SV650s veervoorspannig

raymz

Rookie
15 apr 2008
18
0
ik heb een vraagje..

ik rijd nog niet zo lang motor, dus nog onervaren. pas heb ik een voorzichtige schuiver gemaakt, maar gelukkig is de schade beperkt gebleven.

pas rijbewijs, rustig aan oefenen, steeds iets schuiner en toen plof daar lag ik
heeft me een hoop zelfvertrouwen gekost, want nu durf ik niet meer zo goed schuin de bocht in.. waar gaat het mis??

nu hoorde ik iemand zeggen je veerspanning van je voorvork staat mischien te strak.
ik heb nog niet zoveel ervaring, maar ik heb me laten vertellen, dat zijn die moeren op je kroonplaat.

maar ik heb m zo gekocht en ze staan op de 3e ring, als je begrijpt wat ik bedoel. nu is de vraag, wat gebeurt er als ik dat verstel, en wat heeft dat met je wegligging in de bocht te maken..

misschien kan iemand mij helpen, met info of tips om straks toch weer lekker plat te durven gaan.

groeten Raymz..
 
misschien kan iemand mij helpen, met info of tips om straks toch weer lekker plat te durven gaan.

groeten Raymz..

Hoe goed of slecht je vering ook afgesteld staat, plat door de bocht gaan heeft naar mijn idee voor 90% met durf en goed kijken te maken.
De andere 10% met goed afgestelde vering en strak wegdek.
In het begin maar niet te veel aan je vering prutsen :N , maar eerst eens je kijk- en bochtentechniek onder de knie krijgen :Y .
Een suzuki Sv stuurt opzich super, je zal er alleen in de bocht goed aan moeten hangen, de motor wil nogal graag rechtdoor.
Zeker een aanrader is een circuitdag met begeleiding, kost wat maar is het geld dubbel en dwars waard als je ziet wat je ervan opsteekt *O* .

Succes :W
 
dus als ik het goed begrijp, toch meer naar buiten gaan hangen en goed doorkijken??
is daar iets van te lezen op internet ofzo?

maar zo'n circuitdag is wel een goed idee!! :Y

doen ze dat op zandvoort ook? daar woon ik in de buurt (25 a 30km)
waar moet je dan zoeken voor info?

bedankt :$