motorscooter brandstofverbruik topic

Nóg een VESPA GTS 250 i.e...

Verbruik gemeten over zo'n 3000 kilometers sinds de aankoop (nieuw), 30 km/dag waarvan 90% buiten de stad en in weer en wind (plus af en toe effe lekker vol-gassen op een strakke polderweg):
Één liter op 29 kilometer.

Groetjes,
Pombal
 
Mijn Burgman 200 rijdt gemiddeld 1 op 30. Een zeer zuinige scooter, lijkt me.
 
tmax 2002 rijdt altijd 1 op 18.

woensdagochtend van Rotterdam naar Vierhuizen (groningen) gereden is 290 km.
woensdagmiddag terug van vierhuizen naar Rotterdam is ook 290 km.
Verbruik 1 op 20,7

Vorige week in zeeuws vlaanderen ook 410 Km gereden, toen haalde ik 1 op 22,4. Daar heb je grotendeels 80km wegen. Ik denk dat het verschil daardoor komt.

Woon-werk haal ik +- 1 op 18. Dat is op een volle tank 220 km.

De tmax is dus qua scooter niet echt zuinig.......
 
Dat is netjes. Ik kom bij hetzelfde gebruik zo rond de 1 op 23.
 
Net sloeg de motor af, 1x voor het stoplicht, en 1x toen ik stopte bij de pomp om te tanken |( |( |(

233km gereden. 13,86L getankt. :+

Hoeveel gaat er in een T-max? 14 liter, geloof ik....

Dat was dus 1 op 16.8 :?

Nou weet ik wel dat 150km/u bij volle tegenwind niet zuinig rijdt, maareh, wie rijdt er nog duurder? Ik rij dus niet alleen in de stad, zeg maar 30% stad, 30% provinciaal en 40% snelweg.
 
Mijn runner 180 4t rijd 1:25

Rij dagelijks 28km naar werk heen en weer deels over proviniciale weg en deels stad/dorp.

Ben een stevige doorrijder en s'middags een fijn stukje file slaommen.
 
mijn beste prestatie tot nu is 272 km met de burgman650 k3 rijdent in de schakel modus
uitreraart op weg naar vere oorden met een gemiddelde sneheid van 130 op de teller, dus net iets onder de 120 op de zummo dit dan wel met mijn vriendin achterop flink gevulde topkoffer van 48 li vergoogte givi ruit eneen gevulde motor onder de budy .
mijn hoogste verbruik is 192 km met constant op zijn top rijden en met de bovengenoemde omstandigheden door bergen en dalen in franrijk luxenbur duitsland etc.
het meest wat ik dan ook gtankt hevt is 14,49 li da s toch wel heel dicht tegen de 15li.
maar gemidelt rijd ik in nederland met gewoon woonwerk verkeer tussen de 230 en 255 km op mijn 15 li.
 
Afgelopen week 1 op 34 met een sh300 op (redelijk stevig) toertempo door het lake district.
 
Ik schrijf altijd de kilometers en het aantal getankte liters op en het gemiddelde verbruik over 14 maanden is 1 op 15,49 van mijn Hexagon 125.
Aan de hoge kant, maar het is dan ook een 2takt , 'k rij vaak korte stukken [5á10km] én ik hou van gasgeven.
Nog een relativering: het is maar de helft van wat mijn BMW verbruikt *D .
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ondertussen ongeveer 4000 km gedaan met de tmax en het gemiddeld verbruik ligt rond de 1 / 20 of 5 l op 100 km.
 
Ik rij met mijn SC 250, gemiddeld 1:28 --> dat heb ik vastgesteld na 7 tankbeurten, enkele kere zittie net een 10e onzuiniger en dan een 10e zuiniger. Ik rij vrijwel overal volgas:P bij verkeerslichte volgaswegtrekke, snelweg volgas, dus ik vind hem zeer zuinig!
 
ik heb piaggio MP3 250cc na 5 tank beurten elke tank beurt 1 op 23 gemeten.
rij meestal N wegen en binnen wegen, woon werk iets meer dan 20 km over binnen weg stuk N weg en stukje A4 A10. Ook worden er kleine stukjes gereden dus minder dan 10 km.Moet wel zeggen heb groot scherm en grote top koffer achter op
 
Laatst bewerkt:
Suzuki Burgman 400 van 2001.
Nu circa 10duizend op de teller.
Heb het ding nieuw gekocht,en alleen voor de fun en meer bewegingsvrijheid.
Verbruik weleens gemeten.Dat ligt tussen de 1 op 18 en 1 op 23.
Oorzaak,als ik op dat ding stap,dan gaat de gashendel even voluit open.
Als de tank leeg is,bijna welteverstaan, moet er nieuwe in.
Wat ie dan "gezopen" heeft,is voor mij minder belangrijk.
Hoofdzakelijk korte ritten.
 
Honda Foresight 250:

Ca 75km per dag, voornamelijk 60/80km weg, paar kilometer 100/120km (voor zover ie dat haalt).

1 keer getankt met origineel scherm: 1:29. Nu 2x met groter windscherm (60cm) en verbruik iets slechter dan 1:27. Nog niet echt representatief i.v.m. slechts weinig keer getankt.
 
Yamaha X-max 250. Eerste tankbeurt, dus niet helemaal zuiver, want ik weet niet hoe vol de dealer hem heeft afgeleverd. Maar toch al ruim 1 op 28.
 
honda dylan 150

ben geen zuinige rijder maar het gemiddelde wat ik gemeten heb (meestal let ik niet wat het gebruik is) 1:31.4

grts peter :]
 
Gemiddeld haal ik op mijn Burgman 400, 2007 1:25.5. Waarvan het altijd stukken zijn van tenminste 45 kilometer, waarvan circa 35 kilometer autosnelweg, 70-120km/h, zo'n 6 kilometer provinciale weg, en de rest stadsverkeer. Ik rij ongeveer 500km per week, mits er geen zout op de weg ligt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan