Shiver, Aprilia più bella, deel 5

Iemand hier al in bezit van de nieuwe shiver 900? Ik heb erop gezeten bij de beurs. Het voelde als thuiskomen. Toen wist ik al: ai. Dat is te prettig haha!

Vind m ook erg mooi! Mensen zijn positief in de reviews. Maar ik vraag me af wat t praktijkverbruik is en wat de onderhoudskosten/intervallen zijn.

En waar zijn de dealers in Noord NL? Lastig te vinden.....
 
Laatst bewerkt:
Iemand hier al in bezit van de nieuwe shiver 900? Ik heb erop gezeten bij de beurs. Het voelde als thuiskomen. Toen wist ik al: ai. Dat is te prettig haha!

Vind m ook erg mooi! Mensen zijn positief in de reviews. Maar ik vraag me af wat t praktijkverbruik is en wat de onderhoudskosten/intervallen zijn.

En waar zijn de dealers in Noord NL? Lastig te vinden.....

Ik heb proefgereden bij Niwa motoren in Zwaagdijk (niet noordelijk genoeg denk)
Over verbruiken enzo kan ik dus niets vertellen.
Word de 900 beter dan de 750 maar niet zoveel beter dat ik denk: ik moet de 750 inruilen voor de 900

En qua verbruik (750): Rustig rijden is stuk beter verbruik, Maar had tijdje geleden teveel tegen de wind in 130/140 gereden, dan merk je echt dat de tank sneller gaat. (metertje in het dashboard schiet dan ook opeens flink omhoog)
Volgens dashboard: rustig rijden tussen de 50 en 100 dan haal ik meestal 4.5L/100
Geef ik even flink gas en een tijd 130+ dan gaat ie vaak al richting de 7.0L/100
 
Vandaag keerring opgehaald en gemonteerd, alles weer vastgezet. Netjes op juiste moment gezet wat eerste eigenaar dus niet heeft gedaan. Daarna rondje gedaan, heb nu een 16tands voortandwiel terwijl een 15 eruit kwam. Merk wel iets minder trekkracht maar is nu enorm soepel onder de 3000 toeren, vind ik opzich wel fijn met filerijden en stadsritjes. Ben benieuwd naar het verbruik met 16 tands t.o.v. 15.

Waar ik achter kwam: de dorsoduro service handleiding heeft meer en duidelijke informatie over de juiste aanhaalmomenten. In plaats van tekst van een bepaalde bout staan er plaatjes met nummers gelinkt aan een bepaald aanhaalmoment, veel duidelijker dus. Ook mist de shiver handleiding wat punten welke in de dorsoduro handleiding wel in staan.
 
Goedemiddag,

Zit al uren te zoeken maar heb nog geen antwoord op mijn vraag gevonden dus ik gooi het in de groep:

Na een thundercat,Z750 en 800 intruder wil ik dolgraag een Shiver 750 aanschaffen.
Twijfel alleen een beetje over de hoogte aangezien ik 1.70m ben.
Woon zelf in Maastricht en hier in de buurt is geen Shiver te vinden en voordat ik richting het noorden ga zou ik eerst willen weten of ik qua lengte geschikt ben voor de motor. Iemand ervaring?

alvast Bedankt,

gr
Radek

Maatje van mij is 1.73 en heeft wel eens op mijn Shiver gereden, hij kwam net met zijn tenen aan de grond op sportschoenen. (Lees: als je motor laarzen aanhebt zal je het net niet halen denk ik)
 
Iemand hier al in bezit van de nieuwe shiver 900? Ik heb erop gezeten bij de beurs. Het voelde als thuiskomen. Toen wist ik al: ai. Dat is te prettig haha!

Vind m ook erg mooi! Mensen zijn positief in de reviews. Maar ik vraag me af wat t praktijkverbruik is en wat de onderhoudskosten/intervallen zijn.

En waar zijn de dealers in Noord NL? Lastig te vinden.....

Dealers in het noorden, Motoport Leeuwarden en Motoport Leek is een servicepunt.
Zelf motor gekocht bij Motoport Leeuwarden.
 
Maatje van mij is 1.73 en heeft wel eens op mijn Shiver gereden, hij kwam net met zijn tenen aan de grond op sportschoenen. (Lees: als je motor laarzen aanhebt zal je het net niet halen denk ik)

Houd er rekening mee dat de Shiver van na 2010 een iets smaller zadel heeft. Ik ben ook 1,73 en heb korte benen (broeklengte 30) maar het ging net. Ondanks dat heb ik de mijne wel laten verlagen.
 
Zou er een verschil zijn in rijhouding tussen de 750 2008 en de 900 Shiver?

Ik heb de 750 2008 gehad, zat daar goed op, geen slapende handen, dan een Tuono 1100, daar had ik wel slapende handen op, daar zit je veel minder recht, meer druk op polsen. Dan heb ik de Caponord 1200 2dehands gekocht. Die is zalig en past het best aan mijn noden, 1200cc, nog rechter houding als Shiver, breed stuur, bagage enz... Helaas heb ik maandag avond een ongeval gehad met de Caponord, er lag een grote plek hydrolyse olie op de weg en ik gleed uit frontaal op een geparkeerde wagen.
Schade momenteel is nog ongekend, als hij total los verklaard word moet ik op zoek gaan naar een andere moto. Caponord maken ze niet meer en 2 dehands is schaars. Dus denk ik om terug te gaan naar de Shiver 900 mocht ik geen Caponord vinden, maar ben de rechter houding al gewend van de Caponord dat ik vrees de Shiver 900 weer te weinig rechtop zijn. Nu mss beslist de verzekeraar de Caponord om te herstellen maar zijn veel kosten aan, en ik vrees voor de gebreken die je niet ziet. Gelukkig heb ik geen blijvende kwetsuren, hand momenteel in verband, en schaafwonden. Maar valt mee.
 
Laatst bewerkt:
Erg jammer dat de Caponord in puin ligt. Het belangrijkst is dat je er zelf gewoon bent afgekomen. Een andere tweedehands Caponord is inderdaad erg lastig. In Nederland zijn er ook niet zo veel te koop

De rechtopzit van de Caponord komt vooral doordat het stuur hoger staat en niet zo zeer dichter bij je lichaam.
Ik verwacht zelf niet dat de Shiver 750 en 900 zo veel verschillen. Het verschil zit vooral in het motorblok en waarschijnlijk nog wat in de veren. Dan heb je 90% van de verschillen wel gehad.
Doordat het andere motorblok zal het rijkarakter ook wat veranderd zijn. Aangezien het vermogen hetzelfde gebleven is (op papier) maar wel 150 cc extra. Moet dit wel een soepeler/smeuïger karakter opleveren.
 
Laatst bewerkt:
Houd er rekening mee dat de Shiver van na 2010 een iets smaller zadel heeft. Ik ben ook 1,73 en heb korte benen (broeklengte 30) maar het ging net. Ondanks dat heb ik de mijne wel laten verlagen.

Dat wist ik niet, wellicht dat dat precies genoeg is om wel aan de grond te komen dan. :t

Zou er een verschil zijn in rijhouding tussen de 750 2008 en de 900 Shiver?

Ik heb de 750 2008 gehad, zat daar goed op, geen slapende handen, dan een Tuono 1100, daar had ik wel slapende handen op, daar zit je veel minder recht, meer druk op polsen. Dan heb ik de Caponord 1200 2dehands gekocht. Die is zalig en past het best aan mijn noden, 1200cc, nog rechter houding als Shiver, breed stuur, bagage enz... Helaas heb ik maandag avond een ongeval gehad met de Caponord, er lag een grote plek hydrolyse olie op de weg en ik gleed uit frontaal op een geparkeerde wagen. Schade momenteel is nog ongekend, als hij total los verklaard word moet ik op zoek gaan naar een andere moto. Caponord maken ze niet meer en 2 dehands is schaars. Dus denk ik om terug te gaan naar de Shiver 900 mocht ik geen Caponord vinden, maar ben de rechter houding al gewend van de Caponord dat ik vrees de Shiver 900 weer te weinig rechtop zijn. Nu mss beslist de verzekeraar de Caponord om te herstellen maar zijn veel kosten aan, en ik vrees voor de gebreken die je niet ziet. Gelukkig heb ik geen blijvende kwetsuren, hand momenteel in verband, en schaafwonden. Maar valt mee.

En dat is zuur Dierick, hoop dat de schade expert een beetje meedenkt met je.
 
Zou er een verschil zijn in rijhouding tussen de 750 2008 en de 900 Shiver?

Ik heb de 750 2008 gehad, zat daar goed op, geen slapende handen, dan een Tuono 1100, daar had ik wel slapende handen op, daar zit je veel minder recht, meer druk op polsen. Dan heb ik de Caponord 1200 2dehands gekocht. Die is zalig en past het best aan mijn noden, 1200cc, nog rechter houding als Shiver, breed stuur, bagage enz... Helaas heb ik maandag avond een ongeval gehad met de Caponord, er lag een grote plek hydrolyse olie op de weg en ik gleed uit frontaal op een geparkeerde wagen. Schade momenteel is nog ongekend, als hij total los verklaard word moet ik op zoek gaan naar een andere moto. Caponord maken ze niet meer en 2 dehands is schaars. Dus denk ik om terug te gaan naar de Shiver 900 mocht ik geen Caponord vinden, maar ben de rechter houding al gewend van de Caponord dat ik vrees de Shiver 900 weer te weinig rechtop zijn. Nu mss beslist de verzekeraar de Caponord om te herstellen maar zijn veel kosten aan, en ik vrees voor de gebreken die je niet ziet. Gelukkig heb ik geen blijvende kwetsuren, hand momenteel in verband, en schaafwonden. Maar valt mee.

Misschien mogelijkheid tot betalen van een bedrag zodat de Caponord net niet totalloss verklaart wordt. Als je al weet dat je anders een stap terug moet doen naar (voor jij) een mindere motor is dat het misschien wel waard. Vraagt blijft altijd hoe veel er dan betaald moet worden.

Wel zuur, hopen op goede uitkomst
 
Zou er een verschil zijn in rijhouding tussen de 750 2008 en de 900 Shiver?

Ik heb de 750 2008 gehad, zat daar goed op, geen slapende handen, dan een Tuono 1100, daar had ik wel slapende handen op, daar zit je veel minder recht, meer druk op polsen. Dan heb ik de Caponord 1200 2dehands gekocht. Die is zalig en past het best aan mijn noden, 1200cc, nog rechter houding als Shiver, breed stuur, bagage enz... Helaas heb ik maandag avond een ongeval gehad met de Caponord, er lag een grote plek hydrolyse olie op de weg en ik gleed uit frontaal op een geparkeerde wagen. Schade momenteel is nog ongekend, als hij total los verklaard word moet ik op zoek gaan naar een andere moto. Caponord maken ze niet meer en 2 dehands is schaars. Dus denk ik om terug te gaan naar de Shiver 900 mocht ik geen Caponord vinden, maar ben de rechter houding al gewend van de Caponord dat ik vrees de Shiver 900 weer te weinig rechtop zijn. Nu mss beslist de verzekeraar de Caponord om te herstellen maar zijn veel kosten aan, en ik vrees voor de gebreken die je niet ziet. Gelukkig heb ik geen blijvende kwetsuren, hand momenteel in verband, en schaafwonden. Maar valt mee.

Dat is echt balen!

Shiver 900 heeft wel zoals Athome zegt een ander karakter en is een stuk soepeler geworden. Ik vond zelf het verschil te weinig en wou graag net zoals jou een meer rechte houding dan de Shiver hebben en niet echt in gewicht omhoog gaan. Ik heb zelf de overstap toen gemaakt naar een Tracer 900 wat ik je zeker kan aanraden :P, maar buiten dat is het beter zelf te voelen wat je ervan vindt.
 
Zou er een verschil zijn in rijhouding tussen de 750 2008 en de 900 Shiver?

Helaas heb ik maandag avond een ongeval gehad met de Caponord Gelukkig heb ik geen blijvende kwetsuren, hand momenteel in verband, en schaafwonden. Maar valt mee.

Kerel, wat zuur. Gelukkig mankeer je zelf weinig, dat is het belangrijkste.

Zo dat is weer een tijd geleden! Druk geweest met nieuw werk, opleiding e.d.
Nu ben ik met de shiver bezig, wat onderhoud. Maar kom er niet echt uit welke koelvloeistof ik moet gebruiken. Degene die voorgeschreven word, word niet meer verkocht.
Iemand raad?

Alvast bedankt...
 
Ik heb de rode biologische afbreekbare long life er in gedaan. Gewoon bij de Praxis gehaald a €6 per liter.

Oke thanks, welke codering heeft die?

Iemand nog een alternatief voor de standaard NGK bougies?
Misschien zijn er inmiddels betere verkrijgbaar?
 
Vandaag toevallig er achter gekomen dat mijn remlichschakelaartje stuk is. Nieuwe is al besteld. Hoop dat het nog niet zolang aan de hand was haha
 
Ik ga dit weekend kijken naar een shiver, nog tips om op te letten behalve wat er in de startpost staat? Vind de typische gebreken nogal meevallen. Hoop dat de proefrit goed bevalt, hij ziet er iig wel super gaaf uit.
Hopen dat ik nog een beetje inruil voor de oude BMW krijg...
 
Er zijn verder geen specifieke dingen. Gewoon de algemene dingen waar je naar (zou moeten) kijken als je een motor koopt.
Een kloppende onderhoudshistorie is altijd prettig maar geen heilige graal.
 
Ik ga dit weekend kijken naar een shiver, nog tips om op te letten behalve wat er in de startpost staat? Vind de typische gebreken nogal meevallen. Hoop dat de proefrit goed bevalt, hij ziet er iig wel super gaaf uit.
Hopen dat ik nog een beetje inruil voor de oude BMW krijg...

Rijd ook zeker super! Buiten de zwakke punten in de OP verder niet echt iets spannends. Wat wel leuk is om even te kijken op welke stand de motor staat (Sport, Tour of Rain). Dit maakt namelijk op lage snelheden veel uit qua "bokkigheid" e.d. :t
 
Met de proefrit lekker op Tour zetten.
Anders te zenuwachtig aan het gas of je mist gewoon te veel vermogen.

Rij nu elke dag woonwerk en eigenlijk altijd in Tour, ook in de regen.
Van de week flink door gereden op de snelweg tegen de wind in, dan gaat het verbruik wel achteruit zeg.
Maar eens een keer proberen om zo lang mogelijk met 1 tank te doen, kijken hoeveel ikdan uit kom.
maarja, 100 rijden als 130 mag vind ik ook weer zo stom...
 
Ik heb zelf ooit 242 km gehaald en toen zat er erg weinig sap meer in de tank.
Dat is een moment die ik niet snel vergeten zal. Zelden met zo strak samen geknepen billen op de motor gezeten.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan