Shiver, Aprilia più bella, deel 4

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja, de stand van Aprilia was weer teleurstellend. Wel 3 motoren kunnen tellen. Heb nog even goed gekeken of er nog wat verstopt was.
 
Ja, de stand van Aprilia was weer teleurstellend. Wel 3 motoren kunnen tellen. Heb nog even goed gekeken of er nog wat verstopt was.

Dan moeten we er met z'n allen voor zorgen dat ze meer gaan verkopen :) . Dan komt dat wel goed. Snap nog steeds niet waarom de Shiver zo ondergewaardeerd is.
 
Omdat ie niet gepromoot wordt.

Onbekend maakt onbemind, en als je als Piaggio wel 3 Aprilia's op je stand zet (waarvan er 1 notabene door een DEALER is neergezet..) dan moet je ook niet klagen als je NIKS verkoopt.

Edit MBM: Spam verwijderd. Een keer een linkje is geen probleem maar hier het forum volspammen is niet de bedoeling.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zonde dat Aprilia/piagio dat weer doet, afgelopen 2 jaar geweest en toen stonden er ook maar 3 motor (rsv4, tuono en een Capanord). Had wel verwacht dat de nieuwe er zouden staan

Best stom, want is net even goedkoper dan een ducati.
Ik ben zelf ook per toeval bij de Shiver terecht gekomen anders had ik nu waarschijnlijk (weer) een monster gehad.

Maar is inderdaad wel leuk dat bijna niemand hem heeft, dan heb je tenminste nog iets speciaals haha


(lol, de aprilia website heeft: 3x RSV4, 2x Tuono + rsv125 en tuono 125. Waar zijn de Shiver, dorso, mana en capanord?)
 
Dan moeten we er met z'n allen voor zorgen dat ze meer gaan verkopen :) . Dan komt dat wel goed. Snap nog steeds niet waarom de Shiver zo ondergewaardeerd is.

Beetje raar, zij moeten toch gaan promoten zodat wij gaan kopen? dus niet dat wij gaan kopen zodat zij gaan promoten?

Maar de Shiver is niet echt ondergewaardeerd toch? Maar toch gewoon onbekend. Tests die ik ooit gelezen heb waren volgens mij wel goed!
 
En nog vier brommers. Tot voor kort stonden zij er op. Zie ze nu ook even 123 niet.

En toen kwam ik uit op de suit configurator. Wat zal dat kosten zo'n samengesteld jackie van kangarooooleer?

(lol, de aprilia website heeft: 3x RSV4, 2x Tuono + rsv125 en tuono 125. Waar zijn de Shiver, dorso, mana en capanord?)
 
Maar de Shiver is niet echt ondergewaardeerd toch? Maar toch gewoon onbekend. Tests die ik ooit gelezen heb waren volgens mij wel goed!

Denk toch wel ondergewaardeerd (bedoel ook weinig bekend) anders zouden er veel meer mensen op rijden. Maar ja, alle V4 liefhebbers vallen al af natuurlijk.

En doordat ze er weinig zijn, weinig te zien etc, blijft dat voorlopig denk ik zo. Probeer maar eens goede artikelen of video's te vinden. Lukt haast niet. Neem dan een MT-09, wordt je mee doodgegooid (trouwens volgens mij ook wel een machtig ding). En volgens mij is de Shiver prijstechnisch (kijk ik ook naar) een prima keuze.

Kan natuurlijk ook zijn dat ik verliefd ben en beetje door roze bril kijk *D
 
Ik vraag me wel eens af of Aprilia wel meer WIL verkopen.

Tenslotte, als je meer verkoopt moet je ook meer produceren.

En als je daar de faciliteiten niet voor hebt, en je een tweede fabriek moet bouwen, moet je die maar weer kostendekkend zien te krijgen (lees, nog meer verkopen)..


En mogelijk wil Aprilia die gok niet nemen.
 
Dan zet je een nieuwe shiver 900 op de markt, welke de verkoop topper moet worden en dan zet je hem niet op de beurs. Onbegrijpelijk.
 
Neem dan een MT-09, wordt je mee doodgegooid (trouwens volgens mij ook wel een machtig ding).
Heb ook een proefrit gemaakt op de MT-09 (eerste serie). Het motorkarakter kwam erg overeen met de Shiver in S-stand. Erg lekker. De 3-cilinder loopt smeuïger maar de zit is duidelijk sportiever (opgepropt). Sturen doet de MT-09 ook wat makkelijker maar dat verschil is niet groot.
 
Hey heren

Ik lees al een tijdje mee en rijd zelf een Shiver uit 2008.
Ben gisteren ook op de stand van Aprilia geweest en deel de eerder gemaakte opmerking; ik vond het (weer) droevig.

Erg balen dat de nieuwe Shiver 900 niet aanwezig was. Heb gisteren wel even een babbeltje gemaakt en het schijnt dat de nieuwe Shiver in het tweede kwartaal bij de dealer staat. Daarnaast zal de verkoopprijs tussen de 8.500 en 9.500 euro liggen. De prijs is jammer genoeg nog niet definitief vastgesteld, maar dan hebben jullie even een idee.

Groeten
Thijs
 
De verwachte verkoopprijs vind ik netjes. Had eigenlijk wat duurder verwacht (9.995 o.i.d)
 
Hey heren

Ik lees al een tijdje mee en rijd zelf een Shiver uit 2008.
Ben gisteren ook op de stand van Aprilia geweest en deel de eerder gemaakte opmerking; ik vond het (weer) droevig.

Erg balen dat de nieuwe Shiver 900 niet aanwezig was. Heb gisteren wel even een babbeltje gemaakt en het schijnt dat de nieuwe Shiver in het tweede kwartaal bij de dealer staat. Daarnaast zal de verkoopprijs tussen de 8.500 en 9.500 euro liggen. De prijs is jammer genoeg nog niet definitief vastgesteld, maar dan hebben jullie even een idee.

Groeten
Thijs

Met wie heb jij gepraat, mij werd verteld daar augustus/september in NL. Als ie 8500 word koop ik 'm op zeker.
 
Met wie heb jij gepraat, mij werd verteld daar augustus/september in NL. Als ie 8500 word koop ik 'm op zeker.

Heb gesproken met een van de heren op de stand. Van Aziatische afkomst, liep met een apriliavest rond en sprak Engels. Het tweede kwartaal wordt ook genoemd in de brochure die je mee kom nemen: Modellen 2017 Nederland. Wat mij betreft mag de nieuwe Shiver vandaag al bij de dealer staan. ;)
 
Heb gesproken met een van de heren op de stand. Van Aziatische afkomst, liep met een apriliavest rond en sprak Engels. Het tweede kwartaal wordt ook genoemd in de brochure die je mee kom nemen: Modellen 2017 Nederland. Wat mij betreft mag de nieuwe Shiver vandaag al bij de dealer staan. ;)

Ah, ik weet het weer. Ik sprak daar een Nederlandse maneer met Aprilia logo ;). Volgens mij zei hij ook zoiets maar dat hij wist uit ervaring dat dan productie nog moet lopen etc. en dat zijn ervaring en inschatting was dat het augustus/september zou worden voor ze in NL bij de dealers staan.

Anyway, we moeten in ieder geval nog ff geduld hebben. Er is nog geen review te vinden, dus moetten we het voorlopig nog doen met filmpjes als dit:



P.S. Als die prijs onder de 9K komt wordt de Shiver vanzelf populairder *O*
 
Laatst bewerkt:
Heb gesproken met een van de heren op de stand. Van Aziatische afkomst, liep met een apriliavest rond en sprak Engels. Het tweede kwartaal wordt ook genoemd in de brochure die je mee kom nemen: Modellen 2017 Nederland. Wat mij betreft mag de nieuwe Shiver vandaag al bij de dealer staan. ;)

Ik herinner mij nog de introductie van de originele Shiver. Die is ook veeeeel later uitgekomen dan meerdere malen werd aangekondigd. Omdat ik in 2007 een nieuwe motor wilde kopen heb ik toen voor de Street triple gekozen. De Shiver kwam pas het jaar erna uit en beschikbaar, terwijl er in de aankondigingen voorjaar 2007 werd gebruikt. De datum werd iedere keer met een paar maanden uitgesteld. Wie weet gebeurd dat nu weer ;-)
 
Laatst bewerkt:
September?

Dan gaat geen hond een nieuwe motor kopen....

En het jaar erop is de nieuwe Shiver al weer een 'oud' model..


Nee, wil de Shiver een succes worden, dan moet ie er April bij de dealer staan.
 
Hi iedereen, FF een vraagje over bagagetas houders. Ik heb gisteren de houders van Givi (deze: Zadeltassen Motor Givi 3D600 15-25 liter)
op mijn Shiver 2010 gemonteerd. Het zat er vrij makkelijk en snel op. Wel vind ik dat hij aan één kant wat nauw tegen de kap aankomt, hier ga ik denk ik even doorzichtig plastic op plakken ter bescherming.

Herkent iemand misschien dat de buddy er nog maar moeilijk op wil? Hij klikt niet meer gemakkelijk vast in de sluiting, ik moet er echt met gewicht opleunen om hem vast te klikken. Hoeft niet zo heel vaak natuurlijk, maar wel vreemd en lastig. Het komt denk ik omdat het 'handvatrekje' ietsje hoger is komen te liggen.

Herkenbaar misschien voor iemand?

Opgelost. De 2 achterste bouten van je handvatrekje, waar de beugels onder komen, zitten in busjes.. Als. Je deze eruit wipt en omdraait zit ie fantastisch, op dezelfde hoogte als normaal, en sluit de buddy dus ook mooi. :)
 
September?

Dan gaat geen hond een nieuwe motor kopen....

En het jaar erop is de nieuwe Shiver al weer een 'oud' model..


Nee, wil de Shiver een succes worden, dan moet ie er April bij de dealer staan.

Is geen oud model als hij nog niet uitgeleverd is ;-) Maar we gaan het zien. Volgens Roke staat hij ergens rond Mei bij hun. Waar heb ik dit ook alweer eerder gehoord ;-) .... Owja ... O-)
 
Weet iemand hart tot hart boutafstand van de remklauwen ? Benieuwd of er andere klauwen op passen.

Thanks, gr Hans.

Shiver staat buiten en het regent.... geen zin om nat te worden 😂
 
Laatst bewerkt:
Dierick, veel plezier met je Tuono.
Ik ben in ieder geval stik jaloers, die zit er voor mij helaas voorlopig niet in.
Houd het rubber onder!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan