Ploffende savage

Tuurtje

Die hard MF'er
16 mei 2004
265
0
Belgie
Gisteren zouden we een stukje gaan rijden. Nadat we getankt hadden begon de savage van de vrouw plots te ploffen en hij sloeg spontaan af als er vanaf de neutraal naar de eerste versnelling werd geschakeld. Omdat de Savage nog op lood rijdt dachten we eerst dat het probleem mogelijk aan een te hoog lood gehalte zou liggen.
Inmiddels heb ik heel de tank leeg gemaakt, nieuwe benzine er in gedaan en een nieuwe boegie geplaatst...........helaas nog steeds geplof.....ik ga vanavond natuurlijk even in het werkplaatsboek snuffelen...maar misschien heeft iemand met deze beschrijving al een idee wat de oorzaak kan zijn.
Overigens is de luchtfilter ook een beetje nat van de benzine.....???
 
Lek inlaatspruitstuk wellicht?
Even remmenreiniger erop spuiten bij draaiende motor en kijken of het toerental verandert.
 
Ik heb vandaag pas een beetje tijd om er naar te kijken....in ieder geval bedankt voor de adviezen....het zal inderdaad wat met de meng verhoudingen zijn.....hopelijk hoef ik de carb niet uit elkaar te halen....want ik heb een hekel aan kleine veertjes :N
 
Ik heb eerst alle verbindingen gecontroleerd. Bij het verbindingsstukje tussen de carburateur en de cilinder was er een bout los en stak er een afdichtringetje uit. Mogelijk het euvel hierdoor ontstaan........morgen even nieuwe halen en terug in elkaar zetten....en dan maar hopen.....

Ik sleutel namelijk liever aan de andere fietsen

HPIM0863.jpg
 
vanmiddag even het nieuwe o-ringetje en twee nieuwe boutjes opgehaald......en na een half uurtje liep hij weer als een zonnetje.....

Kan ik weer verder met de Tequilla-rider. :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan