Old School WSBK topic

sbk2000troybaylissbattleswithtroycorseratautodromonazionaledimonza2000monza1_800.jpg



En nog 3 Troy... Corser en Yanagawasaki :}
 
Dat is voor mij toch ook wel mijn "old school hero" :}


:Y en nog steeds... wat een figuur :} :}


Maar het jaar dat hij de titel COMEBACK KID waar maakte :}

Ongelooflijk seizoen en hij bleef maar winnen.
En toch nog steeds zo relaxed in de paddock. Voor de training op zijn dooie gemakkie rondwandelen met zijn vrouwtje. Beetje hier groeten en een beetje daar handtekening plaatsen.
Na de training grote glimlach en de volgende dag ook voor de race nog steeds geintjes uithalen en dan een geweldige race rijden... 2x :} :}

"When that happened at Assen I simply couldn't believe it," Edwards says. "I got the signal saying Troy was out of the race but didn't know why. Those last few laps of racing at Assen used up about a year's worth of concentration."

_O-


Edwards_2002_Germany_RHS_1024.jpg
 
:} :} mooi Topic snellefiets... :Y


Those where the days... toen zat ik nog in het paddock rond te hangen :9~

2 helden... 2 verschillende fietsen :}

[afbeelding]
thnx RR..

zelf liep ik tijdens de trainingen over de padock en met de races achter het hek.

naar Assen op mijn toen 25 kw brommotor.... time flies when you're having fun
 
Vooral de engelsen welke helemaal dol werden als foggy weer eens twee wedstrijden won in Assen.

En het geluid van de 851's uir de tijd van Ramon Roche welke over de veenslag donderden!!! Was net over er een vloot jachtvliegtuigen over vlogen.
 
Laatst bewerkt:
Vooral de engelsen welke helemaal dol werden als foggy weer eens twee wedstrijden won in Assen.

En het geluid van de 851's uir de tijd van Ramon Roche welke over de veenslag donderden!!! Was net over er een vloot jachtvliegtuigen over vlogen.

dat is zelfs voor mijn tijd, ken de beste man niet eens O-) :+
geloof meteen dat het een fijn geluidje was dat uit die 851's kwam.
zijn nog steeds gruwelijk mooie fietsen
 
laten we't itt de texas windass (bijnaam is m trouwens gegeven door z'n mechaniekers toendertijd, moet je hen maar ns vragen of ie in t echt,buiten de paddock, ook zo sympathiek en down to earth is :X :X ) maar weer over echte helden hebben... :}

full
 
het is raymond roche btw.... ;)

en eentje uit eigenlijk bsb/iom... maar reed met een wildcard wsb zitje op donington met een semi-fabrieks duc wel even rossi zn gp500 ronde - en polerecord daar aan diggelen... met iets meer dan n seconde..

rip steve.. '(
 
Laatst bewerkt:
Prachtig topic dit, ik heb de tijd in het WSBK met fogarty en Ducati van zeer dichtbij destijds mogen aanschouwen en sindsdien besmet met het Ducati virus en mede de old skool superbike periode van ca 1989-2002......zulke ontzettende mooie machines gemaakt door Ducati voor het wsbk, zo worden ze helaas niet meer gebouwd! Ook de jappen hadden diverse speciale fietsen, helaas is ook dat verleden tijd....de RC30, RC45, Yam OW01, OW02 R7, etc...ook prachtig spul ondanks dat het jappen zijn :P

Bij mij is het zover gegaan dat ik nu bezig ben om een full spec fabrieksfiets op te bouwen van misschien wel de meest succesvolle Ducati WSBK fabrieksracer, de Ducati 996RS WSB machine....

De mijne moet de fabrieksfiets van seizoen 1998-99 zoveel mogelijk benaderen en heb de fiets zo goed als compleet full sec 996RS. Op basis van een SPS straatframe aangepast naar RS specs, aangepast kabelboom van een 748SPS en alu subframe is in principe het enigste wat nog van mn oude Ducati 748SPS afstamt.... :P

Dit moet het gaan worden, velgen, rijwielgedeelte, 996RS blok, etc, etc heb ik identiek aan deze foto alleen qua bestickering laat ik het allemaal een stukje cleaner...

full


En de races waren in die tijd prachtig...de strijd tussen Chili en Foggy op Assen en dat Chili in de GT onderuit ging! Zat op de hoofdtribune met mn neus vooraan dat hele gebeuren en real life meegemaakt! Legendarisch en misschien wel de mooiste strijd ooit....kippenvel moment, ondanks dat ik toen nog geen eens een motor mocht rijden...was een jaar of 14-15....
 
:} :}

is nog jaren (en nog steeds) blijven ~rondhangen in de wsb paddock... je ziet helaas nog steeds hoe erg de gevolgen van zn crash zijn.. but still.... :} :}


Je ziet hem regelematig op zijn scooter langskomen :Y ,is ook altijd bij de persconferentie aanwezig
 
Laatst bewerkt:
de echt sympathieke helft van het honda-duo... helaas ook met zelden t geluk aan zn zijde.... (en ook ruim 4 keer van de baan gekegeld door zn 'toffe' team'maatje'..


:} aaron slight

full
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan