motor kleding via alibaba gekocht

Zou dat in de Chinese fabrieken echt zoveel anders gaan?

Ja. Koekjes zijn geen appels, zijn geen peren, zijn geen motorjack.

Je kan geluk hebben met een handvat of een remhevel, maar motorkleding wordt ontworpen en dus zitten er ontwerp-rechten en certificering op. Ik denk niet dat bijv. Alpinestars de fabriek in China zo maar even oogluikend een paar duizend "private label" jacks laat stikken aan het eind van de productierun. Want alles aan zo'n jack is juridisch dicht gemetseld.

In mijn branche (want het kan overal verschillend zijn en het moet nu eens opgehouden zijn met dat afgrijselijke gegeneraliseer zodra iemand "China" roept) kan je het zelfde product, uit dezelfde fabriek alleen al bestellen in 3 kwaliteiten. En als je (zoals Nederlandse inkopers dat dikwijls doen) de boel heel, heel erg uitknijpt, dan maken ze speciaal voor jouw een nóg slechtere versie ;)
 
lulkoek
Het gross wat hier verkocht wordt komt al uit china/azie...
Maar als wij direct daar gaan bestellen, komen de inkopers/transporteurs/groothandels/ detailhandel en niet te vergeten de bemoeizucht van de EU niet meer in het rijtje voor dat normaal overal hun deel van moeten hebben...
En de chinezen zijn echt niet gek, die gaan en masse de producten na maken, en proberen zo de onnozele europeaan zelf een poot uit te draaien wat normaal door de graaiers hier werd gedaan...
Ik heb goede , minder goede en bocht uit china gekocht, maar dat geld ook voor troep hier ....ik kan tupperware kopen ( wie kent het nog) met levenslange garantie, die echt niet kapot gaat, b.v een maatkan van 20 euro, of een immitatie bij de action voor 1,95, en raad eens hoe lang die heel blijft...dus om troep te kopen heb ik china niet nodig

Kwaliteit van de producten was helemaal de discussie niet. En als je begint te reageren met "lulkoek", heeft het voor mij geen zin er verder inhoudelijk op in te gaan.
 
Laatst bewerkt:
Wat een suffe discussies hier die al tig keer op MF zijn gevoerd :)

Je moet toch lekker zelf weten waar jij jouw spullen koopt? Als jij jou geroepen voelt het in Nederland bij een Nederlandse ondernemer \ winkel te kopen dan moet jij dat lekker zelf weten. De reden boeit de rest verder niet. Of dat nu is voor de economie van Nederland is, jouw eigen economie of omdat je die winkel een mooie dame achter de kassa vindt hebben.

Ik en veel andere ook voelen zich niet geroepen om ons principeel aan deze redenen te houden. Ik koop waar iets het goedkoopst wordt aangeboden. Als dat in China is dan haal ik het uit China. Als dat in Japan is dan haal ik het uit Japan en hetzelfde geldt voor USA of ook gewoon Nederland. Iedereen moet lekker zelf weten wat die doet. De wereld veranderd nu eenmaal continu dus alles bij de bakker op de hoek blijven halen houdt ook een keer op. In 2017 kan je brood-bak-machines kopen voor thuis. Heel vervelend voor de bakker, maar het is nu eenmaal zo!


Dat alles wat uit China komt ruk is, is ook al 100 keer besproken. Dat is niet het geval. Echter weet jij van te voren niet wat je krijgt dus of het slim is met je zelf beoordelen. De kans is aanwezig dat bagger is (groter dan de kans dat het goed is).

Verder heb ik niets nieuws gelezen in dit topic.

Is de gespreksstof soms op?

Heeft iedereen zijn fiets soms gestald nu het 3 dagen een beetje koud is en zitten we allemaal achter MF op onze laptop?

Hop hop, pakken dat ding, dikke trui aan en gaan met die banaan. :]
 
Laatst bewerkt:
https://nl.aliexpress.com/item/Nieu...lt&btsid=eb3a0e0e-bb66-4e98-921e-9415cc13258e

Ik heb deze handschoenen voor de hele warme dagen, prima spul. alleen zoals te verwachten zal de stof je handpalmen niet erg beschermen bij een schuiver itt deftig leer..

Verder bestel ik vaak crosshandschoenen bij ali, daar zit ook weinig bescherming in, maar dat is bij de grote merken ook niet, omdat ze gewoon dun en soepel moeten zijn..

Crossbrillen bestel ik er ook vaak, met spiegel vizier een fractie van de prijs van een A-merk, pasvorm dikke prima, ja ze verslijten wat sneller, en nee je kunt bijv. geen losse lens kopen, maar voor dat geld gooi ik ze ook vrij makkelijk weg en bestel ik gewoon weer n frisse *D
 
Hoe kunnen motorhandschoenen 'prima spul' zijn als ze niet voldoende bescherming bieden bij een schuiver? Waarom doe je uberhaupt nog handschoenen aan dan?
Tegen de benzine lucht bij het tanken? Of wellicht geven zijn chinese handvaten nog wat af? *O*

Een andere reden kan ik zo niet bedenken
 
Ik rijd op straat ook met crosshandschoenen. Niet-Chinese alpinestars en deze zijn van stof en niet van leer. De binnenkant heeft wat leer.

Dus ja....

Voor op straat hebben deze weinig bescherming. Wanneer je met jouw handen in het zand valt zal het wel genoeg beschermen tegen het zand :)

Waarom doe ik dat? Nou! Ze beschermen wel degelijk tegen steentjes en vliegjes die tegen jouw hand aanvliegen :) :Y

Of ze mij beschermen bij een schuiver weet ik niet. Toen had ik andere handschoenen aan en schoof ik in het gras. O-)
 
Laatst bewerkt:
Hoe kunnen motorhandschoenen 'prima spul' zijn als ze niet voldoende bescherming bieden bij een schuiver? Waarom doe je uberhaupt nog handschoenen aan dan?

Wel eens bij een motorzaak een "zomer"handschoen gezien? Het is altijd kiezen, of ze zijn van leer en dus krijg ik gewoon klamme zweetpoten bij 30 graden, of ze zijn lekker doorwaai, en dit gaat ten koste van de bescherming..

Dat dus, en wat TurboO al zegt. Hier kies ik zelf voor, en ja, weet wat de consequenties kunnen zijn, en zal dus hier ook niet gaan lopen huilen als ik gevallen ben en alles open ligt..
 
Wel eens bij een motorzaak een "zomer"handschoen gezien? Het is altijd kiezen, of ze zijn van leer en dus krijg ik gewoon klamme zweetpoten bij 30 graden, of ze zijn lekker doorwaai, en dit gaat ten koste van de bescherming..

Dat dus, en wat TurboO al zegt. Hier kies ik zelf voor, en ja, weet wat de consequenties kunnen zijn, en zal dus hier ook niet gaan lopen huilen als ik gevallen ben en alles open ligt..
Je mag best huilen als je pijn hebt hoor.




:+
 
NAZAR BUTT
EKTRALIGHT INTERNATIONAL CORPORATION
Hi Rene Nijhof
Please note
 
Shipping charges will be reduce if quantity will be increase
 
example.
SHIPPING CHARGES FOR 2 PCS OF PANTS ARE US$ 56.00 instead of US$ 90.00

dit bericht kreeg ik terug doe er een foto bij
full
 
NAZAR BUTT
EKTRALIGHT INTERNATIONAL CORPORATION
Hi Rene Nijhof
Please note
 
Shipping charges will be reduce if quantity will be increase
 
example.
SHIPPING CHARGES FOR 2 PCS OF PANTS ARE US$ 56.00 instead of US$ 90.00

dit bericht kreeg ik terug doe er een foto bij[afbeelding]

media_xl_748975.jpg
 
Je krijgt een bericht terug dat je bijna 90 euro verzendkosten moet betalen en je vindt het nog steeds het overwegen waard? :?
 
Laatst bewerkt:
Dus je krijgt een bericht terug dat je bijna 90 euro verzendkosten moet betalen en je vindt het nog steeds het overwegen waard? :?

Ik zou er meteen 4 bestellen. Dan heb je je broek gratis! _O-
 
ook bekende merken laten alles in china maken
na twee meter over asfalt geschoven was het leer finaal doorgesleten
dus voor mij geen china kwalitijd meer.
 
Je krijgt een bericht terug dat je bijna 90 euro verzendkosten moet betalen en je vindt het nog steeds het overwegen waard? :?
Mijn handvatverwarming (welke al helemaal niet duur was) die ik onlangs uit China kreeg opgestuurd had verzendkosten €0,00. Daarvan vraag ik me dan ook weer af hoe dat kan......?
 
Laatst bewerkt:
Daarvan vraag ik me dan ook weer af hoe dat kan......?

Extreem goedkope producten die voor ons debiel goedkoop lijken maar waar nog wel marge op zit en semi-gesubsidieerde goedkope post. Grappig genoeg betalen 'wij' (= rijkere 1ste wereld landen) deze subsidie. Als ik het goed heb begrepen hebben landen overeenkomsten met elkaar wat het kost om een pakket te bezorgen als deze de grens over komt. Omdat China een armer land is betaald deze minder om een pakketje in NL tot aan de deur te krijgen dan dat wij aan China betalen om dat voor elkaar te krijgen.
 
Ach ja mijn Alpinestars textiel pak komt ook uit Vietnam vandaan.



Mijn handvatverwarming (welke al helemaal niet duur was) die ik onlangs uit China kreeg opgestuurd had verzendkosten €0,00. Daarvan vraag ik me dan ook weer af hoe dat kan......?
Chinese overheid subsideerd pakketpost waardoor het gratis is.
 
NAZAR BUTT
EKTRALIGHT INTERNATIONAL CORPORATION
Hi Rene Nijhof
Please note
 
Shipping charges will be reduce if quantity will be increase
 
example.
SHIPPING CHARGES FOR 2 PCS OF PANTS ARE US$ 56.00 instead of US$ 90.00

dit bericht kreeg ik terug doe er een foto bij[afbeelding]

Dat ding op die foto, is m.i een damesbroek.
 
Terug
Bovenaan Onderaan