TomTom Rider 550 update blijft bijwerken

Kimz900

Rookie
23 mrt 2024
11
3
Ik heb een tomtomrider 550. Na het downloaden van de update gaat het systeem bijwerken. Bij 100% begint hij weer opnieuw met bijwerken. Ik heb al mxerderemalen een hard reset gedaan. Maar hij blijft steeds hetzelfde doen. Iemand een idee?
Alvast bedankt.
 
Hij heeft wel WiFi? Bij mij duurde het ook lang na een periode van geen gebruik. Kan je hem niet een nacht aan de gang laten?
 
Gewoon de tijd geven. Downloaden kan veel tijd kosten. Installeren kan ook veel tijd kosten. Soms gaan de verschillende updates wel samen in de Download. Soms meerdere keren, apart. Geeft niet. Gewoon (zeker als de TT550 net nieuw is) s-avonds downloaden. Volgende dag kijken hoe de status is. Na downloaden Soms even uitzetten. Wachten. Aanzetten. Wachten. Kijken of er nieuwe updates klaarstaan, en dan opnieuw downloaden.


In iedergeval nooit tijdens het downloaden of Installeren uitzetten. En nooit downloaden vlak voordat je vertrekt.
 
Het downloaden lukt wel. Alleen het bijwerken niet. Hij geeft aan dat hij dan bijwerkt. En bij 99% begint hij weer opnieuw. Dit doet hij uren achter elkaar.
 
staat nu al een nacht en een ochtend op bijwerken. hij blijft bezig. Niemand dit gehad?
 
dat heb ik gedaan. Maar hij blijft maar bijweken. heb de tomtom al gereset. inloggen met een ander account. maar niks helpt.
 
Dan krijg ik zo’n chatbot. Of kun je ook iemand contacten via Facebook?
 
staat nu al een nacht en een ochtend op bijwerken. hij blijft bezig. Niemand dit gehad?
Ik kreeg van de week wel een bericht van TomTom dat mijn 550 niet compatibel was met de nieuwste update.
Gisteren toch de update uitgevoerd nav jouw problemen wat zonder problemen verliep.
Vandaag een rectificatie van TomTom dat ik de mail onterecht heb gekregen,
Misschien dat dit iets te maken heeft met jouw problemen.


Er wacht een nieuw TomTom-systeem op je​




Je huidige navigatiesysteem is niet compatibel met TomTom's nieuwste kaartupdate en moet worden vervangen. Het is al een tijdje geleden dat je Rider 550 is geüpdatet. Wegen veranderen constant en onze kaarten veranderen mee.

Maar maak je geen zorgen. We hebben de hardware-upgrade die je nodig hebt, zodat we samen eenvoudiger en sneller verder kunnen gaan. Om de overstap soepel te laten verlopen, geven we je een exclusieve korting van 35%.


 
Ik heb beide reset gedaan. Maakt geen verschil. moment dat ik dan op update druk, dan begint hij gelijk met bijwerken.
 
Heb je er een micro sd kaart in zitten?
En lukt het om de kaarten te verwijderen en dan de update te laten eindigen?
 
Nee, het lijkt erop dat alles wat ik in mydrive doe, geen effect heeft op het systeem. De update eindigt dan ook niet omdat het systeem blijft bijwerken.
 
Kun je het “schoon” maken?
Log files verwijderen oude install er af halen.

Fabrieks reset? Het lijkt er op dat na het downloaden hij de installatie niet kan afmaken. Mss zit er ergens iets “vol”

Geheugenkaart kan die er uit? Installatie via pc doen?
 
@Kimz900 wellicht een overbodige vraag, maar heb je wel genoeg ruimte op je systeem voor de update?
In de optie Systeem - te vinden via instellingen - kun je zien of er genoeg vrij geheugen (opslagruimte) is.
Maar dan zou je ook een melding moeten krijgen als een update of kaart niet op je systeem past.
Ook dien je ingelogd te zijn in je Mydrive account om te kunnen updaten.

Verder is de beste methode nog altijd door je TT550 via een kabel met de pc te verbinden en de update via MyDrive Connect te doen.
(dit is een klein programmaatje welke je moet downloaden en op je pc/MacBook moet installeren)
 
het probleem is dat als ik het systeem aan de MacBook hang en dan in de inhoud kijk, dan zie ik alles wat er op de tomtom staat. Wanneer in op de kaarten van Europa druk om die te verwijderen, dan begint het beeld te flikkeren en wanneer dat klaar is, dan ben ik weer bovenin het scherm van de inhoud. dan kan ik wel naar beneden gaan en de optie kaart verwijderen etc aanklikken. Naar wanneer ik dat doe, krijg ik alleen de meldingen dat je makkelijk op de tomtom zelf kan bijwerken etc maar er gebeurd daadwerkelijk niks. Daarna krijg ik gewoon het beginscherm weer.
 
het probleem is dat als ik het systeem aan de MacBook hang en dan in de inhoud kijk, dan zie ik alles wat er op de tomtom staat. Wanneer in op de kaarten van Europa druk om die te verwijderen, dan begint het beeld te flikkeren en wanneer dat klaar is, dan ben ik weer bovenin het scherm van de inhoud. dan kan ik wel naar beneden gaan en de optie kaart verwijderen etc aanklikken. Naar wanneer ik dat doe, krijg ik alleen de meldingen dat je makkelijk op de tomtom zelf kan bijwerken etc maar er gebeurd daadwerkelijk niks. Daarna krijg ik gewoon het beginscherm weer.
Ik wil niet flauw doen, en het is geen antwoord op je vraag.

Maar navigeer gewoon lekker op je telefoon.
Ik snap dat echt niet met al die tomtom’s

Ik had een sumo, en dat was ook ruk. Traag en steeds updaten. Gevoel tussen indrukken en reageren was 50/50

Er is zo veel voor mobiel. En voor nu, het werkt altijd. Je kan zelfs mappen in laden en zonder internet rijden.
 
Ik wil niet flauw doen, en het is geen antwoord op je vraag.

Maar navigeer gewoon lekker op je telefoon.
Ik snap dat echt niet met al die tomtom’s

Ik had een sumo, en dat was ook ruk. Traag en steeds updaten. Gevoel tussen indrukken en reageren was 50/50

Er is zo veel voor mobiel. En voor nu, het werkt altijd. Je kan zelfs mappen in laden en zonder internet rijden.
Wat een flut reactie.... Je koopt toch een TomTom omdat je het wilt. En het moet gewoon werken.

Ik lees ook genoeg problemen over mobiele telefoons... Maar toch heb ik er 1....

Telefoon is niet gemaakt om in weer en wind te gebruiken op de motor.

Veel trillingen, water, kronkelroutes, etc etc
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de kaarten erafgepleurd maar dat gaat niet. Dus de kaart van héél luxemburg er op gezet en toen europa verwijderd, daarna opnieuw europa gedownload en geinstalleeerd...
 
Terug
Bovenaan Onderaan