Tanktastochten uit 1993 t/m 2004 in gdb formaat

Vandaag het rondje Altena (TTT2000-1) gereden. Ook weer zo'n leuke toch, over de kleinste weggetjes in de polder. Route klopte perfect, alleen hield de Garmin de kaken op elkaar op een punt waar ik eigenlijk moest afslaan. Het was ook een raar punt, want de route maakt een lus en komt weer op dat punt terug. Op je scherm zie je dus een paars lijntje linksaf gaan en ook een rechtdoor. Je verwacht dan een pijl en een opmerking, maar ze wist me wel te vertellen dat ik verkeerd reed toen ik maar besloot rechtdoor te gaan. Waarom ze me dan niet zegt af te slaan is mij een raadsel. Ik ben omgekeerd en ben alsnog rechtsaf gegaan (ook hier weer geen woord van Garmin) en alles is goed gekomen.


Bij Uppel is er een stremming ivm wegwerkzaamheden tot 25-2, maar ik kon er nog langs. Het enige 'moeilijke' punt is helemaal op het laatst tussen Dussen en Hank. Je moet dan door buurtschap Perenboom, en die is afgesloten, behalve voor 'verkeer Perenboom'. Tsjaa...geen idee wat dat betekent. Ik was verkeer en wilde de Perenboom in, dus ben ik verkeer Perenboom. Volgens mij net zo shaky als 'bestemmingsverkeer'. Ik zou er wel voorzichtig rijden, het wegdek is er slecht, de straten smal en je hebt zó een gieter voor je wielen... :+ Als je niet durft, kun je een klein stukje de provinciale weg over naar Hank, de route is dan al bijna voorbij.

Verder een hele leuke route.
 
Zomaar even ter info:

Promotor bestaat sinds 1990 (1 najaar nummer, nummer 1) en in 1991 verschenen twee nummers namelijk het voorjaar en het najaar nummer, de nummers 2 en 3. Vanaf 1992 verscheen het blad 10 keer per jaar (1 t/m 10) met de allereerste tanktastocht in nummer 3!

Tot 2002 verscheen Promotor als een soort (tabloid) krant, daarna was het een heel mooi blad waarin de bladzijden gelijmd werden in cover. Vanaf nummer 4 2006 zijn de bladen gewoon geniet.
 
Zomaar even ter info:

Promotor bestaat sinds 1990 (1 najaar nummer, nummer 1) en in 1991 verschenen twee nummers namelijk het voorjaar en het najaar nummer, de nummers 2 en 3. Vanaf 1992 verscheen het blad 10 keer per jaar (1 t/m 10) met de allereerste tanktastocht in nummer 3!

Tot 2002 verscheen Promotor als een soort (tabloid) krant, daarna was het een heel mooi blad waarin de bladzijden gelijmd werden in cover. Vanaf nummer 4 2006 zijn de bladen gewoon geniet.


Da's inderdaad leuke informatie. Leuk om te weten. Mocht je nog eens tijd en zin hebben om de eerste tochten die nog ontbreken tot 1994 voor me in te scannen, dan houd ik me natuurlijk aanbevolen. Ook het tekstuele artikel bij de eerste tanktasttocht in PM 3 1992 vind ik wel erg interessant om een keer te lezen.

....of ben ik nu erg opdringerig?
:P
 
Vandaag het rondje Altena (TTT2000-1) gereden. Ook weer zo'n leuke toch, over de kleinste weggetjes in de polder. Route klopte perfect, alleen hield de Garmin de kaken op elkaar op een punt waar ik eigenlijk moest afslaan. Het was ook een raar punt, want de route maakt een lus en komt weer op dat punt terug. Op je scherm zie je dus een paars lijntje linksaf gaan en ook een rechtdoor. Je verwacht dan een pijl en een opmerking, maar ze wist me wel te vertellen dat ik verkeerd reed toen ik maar besloot rechtdoor te gaan. Waarom ze me dan niet zegt af te slaan is mij een raadsel. Ik ben omgekeerd en ben alsnog rechtsaf gegaan (ook hier weer geen woord van Garmin) en alles is goed gekomen.


Bij Uppel is er een stremming ivm wegwerkzaamheden tot 25-2, maar ik kon er nog langs. Het enige 'moeilijke' punt is helemaal op het laatst tussen Dussen en Hank. Je moet dan door buurtschap Perenboom, en die is afgesloten, behalve voor 'verkeer Perenboom'. Tsjaa...geen idee wat dat betekent. Ik was verkeer en wilde de Perenboom in, dus ben ik verkeer Perenboom. Volgens mij net zo shaky als 'bestemmingsverkeer'. Ik zou er wel voorzichtig rijden, het wegdek is er slecht, de straten smal en je hebt zó een gieter voor je wielen... :+ Als je niet durft, kun je een klein stukje de provinciale weg over naar Hank, de route is dan al bijna voorbij.

Verder een hele leuke route.

Hoi Mike, bedankt weer voor je reactie.

Is inderdaad altijd een moeilijk stuk daar bij de Biesbosch. Je ontkomt er alleen maar aan zo'n lus in een route die bij kop van het land met het pontje overvaart richting Dordrecht. Het is er ook weer zo mooi dat je het ook weer niet wil overslaan als je toch in de buurt zit met een route.

De bedoeling van de TTT was ; eerst bij Werkendam linksaf naar het zuiden de Biesbosch in, dan bovenlangs weer terug.

Stukje Peerenboom zal ik nog even over de provinciale weg aanpassen. Ik heb gisterenavond nog even in Google streetview gekeken, maar bord niet kunnen vinden. Streetview data was van 2009. Misschien een recent verbod....

Bleef je nog een beetje zitten op de motor met die wind? Vorige week ijskoud, deze week die wind... Is Mike_The_Bikkel niet een betere nickname ? _O-
 
Laatst bewerkt:
Is inderdaad altijd een moeilijk stuk daar bij de Biesbosch. Je ontkomt er alleen maar aan zo'n lus in een route die bij kop van het land met het pontje overvaart richting Dordrecht. Het is er ook weer zo mooi dat je het ook weer niet wil overslaan als je toch in de buurt zit met een route.
Ik zag die lus ook wel op Mapsource, maar ik had niet verwacht dat de navigatie niets zou zeggen. Ik vind dat wel raar. Normaal zie je altijd een dikke pijl staan bij een afslag en zegt die Miep wat, maar nu hield ze de kaken stijf op elkaar.
Stukje Peerenboom zal ik nog even over de provinciale weg aanpassen. Ik heb gisterenavond nog even in Google streetview gekeken, maar bord niet kunnen vinden. Streetview data was van 2009. Misschien een recent verbod....
Klopt, ik kan 'm ook niet vinden op Streetview. Het bord dat je ziet staan dat je op moet passen voor hun kinderen heeft nu dus dat extra bord 'verboden in te rijden' met als onderbord 'alleen verkeer peerenboom'. Nou ja...je bent op dat moment verkeer voor de peerenboom :+
Bleef je nog een beetje zitten op de motor met die wind? Vorige week ijskoud, deze week die wind... Is Mike_The_Bikkel niet een betere nickname ? _O-
De wind viel best mee zondag. Op een aantal plaatsen was het wat erger, maar over het algemeen was het goed te doen. En ik ben natuurlijk een bikkel... :+
 
Ook het tekstuele artikel bij de eerste tanktasttocht in PM 3 1992 vind ik wel erg interessant om een keer te lezen.

....of ben ik nu erg opdringerig?
:P

Nee hoor, maar Promotor was toen in groot formaat en dat kan ik niet scannen. Bovendien heb ik (op dit moment) niet veel tijd. Maar zo nu en dan ééntje inscannen moet lukken denk ik...
 
Misschien is het handig om hier of op je website te vermelden welke tochten je nog moet hebben? Dit om te voorkomen dat mensen artikelen voor je scannen die je al hebt maar nog niet hebt bewerkt of op je site staan...


edit: Ik bedenk me opeens dat je dat natuurlijk niet weet omdat je die tochten niet bezit... _O-


Ik heb drie tochten (de allereerste tochten) van 1992 naar je gemailt... Je hoeft je dus niet te vervelen met dit slechte weer... ;)
 
Laatst bewerkt:
Helemaal Gaaf Wilddam,

Ik heb ze binnen, Het zijn zelfs de 4 eerste tochten.

De Motor is naar Hoornsterzwaag voor een grote beurt en kleppen stellen, het weer wordt helemaal niets dit weekend. Ik geloof dat ik me niet hoef te vervelen.

wat ik nog miste was alles van voor nummer 6 1993. en na 2003 is promotor ze zelf ook digitaal gaan publicern dacht ik. Ik denk dat ik de tochten van na 2003 dus beter niet zomaar op de site kan zetten.
In ieder geval niet in een voor de hele wereld vrij toegankelijk deel.
 
Ik zal kijken of ik op korte tijd nog wat tijd kan vrij maken voor de andere missende routes.

Heeft iemand trouwens een link naar de gps route van het rondje Promotor Nederland? Ik heb al eventjes gezocht maar kon het niet zo gauw vinden.
 
Ik zal kijken of ik op korte tijd nog wat tijd kan vrij maken voor de andere missende routes.

Heeft iemand trouwens een link naar de gps route van het rondje Promotor Nederland? Ik heb al eventjes gezocht maar kon het niet zo gauw vinden.


Heb het bestand ff naar je gemaild, kon het zelf op de site ook niet zo snel vinden.suc6 er mee.
 
Voor de mensen die dit bestand niet hebben ontvangen ( :+ ) het rondje Nederland is gepubliceerd in '95/'95. Route 02 tot en met 09. Ik heb ze allemaal achter elkaar geplakt in één bestand en ga ze eerdaags een keer rijden. Neem ik een weekje vrij en ga Nederland eens ontdekken!
 
Ik zal kijken of ik op korte tijd nog wat tijd kan vrij maken voor de andere missende routes.

Heeft iemand trouwens een link naar de gps route van het rondje Promotor Nederland? Ik heb al eventjes gezocht maar kon het niet zo gauw vinden.

Mijn origineel was een totaalbestand dat ik later heb teruggebracht naar losse bestanden per etappe in 1994 en 1995. Ik had inderdaad geen rechtstreekse link naar het totaal bestand toe staan. Hier is hij dan toch:

http://www.tanktastocht.nl/promotor/1994-1995/RondjeNederland.zip

Groetjes en veel plezier,

Leon
 
Ik zal kijken of ik op korte tijd nog wat tijd kan vrij maken voor de andere missende routes.

Zo, na een tweetal drukke weken maar weer eens verder gegaan met de routes die wilddam heeft opgestuurd: Vandaag 1993-02 op www.tanktastocht.nl gezet. Wel een hele leuke: Een toer van 115km langs en over oude circuits in Oost-Nederland.

De ontbrekende ritten van 1993 volgen zeer binnenkort.
 
Laatst bewerkt:
Het zoeken naar een route vind ik echter een beetje omslachtig. Als ik een toertje wil gaan maken ergens in het land, moet ik alle mappen doorspitten om te vinden wat ik zoek.

Dit staat inderdaad op mijn to-do lijstje, voor als alle tochten zijn verwerkt en beschikbaar zijn op de site :Y

Groeten , Leon
 
Ik heb drie tochten (de allereerste tochten) van 1992 naar je gemailt... Je hoeft je dus niet te vervelen met dit slechte weer... ;)

Zo.....Op twee tochten na zijn alle tochte die Wilddam voor me heeft ingescand nu ook verwerkt op http://www.tanktastocht.nl.

Helaas heb ik dus twee tochten niet kunnen verwerken. Dat waren twee van de drie Daverende Doetochten uit Promotor 4 van 1993. Deze tochten waren onderdeel van het Promotor Spektakel dat in de Brabanthallen werd gehouden. Daar zijn helaas geen tellerstanden vermeld in de route beschrijvingen. Ik ben benieuwd of ooit iemand op deze wijze deze routes heeft kunnen rijden. Volgens mij loop je dan tijdens het rijden zo te puzzelen dat je een gevaar op de weg bent... O-)


De route 's Hertogenbosch-Ravenstein-Kerkdriel-'s Hertogenbosch is me met veel pijn en moeite wél gelukt, maar de andere twee helaas dus niet:

  • 's Hertogenbosch-Zaltbommel-'s Hertogenbosch
  • 's Hertogenbosch-Heusden-'s Hertogenbosch

Nogmaals wil ik Wilddam Heel hartelijk danken voor de genomen moeite van het inscannen. Zonder hem zouden 1992 en 1993 nooit gevuld kunnen worden.

Allemaal heel veel plezier ermee en als je een tochtje hebt gereden dan houd ik me aanbevolen voor de track en eventuele ervaringen.

Groeten, Leon
 
Laatst bewerkt:
In mei/juni komt er een Amerikaan met zijn eigen motor naar Europa om 9 weken lang het continent te ontdekken. Ik wil 'm graag een stukje Nederland laten zien. Ik denk dat ik misschien wel 2 dagen met 'm optrek.
Wat zouden nou de leukste tochten zijn van de tanktastochten om een Yank Nederland te laten zien? Ik wil kijken of ik wat leuks aan elkaar kan knopen. Ik denk zeker een stukje Limbonië en dan misschien nog wat Veluwe, en de molens van Kinderdijk mogen natuurlijk ook niet ontbreken... ;)
Suggesties?
 
Wij zelf zijn natuurlijk gek op bossen, bergen en heuvels maar die hebben ze daar ook zat.
Je moet het denk ik doen met datgene waarvoor iemand naar Nederland komt vanuit de andere kant van de grote greppel. Dijken, Molens, klompen

Zomaar even wat leuke routes die ik in overweging zou nemen:

  • Zaanstreek: 1992 03 van kust naar kust, (even een omweg maken naar volendam natuurlijk)
  • Deltawerken: 1994 03 Van Maasland naar Veere
  • Groene hart: 2002 01 Merentocht Zuid-Holland
  • Kinderdijk en betuwe: 1992 09 Slingeren langs Lek en Linge, helemaal perfect als dan ook de betuwe nog in de bloesem staat. Alleen is hij daar helaas te laat voor.

Veel plezier,

Leon
 
Leuk! Je hebt helemaal gelijk. Limbonië zou ook eigenlijk helemaal niets voorstellen, en alleen maar lachsalvo's opleveren als ik zeg dat dit het hoogste is wat we hebben... ;)
 
vandaag 1993-05 gereden, sukkelen door drente :] :] :]
mooie tocht,niet te lang en goed gezelschap *O* *O*
en eigenlijk geen onvolkomen heden tegen gekomen in de route,
niet gek voor dat hij 17 jaar geleden bedacht is :}
 
Laatst bewerkt:
vandaag 1993-05 gereden, sukkelen door drente :] :] :]
mooie tocht,niet te lang en goed gezelschap *O* *O*
en eigenlijk geen onvolkomen heden tegen gekomen in de route,
niet gek voor dat hij 17 jaar geleden bedacht is :}

Kijk, dat is nou een mooi bericht :9

Bedankt Klijko. Het bevestigt de kwaliteit van de route én zorgt gelijk voor extra informatie op de site.

Ik heb jouw bericht gebruikt als controledatum op de website, natuurlijk ook met een bescheiden vermelding van jouw naam daarbij.
:Y

Als je die vermelding niet op prijs stelt, laat het me dan even weten, dan verwijder ik je naam weer.

Daarnaast natuurlijk mijn enorme dank :} :}
Dat je maar veel mooie kilometers in mooi weer met vele bochten mag :] dit jaar.

Groeten,

Leon
 
Zondag rit 01 van 1996 ZuidwestFriesland grotendeels gereden.

Bij het starttpunt in Nijland ligt de doorgaande weg er deels uit waardoor je niet bij het start− en later ook niet bij het eindpunt kunt komen. Even verder was er ook een wegomleiding bij Scharnegoutum. Maar dit zijn natuurlijk maar tijdelijke hindernissen. (Bij Nijland tot ± halverwege mei meende ik.)
Op 2 kleine punten na een foutloze rit gereden.
Bij Goingarijp binnenrijdend kom op een doodlopende weg je moet hier links af. (op het plaatje gestippeld getekend.)
full

Later op de route bij Molkwerum gaat de route door een paar straatjes die die naam niet mogen hebben en meer op stegen lijken. Hier kun je beter met de bocht meerijden zoals de track die bij je bestand zit aangeeft.
full


Ik kreeg daar de bewoners van de aanliggende huizen wel van hun stoelen toen ik met mijn half open uitlaten langsplofte. 8-) O-)

Op die track moet je bij Goingarijp bij track indexnr 284 zijn en bij Molkwerum indexnr 899.

Route gaat hier en daar over kleine dijkjes en een stuk langs het ijsselmeer en is prachtig om te rijden. :Y
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan