Shiver, Aprilia più bella, deel 4

Status
Niet open voor verdere reacties.
shiver heeft net 20k gelopen, zal even op de bon moeten kijken welke olie ze er laatst in hebben gegooid.

Kom hier later op terug, dankjewel luitjes !


*edit:
Heb even het thuisfront gebeld, er zit momenteel 15w50 in en hiervoor heeft er 10w40 in gezeten.
Even kijken wat 10w40 doet ten opzichte van de 15w50?
 
Laatst bewerkt:
shiver heeft net 20k gelopen, zal even op de bon moeten kijken welke olie ze er laatst in hebben gegooid.

Kom hier later op terug, dankjewel luitjes !


*edit:
Heb even het thuisfront gebeld, er zit momenteel 15w50 in en hiervoor heeft er 10w40 in gezeten.
Even kijken wat 10w40 doet ten opzichte van de 15w50?


De mijne heeft nu 31K gelopen, voor zover de historie van de motor rijkt, is er nooit iets vervangen aan de koppeling o.i.d. De koppeling slipt ook niet.

In deze motor heeft altijd 15W50 gezeten, wellicht dat het probleem is ontstaan bij de 10W40? Na een beetje rond googlen vind ik hier en daar wel wat vragen over motoren die andere olie hebben gebruikt, de meeste raden aan de olie helemaal af te laten, de koppelingsplaten goed te reinigen en daarna weer afvullen.

http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/366997/Koppelingsplaten-slippen-na-vervangen-1.html

Zijn natuurlijk wel ander type motoren, maar het lijkt me niet onmogelijk dat het probleem daardoor is ontstaan?
 
Laatst bewerkt:
Ik zal eens een paar liter olie en filter aaschaffen, kijken wat er dan gebeurd. Mocht dat niet helpen dan toch maar die 400,- uitgeven aan onderdelen.
 
Beste mede Shiver rijders,

Ik heb 3 weken terug een Aprilia Shiver uit 2007gekocht als eerste motor en ik ben nog bezig met mijn rijbewijs. Een vriend van mij heeft hem 1,5uur naar huis toe gereden en daarna nog een paar kleine rondjes door de buurt, Nou heeft de motor een paar dagen stil gestaan en wil hij niet meer aanslaan. Hij gaat wel vlot rond en geeft wel een plofje af en toe maar daar blijft het bij. Heeft er iemand tips of suggesties wat ik kan proberen? Ik heb al nieuwe bougies besteld die ga ik morgen monteren. Hij stinkt wel naar brandstof dus ik vermoed dat het in de ontsteking zit? Alvast bedankt voor de hulp!
Dit heb ik soms ook. Bij mij is het de standaard switch. Even keertje standaard uit en weer terug en hop hij start meteen.
 
15W50 is wat dikker. Zeker als de motor nog koud is, zal de koppeling makkelijker slippen. Je kan dunnere olie proberen maar de ervaring leert dat daar de Shiver weer beroerder op schakelt.
Ik had mijn Shiver ook de indruk dat de koppeling wat slipte, vooral als het blok nog koud was.
 
Circuit gereden zonder katalysator wel MET db killers.

- Assen 18 april aanstaande (ik verwacht geen problemen)
- Lelystad geen probleem (11 juni 2017 weer met een klein groepje, 1 van de beste circuits om het te leren!!)
- Zolder geen probleem
- Mettet geen probleem

- Alcarras ZONDER db killers..... hoeveel db weet ik niet want ik was lang niet de luidste.
2 cilinders zijn lager in db dan de 4 cilinders. Vaak maakt het open luchtfilter ook nog eens het meeste geluid daarvan.

Olie 15W50 half-syntetisch
Rem & koppleing DOT 4.1 of 5.1 maakt niet zoveel uit. Ga je circuit rijden dan 5.1 (hoger kookpunt!!)

Succes!!!

Super bedankt!
Is dit toevallig via MCT?
Ik ga niet alles er voor aanpassen, het is puur voor oefenen en de Shiver beter leren kennen.
Of het moet echt verslavend zijn :D
 
Zo, sinds de aanschaf van de Shiver alweer een paar honderd heerlijke km's verder. Wat een fijne fiets zeg :)


13zr24h.jpg


Nu alleen nog een normale helm, de Shark Skwal Flynn zou hem moeten worden, alleen het zit nog niet echt mee met de levering.

Kort vraagje, wat is de makkelijkste en goedkoopste manier om de Shiver een wat mannelijker geluid te laten produceren?

Akrapovic dempers gaat hem nog even niet worden nl :p
 
Laatst bewerkt:
Kort vraagje, wat is de makkelijkste en goedkoopste manier om de Shiver een wat mannelijker geluid te laten produceren?

? Sinds ik de Shiver rij zie ik regelmatig mensen op straat die hun oren dichthouden, en ik heb gewoon de standaard uitlaat.
 
Ik heb nog een originele demper te koop Die zou je kunnen aanpassen intern. Is meen ik ook youtube video van hoe te werk te gaan.
 
Zo, sinds de aanschaf van de Shiver alweer een paar honderd heerlijke km's verder. Wat een fijne fiets zeg :)


[afbeelding]

Nu alleen nog een normale helm, de Shark Skwal Flynn zou hem moeten worden, alleen het zit nog niet echt mee met de levering.

Kort vraagje, wat is de makkelijkste en goedkoopste manier om de Shiver een wat mannelijker geluid te laten produceren?

Akrapovic dempers gaat hem nog even niet worden nl :p

Meer hier hebben roadsitalia.
Dit geluid/looks komt redelijk bij een akrapovic systeem.

zelf heb ik leo vince sbk. Het geluid is alleen wel wat hoger dan bijv. Akra's
LeoVince Aprilia SL 750 Shiver SBK Slip-On GP Style EVO II 07/11 | Wij houden u mobiel
Site is puur voor indicatie, ik heb geen ervaring ermee!!
 
Zo, sinds de aanschaf van de Shiver alweer een paar honderd heerlijke km's verder. Wat een fijne fiets zeg :)


[afbeelding]

Nu alleen nog een normale helm, de Shark Skwal Flynn zou hem moeten worden, alleen het zit nog niet echt mee met de levering.

Kort vraagje, wat is de makkelijkste en goedkoopste manier om de Shiver een wat mannelijker geluid te laten produceren?

Akrapovic dempers gaat hem nog even niet worden nl :p

http://www.scarichimoto.org/en/51-shiver-750

Ik heb de double fire carbon :)
Levering via die site is gewoon prima (mits je niet in de vakantie besteld, dan doen ze gewoon 3/4 weken niets)
 
Maar de goedkoopste en makkelijkste manier is natuurlijk gewoon geen uitlaat. En heel mannelijk want je krijgt alleen maar boze blikken (en buren), pijn aan je oren, motor gaan minder lopen en je krijgt de politie achter je aan..
 
Hallo Allemaal,

a.s zaterdag kan ik mijn Shiver ophalen eentje uit 2008, zilver grijs.
Naar mijn mening de mooiste kleur.
Voor heen reed ik vooral toer en allroad motoren omdat ik dagelijks w-w reed. zo'n 20000km/jaar. Nu ik dat met de auto doe, leek een shiver me een leuke speelfiets. Voor in het weekend en een toertocht.

full
 
Laatst bewerkt:
Super bedankt!
Is dit toevallig via MCT?
Ik ga niet alles er voor aanpassen, het is puur voor oefenen en de Shiver beter leren kennen.
Of het moet echt verslavend zijn :D

Uhhhhh het is verslavend hahaha
Vandaar dat ik deze week voor een circuit fiets ga kijken, zou zonde zijn als ik de Shiver plat leg.

Laatste keren ben ik met www.racecracks.nl gegaan. Relaxte sfeer en aandacht voor iedereen!! Kom je niet mee met groep 1 (beginners groep) krijg je privé les van een instructeur om het wel te leren.
De grote organisaties noem een Motorsportschool Holland heb je dat niet.
Daar heb je hele grote groepen 8 tm 12 man, 7/8 groepen op de baan (Zolder in dit geval) wat gewoon erg druk is en voor gevaarlijke situaties kan lijden.
Leuk als je vrij kunt rijden maar anders raad ik je www.trackdays4all.nl aan of racecracks voor Lelystad.

Hoef je niet gelijk omhoog in topsnelheid maar relaxt lekker heel veel bochten draaien, en daarvoor (mits met de veren update) is hij gewoon weg voor gemaakt!!
Dus gewoon boeken en dan zie ik je wel verschijnen 11 juni op lelystad!!
 
? Sinds ik de Shiver rij zie ik regelmatig mensen op straat die hun oren dichthouden, en ik heb gewoon de standaard uitlaat.


Laatst liep er een klasje van groep 1 of 2 over straat, kwam toevallig net langsgereden... :]
Allemaal de handjes op de oren, heb toch maar even het gas dichtgedraaid :t .

Hallo Allemaal,

a.s zaterdag kan ik mijn Shiver ophalen eentje uit 2008, zilver grijs.
Naar mijn mening de mooiste kleur.
Voor heen reed ik vooral toer en allroad motoren omdat ik dagelijks w-w reed. zo'n 20000km/jaar. Nu ik dat met de auto doe, leek een shiver me een leuke speelfiets. Voor in het weekend en een toertocht.


Hele dikke bike! Zeker een goede keuze als je opzoek bent naar een speelfiets, de zithouding daarbij is ook nog eens 10/10..

Zo, sinds de aanschaf van de Shiver alweer een paar honderd heerlijke km's verder. Wat een fijne fiets zeg :)




Nu alleen nog een normale helm, de Shark Skwal Flynn zou hem moeten worden, alleen het zit nog niet echt mee met de levering.

Kort vraagje, wat is de makkelijkste en goedkoopste manier om de Shiver een wat mannelijker geluid te laten produceren?

Akrapovic dempers gaat hem nog even niet worden nl :p


Ik heb Leovince, die knallen wel..
 
Laatst bewerkt:
Ikzelf heb de double fire carbon, zeer te spreken over deze slip-ons !

Special Carbon Roadsitalia Aprilia Shiver 750

Relatief goedkoop, passen prima en het geluid is masterlijk. Vooral zonder KAT en geen DB's.


hier tijdje terug beetje misdragen op de shiver, hier kan je wel redelijk het geluid van de uitlaat horen.

Als we dan toch met filmpjes gaan strooien:

Standaard met kat
Roadsitalie met kat + dbkiller
Roadsitalie met kat (zonder dbkiller)
 
Laatst bewerkt:
Is er hier iemand die toevallig Mivv Suono uitlaten onder zijn Shiver heeft? Zo ja wat zijn daar de ervaringen mee?

Een goede vriend van me heeft een Dorsoduro met Mivv Suono dempers. Ze lijken nog wat luider te zijn dan mijn Akrapovic dempers op mijn Shiver. Wel een mooi en goed geluid!

Voor de afgelopen circuit dag heeft hij de DB killers aangepast om meer geluid te dempen :P.
 
Uhhhhh het is verslavend hahaha
Vandaar dat ik deze week voor een circuit fiets ga kijken, zou zonde zijn als ik de Shiver plat leg.

Laatste keren ben ik met www.racecracks.nl gegaan. Relaxte sfeer en aandacht voor iedereen!! Kom je niet mee met groep 1 (beginners groep) krijg je privé les van een instructeur om het wel te leren.
De grote organisaties noem een Motorsportschool Holland heb je dat niet.
Daar heb je hele grote groepen 8 tm 12 man, 7/8 groepen op de baan (Zolder in dit geval) wat gewoon erg druk is en voor gevaarlijke situaties kan lijden.
Leuk als je vrij kunt rijden maar anders raad ik je www.trackdays4all.nl aan of racecracks voor Lelystad.

Hoef je niet gelijk omhoog in topsnelheid maar relaxt lekker heel veel bochten draaien, en daarvoor (mits met de veren update) is hij gewoon weg voor gemaakt!!
Dus gewoon boeken en dan zie ik je wel verschijnen 11 juni op lelystad!!

Kijk daar heb ik nog eens iets aan!! :D
Hardstikke bedankt!
 
Iemand hier nog interesse in?

Aprilia Shiver Puig Racing screen donker
<<hmm die link was niet veilig>>
 
Laatst bewerkt:
Ik zal eens een paar liter olie en filter aaschaffen, kijken wat er dan gebeurd. Mocht dat niet helpen dan toch maar die 400,- uitgeven aan onderdelen.

Weet je wat er in is gegaan met de wissel? En idd hoeveel Km staan erop?

Als de motor is gebruikt op een circuit of door iemand die niet weet hoe hij met een koppeling om moet gaan dan kan het heel snel gaan.
Bij mij staat er nu 45.000 km op en nog met de originele koppeling. (Ok, ik rijd niet altijd plankgas, maar doe geregeld een lekker stoplicht sprintje met een duo achterop).
 
Een goede vriend van me heeft een Dorsoduro met Mivv Suono dempers. Ze lijken nog wat luider te zijn dan mijn Akrapovic dempers op mijn Shiver. Wel een mooi en goed geluid!

Voor de afgelopen circuit dag heeft hij de DB killers aangepast om meer geluid te dempen :P.

Ok bedankt, van filmpjes op youtube leek het al een aardig geluidje te produceren :9~ maar nog wel te beperken met de db-killers er in. Scheelt ook aardig in prijs met de akra's dus gister de Mivv's besteld 8-)

Mocht er interesse zijn wil ik wel een video posten zodra ik ze binnen heb gehad en ze er onder zitten
 
Ok bedankt, van filmpjes op youtube leek het al een aardig geluidje te produceren :9~ maar nog wel te beperken met de db-killers er in. Scheelt ook aardig in prijs met de akra's dus gister de Mivv's besteld 8-)

Mocht er interesse zijn wil ik wel een video posten zodra ik ze binnen heb gehad en ze er onder zitten

Je bent gegaan voor de mivv suono denk ik? zoja ben ik best jaloers :D.
Staat al op mijn lijstje nog voor ik de Shiver had, naar mijn mening 1 van de best klinkende.
Waar heb je hem vandaan besteld als ik vragen mag?
Filmpjes zijn trouwens altijd welkom haha
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan