Shiver, Aprilia più bella, deel 4

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb deze, ietsje duurder maar wat solidener en die bobinnehouders zijn goed verstelbaar., En ik heb ernaast een setje gekocht voor de Suz.

Die setjes zijn af en toe in de aanbieding voor rond de 15,-. Dus even inschrijven op hun nieuwsbrief zou ik zeggen.

Waar je op moet letten is of de haakjes verstelbaar zijn. De pluggen kunnen in je achterbrug en als de stand verstelbaar is in de breedte zal het goed gaan. Die van de foto lijken mij verstelbaar en dus zou het prima moeten passen.
Voor je voorkant wil het nog wel is anders zijn. Dat weet ik niet voor de Shiver. Voor mijn oude R6 waren mijn beide voorvorken niet even lang en moest je dus een aparte stand hebben om hem daar in te kunnen zetten.


Thanks!

Ga ik dat type vanavond maar eens bestellen.
 
Laatst bewerkt:
Mijn Shiver staat op mn werk in de winterstalling. Al een maand of twee niet naar omgekeken, tot vanochtend...

Er lag een best wel grote plas onder de motor fiets. Na een korte inspectie zie ik dat hij koelvloeistof verliest langs de linkerkant van de motor, op verschillende plekken. De plek waar er via de slang het water het blok in gaat, op de plek waar de slang naar de inlaat van de radiateur gaat, eigenlijk op alle 'inlaten'.

Het is niet dat hij water zeikt maar hij druppelt genoeg om een plas onder de fiets te leggen. De originele slang klemmen zitten er nog op. Wat opvalt is dat ik de slangen bij een geringe kracht kan schuiven op de tuit. Kan het zijn dat na verloop van tijd de slang klemmen minder goed zijn geworden en ik deze even moet vervangen? Langs de rechterkant van de motor zitten klemmen die je met een schroevendraaier vastzet, daar geen druppel. Het is het 2011 model dus het goeie y stuk zit erop.

Zou de vrieskou hier de oorzaak van zijn? Het lijkt me sowieso niet goed als je de slangen eenvoudig kunt schuiven, dan kan er ook vloeistof langs. De originele klemmen zijn toch knijp klemmen? Die zouden niet moeten wijken.
Klinkt in ieder geval niet waar je op zit te wachten ...
 
Mijn Shiver staat op mn werk in de winterstalling. Al een maand of twee niet naar omgekeken, tot vanochtend...

Er lag een best wel grote plas onder de motor fiets. Na een korte inspectie zie ik dat hij koelvloeistof verliest langs de linkerkant van de motor, op verschillende plekken. De plek waar er via de slang het water het blok in gaat, op de plek waar de slang naar de inlaat van de radiateur gaat, eigenlijk op alle 'inlaten'.

Het is niet dat hij water zeikt maar hij druppelt genoeg om een plas onder de fiets te leggen. De originele slang klemmen zitten er nog op. Wat opvalt is dat ik de slangen bij een geringe kracht kan schuiven op de tuit. Kan het zijn dat na verloop van tijd de slang klemmen minder goed zijn geworden en ik deze even moet vervangen? Langs de rechterkant van de motor zitten klemmen die je met een schroevendraaier vastzet, daar geen druppel. Het is het 2011 model dus het goeie y stuk zit erop.

De klemmen kunnen inderdaad in de loop van tijd zwakker worden. Volgens mij is de Shiver ook wel een beetje bekent met het lekken bij de koelslangen, al wel eens meer over gehoord.
Puur de klemmetjes vernieuwen en het is opgelost. Wel als het los ligt even de slangen controleren natuurlijk, maar grote kans dat het gewoon het klemmetje is aangezien je al zegt dat je die zo kan verschuiven. evt kijken of je ze nog wat strakker kan zetten en het even aankijken, maar ik weet niet welke er op een 2011 model zitten. Dus ik weet niet of het van die 1 malige zelf stel klemmen zijn.
 
Bij waren de klemmen ook losser gaan zitten. De Shiver heeft bij mij ook vloeistof gelekt. De klemmen zijn toen weer aangedraaid en daarna geen problemen meer gehad.
 
Laatst bewerkt:
Mijn Shiver staat op mn werk in de winterstalling. Al een maand of twee niet naar omgekeken, tot vanochtend...

Er lag een best wel grote plas onder de motor fiets. Na een korte inspectie zie ik dat hij koelvloeistof verliest langs de linkerkant van de motor, op verschillende plekken. De plek waar er via de slang het water het blok in gaat, op de plek waar de slang naar de inlaat van de radiateur gaat, eigenlijk op alle 'inlaten'.

Het is niet dat hij water zeikt maar hij druppelt genoeg om een plas onder de fiets te leggen. De originele slang klemmen zitten er nog op. Wat opvalt is dat ik de slangen bij een geringe kracht kan schuiven op de tuit. Kan het zijn dat na verloop van tijd de slang klemmen minder goed zijn geworden en ik deze even moet vervangen? Langs de rechterkant van de motor zitten klemmen die je met een schroevendraaier vastzet, daar geen druppel. Het is het 2011 model dus het goeie y stuk zit erop.

Ik heb dat probleem ook gehad (toevallig ook in de winter). Ik heb toen de slang vervangen die lekte omdat die aan de aan de binnenkant helemaal smerig was en ook met nieuwe slag klemmen niet lek vrij was.

Ik heb ze besteld op koelapparaat | Shiver | Technische tekeningen | Aprilia Parts
 
Sinds 2 weken ook in het bezit van een shiver!

deze week al roadsitalia uitlaten gemonteerd waar ik heel tevreden over ben.

nu ben ik ook nog van plan een 15t voortandwiel te monteren!
http://www.tandwielenkoning.nl/afam-voortandwiel-15t-type-37600.html
mensen hier die er ervaringen mee hebben?
fotos volgen nog!

Hoi Roel,
Gefeliciteerd Mer je aanschaf!

Ik heb een 15T op de mijne gehad en ook weer de 16T er op gezet.
Eigenlijk maakte het voor mij helemaal niets uit, je kan ook meer gas geven of sneller schakelen.
Onderin heeft Appie genoeg trekkracht.

Andere uitlaten en luchtfilter maakte voor mij meer verschil, kan kan ook (net als Bans gedaan heeft) je ECU laten programmeren om meer trekkracht te krijgen.

Het verschil 15 of 16 tands zit vooral tussen de oren en in de linkervoet, in de bergen de haarspelden gewoon in zijn twee nemen en hele krappe bochten in zijn 1 maar dan rij je op zijn achterwiel omhoog :]
 
Paddockstand is binnen.. Zéér handig! bespaart ook een hoop ruimte.

Echter kreeg ik aan het begin van mijn ritje afgelopen Zondag een "moersleutel" in beeld bij het op contact zetten van mijn fiets. Neem aan dat er een beurtje nodig is? Heb reeds contact opgenomen met Motoport Echt, kijken ze ook direct even mijn voorvorken na. :+ Motor heeft trouwens nu bijna 30k gelopen, wellicht dat dit belangrijk is voor de melding.
full


Sinds 2 weken ook in het bezit van een shiver!

deze week al roadsitalia uitlaten gemonteerd waar ik heel tevreden over ben.

nu ben ik ook nog van plan een 15t voortandwiel te monteren!
http://www.tandwielenkoning.nl/afam-voortandwiel-15t-type-37600.html
mensen hier die er ervaringen mee hebben?
fotos volgen nog!


Per-fecte keus!
Kan je echter niet verder helpen met het tandwiel.. -O-
 
Laatst bewerkt:
Paddockstand is binnen.. Zéér handig! bespaart ook een hoop ruimte.

Echter kreeg ik aan het begin van mijn ritje afgelopen Zondag een "moersleutel" in beeld bij het op contact zetten van mijn fiets. Neem aan dat er een beurtje nodig is? Heb reeds contact opgenomen met Motoport Echt, kijken ze ook direct even mijn voorvorken na. :+ Motor heeft trouwens nu bijna 30k gelopen, wellicht dat dit belangrijk is voor de melding.[afbeelding]Per-fecte keus!
Kan je echter niet verder helpen met het tandwiel.. -O-

Wij hebben hier thuis dezelfde paddockstand.

Moersleutel gaat waarschijnlijk nu na een tijdje uit en als je dan bij 30.000 ben dan blijft hij aan staan. dus even een beurtje doen en dan is ie weer uit
 
Wij hebben hier thuis dezelfde paddockstand.

Moersleutel gaat waarschijnlijk nu na een tijdje uit en als je dan bij 30.000 ben dan blijft hij aan staan. dus even een beurtje doen en dan is ie weer uit

Top, ga ik dat doen.
Bedankt!
 
Iemand nog een standaard uitlaat nodig? In elk geval voor bj 2007-2010. Geen idee of ook op nieuwe type zou passen. Staat een advertentie bij onderdelen te koop met wat foto's
 
De sleutel is idd de onderhouds melding. In het werkplaats handboek staat ook hoe je het zelf via het menu kunt resetten. O-)


Denk als ik het reset dat ik het dan vergeet..
Je kunt wel raden wat er dan gaat gebeuren met die beurt :N ...



Heb nog 2 afdekplaten beschikbaar, mocht er iemand zijn die deze nog nodig heeft :Y .
 
Laatst bewerkt:
Heeft iemand hier ook een paddockstand voor het voorwiel?
Ik heb dezelfde paddockstand van Datona voor het achterwiel als hier boven te zien.
Maar wil nu ook graag één voor het voorwiel, voor het makkelijk schoonhouden van de voorvelgen. Heeft iemand hiermee ervaring?

Want tot zover ik heb gezien heb je voor het voorwiel twee opties:
Rode paddockstand Xtreme - voorwiel of achterwiel 49 euro (actie)
Paddockstand Xtreme voorwiel - rood 37 euro (actie)

Daarnaast wil ik een dagcursus onderhoud gaan volgen, zodat ik de kleine onderhoudsbeurt zelf kan uitvoeren. Zoals olie vervangen, remblokjes vervangen en luchtfilters (indien nodig uiteraard)
Heeft toevallig iemand ook hier ervaring mee? en wanneer voeren jullie een kleine en grote onderhoudsbeurt uit? Tot nu toe doe ik om het seizoen een kleine onderhoudsbeurt en dit jaar toevallig het stellen van de kleppen.
 
Ik zou die plaat maar kopen hoor
Nu heeft hij er nog twee, straks als je nieuwe uitlaatjes hebt misschien niet meer :X

en die uitlaten komen er toch wel een keer :}


Haha thanks Pedrofich :Y :Y :Y ..
Heb gisteravond de laatste 2 platen verkocht...
 
Ik heb vandaag eens echt zot gedaan. Ik heb een nieuwe Aprilia Tuono RR gekocht model 2016.

Met gemengde gevoelens zal ik dus de Shiver laten overnemen door de dealer, de Shiver waar ik toch al van 2011 met rond rijd. Maar ik ben er van overtuigd dat de Tuono mij ook zal plezieren. Is allemaal redelijk snel beslist geweest.

Volgende week mag ik hem ophalen. Dus foto's volgen nog.

Getwijfeld voor de Shiver 900, maar wou eens een V4 proberen.

Mijn Shiver staat voorlopig te koop op 2dehands. 😊
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan