Reisverslag Pyreneeën en Picos De Europa

Graag gedaan, zo'n verslag is altijd een hoop werk. Maar ik lees ook graag de reisverslagen van anderen........... :)
 
Picos en omgeving is inderdaad prachtig!
Was er 18-25 Sept,1700km gereden
20220920_155508_copy_2880x2156.jpg


Langste dag was 560km...
 
Mooi rondje om te zien , maar het stukje Engeland dat is aan de ene kant wel jammer dat het een soort van haast rit was .
Dat was bij mij ook de gedachte.
Naast mijn bezoek aan de Picos, heb ik ook ooit 1 vakantie besteed aan de Engelse zuidkust.
Het weer zat toen niet altijd mee, maar verder was het daar een prachtige omgeving om met de motor te rijden.
Jammer voor jullie om er zo snel aan voorbij te (moeten) gaan!

Met de ferry van Santander naar Engeland lijkt niet zo verkeerd.
Wordt noord-Spanje (maar mss ook wel Portugal) nog eens de bestemming, dan ga ik zeker de ferry overwegen.
Mss dan ook wel enkele dagen de Engelse Riviera bezoeken?
 
Ik heb in 2020 wat schade opgelopen door Corona. Alcohol en vet eten zitten er niet meer in. Ik ben op de foto's van de salades :). Ik was 2 kilo lichter bij thuiskomst maar dat is inmiddels ook weer hersteld.
 
@Het ga jullie goed! Tof verslag heb je er van gemaakt :Y
Mooie plaatjes, leuk beschreven en een toffe route.
Bedankt dat we achterop mee mochten met jullie 👍

Voor mij staat Spanje op de planning voor 2023, week offroad in de Pyreneeën georganiseerd door Alex van den Broek.
Eerste keer dat ik daar heen ga met de motor, nu al zin in
 
Mooi verslag en foto’s,ik heb er van genoten.
ik heb in juni voor 10 dagen een appartement gereserveerd in de Picos ( Ojedo)
Voor de heen en terug reis wil ik voor beide een week uittrekken.
Rustig binnendoor rijden.
 
@Het ga jullie goed! je beschrijft de gemiddelde overnachting was €50,- Had je die van te voren geboekt of op de bonnefooi?

We hadden veel meer (hotel-)drukte verwacht en hadden alles vooraf via Booking geboekt. In veel plaatsen was dat niet nodig geweest maar in Zarautz en Potes (Picos) zeker wel. Daar waren de hotels vol.
 
En hoeveel km per dag ongeveer gereden door de Pyreneeën?

Ik ben een trip van Rotterdam naar Gibraltar aan het plannen. Direct (snelweg) naar regio bordeaux, daarna binnendoor via Tourmalette of andorra naar Valencia (in de buurt) en dan langs de kust verder naar het zuiden. Ook die verse berglens wil ik daar meepakken (siërra nevada)
 
@Rob-z : zie ook in het verzameltopic van Reizen en Toeren. Iemand heeft een verslag dat heet volgens mij "Tempotouren" en die rijdt in ca 9 dagen op en neer nr omgeving Gibraltar dacht ik. Vele mooie lange dag ritten door de oneindige warme aparte binnenlanden v Spanje staan daarin.
 
@Rob-z : zie ook in het verzameltopic van Reizen en Toeren. Iemand heeft een verslag dat heet volgens mij "Tempotouren" en die rijdt in ca 9 dagen op en neer nr omgeving Gibraltar dacht ik. Vele mooie lange dag ritten door de oneindige warme aparte binnenlanden v Spanje staan daarin.
Is goed te doen hoor. Maar ik zou de verschrikkelijke kustweg proberen te vermijden Als je een beetje doorzet, eerste dag richting Clermont-Ferrand, dan een dagje in de Pieries en dan niet naar Andorra , en dan de volgende dag naar Granada , daar zeker een dag doorbrengen en bijv. het Alhambra bezoeken. Daarvandaan naar Gibraltar en door naar Ronda. En daarna naar de golf van Biskaye en dan weer een beetje naar Nederland, via bijvoorbeeld Limoges. Mooie rit !
 
@Rob-z : zie ook in het verzameltopic van Reizen en Toeren. Iemand heeft een verslag dat heet volgens mij "Tempotouren" en die rijdt in ca 9 dagen op en neer nr omgeving Gibraltar dacht ik. Vele mooie lange dag ritten door de oneindige warme aparte binnenlanden v Spanje staan daarin.
Is inderdaad een reisverslag, is van MF'er nulkommavierbar ...
Verslag vormde voor mij destijds ook een inspiratie om te gaan, al was mijn doel midweekje rossen in de Pyreneeën..
 
Mijn broertje woont in la linea, plaatsje naast Gibraltar, dat wordt mijn doel. Tussendoor wil ik enkele oud collega’s bezoeken (1 nacht logeren) en dan weer door.

Ik ga eens opzoek naar dat topic (of hebben jullie die al in de aanslag om hier te delen 😁 )
 
En hoeveel km per dag ongeveer gereden door de Pyreneeën?
Over de snelweg word ik niet bang om 1000+ te doen.

Maar ik heb paar jaar terug 540km gereden door de Pyreneeën. Cols-cols en cols.
Tsja, toen had ik 't de laatste km's wel helemaal gehad. Best vermoeiend al die pas-wegen.

Maar het doorsteken van de Pyreneeën stelt niet zo veel voor.
Met een goede 100km ben je wel door het gebergte heen. Het is slechts een smalle bergrug.
 
Laatst bewerkt:
Mijn broertje woont in la linea, plaatsje naast Gibraltar, dat wordt mijn doel. Tussendoor wil ik enkele oud collega’s bezoeken (1 nacht logeren) en dan weer door.

Ik ga eens opzoek naar dat topic (of hebben jullie die al in de aanslag om hier te delen 😁 )
Net voor corona was ik op de apenrots.
Met de (Spaanse) huurauto kon ik niet GBZ in. (overigens rijden ze daar RECHTS)
Daarom geparkeerd in la Linea en wandelend Gibraltar bezocht. (zo heel groot is het daar ook niet)
Helemaal naar de kaap gelopen, en met de bus weer terug.
 
@Rob-z : zie ook in het verzameltopic van Reizen en Toeren. Iemand heeft een verslag dat heet volgens mij "Tempotouren" en die rijdt in ca 9 dagen op en neer nr omgeving Gibraltar dacht ik. Vele mooie lange dag ritten door de oneindige warme aparte binnenlanden v Spanje staan daarin.
Bedoel je deze: Noord-Spanje en terug
Dat is enkel noord Spanje :) Maar dat ga ik zeker doorlezen.

EDIT: ik denk dat je deze bedoelt: Rondje Spanje - 8 dagen ontspannen 'tempo-toeren'
 
Laatst bewerkt:
Gaaf hoor. Als ik het zou doen: eerste en laatste dag ca 1.000km tolweg rijden. Ging prima op mijn cb500 en africatwin750, zal ook wel lukken met de transalp700. Afzien, maar glimlach op je gezicht aan het einde van dag!!! Oké, terugweg is nog meer afzien door die saaie A73 die ik helemaal moet afrijden na al 10u in het zadel. Hahaha, toch nu weer zin in. (Gebaseerd op ca 8 dagen weg, dus ik had/heb geen 3 weken of zo).
 
Terug
Bovenaan Onderaan