

daar komt bij dat de maatvoering heel anders is, xl is hier wellicht M en als iets duurder is dan 22 euro, en ze pikken het eruit moet je bewijzen dat het goedkoper is anders betaal je invoerrechten, btw en handelingskosten van minimaal 13 euro, dus dan is het toch duurkoop.

grt ruud
 
Dat hier de de winkels verdwijnen is niet mijn schuld. Ik was heel tevreden met de motorzaak van 100 m2 en een werkplaats. Ik wil niet betalen voor 2000 m2 en en een hele verdieping aan mode met bijbehorende mooipraters.
Het filmpje zegt ook niet veel. Ja de verwerking en de vulling is minder, maar ben je van plan om het record ZOAB verglijden te verbeteren? De vraag is of je er 20 meter asfalt mee kan overbruggen, ik heb in het filmpje geen schuurtol gezien.

Het werkelijke argument is dat je kleding moet passen. Je hebt niets aan kleding waar je strak in zit of om je heen hangt. De Chinezen hanteren nu eenmaal andere maten.

Het werkelijke argument is dat "ze" (en dan bedoel ik eigenlijk meer Pakistaanse en Indiase fabrikanten) heel goed zijn in het maken van producten die er goed uit zien. Alleen -uit zien-.

Dan kan je wel als "super educated" consument de stiksels bekijken en het leder strelen, maar je weet pas dat het een condoom-dun laagje leder is die op een kartonnen drager is verlijmd als je op je snufferd gaat, of als je meteen een schaar in je nieuwe broekje zet.

Bovenstaand is mijn ervaring met 2 lederen jacks (die ik heb gekocht als normale jas gelukkig). Werd in China verkocht maar is gemaakt in Pakistan. Ziet er prima uit en is van echt leder, zeker 0.1mm dik, op een soort karton-achtige onderlaag van 1.5mm dik. Voelt "echt" aan, maar op de motor ben je beter af in een goede dikke sweater. Dit zelfde materiaal is ook al eens door de mand gevallen / aan bod geweest in een topic over maatwerk race overalls volgens mij..
 
Laatst bewerkt:
De marketing van de grote merken heeft z'n werk weer goed gedaan:)

Ik heb hier in Nederland een tijdje vakantiewerk gedaan in een industriële bakker. Om 8 uur gingen de koekjes in een verpakking van een huismerk, om 2 uur switchten we de verpakking naar een a merk. Uit pure nieuwsgierigheid eens gevraagd aan een van de mensen verantwoordelijk voor het deeg: zit er nu verschil in? Oh nee hoor, het enige verschil zit bij jullie op de inpak.

Een maand of wat later in Kassa een test van de koekjes, het a merk kreeg een dikke voldoende lekker knapperig luchtig deeg en weet ik wat al niet meer, het huismerk (exact hetzelfde koekje dus!) Kreeg een hele krappe voldoende smaakte goedkoop en klef, te weinig vulling etc.

Zou dat in de Chinese fabrieken echt zoveel anders gaan?

Dat gezegd hebbende: motorkleding zal ik nooit kopen zonder het gepast te hebben. M'n eerste pakkie heb ik bij Termaat gekocht, voor volgende zaken ga ik iets beter om me heen kijken. M'n jas die ik bij Termaat gepast en besteld had, maar die Termaat na een maand nog niet geleverd had en aangaf dat het nog 4 weken zou duren heb ik uiteindelijk voor 25% goedkoper (Inc verzendkosten) online gevonden en binnen 2 werkdagen geleverd.
 
Maar als wij direct daar gaan bestellen, komen de inkopers/transporteurs/groothandels/ detailhandel en niet te vergeten de bemoeizucht van de EU niet meer in het rijtje voor ...

En dat zijn dus de banen waar over gesproken wordt.

Maar goed. Ik kan mijn geld maar één keer uitgeven, dus ik zoek ook naar de (goede) goedkopere opties op via internet.
 
Je ziet nu zelfde fenomeen in China als wat je 15 jaar terug kon zien bij Polen, Roemenië, Bulgarije.

Veel westerse kwaliteitsmerken halen hun productie al weer terug. Vooral: Te duur!
Hogere prijs/ Logistieke problemen/ Kwaliteitsproblemen/ Communicatieproblemen ect.
Ook in China zijn de lonen omhoog gegaan en daarbij ook de levensstandaard. Je ziet daar nu duidelijk dat de wal het schip gaat keren. Ook in China wordt langzamerhand niet meer geaccepteerd dat er soms een week lang smog hangt boven de stad. Al met al: Bodemprijs lukt uiteindelijk niet meer!

Inmiddels zijn nu nieuwe goedkope landen aan de beurt zoals Bangladesh, Birma, Vietnam, Laos ect. Naar onze maatstaven gebeuren daar allerlei zaken die niet kunnen. Wel kunnen ze (nu nog) heel, heel goedkoop produceren. Over 15 jaar is dat ook weer over.
Zielig........? Nee!! Kwestie van tijd, dat het ook daar goed zal komen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan