bicilindri
Die hard MF'er
Ik heb ook een Sportster, een 1994'er Hugger die naar 1200cc gebracht is.
Ook lichtelijk aangepast:
- Keith Black hypereutectic race zuigers.
- Cilinderkoppen die naar 1200 spec gebracht zijn qua volume en klepgrootte, uitgevoerd met race kleppen/zittingen/geleiders.
- Screamin' Eagle pijpen (originele crossover buis behouden voor nettere vermogen opbouw) dus alleen de dempers vervangen en de originele headers behouden.
- Mikuni HSR42 carburateur.
- K&N luchtfilter met de begrenzingen in de behuizing verwijderd.
Loopt als een tiet, en het blok vibreert altijd daar het direct in het frame hangt maar schokken doet hij nooit, ongeacht versnelling of toerental tenzij je in de vijf echt te laag zit (zeg 75 of eronder).
Ik weet niet wat voor een mods je aan jouw blok hebt maar als je bijvoorbeeld ook andere nokkenassen hebt dan denk ik dat je mischien de standaard CV carburatuer of moet laten voorzien van grotere sproeiers of vervangen, als het blok te arm loopt dan gaat hij schokken, net zoals als je te vroeg de choke eraf haalt als het blok nog koud is dan gaat hij inhouden en protesterend schokken, ik weet niet of dit is wat je bedoelt?
Het schokken met koud weer (blok op lagere temperatuur) klopt wel vrij aardig met te arm lopen.
Wat pingelen betreft, een normale Sportster pingelt niet, ik rij de mijne zo hard ik kan, rij regelmatig met R6'zen mee en het gas gaat er best op dus, maar pingelen doet hij NOOIT, en ik tank gewoon 95.
Als het blok ERG opgefokt/aangepast is kan het bijv. zijn dat je compressie verhouding te hoog is voor 95, probeer dan eens 98 en kijk of hij het dan nog doet.
Ben overigens best benieuwd naar wat er met je blok gedaan is
Ook lichtelijk aangepast:
- Keith Black hypereutectic race zuigers.
- Cilinderkoppen die naar 1200 spec gebracht zijn qua volume en klepgrootte, uitgevoerd met race kleppen/zittingen/geleiders.
- Screamin' Eagle pijpen (originele crossover buis behouden voor nettere vermogen opbouw) dus alleen de dempers vervangen en de originele headers behouden.
- Mikuni HSR42 carburateur.
- K&N luchtfilter met de begrenzingen in de behuizing verwijderd.
Loopt als een tiet, en het blok vibreert altijd daar het direct in het frame hangt maar schokken doet hij nooit, ongeacht versnelling of toerental tenzij je in de vijf echt te laag zit (zeg 75 of eronder).
Ik weet niet wat voor een mods je aan jouw blok hebt maar als je bijvoorbeeld ook andere nokkenassen hebt dan denk ik dat je mischien de standaard CV carburatuer of moet laten voorzien van grotere sproeiers of vervangen, als het blok te arm loopt dan gaat hij schokken, net zoals als je te vroeg de choke eraf haalt als het blok nog koud is dan gaat hij inhouden en protesterend schokken, ik weet niet of dit is wat je bedoelt?
Het schokken met koud weer (blok op lagere temperatuur) klopt wel vrij aardig met te arm lopen.
Wat pingelen betreft, een normale Sportster pingelt niet, ik rij de mijne zo hard ik kan, rij regelmatig met R6'zen mee en het gas gaat er best op dus, maar pingelen doet hij NOOIT, en ik tank gewoon 95.
Als het blok ERG opgefokt/aangepast is kan het bijv. zijn dat je compressie verhouding te hoog is voor 95, probeer dan eens 98 en kijk of hij het dan nog doet.
Ben overigens best benieuwd naar wat er met je blok gedaan is