Ronald aan de bak

.
full
 
zo zou jij hem ook lager kunnen maken.
dan heb je alleen dan de motor kant een bocht in het span frame zitten.

misschien is dat wat mooier dan er helemaal een bocht onderlangs te maken
 
nope, maar de bevestiging staat me wel aan.. dus eigenlijk liefst zoiet met kabelbediende trommelrem.
meende bij gslandrover gezien te hebben dat een smart dat heeft. maar die velgen zijn beperkt te verkrijgen in vergelijk met bijvoorbeeld golf of astra ofzo.
 
even een vraag die vast vaak gesteld is...

welk gangbaar model auto heeft een veel gebruikte steekmaat voor velgen en complete boutbare naar/wiellager met trommel (kabelbediend)

ben al aan het zoeken maar het wiel is vast al uitgevonden :+
Ik zou een wiel van een Golfje nemen. Die hebben een 4x100 steek. Dat zit ook op Honda, opel en nog honderd andere dingen.
Voordeel van VAG of GM is dat de onderdelen tamelijk universeel zijn en je over tien jaar nog een nieuw onderdeeltje voor de rem kunt kopen.
 
zo zou jij hem ook lager kunnen maken.
dan heb je alleen dan de motor kant een bocht in het span frame zitten.

misschien is dat wat mooier dan er helemaal een bocht onderlangs te maken

dat is inderdaad zoals we gisteren telefonisch doornamen. moet wel goed komen.
zit intussen dus te kijken om er dan meteen een autovelg naast te hangen. bredere band })
 
full

ook van een vw golf 1...trommelrem.

Waarom geen schijf Ronald? Ik wil komende winter gaan onderzoeken of ik de naaf vervangen kan voor een naaf met schijf...Lijkt me makkelijker af te stellen, schijfrem....
(ik heb namelijk gewoon extra achterempomp van kawa parallel staan met de bestaande, deze heeft eigenlijk een beetje te weinig opbrengst...)
 
Harry heeft nu een dubbele kabelbediening gerealiseerd en het achterwiel (kawa 15inch) heeft ook een remtrommel. dit leek me de makkelijkste oplossing.

schiet er maar op, en jou spanwiel en spatbord.... helemaal goed.
 
De handrem is met een kabel.
Maar de handrem van een schijfrem is ook met een kabel.
 
Laatst bewerkt:
Waarom geen hydraulische zijspanrem die je aansluit op je voorrem O-) O-) Is toch ook hydraulisch?? De (ex) Yamaha XV750 van Frau Enigma rijdt al 200.000 km zo rond.
 
Je kan ook een extra rempomp op de achterrem aansluiten. Dan kan je de remdruk van je bakwiel veel beter doseren dan wanneer je hem klakkeloos aan je voor pomp aansluit, dan komt het spel van schijf en klauw afmetingen opeens weer veel preciezer om hem rechtuit te laten remmen
 
Daar was ik ook wat huiverig voor. Nu remt alles rechtuit met een lichte neiging naar links. Daar kun je dan op rekenen en reageren.

Wiel onder de bak is nu opgebouwd uit verlorex naaf met daaromheen de stalen eml look velg. Geen idee of het echt een eml is maar hij lijkt er sterk op.

Alles is nu heel gebleven oom met de zwaardere beproeving. Maar met de bredere bak en iets extra gewicht wil ik het meteen maar goed doen. Ik wil uiteindelijk toch naar een autovelg aan de bak. Zat zelf ook aan een aanhanger naaf te denken. Al worden die ook al vaak hydraulisch.
 
Nou ik heb slijptol zijn bak inmiddels in de berging staan. Paste nog net haha. Ma tis echt een leuke bak vol vernuft en ik zie het helemaal goed komen. Eerste wat gebeuren moet is die bmw stickers hahaha

Nee eerst nog even lekker rijden en verder uitzoeken hoe en wat met de naaf enzo.
 
No kidding....
Kan ik hem ook terugbrengen :+

Nee echt ik heb het al helemaal rond in het hoofd. Ma net kwastert ff gevraagd hoe hij de brandstofpomp icm carburateur heeft gefixt. Kan ik misschien alle elektrische zooi onder de tank kwijt. Ruimt mooi op })
 
Hahaha dus Erwin..


Maar dat gaat niet gebeuren.

Ff gedachtengang: de benzine pomp is voor een injectie systeem, hoge druk dus?
Als ik nou een deel van mijn tank ca 3liter gebruik om in te pompen en bovenaan deze ruimte een retourleiding naar de tank terug. Dan heb ik toch een werkend systeem icm de carburateurs?

Of gaat er dan iets niet goed?
 
Terug
Bovenaan Onderaan