Wat werkt beter tegen koude handen, handkappen of handvatverwarming?

Pistrie

Rookie
23 aug 2019
11
7
Het begint weer goed koud te worden, en niemand wilt koude handen hebben. Voor zover ik weet zijn hier 3 oplossingen voor:
  • Handschoenen met verwarming (te duur voor mij, dus dit is geen optie)
  • Handvatverwarming
  • Handkappen (om de wind tegen je handen te beperken)

Nu vroeg ik mij af wat nou de betere keuze is. De kosten zijn hetzelfde (ong 90 euro) dus daar hoef ik me niet druk om te maken.
 
Laatst bewerkt:
hvv vindt jij waardeloos ,dat is wat anders als dat t waardeloos is ;)
Als je dikkere handschoenen draagt voel je er nog minder van.
De rijwind voelt veel kouder aan dan de buitentemperatuur, en daardoor had ik nog steeds koude zere vingers, die wind komt op de voorkant en die handvaten verwarmen alleen de binnenkant van je handen, een beetje.
Met die handschoenen ga je voor je lol in de vrieskou rijden.
 
Als je dikkere handschoenen draagt voel je er nog minder van.
De rijwind voelt veel kouder aan dan de buitentemperatuur, en daardoor had ik nog steeds koude zere vingers, die wind komt op de voorkant en die handvaten verwarmen alleen de binnenkant van je handen, een beetje.
Met die handschoenen ga je voor je lol in de vrieskou rijden.

Tot nu 0gr als koelste gehad ,niets geen koude handen met hvv,ik zal t verdere verloop melden als t wat kouder wordt :t
 
Het enig nadeel van HVV vind ik dat is dat alle extra warmte alleen aan de binnenzijde is en dat de buitenzijde van je handen niet verwarmd worden.
Daarom juist dikke handschoenen, zodat de buitenzijde minder afkoelt. Dat wordt dan weer gecompenseerd door de HVV op stand HOOG te zetten.
Al met al krijg je dan GEEN koude handjes!! :t
 
@ Mike Schenk
Die gaf al ergens aan dat belangrijkste is dat je lichaam warm blijft. Dan heb je ook geen koude handjes.
Als het heel koud is, gaat je lichaam vooral je romp warm houden en stopt als eerste om de uitstekende delen van minder bloed te voorzien.
Da's kouwe handjes, kouwe teentjes en je denkt halverwege de rit dat je een meisje geworden bent. (slappe eindje is dan van de wereld)

Ik weet nog van de tijd dat ik uitstekend in training was. (Dass war einmal......'()
Dan kon ik, zelfs met vorst, gewoon op de racefiets met dunne wielerhandschoentjes. (dunne dingetjes met open vingers)
Door (toen nog de mogelijkheid) van langdurig hevige inspanning, was je lichaam vanzelf goed warm en daarmee ook je vingers.
 
@ Mike Schenk
Die gaf al ergens aan dat belangrijkste is dat je lichaam warm blijft. Dan heb je ook geen koude handjes.
Als het heel koud is, gaat je lichaam vooral je romp warm houden en stopt als eerste om de uitstekende delen van minder bloed te voorzien.
Da's kouwe handjes, kouwe teentjes en je denkt halverwege de rit dat je een meisje geworden bent. (slappe eindje is dan van de wereld)

Ik weet nog van de tijd dat ik uitstekend in training was. (Dass war einmal......'()
Dan kon ik, zelfs met vorst, gewoon op de racefiets met dunne wielerhandschoentjes. (dunne dingetjes met open vingers)
Door (toen nog de mogelijkheid) van langdurig hevige inspanning, was je lichaam vanzelf goed warm en daarmee ook je vingers.

Idd ,als je fietst heb je daar niet zo gauw last van.
Die discussie is op MF al eerder geweest, dat verwarmen van je handen symptoombestrijding is.
Je lichaam beschermt eerst je organen door deze warm te houden en dat gaat ten koste van het verwarmen van de uitstekende delen zoals handen en voeten.
Zoals Mike aangeeft is een verwarmd vest nog het beste.
 
Het enig nadeel van HVV vind ik dat is dat alle extra warmte alleen aan de binnenzijde is en dat de buitenzijde van je handen niet verwarmd worden.
Daarom juist dikke handschoenen, zodat de buitenzijde minder afkoelt. Dat wordt dan weer gecompenseerd door de HVV op stand HOOG te zetten.
Al met al krijg je dan GEEN koude handjes!! :t
ik heb ze tot nu nog niet hoger gehad als in standje 1 ,wel geprobeerd maar dat werd me te warm. de handkappen bewijzen ook absoluut hun nut :t
 
Die moffen icm handvatverwarming lijken niet eens een slecht idee. Maar hoe vast zitten je handen in die moffen? Moet er niet aan denken dat bij een val m'n pols scheurt en m'n hand los in de mof blijft zitten. 😨
 
Ik heb ook nog een set Gerbing verwarmde handschoenen liggen, die zijn echt perfect.
Maar ik heb ze hooguit 2 keer gebruikt.
Misschien dat ik ze maar eens moet verkopen.
Daarvoor had ik handvatverwarming, dat is echt waardeloos.

Welke maat is dit? Ik ben met mijn snoertje achter de poort blijven hangen, daar kon hij niet tegen...
 
Ik heb originele handvatverwarming op mijn Ducati Hyperstrada. Die is geïntegreerd met de ECU en wordt bediend met de startknop. Verwarmde handschoenen zijn misschien beter, maar deze hvv is handiger in het gebruik en geeft een behaaglijk gevoel in de winter, maar ook op koude zomerdagen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan