Shiver, Aprilia più bella, deel 4

Status
Niet open voor verdere reacties.
Je bent gegaan voor de mivv suono denk ik? zoja ben ik best jaloers :D.
Staat al op mijn lijstje nog voor ik de Shiver had, naar mijn mening 1 van de best klinkende.
Waar heb je hem vandaan besteld als ik vragen mag?
Filmpjes zijn trouwens altijd welkom haha

Ja de Mivv Suono :)
Heb hem besteld bij Bolski, die is hier van MF maar heeft ook een grote (web)shop. Had er al eerder eens iets besteld.

Zal wel een voor/na filmpje maken en hier posten 8-)
 
Stoere dingen hoor die Suono's!
Ik heb er Akra's onder zitten want daar kon ik voordelig aan komen. Maar anders hadden het of die Suono's of Road's Italia geworden.
De Mivv's zien er lekker ruig uit
 
Heerlijk weer vandaag, lekker rondje gemaakt!
ABS test vandaag ook moeten uitvoeren. Ik reed achter een ouder stel op een 80 weg. Op een gegeven moment is er een zijweggetje waar een bord 30 staat. Dus in 1 keer gaat hij volop op de rem staan, ik in de ABS en er maar omheen gestuurd (wel op dezelfde rijbaan) maar beter dan erop. Voor de rest weinig problemen gehad.
 
Heerlijk weer vandaag, lekker rondje gemaakt!
ABS test vandaag ook moeten uitvoeren. Ik reed achter een ouder stel op een 80 weg. Op een gegeven moment is er een zijweggetje waar een bord 30 staat. Dus in 1 keer gaat hij volop op de rem staan, ik in de ABS en er maar omheen gestuurd (wel op dezelfde rijbaan) maar beter dan erop. Voor de rest weinig problemen gehad.

Zat je er waarschijnlijk te dicht op ;)

Heb ook rondje gemaakt maar blijft behelpen die mooie weekenddagen. Wat een volk op de weg. De dijk was ook vol. Maar toch lekker. Door de week maar weer vaker 's avonds mijn rondjes maken, heb je meer de ruimte, kan je lekker je eigen tempo bepalen.
 
Zat je er waarschijnlijk te dicht op ;)

Heb ook rondje gemaakt maar blijft behelpen die mooie weekenddagen. Wat een volk op de weg. De dijk was ook vol. Maar toch lekker. Door de week maar weer vaker 's avonds mijn rondjes maken, heb je meer de ruimte, kan je lekker je eigen tempo bepalen.

Haha ik zat niet volledig te concentreren op de auto voor mij, maar meer aan het kijken naar de omgeving. Toch maar niet doen de volgende keer :S
 
Laatst bewerkt:
Ik ken dat. Als het tempo wat aan lage kant ligt, verslapt mijn aandacht behoorlijk voor wat er voor gebeurt. Is mij vandaag onderaan de Holterberg ook gebeurt.
 
Trouwens vandaag de 10.000KM aangetikt. Zag opeens ook sleuteltje branden onderaan. Is dat standaard bij 10K? En nu?
 
Trouwens vandaag de 10.000KM aangetikt. Zag opeens ook sleuteltje branden onderaan. Is dat standaard bij 10K? En nu?
Toevallig, ik heb vrijdag de 10000km aangetikt. Dit sleuteltje is normaal als melding voor onderhoud.
Het sleuteltje kun je weg halen met de code 12398 en dan reset coupon. Heb vandaag wat onderhoud gedaan en gereset.
Als je onderhoud laat doen bij een motorzaak dan is het simpel en je hoeft hem zelf alleen weg te brengen en op te halen.
 
Toevallig, ik heb vrijdag de 10000km aangetikt. Dit sleuteltje is normaal als melding voor onderhoud.
Het sleuteltje kun je weg halen met de code 12398 en dan reset coupon. Heb vandaag wat onderhoud gedaan en gereset.
Als je onderhoud laat doen bij een motorzaak dan is het simpel en je hoeft hem zelf alleen weg te brengen en op te halen.

Duidelijk, die codes wist ik. Haal ik 'm wel weg, onderhoud is niet nodig nu. Ga wel zelf ff olie+filter wisselen snel.
 
Zat je er waarschijnlijk te dicht op ;)

..

Ik zit ook wel een te dicht achterop een voorganger, maar je verwacht natuurlijk niet dat iemand op een 80-weg opeens vol in de rem gaat om 30 te rijden.

Gisteren op de trap(race)fiets richting de bollenstreek gefietst, manmanman, niet normaal hoe druk met auto's, motoren, fietsers en toeristen.volgende keer als het mooi weer is maar niet die kant op of bloemendaal/strandgebieden, veel te druk, zelfs op de fiets.

Wel heel veel motoren, cabrio's en oldtimers gezien, maar geen enkele Shiver.
 
Zaterdagochtend volledig verrast door de Mivv's die al werden bezorgd *D Tijdens controle van de inhoud direct maar de dB-killers er uit gehaald. Zondag ochtend alles gemonteerd en klaar gemaakt om ff een stukje te gaan rijden.

Ben blij dat de buurman zelf een Tuono heeft met Leovinci SBK er onder want met starten kwam het servies nog net niet de kast uit zetten... Wat een bruut geluid komt er uit!

Vervolgens een rondje van 50 Km gereden maar het is bijna niet te doen zonder dB-killers, echt asociaal hard. Overal kijken mensen je na, stoppen vingers in hun oren etc... Zelf krijg je er ook een gehoorbeschadiging van dus maar weer terug naar huis en de dB-killers er in. Dan komt er echt een perfect geluid uit qua hardheid, mooi zwaar.

Super blij met het resultaat, en nog een E-keur ook dus kan er nog mee naar Duitsland enzo.

PS heb wel een paar filmpjes gemaakt en hoewel je natuurlijk het verschil met origineel wel hoort komt het in een filmpje niet tot z'n recht. Neem van mij maar aan dat het er echt een stevig geluid uit komt :+
 
Zaterdagochtend volledig verrast door de Mivv's die al werden bezorgd *D Tijdens controle van de inhoud direct maar de dB-killers er uit gehaald. Zondag ochtend alles gemonteerd en klaar gemaakt om ff een stukje te gaan rijden.

Ben blij dat de buurman zelf een Tuono heeft met Leovinci SBK er onder want met starten kwam het servies nog net niet de kast uit zetten... Wat een bruut geluid komt er uit!

Vervolgens een rondje van 50 Km gereden maar het is bijna niet te doen zonder dB-killers, echt asociaal hard. Overal kijken mensen je na, stoppen vingers in hun oren etc... Zelf krijg je er ook een gehoorbeschadiging van dus maar weer terug naar huis en de dB-killers er in. Dan komt er echt een perfect geluid uit qua hardheid, mooi zwaar.

Super blij met het resultaat, en nog een E-keur ook dus kan er nog mee naar Duitsland enzo.

PS heb wel een paar filmpjes gemaakt en hoewel je natuurlijk het verschil met origineel wel hoort komt het in een filmpje niet tot z'n recht. Neem van mij maar aan dat het er echt een stevig geluid uit komt :+

Dat zijn de goede verhalen!!
 
Ik heb gistermiddag ook weer lekker kunnen genieten van mijn shiver.
Totdat ik een rood driekhoekje en service op mijn dashbord te zien kreeg.
Maar na een tijdje is de melding weer verdwenen en daarna nog een paar keer gestart, maar er kwam niks meer tevoorschijn. De shiver heeft wel afgelopen maand een grote beurt gekregen met de kleppen die gesteld zijn. Zal het hiermee iets te maken hebben?

Weten jullie anders een code om deze foutmelding eruit te krijgen? ik kan me heugen dat marcedwin deze melding in het verleden ook hebt gehad, klopt dat?
 
Ik heb gistermiddag ook weer lekker kunnen genieten van mijn shiver.
Totdat ik een rood driekhoekje en service op mijn dashbord te zien kreeg.
Maar na een tijdje is de melding weer verdwenen en daarna nog een paar keer gestart, maar er kwam niks meer tevoorschijn. De shiver heeft wel afgelopen maand een grote beurt gekregen met de kleppen die gesteld zijn. Zal het hiermee iets te maken hebben?

Weten jullie anders een code om deze foutmelding eruit te krijgen? ik kan me heugen dat marcedwin deze melding in het verleden ook hebt gehad, klopt dat?

Rood driehoekje kan ik me niet herinneren, service staat me vaag iets van bij. Volgens mij deed toen mijn km-sensor het niet meer. Na vervangen van die sensor was het weg.

Code stond paar posts hiervoor: code 12398
 
Laatst bewerkt:
Ik zit ook wel een te dicht achterop een voorganger, maar je verwacht natuurlijk niet dat iemand op een 80-weg opeens vol in de rem gaat om 30 te rijden.

Gisteren op de trap(race)fiets richting de bollenstreek gefietst, manmanman, niet normaal hoe druk met auto's, motoren, fietsers en toeristen.volgende keer als het mooi weer is maar niet die kant op of bloemendaal/strandgebieden, veel te druk, zelfs op de fiets.

Wel heel veel motoren, cabrio's en oldtimers gezien, maar geen enkele Shiver.

Shivers blijven uniek om tegen te komen, 1x gelukt tijdens de MFMM.
 
Zaterdagochtend volledig verrast door de Mivv's die al werden bezorgd *D Tijdens controle van de inhoud direct maar de dB-killers er uit gehaald. Zondag ochtend alles gemonteerd en klaar gemaakt om ff een stukje te gaan rijden.

Ben blij dat de buurman zelf een Tuono heeft met Leovinci SBK er onder want met starten kwam het servies nog net niet de kast uit zetten... Wat een bruut geluid komt er uit!

Vervolgens een rondje van 50 Km gereden maar het is bijna niet te doen zonder dB-killers, echt asociaal hard. Overal kijken mensen je na, stoppen vingers in hun oren etc... Zelf krijg je er ook een gehoorbeschadiging van dus maar weer terug naar huis en de dB-killers er in. Dan komt er echt een perfect geluid uit qua hardheid, mooi zwaar.

Super blij met het resultaat, en nog een E-keur ook dus kan er nog mee naar Duitsland enzo.

PS heb wel een paar filmpjes gemaakt en hoewel je natuurlijk het verschil met origineel wel hoort komt het in een filmpje niet tot z'n recht. Neem van mij maar aan dat het er echt een stevig geluid uit komt :+

Haha herkenbaar dat het eigenlijk te is zonder db killers, al heb ik leo vince SBK eronder.
 
Laatst bewerkt:
Aan de andere kant, als je gaat inruilen krijg je een deel ervan weer terug...
Oh, dealers geven niet zoveel is mijn ervaring. Ze verkopen ze wel duur die occasions.

Maar ga binnenkort wel ff informeren bij de dealer(s). Misschien zijn ze wat vriendelijker bij een nieuw model ?
 
Hebben we al gespaard???


https://www.facebook.com/ApriliaBenelux/?hc_ref=NEWSFEED


Dorsoduro & Shiver 900
Shiver 900 :
LU : € 8.495,--
BE : € 8.790,-
NL : € 9.694,- ( 9.295,- exclusief kosten)
Dorsoduro 900 :
LU : € 9.495,--
BE : € 9.790,--
NL : € 10.994,- ( 10.595,- exclusief kosten)

Zo dit valt mij echt wel mee (niet dat ik het kan betalen als "arme" student)
Maar een ducati monster 821 kost al ruim €13.000, €3.500 duurder

Snel maar eens een proefrit maken, gewoon omdat het kan O-)
 
Shivers blijven uniek om tegen te komen, 1x gelukt tijdens de MFMM.

Ik ben er nog wel een aantal tegen gekomen hoor
Zondag wel 2x een dorsoduro tegen gekomen

Hele tijd geleden: Reed door Hoorn en er stond een Shiver geparkeerd, van het terras was iemand hevig aan het zwaaien (in een motor pak) dus dat moet de eigenaar wel zijn geweest

Vind het eigenlijk wel leuk, zo'n "bijzondere" motor :)
 
Tijdens een van mijn eerste ritten met de shiver kwam ik een andere shiver in breda tegen en dat terwijl anderen die al jaren op een shiver rijden nog geen zijn tegengekomen :)
 
Ik ben er nog wel een aantal tegen gekomen hoor
Zondag wel 2x een dorsoduro tegen gekomen

Hele tijd geleden: Reed door Hoorn en er stond een Shiver geparkeerd, van het terras was iemand hevig aan het zwaaien (in een motor pak) dus dat moet de eigenaar wel zijn geweest

Vind het eigenlijk wel leuk, zo'n "bijzondere" motor :)


Hahah, ja precies! blijft toch leuk om dan een Shiver te spotten.
Als je kijkt naar een R6 bijvoorbeeld is het niet leuk meer om een andere R6 tegen te komen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan