- 31 okt 2004
- 26.161
- 50.302
Gewoon een quickshifter erop, dan heb je geen koppeling meer nodig, en kun je je beide handjes aan het stuur houden .
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Dus het straatje was niet smal genoeg om overeind te blijven?Joejoe! Hier ben ik ook weer eens, ik lig nog zo'n ruim 20 pagina's achter met lezen, maar doe mn best
Hier wilde ik toch wel alvast even op reageren. Ik ben tijdens het lessen 2 keer onderuit gegaan, waarvan 1 tijdens het afstappen dus dat was gewoon dom en lomp. De 2e keer moest ik stoppen in een smal straatje, ik dacht dat ik al met mijn voet bij de grond was maar er bleek een diepe kuil te zitten en toen lag ik ook (eigenlijk ook weer dom en lomp). Beide keren met de motor bovenop me, ondanks een flinke deuk in je ego en de volgende dag goed wat spierpijn viel het mee.
Toen ik mn rijbewijs had ben ik nog een keer omgegaan, door een auto die mij geen voorrang gaf en veel te hard reed, ik stond al ingedraaid naar de bocht maar moest in de noodstop. Ja ging niet lekker. Was wel jammer, want zat er net lekker in zo alleen rijden na al dat lessen, kreeg net een beetje vertrouwen erin. Dit heeft zeker wel nu een drempel veroorzaakt waardoor ik het rijden even weer spannend vind..
Aan iedereen die is geslaagd: gefeliciteerd!
Aan een ieder die nog bezig is: succes
En alles wat ik nog niet gelezen heb, dat komt nog
Je denkt dat ik je punt niet snap, maar ik lees het niet verkeerd. Of je het nu met 2 vingers intrekt, en je vingers over de hendel heen laat liggen, dat is niet hoe het CBR het van je wil zien. En die geven je papiertje af. Werd mij geleerd (auto en motor), leer het hoe het CBR het van je wil, daarna ga je bepaalde dingen toch overboord kieperen. Maar tot die tijd moet je het aanleren zoals het je wordt geleerd.Ik heb het in deze discussie eigenlijk al opgegeven met Viaantje, heb het idee dat hij het verkeerd leest. We houden niet 2 uur lang onze vingers op de koppelingshendel, enkel om door te schakelen. Strooien met emojis wat behoorlijk lijkt op judgen en uitlachen/kleineren, zeker bij lessers, vind ik sowieso apart, maar dat vind ik. Niet dat ik er wakker van ligt, maar het komt heel erg over van "kijk mij het CBR wonderkindje zijn die alles perfect volgens de regeltjes doet". Hou ik zelf niet zo van, zeker omdat in de praktijk veel regels uiteindelijk niet worden opgevolgd. Zo'n type die op werk ook kucht als je met andere collega's aan het praten bent want "het werk moet af jongens!".
Ik rij zoals ik het geleerd krijg en zal na het behalen van mijn AVD een eigen rijstijl erop nahouden. Jij (A2) doet hetzelfde als ik met doorschakelen: hand op de hendel ter bediening tot je uitgeschakeld ben, dan gaat je hand van de koppeling. Remco Heij die een KNMV instructeur is doet het ook. Eerder benoemde iemand anders dat hij/zij dit ook deed, ook op het AVD examen en dat hier niets over was opgemerkt. We lessen al een poosje, en een beetje instructeur zit echt wel scherp op of je goed bezig bent of niet. Die gaat niet last minute zeggen "oh, je doet de helft verkeerd". Ik ga toch eerder af op wat mijn instructeur mij leert dan iemand van een forum. Het enige waar ik je gelijk in kan geven is je helm benadrukken zodat de ander beter ziet of je goed kijkt.
Maar goed, als een examinator in een auto met reflectie op zijn voorruit en een volgafstand van 2-3 seconden kan zien of mijn pink aan de hendel ligt of om het handvat geknepen zit, dan zal hij het ook wel zien als ik bekant 90 graden opzij kijkt. Ik maak me er geen zorgen over in ieder geval.
Alleen 'per ongeluk'We kunnen ook een andere discussie opstarten in dit topic.
Wie trekt altijd “per ongeluk” het gas open in een tunnel of smalle straat?
En wat zou het CBR daarvan vinden?
Zo iemand hoort helemaal geen rijbewijs te hebben.We kunnen ook een andere discussie opstarten in dit topic.
Wie trekt altijd “per ongeluk” het gas open in een tunnel of smalle straat?
En wat zou het CBR daarvan vinden?
Dit suggereer ik niet, vertel alleen wat mij is aangeleerd.Volgens mij wordt er nog steeds gedacht dat A2 en ik de hele les onze handen op de hendels houden...
Ik zeg alleen dat ik dit dus ook niet mocht doen. Mijn instructeur behoedde mij echt van het feit dat als je koppeling of rem niet hoefde te gebruiken, ook niet binnen een aantal seconden, je je handen ervan af moest houden.Ik denk ook dat er een misverstand is. Als ik niet hoef te schakelen heb ik mijn hand van de koppeling af. Maar als ik vlot moet doorschakelen hou ik mijn vingers erbij tot ik uitgeschakeld ben.
Mij is nog steeds niet duidelijk wat er mis mee zou zijn, iemand zei dat ik daar bij op zou stijgen en ik heb een filmpje gepost waarin ik naar mijn idee niet super snel optrek met 4000 toeren. Als er een andere manier/techniek van snel optrekken is hoor ik het graag.Maar de jeugd (opstappers) weet toch altijd alles beter (zoals met 4000 rmp wegtrekken toch?). Is leuk joh!
Afleren is veel lastiger dan het goed aan te leren (of zoals men het wil zien).Toen ik vorig jaar mijn voorlopig rijbewijs had en alleen met eigen motor op de weg reed had ik ook de gewoonte om mijn 2 vingers van de rechterhand op de voorrem te houden. Gaf me meer gevoel van veiligheid dat ik elk moment in de remmen kon gaan moest er iets voorvallen. Bovendien vond ik dat ik zo ook veel beter het gas onder controle kon houden, dan is het moeilijker om schokkerige bewegingen te maken met je hand. Nadeel is wel dat die hand makkelijker verkrampt.
Zo ook het examen openbare weg afgelegd en werd helemaal niets van gezegd.
Ik probeer nu wel om dit terug af te leren, maar betrap me er vaak op dat ik onbewust die vingers er terug opleg.
Je kunt het ook aannemen van iemand die al jaren zijn rijbewijs (30 jaar) heeft (net als je instructeur).Oud + lang rijbewijs betekent niet gelijk dat je het juist hebt. Ik leer van mijn instructeur maar dat is volgens jou ook niet goed. Sterker nog, vroeger werd er enorm laks gedaan bij rijbewijzen. Ik focus verder wel gewoon op mijn lessen, kan ik over 30 jaar ook druk doen over procedures op een forum.
Mijn instructeur is overigens net als ik 34, knap dat hij op z'n 4e al kon motorrijden.
Tim, laat het maar zitten. Je wil je gelijk hebben of halen. Is mij best. Maar zoals men in de auto enkele jaren het "nieuwe" rijden invoer is dit ook van toepassing op de motor (iets met milieu, overmatig lawaai). Het zal misschien te maken kunnen hebben met je lesvoertuig (A2 motor??)Mij is nog steeds niet duidelijk wat er mis mee zou zijn, iemand zei dat ik daar bij op zou stijgen en ik heb een filmpje gepost waarin ik naar mijn idee niet super snel optrek met 4000 toeren. Als er een andere manier/techniek van snel optrekken is hoor ik het graag.
Herkenbaar wel, vind het rijden zelf ook gewoon relax veel meer dan in de auto eigenlijk.En ik zat te relaxed op de motor gisterochtend. Hij vond dat ik door moest rijden. Misschien dat ik teveel in Tour modus stond want we reden door een hele mooie woonwijk waar ik nog nooit was geweest haha...
...
Het is zo druk op het gemeentehuis dat wanneer ik slaag dus pas 2 weken later een afspraak kan inplannen. Zit er over na te denken gewoon nu vast de afspraak in te plannen voor 19 april.... want 18 april moet ik op examen
heerlijk is dat. ik heb mijn motorrijbewijs afgelopen november gehaald en toen mijn motor GSX 8S gekocht, maar had de QS tot de eerste beurt uit laten zetten, maar sinds ik hem kan en mag gebruiken is dat echt een gevaar voor mijn rijbewijs haha! beide handjes stevig aan het stuur en gaan! inmiddels alweer 2500 km verderGewoon een quickshifter erop, dan heb je geen koppeling meer nodig, en kun je je beide handjes aan het stuur houden .
jij bent al voorbereid met een motor die klaar staat... NiceHier ook gisteren heerlijk ritje gedaan volgens mij voor de eerste keer zonder zeiknat af te stappen, hoewel vorige week ook redelijk goed was, alleen natuurlijk laatste halve uur toch nog een bui regen.
Vandaag ziet het er naar uit dat het weer fatsoenlijk blijft.
Dan volgende week maandag eerst lessen aansluitend examen.
Vandaag laatste hand leggen aan de Z zodat die klaar staat in het geval we slagen. De ER6-N van mijn vriendin, is er al klaar voor.
Hou ons niet in spanning.ik ben afgelopen weekend wel even bij de motordealer wezen kijken of op diverse motoren plaat te nemen. en ben er steeds meer over uit welke kan ik op wil. En wat het waarschijnlijk gaat worden.