Project ParaStoye-K

Eerst maar even wat lichte kost voor vanochtend. Losse onderdelen liggen er nu niet veel meer in de schuur. Nu kan het tijdrovende netjes maken, aansluiten van lampjes en elektra etc. beginnen. Ik ben er tevreden over.

y4mcGNCwKzvWzTZkGM8UMriA6aDhwrMm4ppmXak4KoMVl965BUMhA6aLf1CW_vRf7Yk5tA-PlR0_7jD5Pzo4-smRetvn8z_2hwXU63N95rR6cqS0pJNT-ufzlD8TENk2SAsTRte0te3FhwpPNMJ5Q9Oekk1DhAXOFnZxfW9nLM5Qt5VXHj057anfvm21nr3HREA


y4mpBQvSb60ex3HOJdHskiEDUyby9Wn4Y-Ihr5FLt7PNAirDo_gqmgNKVlN1ZWutavTrwinZlz0E40Uy0n2YYElDrEoNzMxaSEyzTbxqCc_DMvpL1-5JGz50aFYQWf-QcPGYsciHQFcfwc_3flWA8_0KBJfN1qjBfNMPjEvrTl896GEQmOjaXN4dEWlQL2i7ahX


y4mEqx2BD8pUIUQcTDVaZQFOfVXbiDXWWLKbRy7oKowhqOOJDXiF0nQJzqqXuWzk5OA2k1jvNF2M3bVkmdS4D6of55UPNqFVXZ0dZQxtW-TIFeRAcsuZnMuLerHWVueNZCTVU3P5BK3UnzW6pU7rbsSE3AOg3v3TenE5IDntPeF81uWaG1MHBIueTa4JqP5iqfB


y4m8JmeMdy_Two10VcommDXzb-3G14RNFVhxfKfoEIbJS9X7ot7E6-DKCcr0x9J96_FlE9DivAqsQ6UfpvM_o-hYQItYWAvYjDZTz7S5TFrsatzM9D8JFFe5QJHCIRgjd1NDN0viewn-m8T4qXcvgyqvyIwp8ip4Pm5b0W3iB2nugcbpBWsE8qLQ0UHTMEYdaLm


En nog een plaatje van mijn twee Russische scharrels. Een voor door de week en een voor zondag.

y4m9Mt0-nJFA71O0meFXktHIMt-mxQSwDNPlYYK-5nlcfU4ebkqmVhQOjpmQuS27TT0JBor2o3CdOLSXFjbwaoY1oTj9pFxGTVIPqM6_9TEQ4MRyXVGZok4e_41b8iZEwYEzotQ4eNG7NNY0xSUxWe7Imy5j4ADLI-C9adqzBFgKdzirq5JlBx-mju-2BSvhUrR


y4mOhTDFqJoAe94TEuizg2GUFWL9bIjRCgGx8bMiZRz13VTqcy2IQYQsXd7x4ntYctofp8R3K5q3VG6Vp_HUP-ZnSQaTgyNdAZwREbuW86JnKMHaGCW2Uh6L5OBvwJ3tSxUQ3Vr8FiTVtMdJrSqY45jeGRVAZLBCADTyY5LgdLHYCNKV2FqKZzmfZC7BBYnm0io
Keurig!
 
En voor een van de andere projecten, de tula is inmiddels ook weer wat gearriveerd
 

Bijlagen

  • IMG_20211220_184250.jpg
    IMG_20211220_184250.jpg
    370,1 KB · Weergaven: 30
  • IMG_20211220_184227.jpg
    IMG_20211220_184227.jpg
    252,9 KB · Weergaven: 26
Het moest er dit jaar van komen. Vandaag was een mooie dag om haar eerste rondje langs de kerk te maken. Ok, het lopen kan nog wat netter , ik heb een klein olielekje aan de linkercilinder en de dynamo laadt nog niet op maar toch. Verder werkt alles zoals verwacht. motor start al redelijk en kan ondanks de temperatuur rond het vriespunt al redelijk snel van de choke af. Nog wat fijn afstellen en dan kan er een wat langere rit gepland worden om alles los te rijden. Maar ze leeft in ieder geval.


 
Leuk Benno! Hij klinkt inderdaad alsof hij er rond stationair af en toe van overtuigd moet worden dat hij géén eencylinder is, maar jou kennende komt dat wel goed. :t

Veel succes met de afrondende zaken. Ik hoop hem binnenkort een keertje "live" te zien!! :)
 
Laatst bewerkt:
Machtig mooi verhaal Benno, ik heb er tot nu toe van genoten en weet zeker dat dit met het vervolg ook zo zal zijn.
 
De afstelling is al wat beter, het olielek is verholpen (bij de montage is de voetpakking in de verdrukking gekomen en gescheurd blijkbaar) maar het laden is nog niet zoals het hoort. Dynamo laadt maar regelaar regelt niet. Ws. gevalletje eigen schuld want deze dynamo lijkt niet aangepast te zijn voor 12 volt (lage weerstand veldwikkeling). Kijken of ik dat opgelost krijg zonder grote kosten.

Laatste wielproject ligt op de werkbank. velgje is vandaag binnengekomen en ik heb de spaken er even los in gegooid. Straks het geduldigere werk om er een mooi rond wiel van te maken.
IMG_20211227_181201.jpg
IMG_20211227_192127.jpg
 
Dit is een nieuwe., komt van pebro wheels af. 75 euro wordt hij geboord en dan nog coaten. Had geen ronde velgen meer liggen
 
potverdikkie, het ging zo lekker de laatste tijd maar helaas paar stapjes terug. Het opladen krijg ik niet goed op orde met de aangepaste dynamo. Ik heb dus maar een keer flink geslikt en de dure oplossing gekozen. Een splinternieuwe 12v alternator 12v.150 watt is onderweg naar nederland om ingebouwd te gaan worden. Wordt vervolgd.

Erger is dat ik vandaag in de schuur kwam om een lampje te wisselen en toen vond ik het toch wel heel erg naar benzine stinken. Je raadt het al. Mijn mooie nieuw gespoten tank lekt.. Waar weet ik nog niet precies maar het is aan de rechteronderkant in ieder geval. Niet veel hoor maar toch geregeld een druppeltje. Eerste poging die ik ga doen is het coaten van de tank om te kijken of het daarmee opgelost is. Ik heb er gemiddeld goede ervaringen mee, van de drie keer zijn er twee gelukt en is er eentje geweest waar de coating is gaan loslaten. Ik houd jullie op de hoogte.
 
Erger is dat ik vandaag in de schuur kwam om een lampje te wisselen en toen vond ik het toch wel heel erg naar benzine stinken. Je raadt het al. Mijn mooie nieuw gespoten tank lekt.. Waar weet ik nog niet precies maar het is aan de rechteronderkant in ieder geval. Niet veel hoor maar toch geregeld een druppeltje. Eerste poging die ik ga doen is het coaten van de tank om te kijken of het daarmee opgelost is. Ik heb er gemiddeld goede ervaringen mee, van de drie keer zijn er twee gelukt en is er eentje geweest waar de coating is gaan loslaten. Ik houd jullie op de hoogte.
Die frustratie ken ik... vooral de variant waar dat na een paar weken pas gebeurt ipv direct. Denk je net de boel redelijk op orde te hebben.... -O-

Succes met coaten! Hopelijk lukt het. (en houdt het) :t
 
potverdikkie, het ging zo lekker de laatste tijd maar helaas paar stapjes terug. Het opladen krijg ik niet goed op orde met de aangepaste dynamo. Ik heb dus maar een keer flink geslikt en de dure oplossing gekozen. Een splinternieuwe 12v alternator 12v.150 watt is onderweg naar nederland om ingebouwd te gaan worden. Wordt vervolgd.

Erger is dat ik vandaag in de schuur kwam om een lampje te wisselen en toen vond ik het toch wel heel erg naar benzine stinken. Je raadt het al. Mijn mooie nieuw gespoten tank lekt.. Waar weet ik nog niet precies maar het is aan de rechteronderkant in ieder geval. Niet veel hoor maar toch geregeld een druppeltje. Eerste poging die ik ga doen is het coaten van de tank om te kijken of het daarmee opgelost is. Ik heb er gemiddeld goede ervaringen mee, van de drie keer zijn er twee gelukt en is er eentje geweest waar de coating is gaan loslaten. Ik houd jullie op de hoogte.
Het coaten goed voorbehandelen, en zorg voor niet te dikke laag coating. Want die knapt kapot.
 
Project tankcoat is onderweg. Ontvetten onroesten is gedaan, nu goed drogen, afplakken en morgen de coating erin. Verder wel de oplossing voor mijn laadprobleem ontvangen vandaag.

IMG_20220114_150220.jpg
IMG_20220114_150208.jpg
 
Hardstikke modern, zou 130 watt moeten leveren bij 12 volt en dat is ruim twee keer zoveel als de opgefokte 6v waar ik het normaal mee doe. Verder borstelloos, onderhoudsvrij, garantie en gemakkelijk aan te sluiten. Dat stelt idd. niets voor. + en - aan de accu en een stuurdraadje vanaf het lampje contactslot en we izjn vertrokken. Je ziet er bijna niets van en ik heb meteen al stationair 12,8 volt op de accu. Bij wat gasgeven loopt dat op naar rond de 14 volt. Netjes dus.

Kan niet wachtten tot de tank door en door gedroogd is, er weer benzine in kan en ik wat verder dan blokkie rond kan gaan rijden ermee.

IMG_20220115_205204.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan