Nokkenas ketting versprongen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

martijnmoi

MF veteraan
In memoriam
30 jan 2016
1.298
0
winsum
Om het rare geklop in mijn blok te achterhalen heb ik de motor proberen te starten zonder NAKS. Het rare geklop was inderdaad de ketting geleider en is opgelost.

Nu loop ik tegen het volgende probleem aan dat de motor niet meer start.. (eerst liep hij als een naaimachine)

Is het mogelijk dat de ketting van tijd af is en hij daarom niet meer wil starten?

Als de startmotor draait geeft de motor af en toe wel een tikje alsof hij aan wil slaan, en na een paar minuten doorstarten is de hele buurt wakker na wat flinke klappen uit de uitlaat.

De motor is een fzr 400 uit 1990

Edit: is het mogelijk om dit te controleren zonder het halve blok open te trekken?
 
Laatst bewerkt:
Ja dat maakt nu toch niet meer uit :+

Ga je dit blok gewoon meteen weer in elkaar zetten of eerst wat meer controle waar er gruis zit en of bijv de kleppen nog recht staan? Als de olie nog heeft rondgepompt zou ik dat toch eerst goed schoonmaken.
 
Ken die 400 niet, maar.. gezien de leeftijd , lijkt het mij een stuk economischer om
of gewoon die motor af te schijven, en een andere op te pikken.

Of een donorhartje er in te steken.

Want nu weet je nog niet eens hoe je kop / kleppen / cylinders er aan toe zijn.
 
Ik rij morgen even langs motorplaza, kijken of ze me daar aan onderdelen kunnen helpen.

Afschrijven? Niksniet! Dan trek ik hem helemaal uit elkaar onder *leer* doeleinden.
Als het allemaal lukt heb ik weer een leuke motor, en anders moet ik hem maar ritueel verbranden *O*
 
:P

Je krijgt het WPHB van je motor wel op een presenteer blaadje zo :P

Ik ga deze even volgen.
Succes met de wederopbouw, zo te zien is het project nu al gelukt wat de uitkomst ook mag zijn.

Afschrijven? Niksniet! Dan trek ik hem helemaal uit elkaar onder *leer* doeleinden.

En dan doel ik natuurlijk op bovenstaand project :+
 
Laatst bewerkt:
haha ga je nou jezelf quoten?


potverdorie, dat was niet helemaal de bedoeling _O-


:P

Je krijgt het WPHB van je motor wel op een presenteer blaadje zo :P

Ik ga deze even volgen.
Succes met de wederopbouw, zo te zien is het project nu al gelukt wat de uitkomst ook mag zijn.

Afschrijven? Niksniet! Dan trek ik hem helemaal uit elkaar onder *leer* doeleinden.

En dan doel ik natuurlijk op bovenstaand project :+

mee eens, en ach, zo duur was de hele bende nou ook weer niet
 
Verstandig. Dat heeft tot nu toe tenslotte ook goed gewerkt...\

Over het algemeen wel ja..\
En het nederlandse boek?(op papier) :Y

Printer kopen, dan kun je het op papier krijgen. Google translate kan de rest ;)

Maar beter is het om even de verschillen op te zoeken met de 600. Veel procedures zullen wellicht hetzelfde zijn, maar aandraaimomenten, spelingen etc. misschien niet.
 
Uitboren nog geen succes...

Compressietest zal ik binnenkort regelen als ik het vliegwiel er weer op heb.

Maar tot die tijd ben ik hier nog wel even zoet mee

dQjW1ZW.jpg
 
Leercurve zo steil als de noordwand van de Eiger maar dan heb je ook wat :P

eigenwijs zijn heeft zo ook zijn voordelen :}

-

loctite besteld om de vliegwiel bout echt goed vast te zetten. het vliegwiel is nog een beetje wankel dus deze zal ik ook nog een keer onderhanden nemen. hij loopt stationair nog niet heel lekker.. (moet gas blijven houden om hem op gang te houden) maar dit is totaal offtopic.

wat mij betreft is het probleem opgelost, iedereen bedankt voor de tips en het commentaar :)

:W
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan