ZXR is jarig, hij is over de ton!!

DaveXR

Die hard MF'er
22 mrt 2004
933
0
Bunde
Jaja, mijn zxr heeft het mooie aantal KM's gehaald van 100000+ :9

Ik heb hem vorig jaar juni/juli gekocht, met 79600 op de klok. 22 september 2004 had ik mijn rijbewijs, ding begrenst op 25kw, en rijden maar.
Nu, jaar nadat ik mijn rijbewijs had gehaald en ben gaan rijden, staat de KM stand op 100300KM! Nog steeds geen olieverbruik, altijd starten, loopt gewoon perfect!

Wat is er in die tijd allemaal kapot gegaan? niet veel!
het setje tandwielen wat er op zat vervangen
2 setjes banden
radiator was lek gegaan, vervangen voor 50 euro.
standaard onderhoud.
wiellagers achter vervangen.
remblokjes vervangen.
koolborstels startmotor vervangen.

Dus eigenlijk is er niks kapot gegaan aan deze motor, heeft me ook nog nooit stil laten staan, alleen de radiator was kapot gegaan, maar was voor 50 euro vervangen door een ZXR400 radiator (veel!! groter dan de 750 radiator, waarschijnlijk dubbel zo groot oppervlakte!). Met beetje passen en meten zat ie er zo op!

Hij is ook nog overgespoten in die tijd, moeten alleen nog stikkers op komen.

Hij is van:
full
 
Naar dit gegaan:
full


moeten wel nog stikkers op komen maar die moet ik nog laten ontwerpen.

zijn er nog meer mensen met een zxr 750 die al zoveel op de klok heeft staan, probleemloos?
 
Heb je een ZXR750 H1 of H2?
Een ton op een Kawasaki.. Goed werk man!!!
Mijn heeft niet eens zo'n 56.000 gelopen.. Heb nog wel even voor ik de 100.000km op de teller heb...
Ik heb een H1 met een lekke radiateur..
Goed om te weten dat een zxr400 radiateur ook past...

M'n H1 radiatuer is op het moment in reparatie, dus mocht straks nog steeds lek zijn, kan ik 'm vervangen door de zxr400 radiateur er op te zetten of (mijn andere optie) de h1-radiateur in Alkmaar op maat laten maken...

Groetjes..
 
tis een H1. Radiator past niet super easy ofzo, moet ook wat rommelen met de ophanging, maar met een beetje spelen en als je een beetje handig bent krijg je hem wel passend hoor haha :P

En het koelt gewoon VELE malen beter, heb hem sinds de nieuwe radiateur niet meer hoger dan halverwegen gekregen, ook niet met burnout's, file's, etc.

Dus is echt ideaal :)

btw, als je goed kijkt, zie je op de rode foto de originele radiateur, en op de foto waar hij zwart is, zie je de zxr400 radiateur.

De zxr400 radiateur loopt bol, niet vlak, is ietsjes breder, en stuk hoger. Ik heb hem maximaal hoog gehangen (tegen het frame), en beneden komt hij tegen de oliekoeler. Past precies :P
 
Netjes! Waarom issie trouwens gespoten? Vind rood/zwart ook wel mooi.
Mijne staat nu op 71.500 (geloof ik), fijn om te weten dat die 100.000 moet kunnen halen :)
 
proficiat, zo zie je maar weer, ook sportmotoren kunnen hoge km standen bereiken zonder al teveel reparaties.
Maatje van me heeft een gpz900r met 110.000 km op de teller. Kawa's zijn toch wel goed heh? :]
 
:}

Maar je weet wel dat een motor een bepaalde bedrijfstemparatuur nodig heeft? Ligt zo rond de 70/90 graden afhankelijk van de motor.

weet ik ook, maar dat is het probleem niet :P komt mooi op bedrijfstemperatuur, maar gaat zelde een flink stuk er boven zitten, ook in file's niet.
 
proficiat, zo zie je maar weer, ook sportmotoren kunnen hoge km standen bereiken zonder al teveel reparaties.
Maatje van me heeft een gpz900r met 110.000 km op de teller. Kawa's zijn toch wel goed heh? :]

reparaties heb ik amper gehad, en ben SUPER tevreden over mijn kawa! :)

Kawa is zo slecht nog niet als sommige denken :P

110.000KM is ook mooi zeg, ik hoop dat ook te halen :P zal wel lukken ook maak me totaal niet druk :P
 
mijn baas heeft al +- 120000km gereden met zijn Soes SRAD 750
ook probleemloos :)

maar goeie blokken dus die van kawa
 
:}

Maar je weet wel dat een motor een bepaalde bedrijfstemparatuur nodig heeft? Ligt zo rond de 70/90 graden afhankelijk van de motor.
Er zit toch een thermostaat in?

Die zorgt voor de goede bedrijfstemperatuur.



Inderdaad, over een tijdje verkopen met 10.000 Km op de teller... :P
 
Maar wat heeft je ZXR meegemaakt VOOR die 79.000km ? Misschien zit er wel een totaal ander blok onder en zijn de tellers niet vervangen.
In dat geval heeft een Kawa geen goed blok, maar wel een goede tellerpartij die al 100.000km mee gaat :)
 
Maar wat heeft je ZXR meegemaakt VOOR die 79.000km ? Misschien zit er wel een totaal ander blok onder en zijn de tellers niet vervangen.
In dat geval heeft een Kawa geen goed blok, maar wel een goede tellerpartij die al 100.000km mee gaat :)

Grappenmaker B|
Denk dat de verkoper dan ook de teller wel naar een schappelijkere stand had teruggedraaid of op zijn minst had gezorgd dat tellerstand en stand van het nieuwe blok overeenkomen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan