sleutel kwijt, wat nu

sleutel kwijt, wat nu

  • Sleutel bestellen bij dealer

    Stemmen: 49 92,5%
  • 'nieuw' contact erin

    Stemmen: 4 7,5%

  • Totaal aantal stemmers
    53

De Wouter

MF veteraan
4 jan 2007
2.058
1
Groningen
Gister de sleutelbos van m'n motor kwijt geraakt |( |( dus ben nu sleutel voor contact/buddy/tank en sleutel voor m'n schijfremslot kwijt. -O-
En je raad het al... ik heb geen reserve sleutels :X :X

zit nu in dilemma wat te doen:
-origineele sleutel bestellen bij dealer (dit zou via kentekenbewijs moeten kunnen)
Of
-2de hands contact met sleutel kopen en die erin zetten. Echter zit ik dan waarschijnlijk nog wel met het probleem van het stuurslot...

Om het ff interactief te maken, ff polletje

:W
 
Afweging van prijs motor, prijs 2de hands slot, prijs nieuwe sleutel.

In general, zou ik zeggen, het eerste in de poll.
 
Je mist in je polletje:
Watbenjedan.nl :W

Om toch maar even serieus te doen, kzou een sleutel bij de dealer bestellen.
 
Laatst bewerkt:
Beter zoeken is ook nog een optie. Of je moet er echt zeker van zijn dat je ze bent kwijtgeraakt op een plek waar ze (bijna) zeker niet meer terug te vinden zijn.
 
Ik zou op Ebay een setje nieuwe sloten bestellen. Misschien heb je de sleutels niet verloren maar zijn ze gestolen. Je weet nooit of iemand de sleutels heeft 'gevonden' en weet waar jou motor staat.
 
Laatst bewerkt:
Eehr... hou er ook rekening mee, dat het verzekeringstechnisch nogal tricky is als je je sleutel kwijt bent. Naast dat je motor sneller gejat zou kunnen worden, moet je officieel ook aangeven, dat je je sleutel kwijt bent bij de verzekering.

Ikzelf zou denk ik toch voor een nieuwe set sloten gaan, denk ik....
 
Ik zou gewoon netjes nieuwe sleutels bestellen.

Zou niet zelf gaan rommelen met sloten :N
 
Vergeet ook niet dat als je een nieuw contact wilt, dat je ook het slot van je tank moet vervangen
Ikzelf zou ook gewoon voor de nieuwe sleutel gaan, tenzij je vermoeden hebt dat de sleutel gestolen zou kunnen zijn
 
Tijdje geleden ook mijn sleutel kwijt geraakt. Ik heb de verzekering gebeld, situatie uitgelegd en een nieuwe sleutel laten maken. Voor de polis en de dekking bij diefstal e.d. maakte het niets uit.
Gelukkig had ik nog een reserve sleutel, en het namaken daarvan was 3 euri. Nieuwe bestellen bij de dealer zal wel een pietsie duurder zijn.
Stormpie
 
Ligt een klein beetje aan wat het kost, zou zelf denk ik gewoon een oude set over zetten, het is tenslotte ook geen gloednieuwe motor meer.

Zou ook lekker mijn bek houden tegen de verzekering.. Als hij ooit weg is, om wat voor reden dan ook, kunnen ze al gauw met het excuus aankomen dat je je sleutels ooit kwijt was.
 
Ik ben vanmiddag eerst naar de sleutelmaker geweest. Hij wist mij te vertellen dat er een code in het helmslotje zou zitten. Met deze code zou hij een nieuwe sleutel kunnen maken.
Dus ik zoeken naar het helm slotje, geen helmslotje te vinden :X
dan maar het buddy-slotje gedemonteerd, hier stond namelijk ook een code in.

Dit bleek een verkeerde code te zijn, waar hij niks mee kon :+ Ook kon hij geen bijpassende sleutel maken, omdat het buddyslotje korter is dan het contactslot.

Vervolgens naar de kawasaki dealer gegaan, om dan maar een officele sleutel te bestellen mbv kenteken gegevens. Echter dit was niet mogelijk.. ze moesten die code weten. Ze wisten me te vertellen dat deze code in het contactslot zou zitten. Deze zou ik zelf niet kunnen demonteren, omdat deze met breekbouten vast zit.

Uiteindelijk hebben ze dus de motor opgehaald met een busje. Zij slijpen nu het schijfremslot door en halen het contact uit elkaar.

Ik zal jullie binnenkort laten weten wat dit grapje me gaat kosten :+ -O-
bedankt voor de reacties iig!
 
Laatst bewerkt:
Tering zeg.. daar ben je klaar mee... Hopen dat het allemaal een beetje mee gaat vallen...

En straks meteen een hele hoop reservesleutels laten maken :Y
 
als je bij suzuki je beide sleutels kwijtgeraakt en je vind het plakaatje waar het unieke nummer van jouw sleutel opstaat, dan heb je pech. Zelfs Suzuki weet bij mij gs niet welke sleutel erop past, daarvoor hebben ze die code nodig die ik bij men gs heb gekregen.
 
243 euro ;(
de code zat niet in het contact... iets wat ze in 26 jaar tijd nog nooit gezien hebben... heel veel gekloot geweest om uit te zoeken wat voor sleutel er in moest... met stethoscoop erin blabla... 5 uur mee bezig geweest... ;( niet leuk, maar eigen schuld natuurlijk....... :Y |(

moreel: zorg ECHT dat je altijd reserve sleutels hebt!
23 maart, nationale reservesleutel-check dag? 8-)

gegroet
 
Is dat alleen arbeidsloon ofzo? Als je nu nog andere sloten moet gaan kopen dan zou ik ff Asfalttijger een mailtje sturen! Die had alles nog liggen....
 
ze hebben met een camera'tje de binnenkant van het contact bekeken en zo een sleutel op maat gemaakt. Omdat het contact al wat was versleten, past de nieuwe sleutel dus perfect op het contact, maar niet op tankdop + buddy. Daarvoor hadden ze nog een oude sleutel liggen die toevallig paste :Y
Heb nu alle sleutels in duplo, dus mag weer wat kwijt raken :9
 
ze hebben met een camera'tje de binnenkant van het contact bekeken en zo een sleutel op maat gemaakt. Omdat het contact al wat was versleten, past de nieuwe sleutel dus perfect op het contact, maar niet op tankdop + buddy. Daarvoor hadden ze nog een oude sleutel liggen die toevallig paste :Y

Waarom hebben ze je dan niet gewoon die oude sleutel, die toevallig paste, gegeven? :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan