Yamaha NMAX 125 / 155

Ik heb Goedhart gebeld of proefrijden nog mogelijk is. Schijnt dat iemand gisteren heeft proefgereden en die had zoveel haast, dat ie de scooter meteen heeft gekocht en meegenomen. _O-
Volgende week krijgt hij weer nieuwe binnen, hij heeft er nu niets meer staan. Proefrijden kan dan ook weer.
 
Eigenlijk zou een moderator deze twee moeten samenvoegen en het dan Yamaha NMAX 125 + NMAX 155 moeten noemen. :)
Over het inrijden zijn veel verschillende meningen, ik denk altijd dat de eerste 50km het belangrijkste zijn en je daarna rustig aan moet doen, maar af en toe 'm ook best even kort mag opentrekken. Mijn Address 110 heb ik vanaf 1000km als ingereden verklaard, na het wisselen van de olie. :]

Met de oude software kon ik dat :Y met de nieuwe waarschijnlijk ook, maar die is zo ingewikkeld dat ik nog niet heb gevonden hoe..... ik ga t dus even aan Duderuud vragen O-) ;)
 
Haha, mij wel, want ik heb geen haast. Ik twijfel nog over de kleine tank op N-Max 155, slechts 6,6 liter. Ter vergelijking, mijn Forza 125 heeft 11,5 liter en een PCX heeft 8 liter. Dat is wel een dealbreaker, want je staat veel vaker te tanken. En bij lange ritten door onherbergzame gebieden is het vervelend.
 
Met 1 op 40 kom je nog 264km ver. Weet niet wat het verbruik is, maar zoiets lijkt mij redelijk met dat blue core blok.
Maar ik denk wel dat een Forza 125 geschikter is voor verre reizen, een NMAX is meer een stadsscooter die ook de snelweg op kan (op de rechterbaan).
Ik heb nu 5,2 liter. Wel lekker goedkoop met tanken. :+
 
Kan je hier titel niet veranderen naar
''Yamaha Nmax 125/155'' deel 1?
Bij de pcx staat er ook geen jaartal bij en het onderwerp loopt al over 4 generaties
 
Met 1 op 40 kom je nog 264km ver. Weet niet wat het verbruik is, maar zoiets lijkt mij redelijk met dat blue core blok.
Maar ik denk wel dat een Forza 125 geschikter is voor verre reizen, een NMAX is meer een stadsscooter die ook de snelweg op kan (op de rechterbaan).
Ik heb nu 5,2 liter. Wel lekker goedkoop met tanken. :+

Dat zijn mooie cijfers. Met mijn Xmax 300 rijdt ik gemiddeld 1op32 en de tankinhoud is 13 liter
 
De 2 Nmax topics zijn samengevoegd

Bedankt! Is het nog mogelijk dit topic te hernoemen naar Yamaha NMAX 125 / 155 ?

Dat zijn mooie cijfers. Met mijn Xmax 300 rijdt ik gemiddeld 1op32 en de tankinhoud is 13 liter

Heb je gewoon stiekem een XMAX 300 gekocht zonder dat ik het wist? :+
Hoe lang heb je 'm al? Toch nog een mooi prijsje voor de Inazuma kunnen krijgen? Ik weet niet of de NMAX 155 1 op 40 loopt, maar met rustig rijden, waarom niet?
 
:+
Bedankt! Is het nog mogelijk dit topic te hernoemen naar Yamaha NMAX 125 / 155 ?



Heb je gewoon stiekem een XMAX 300 gekocht zonder dat ik het wist? :+
Hoe lang heb je 'm al? Toch nog een mooi prijsje voor de Inazuma kunnen krijgen? Ik weet niet of de NMAX 155 1 op 40 loopt, maar met rustig rijden, waarom niet?

Ja Monomuis, dat heb ik stiekem gedaan.
1383625
Voor de Inazuma kreeg ik 50% van de nieuwprijs terug, en ik heb er 24.000km mee gereden. De Xmax 300 heb ik sinds 1-10-2018 en er staat alweer zo,n 5000km op de teller. Daar ik de hele winter heb doorgereden, en beter beschermt tegen de weerselementen wou zijn heb ik daarom een scooter gekocht, en dat bevalt me prima zo. Ook ik zit nagenoeg uit de wind en als het een beetje regent wordt ik ook niet nat. En op de snelweg is het beter vol te houden, vooral op hogere snelheid. De kleur is blauw.

Groeten Eip.
 
Ik heb er vandaag even op gezeten bij Termaat Motoren in Nijmegen. Zit goed, ik kan met beide voeten bijna plat aan de grond. Ik heb wel laarzen aan met een verhoging erin. De zit is lager dan bij een PCX. Ik denk dat de scooter wat smaller is, want op papier is is d NMax 0,5cm hoger dan de PCX.
Aantrekkelijke scooter voor mij. :)
 
Ik heb er vandaag even op gezeten bij Termaat Motoren in Nijmegen. Zit goed, ik kan met beide voeten bijna plat aan de grond. Ik heb wel laarzen aan met een verhoging erin. De zit is lager dan bij een PCX. Ik denk dat de scooter wat smaller is, want op papier is is d NMax 0,5cm hoger dan de PCX.
Aantrekkelijke scooter voor mij. :)

Heb je ook nog gevraagd of je een proefrit kon maken, of was dit teveel van het goede.
 
Hallo allen. Ik ben nieuw hier. Heb afgelopen vrijdag 5/4 bij Goedhart Motoren mijn pcx 125 ingeruild voor een Nmax 155. De grijze/zwarte versie uit de showroom was voor mij gereserveerd en kocht deze een week voordat er een demo versie zou zijn voor de Yamaha weekend aldaar. Enfin, volgens Joost was inrijden niet meer echt nodig. Heb wel kort het gas open gehad op terugweg naar huis en tikte de 116 km aan. Ondertussen staat er nu 59km op de teller.
Qua optrekken doet die het stuk sneller dan ik met de pcx gewend was. Later ff zien of ik er TDR pulley set onder doe en dan gaat die naar de 140 toe.
Wel heb ik al de kleine lampjes vervangen (T10) met LED.
 
Gefeliciteerd met je NMAX 155! Zou die naar de 140 gaan met zo'n set?
Bij RB Motoren had iemand ook een NMAX 155 gekocht en daar werd de handleiding niet meegenomen. Nu snap ik dan wel waarom, omdat ie waarschijnlijk niet NL/EN was. :+ Neem aan dat Goedhart nog een juiste voor je gaat regelen, maar digitaal erbij is altijd handig.

Inrijden... ik denk dat de eerste 50km de belangrijkste zijn, maar met de Address 110 heb ik nog wel redelijk rustig aan gedaan tot 1000km.
 
Hallo allen. Heb afgelopen vrijdag 5/4 bij Goedhart Motoren mijn pcx 125 ingeruild voor een Nmax 155.

wow een droomscooter! Welkom op het forum, veel rijplezier en veilige kilometers! En die grijze versie is echt geweldig.

Hier een foto van mijn witte (huur) scooter Nmax 155 op Bali afgelopen November. Hele fijne scooter. Ik heb hem een week gehuurd en het hele eiland rond gereden. Ik twijfel nog of ik er eentje ga kopen in Nederland, heb hem niet echt nodig. Misschien ooit tweedehands.

 
Ik ga vrijdag 26 april proefrijden, ben benieuwd. Het kon eerder, maar ik ga een week naar de Eiffel.
Yamaha heeft een probleem met de voorraad en ze halen ze nu overal vandaan. Vandaar dat er zomaar een Italiaans/Spaans/Frans boekje bij kan zitten.
 
De topictitel is aangepast. *O*

Daar had ik idd een topic report van gemaakt. Moderator: bedankt! :}
Ik ga 'm in mei een weekje testen. Als het niet te hard waait, kan ik met de Address heen, dan kan ik beter het verschil voelen dan als ik mijn gewone motor richting de importeur stuur. Wel weer lachen als je na een week dan weer op je eigen motor stapt.
 
Ik ga vrijdag 26 april proefrijden, ben benieuwd. Het kon eerder, maar ik ga een week naar de Eiffel.
Yamaha heeft een probleem met de voorraad en ze halen ze nu overal vandaan. Vandaar dat er zomaar een Italiaans/Spaans/Frans boekje bij kan zitten.
waar ga je proefrijden? Ik kan geen dealer vinden met een demo-nmax
 
Terug
Bovenaan Onderaan