Project ParaStoye-K

epoxy spuit ik niet zelf. Laat ik de straler meteen aansluitend doen. dan is het schone oppervlak meteen weer beschermd voor de roest kan toeslaan.

Maar het schiet lekker op. zichtwerk is altijd leuk.- Het uit elkaar halen en netjes maken is 1 maar het opbouwen vind ik toch altijd wel heel leuk om te doen. Iedere keer gaat het toch wat anders en je probeert het steeds beter te doen.

Benno
 
Veel te lang geen updates gedaan maar het kwam er even niet van. Prive te druk met een zieke moeder en werk en gewoon geen tijd. Tussendoor ben ik bezig met de kabelboom en vanavond moest het er van komen. Met een noodbedrading moest mevrouw eraan gaan geloven. Na een paar vruchteloze pogingen Eureka. Mevrouw loopt. Afstellen moet nog helemaal gebeuren en voorlopig loopt ze nog op 1,5 cilinder. Rechterkant moet nog wat aanmoediging hebben maar er zit leven in. mechanisch klinkt ze in ieder geval vrij goed.

<iframe src="https://onedrive.live.com/embed?cid...1914C32EED0B77!568650&authkey=AGgn8UfIIKw39zs" width="180" height="320" frameborder="0" scrolling="no" allowfullscreen></iframe>
 
Het spuitwerk zit er nu echt aan te komen. Vandaag de laatste dingetjes besproken en voortgang bekeken en heel belangrijk. Kleurtjes gekozen.

Een van de twee gaat het worden:

y4mwhOkb8auBZxa-NXAmLF93duBQyExpqCQSgghl5TsHKwx1ZSj4jismUu2QkXc7gxFQVZd3aAKB7OvJqSXmlGpJrqdFk5ZHr2NGcTN2MJdsznXVhsuE2zImnDQB41k399UGhkhqvBo_LDzvc2i4kkEUPRbD-9SjJybiGqVGEUhEwi-Ifl-XO6Y54xawOpz1ydg
 
zo op de zondag tijd voor wat zichtwerk. Ik ben het span weer aan het opbouwen. Swingarm in nieuwe rubbers zit er weer in, overal nieuwe rubbers trouwens, Kogelklemmen en verstelstuk weer op de plek en een vers schokdempertje. Oh wat mooi allemaal. Maar, geen foto gemaakt, doe ik morgen even..

Wel ook een klein stukje zichtwerk dan. Wat is zo'n oude K750 lamp toch een mooi ding eigenlijk. mix van oud en nieuw

y4mqFRUb8kduZl3W7WTfttw9bc6KsBDiT-mqiU7Jgq3Od_3pEnryh8cHlafpOG6vBApR3k2EdSH4af3fbP4xtCAE9LsZYJvzPjAgWjZapw1nydkZT4F9R90-xQXsUEiNAiIppYXk4-_h86qL7qq9eZDFEpvWQB6BFXJBj6gqERlN0c8K1qqEnjVsCagLjtdxVUT
zeker mooie koplamp, maarre die City ook natuurlijk zeg ik als C Coupe bezitter*D
 
Ook dat schuifje is inmiddels geregeld. Ik had nog een lamp liggen waar het schuifje wel opzat. Klepjes omgeruild en dat is ook weer netjes :)
 
Spuitwerk is klaar zoals al gemeld in het algemene russentopic. Hier wat plaatjes voor jullie nieuwsgierige blikken. Klassiek zwart rood is het geworden, ik ben er blij mee.

y4moLedDVL_fjZbvbtoO2Pww0vppQpGD8T510NInmTHd9sO2N_uRRh3V1FMtJQYamz_CHiJut1Kb6Q0BLtOXGuDJ10TtrQE5M2vQ7U7YptIaYG53pTQ8-0MjuSffRHRGww6MmaHZvge8BUCelYGAzFfPGUG7JsEVcgNzBkSkHyUO4IlaBEPiPsYOjFYdKoV417C


y4mKv5pdcPdAFn034qPyBFwWljF21_3gmo6wYr5QSWkqeSPw1KLqBOdWq3agqLopfwg8CuP7C-NOWG48QA0gyCdJoc6N7WCdVWVOWH837P_Qy2Thn_pX6JGMF2XITYu95EdnQCFHsCgMysC7_2DuZkUTqyqHT8xPzvVphmRxdYfnNCQGJm-qnf9VZn57bEQldmf


y4mEtBZYdy22f5UcKXJbkRRaBazquO_DjMScbcit_iJpInXq6hDXDWv9pCuuTWNmSObFyg2lHKdC4L-wnRsvU93AJbQ2r5eE1v4M_QSqDxspM5pGYXStaxZHOGNHezirU2lTYwibu7vLAezwr4uWTWS34LDAfgdEX0xSn6VQYSo2Iql1LpbnWIQUnU25oDQlHMZ


y4mJTYon1E8y9nF1uCv4IchFTbnDXtSI84n7p9ux_RY-xT-UezzB1PXw3O72svFgRjJBoZhfrDMhtX9mA_Le_fdZCPRJOi4-kpSxDl83HxybNtXJOoCg07qhVK4JWM5GS-GDse3mqqroLUFRPnsDnwxrZGOQcSvDAF2gk3W6tjPJYoWgHj4tRxd9zyvxhibx-Og


En de originele K-750 bak, misschien ooit nog te vervangen voor de Stoye als ik daar aan durf te beginnen en de rommel in de garage een beetje opgeruimd is..

y4mlfm66GD4tK1Zrp04z5clHKd76tVHiTFt7IUy8QC_uc_5UYe3gnea5khC6zBG1IicOfPIL6tdkOwA8E2nmNRG09bmwoYduQNQEAfQb-YXa6I81p6Jp86V-cWDiMXGHvjag2dCcnSaw-rCHpEEIPCpfzViQgK6L-mVh703IR0mywl1TJCZNNl1TNh4m186IXj5
 
Spuitwerk is klaar zoals al gemeld in het algemene russentopic. Hier wat plaatjes voor jullie nieuwsgierige blikken. Klassiek zwart rood is het geworden, ik ben er blij mee.

y4moLedDVL_fjZbvbtoO2Pww0vppQpGD8T510NInmTHd9sO2N_uRRh3V1FMtJQYamz_CHiJut1Kb6Q0BLtOXGuDJ10TtrQE5M2vQ7U7YptIaYG53pTQ8-0MjuSffRHRGww6MmaHZvge8BUCelYGAzFfPGUG7JsEVcgNzBkSkHyUO4IlaBEPiPsYOjFYdKoV417C


y4mKv5pdcPdAFn034qPyBFwWljF21_3gmo6wYr5QSWkqeSPw1KLqBOdWq3agqLopfwg8CuP7C-NOWG48QA0gyCdJoc6N7WCdVWVOWH837P_Qy2Thn_pX6JGMF2XITYu95EdnQCFHsCgMysC7_2DuZkUTqyqHT8xPzvVphmRxdYfnNCQGJm-qnf9VZn57bEQldmf


y4mEtBZYdy22f5UcKXJbkRRaBazquO_DjMScbcit_iJpInXq6hDXDWv9pCuuTWNmSObFyg2lHKdC4L-wnRsvU93AJbQ2r5eE1v4M_QSqDxspM5pGYXStaxZHOGNHezirU2lTYwibu7vLAezwr4uWTWS34LDAfgdEX0xSn6VQYSo2Iql1LpbnWIQUnU25oDQlHMZ


y4mJTYon1E8y9nF1uCv4IchFTbnDXtSI84n7p9ux_RY-xT-UezzB1PXw3O72svFgRjJBoZhfrDMhtX9mA_Le_fdZCPRJOi4-kpSxDl83HxybNtXJOoCg07qhVK4JWM5GS-GDse3mqqroLUFRPnsDnwxrZGOQcSvDAF2gk3W6tjPJYoWgHj4tRxd9zyvxhibx-Og


En de originele K-750 bak, misschien ooit nog te vervangen voor de Stoye als ik daar aan durf te beginnen en de rommel in de garage een beetje opgeruimd is..

y4mlfm66GD4tK1Zrp04z5clHKd76tVHiTFt7IUy8QC_uc_5UYe3gnea5khC6zBG1IicOfPIL6tdkOwA8E2nmNRG09bmwoYduQNQEAfQb-YXa6I81p6Jp86V-cWDiMXGHvjag2dCcnSaw-rCHpEEIPCpfzViQgK6L-mVh703IR0mywl1TJCZNNl1TNh4m186IXj5
Erg netjes!!

Is er een trucje om die knierubbers er weer op de tank te krijgen?
 
Erg netjes!!

Is er een trucje om die knierubbers er weer op de tank te krijgen?
Kwartiertje in heet/kokend water leggen zodat ze zacht en soepel worden. Randen van het rubber insmeren met groene zeep of afwasmiddel, dan van achteraf er op schuiven, voorrand 90 graden "open vouwen" zodat de rand makkelijker rond dat blikken plaatje heen komt en er op duwen.

Tenminste... zo doe ik het. De laatste paar keer werkte het ;)

Ps: De "Russische methode" is om het rubber eerst een uur of 12 te weken in een bak benzine. Dan zwelt het op en wordt zacht. Dat werkt ook en geeft iets meer werktijd(als het Rubber afkoelt bij mijn methode wordt het weer stijf en harder), maar benzine is niet zo lekker voor de lak, het stinkt en in die 12 uur wil ik ook wel eens wat anders in mijn hok doen waarbij die dampen me "iets minder goed uitkomen", Maar... Ter info.
 
Inderdaad warm maken of een beetje glibberig maken met glycerine of afwasmiddel
 

Bijlagen

  • IMG_20211121_113806.jpg
    IMG_20211121_113806.jpg
    239,4 KB · Weergaven: 14
@Nejra @Benno123 heb er al een paar keer mee lopen klooien, ook al verwarmen geprobeerd.
Zat te denken of je dat basisplaatje dan wellicht om moet vouwen, rubber er op en terug vouwen, maar dat druist een beetje tegen mijn gevoel in.

Ik zal eens proberen om langer te verwarmen met water uit de quooker.

(ben ook telkens vanaf de voorzijde begonnen)
 
Zat te denken of je dat basisplaatje dan wellicht om moet vouwen, rubber er op en terug vouwen, maar dat druist een beetje tegen mijn gevoel in.
Vooral niet doen. Niet alleen krijg je dat plaatje nooit teruggebogen, maar de kans is ook aanwezig dat je de puntlasjes uit de tankwand trekt en je daarna met een lekke tank zit.

Ik hen het verwarmen gewoon met een hapjespan gedaan. paar liter water er in en een kwartiertje koken...
 
Vooral niet doen. Niet alleen krijg je dat plaatje nooit teruggebogen, maar de kans is ook aanwezig dat je de puntlasjes uit de tankwand trekt en je daarna met een lekke tank zit.

Ik hen het verwarmen gewoon met een hapjespan gedaan. paar liter water er in en een kwartiertje koken...
Heb nog wel oude pannetjes liggen, ik ga eens aan de kook
 
@Nejra @Benno123 heb er al een paar keer mee lopen klooien, ook al verwarmen geprobeerd.
Zat te denken of je dat basisplaatje dan wellicht om moet vouwen, rubber er op en terug vouwen, maar dat druist een beetje tegen mijn gevoel in.

Ik zal eens proberen om langer te verwarmen met water uit de quooker.

(ben ook telkens vanaf de voorzijde begonnen)
Een heel klein beetje buigen kan wel maar dan met beleid. Wat Arjen al zegt, iets te lomp en je breekt ze af. Als de lippen heel erg tegen de tank aan liggen dan buig ik ze voorzichtig uit hoor. Met een houtje en beleid kom je dan een heel eind. verder goed smeren met iets wat het ribber niet aantast (glyverine of afwasmiddel) en een beetje geluk..

Succes,

Benno
 
Yep. En vooraf een klein haakje buigen uit dun verenstaaldraad (of een niet te grote verentrekker misbruiken :X ) kan ook geweldig helpen om de rubber rand net voldoende op te tillen om hem met de hand over de rand van het blikken plaatje heen te kunnen duwen. let wel: geleiden met het haakje en niet proberen het rubber flink op te rekken, want anders scheur je er het rubber mee uit elkaar.....
 
En de truuk die je gebruikt om een auto raamrubber te monteren?
Lekker met vaseline smeren en een touwtje in de rubber gleuf leggen en het er uit trekken zodat het om de metalen rand heen valt? Of werkt dat hier niet?

edit:
op deze manier bedoel ik:

 
Voor een autoraam lijkt me dat prima. Daar zit de gleuf in het rubber aan de buitenkant, dus blijft een touwtje met wat spanning in de rubberrand zitten. Bij knierubbers is het precies andersom. (rubber buiten, staalplaatje binnen). Ik denk dat een touwtje binnen het rubber houden bij het monteren alleen complicerend werkt.
Overigens is het effect van het touwtje op het rubber wel het zelfde als wat ik hierboven met mijn haakje bedoel: de rubberrand wat aan de kant trekken zodat hij over het staal heen kan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan