Woon werk advies

Van de SV heb ik het origineel stuur bij gekregen met kroonplaat enz als ik hem gekocht heb maar ja zoals ik zei ik weet niet hoe dit moet..

@Joosts: 80 km x dag ongeveer veel snelweg maar ook de bedoeling van pleIerritten plus buitenñand ritten af en toe (duitsland, spanje, frankrijk, italie etc) budget 4 a 6000 niet veel ik weet dat maar het is om ermee te beginnen.

Qua ccs zoals je zei is een 650cc even handig of genoeg of een 1000cc+ toch een betere optie?

Zal de TDM, transalp en andere modellen is allemaal bekijken en erop zitten, in Belgie vind ik soms niet genoeg dealers in de buurt die een groot aanbod hiervan hebben maar zal mijn zoektocht toch wat verder doen.

Ivm hells vrouwtje kan ik me da inbeelden haha met de sv is da soms als het te lang duurt omdat haar gat zeer doet haha. Maar heb gehoord op allroads dat het goed doenbaar is.
 
HMI moto heeft een mooie cagiva gran canyon te koop en Onno is een superkerel.
Ik heb mijn Guzzi bij hem in onderhoud
 
Van de SV heb ik het origineel stuur bij gekregen met kroonplaat enz als ik hem gekocht heb maar ja zoals ik zei ik weet niet hoe dit moet..

@Joosts: 80 km x dag ongeveer veel snelweg maar ook de bedoeling van pleIerritten plus buitenñand ritten af en toe (duitsland, spanje, frankrijk, italie etc) budget 4 a 6000 niet veel ik weet dat maar het is om ermee te beginnen.

Qua ccs zoals je zei is een 650cc even handig of genoeg of een 1000cc+ toch een betere optie?

Zal de TDM, transalp en andere modellen is allemaal bekijken en erop zitten, in Belgie vind ik soms niet genoeg dealers in de buurt die een groot aanbod hiervan hebben maar zal mijn zoektocht toch wat verder doen.

Ivm hells vrouwtje kan ik me da inbeelden haha met de sv is da soms als het te lang duurt omdat haar gat zeer doet haha. Maar heb gehoord op allroads dat het goed doenbaar is.

Cc,s is niet zo belangrijk,650 of meer is allemaal zwaar genoeg, belangrijker is eventuele bagage mogelijkheden en comfort voor als je er vakantie trips mee wil gaan maken.
Dan zou bijvoorbeeld de DL650 of DL1000 ook geen verkeerde keus zijn.
Voorbeeld, https://www.marktplaats.nl/a/motore...viousPage=lr&lr_snippet=horizontalRichSnippet
 
Laatst bewerkt:
Misschien is het al eerder gezegd maar kies ook een motor waar je langere tijd op kan zitten.
Niet dat je na elke rit met rugpijn van je motor afstapt.
Naast de adviezen voor een enduro motor kan ik er aan toevoegen dat elk lijf anders is en je misschien ook wat proefritjes moet doen om de beste keus te maken.

Succes in elk geval!
 
Thanks nog voor jullie reacties
Zit zwaar in twijfel voor de dl 650, dacht ook aan varadero 1000cc of de variant van de dl in 1000 maar blijkbaar is een 650 wat meer soepeler zeker voor te filteren dan een 1000cc plus het extra verbruik en gewicht van die grotere motors
 
Wellicht cliché om m’n eigen motor aan te raden, maar ik vind hem ideaal voor woon-werk. Heb een jaar lang 90km snelweg per dag ermee gereden.

Rijdt 1 op 21
Tankinhoud van 22 liter
Vrij rechtop zit
Semi-naked, maar wel met kuip dus redelijke windbescherming
Lekker wendbaar, heerlijk voor in de file
Betaalbaar, ongeveer 2000-2500 en heb je er eentje uit 2002
Relatief veel ruimte onder het zadel
Japanner = degelijk
Vriendinlief komt ook aan de grond met haar 1,65m zonder verlaging

Gaat overigens om een Yamaha FZS600 Fazer, model ‘02-‘03
 
Laatst bewerkt:
Wellicht cliché om m’n eigen motor aan te raden, maar ik vind hem ideaal voor woon-werk. Heb een jaar lang 90km snelweg per dag ermee gereden.

Rijdt 1 op 21
Tankinhoud van 22 liter
Vrij rechtop zit
Semi-naked, maar wel met kuip dus redelijke windbescherming
Lekker wendbaar, heerlijk voor in de file
Betaalbaar, ongeveer 2000-2500 en heb je er eentje uit 2002
Relatief veel ruimte onder het zadel
Japanner = degelijk
Vriendinlief komt ook aan de grond met haar 1,65m zonder verlaging

Gaat overigens om een Yamaha FZS600 Fazer, model ‘02-‘03

Die had ik ook al aangeraden (of nieuwer model). Maar TS lijkt er niet in geinteresseerd ;)
 
Is dit wat voor je?

zijkant.jpg
 
Zal de fazer ook is checken dat is meer sportief zeker? Goed voor duo ook?

Hij ziet er redelijk sportief uit, en je kunt er ook zeker sportief mee rijden en goed meekomen. Maar het stuur is vrij hoog waardoor je toch vrij rechtop zit. Uren rijden geeft geen last aan polsen oid.

Zadel is zeker groot genoeg voor twee personen, gaat makkelijk. Heb wel wat tochtjes met mijn vriendin gemaakt en heb haar niet horen klagen :9

Yamaha%20FZS%20600%2002.jpg
 
Zal de fazer ook is checken dat is meer sportief zeker? Goed voor duo ook?

Ja, iets sportiever, sport/tour. Eigenlijk naked (waar je aangaf veel plezier mee te hebben gehad) met kuipje. Wil je de zithouding nog wat sportiever maken kan je een platter stuur monteren en evt andere stepjes. Leuke motor qua rijden, goede allrounder, vrij voordelig in onderhoud en onderdelen.

Duo moet lukken, groot genoeg ervoor.
 
Laatst bewerkt:
Kawasaki versys? heb er toevallig een te koop staan :).
- zuinig
- ruim binnen budget
- afneembare kofferset
- rechte zit en windbescherming
- goed zitje voor de duo
enz
 
ik zie hier allemaal mooie suggesties maar allemaal Japanse fietsen,vergeet ook de Europese broeders niet,zoals de Aprillia Tuono,ook heel leuk om mee te rijden buiten het woon/werk verkeer.
Ik heb zelf de Mille 1000 uitvoering gehad en dat was 1 van de best sturende motoren die ik gehad heb.
https://www.marktplaats.nl/a/motore...4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr,of de
Of de KTM superduke,ik heb daar in het verleden eens een uurtje op mogen rijden,echt een superfiets, https://www.marktplaats.nl/a/motore...da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr
BMW F800 https://www.marktplaats.nl/a/motore...2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr

Superduke is zeker niet zuinig en ik denk te rauw voor woon/werk verkeer. :)
 
Een Fazer is een prima motor maar je schiet er nauwelijks iets mee op vergeleken met een
SV650..Ik heb op al deze motoren die in dit topic genoemd worden gereden,rijden allemaal prima,maar voor de combinatie woon werk verkeer en vakanties zou ik toch eerder voor de DL1000 kiezen,als je op vakantie gaat met bagage en het vrouwtje achterop is het extra vermogen wel fijn.Maar ik ben jou niet,dus gaan proefrijden,dan weet je wat meer of het iets voor je zou zijn.
 
Laatst bewerkt:
Zal idd proefzitten en ritten ermee doen, zag ook de varadero opkomen dst binnen budget valt 2dehands. Wel gelezen best modellen van 2004 of later wegens verbruik van de oudere modellen.
Fazer ziet er wel nog mooi uit dus ook idd keer bekijken

Thanks voor alle reacties zover en de hulp

Ja heb dat ook vaker gehoord dat voor ritten waar er veel snelweg is of langere ritten dat een 1000cc misschien idealer is maar zal eerst op elk een zittwn en proefrijden voor ik die keuze maak.
Is er groot verschil tussen een 650 en 1000cc dl of varadero of fazer ivm file filteren? Niet dat ik veel files meemaak, maar 3x tot nu toe met mijn svtje.
 
Laatst bewerkt:
Zal versys ook keer bekijken thanks voor de info en die link van cycle ergo ook, eerst keer mijn beenlengte is meten hehe
 
Zal idd proefzitten en ritten ermee doen, zag ook de varadero opkomen dst binnen budget valt 2dehands. Wel gelezen best modellen van 2004 of later wegens verbruik van de oudere modellen.
Fazer ziet er wel nog mooi uit dus ook idd keer bekijken

Thanks voor alle reacties zover en de hulp

Ja heb dat ook vaker gehoord dat voor ritten waar er veel snelweg is of langere ritten dat een 1000cc misschien idealer is maar zal eerst op elk een zittwn en proefrijden voor ik die keuze maak.
Is er groot verschil tussen een 650 en 1000cc dl of varadero of fazer ivm file filteren? Niet dat ik veel files meemaak, maar 3x tot nu toe met mijn svtje.

Ik heb helaas niet op veel andere motoren door de file gereden, maar ik kan je wel vertellen dat ik vaak vast zit in de file achter een grotere motor. Je bent nou eenmaal wat wendbaarder op een lichtere motor, helemaal zonder zijkoffers.
 
Zal idd proefzitten en ritten ermee doen, zag ook de varadero opkomen dst binnen budget valt 2dehands. Wel gelezen best modellen van 2004 of later wegens verbruik van de oudere modellen.
Fazer ziet er wel nog mooi uit dus ook idd keer bekijken

Thanks voor alle reacties zover en de hulp

Ja heb dat ook vaker gehoord dat voor ritten waar er veel snelweg is of langere ritten dat een 1000cc misschien idealer is maar zal eerst op elk een zittwn en proefrijden voor ik die keuze maak.
Is er groot verschil tussen een 650 en 1000cc dl of varadero of fazer ivm file filteren? Niet dat ik veel files meemaak, maar 3x tot nu toe met mijn svtje.

Maakt allemaal weinig uit of je met een 650 of 1000cc door de file rijd,wat wel uitmaakt
is de hele grote zware motoren met zijkoffers zoals een grote BMW of Goldwing.
Ik heb wel eens met een GL1500 tijdens een file gereden,dan kan je gewoon achteraan
aansluiten,want het is net een wagen.
 
Laatst bewerkt:
Zal idd proefzitten en ritten ermee doen, zag ook de varadero opkomen dst binnen budget valt 2dehands. Wel gelezen best modellen van 2004 of later wegens verbruik van de oudere modellen.
Fazer ziet er wel nog mooi uit dus ook idd keer bekijken

Thanks voor alle reacties zover en de hulp

Ja heb dat ook vaker gehoord dat voor ritten waar er veel snelweg is of langere ritten dat een 1000cc misschien idealer is maar zal eerst op elk een zittwn en proefrijden voor ik die keuze maak.
Is er groot verschil tussen een 650 en 1000cc dl of varadero of fazer ivm file filteren? Niet dat ik veel files meemaak, maar 3x tot nu toe met mijn svtje.

Er is ook een 1000cc Fazer, bijvoorbeeld: https://www.autoscout24.nl/aanbod/y...8b51fe6-36c9-48d9-8dab-d91811815b5d?cldtidx=2
 
Mmm ook best er rekening mee houden, weet van zien dst bv een gsx600r lijk niets door files soms ga en dat een cruiser of toermoto idd meer moeite heeft door de breedte, allroads met momenten ook door hoffelijkheid van de autobestuurders.
 
Ik heb helaas niet op veel andere motoren door de file gereden, maar ik kan je wel vertellen dat ik vaak vast zit in de file achter een grotere motor. Je bent nou eenmaal wat wendbaarder op een lichtere motor, helemaal zonder zijkoffers.

Dat klopt wat je zegt. Nou zijn er natuurlijk allemaal gredaties in kleinere motoren. Met een Goldwing heb je al snel problemen met door de file rijden in elk geval.

Laatst reed ik op de A27 richting Gorinchem, bij Houten, waar de rijstrook smaller wordt. Ik wilde mijn geluk niet beproeven en ben op dat stukje een stuk met het overige verkeer meegesukkeld. Maar een andere motorrijder, die een dikke BMW (volgens mij) had, ging er wel langs! Respect! Zijn motor was groter én breder dan die van mij, ook met zijkoffers.
Dus tja.. Het hangt ook een beetje af van hoeveel vertrouwen je hebt in je eigen rijkunsten en inzichten mbt filerijden.

Op andere stukken cross ik er trouwens wel gewoon tussendoor hoor :] *O*
 
Dat klopt wat je zegt. Nou zijn er natuurlijk allemaal gredaties in kleinere motoren. Met een Goldwing heb je al snel problemen met door de file rijden in elk geval.

Laatst reed ik op de A27 richting Gorinchem, bij Houten, waar de rijstrook smaller wordt. Ik wilde mijn geluk niet beproeven en ben op dat stukje een stuk met het overige verkeer meegesukkeld. Maar een andere motorrijder, die een dikke BMW (volgens mij) had, ging er wel langs! Respect! Zijn motor was groter én breder dan die van mij, ook met zijkoffers.
Dus tja.. Het hangt ook een beetje af van hoeveel vertrouwen je hebt in je eigen rijkunsten en inzichten mbt filerijden.

Op andere stukken cross ik er trouwens wel gewoon tussendoor hoor :] *O*


Dat dacht ik ook tot ik een oude Goldwing kocht. Een smalle motor is het zeker niet maar het gaat verrassend goed tussen de file door.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan