Motorrijden minder en minder aanvaard?

Beste poging nummer 2 is collectief vegetariër worden.
Noten, quinoa, avocado's enz. wat jullie eten groeit niet in Nederland. Het wordt voor jullie dagelijks uit Zuid-America, Africa en Azië met vliegtuigen, schepen en vrachtwagens bezorgd. Zonder kerosine en diesel sterven alle Europese vegetariërs over een maand. Stop onze planeet te vervuilen en arme niet-Westerse boeren te beroven, stop met vegetarisch dieet. Ik eet alleen maar wat er in Europa groeit. Aardappels, vlees, komkommers, brood, enz. Ik overleef een cataclysme, vegetariërs nooit. Bewezen door honderdduizend jaar evolutie van homo.
 
Juist, hij is niet van ons, dan hoeven we er toch ook geen puinzooi van te maken? Of ben jij er zo een die zijn halve bak popcorn over de vloer van de bios laat liggen als de film is afgelopen, afval uit het autoraam naar buiten flikkert en je vuilniszakken in het park dumpt? Waarom zou je géén schone leefomgeving willen?

Als ik jou de keuze geef om een uur in een van twee afgesloten garages plaats te nemen voor een uur, in de een staat een electrische auto te draaien, in de andere een met verbrandingsmotor. Dan kies je toch de eerste?

Dat ligt aan de auto's.

Ik ga liever in die AMG v8 Deutsche muscler car zitten dan in z'n Tesla. Ook al staan wij stil. :9~

Staat er een Fiat 500 dan ga ik wel in die Tesla zitten omdat het moet. B|
 
Laatst bewerkt:
zo n fiat 500 in babyblauw, heeft wel een erg hoog knuffelgehalte ,vooral als er een lekker wijf in zit :t

tesla blgggggggggggh lelijke bakken
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Een mooie term voor Dolorfin levensgenieter :} en geen zeikwijf :N ik mag m wel :t

Levensgenieter, schijnbaar. Ook zonder roken en met oordoppen kan je overigens van het leven genieten.

Ik rook ook. Ik kan niet wachten tot de dag dat ik dit niet meer doe. Niet meer afhankelijk zijn van iets waardoor je jouw niet t****s chagrijnig voelt als je het niet neemt.

Hetzelfde met eten, drinken, slapen \ uitrusten. Als je dit niet zo hoeven doen dan had je per dag een zooitje tijd over om leukere dingen te doen.

Hoe minder hoe beter, dat geldt zeker voor roken, want dat heb je niet nodig zoals die andere genoemde dingen.

Wat betreft zeikwijf.
Andere afzeiken omdat zij het anders aanpakken als hem doet hij heel goed. Dus die stempel staat hem zo niet verkeerd.
 
Laatst bewerkt:
toen ik in 77 begon met motorrijden, behoorde ik tot "het uitschot, de asociale, het langharig tuig" omdat het in onze familie not done was om motor te rijden, en uiteindelijk was dat ook de reden dat ik het huis uit ging...

Laat ik je een ding vertellen, de meeste mensen zijn ongelukkig omdat ze veel te veel waarde hechten aan de menig van andere, en dit is ook weer zo'n geval, wat kan mij het schelen wat andere van mij denken, niet dat ik een asociaal persoon ben, weet heel goed wat de normen en waarden zijn, maar heb nog nooit in mijn leven merkkleding gekocht omdat andere dat ook hadden, nog nooit een iphone of samsung omdat andere dat nodig hebben om er bij te horen, nog nooit een pak of stropdas gedragen omdat de etiketten dat voorschrijven, ik doe niet mee aan rollenspellen omdat de baas weer een nieuwe goeroe gevonden heeft, als men mij niet accepteert zoals ik me het prettigst voel, dan is dat jammer, maar trek ik me niets verder iets van aan
 
De menselijke invloed op klimaatverandering is onderhand wel zo sterk bewezen dat je meer kans maakt om te beargumenteren dat de zwaartekracht veroorzaakt wordt door kabouters, dus die riedel ga ik niet meer afspelen.

Dat is helemaal niet bewezen. Lees bijvoorbeeld eens "The Skeptical Environmentalist" van Bjorn Lomborg.

Wat is aangetoond is dat er sinds de industriele revolutie een globale temperatuurstijging is waargenomen. Die temperatuurstijging vond echter voor die tijd ook al plaats, inclusief stijging van de zeespiegel en het smelten van de ijskappen.

Wellicht heeft menselijk gedrag nog enige versnelling, maar het is zeker niet zo dat aanpassen van menselijk gedrag die opwarming stop kan zetten, klimaatverandering bestaat al zo lang als de aarde bestaat, en zal ook bestaan als de laatste mens is uitgestorven.

De theorieën die bestaan over de link tussen opwarming, verhoogde CO2 uitstoot, toename in fijnstof en allerlei andere zaken zijn zeker niet sluitend. Als wetenschap ook goed wordt uitgevoerd, zijn wetenschappers juist bezig elkaars theorieën te ontkrachten om zo een beter inzicht te krijgen. Klimaatwetenschap is al lang geen echte wetenschap meer, elke wetenschapper die probeert een theorie te ontkrachten wordt verketterd, krijgt geen subsidie voor zijn onderzoek. Daarmee is klimaatwetenschap eerder religie geworden in plaats van wetenschap.
 
Levensgenieter, schijnbaar. Ook zonder roken en met oordoppen kan je overigens van het leven genieten.

Ik rook ook. Ik kan niet wachten tot de dag dat ik dit niet meer doe. Niet meer afhankelijk zijn van iets waardoor je jouw niet t****s chagrijnig voelt als je het niet neemt.

Hetzelfde met eten, drinken, slapen \ uitrusten. Als je dit niet zo hoeven doen dan had je per dag een zooitje tijd over om leukere dingen te doen.

Hoe minder hoe beter, dat geldt zeker voor roken, want dat heb je niet nodig zoals die andere genoemde dingen.

Wat betreft zeikwijf.
Andere afzeiken omdat zij het anders aanpakken als hem doet hij heel goed. Dus die stempel staat hem zo niet verkeerd.


Dan snap ik van jou geen ene fok ," ik rook ook ,kan niet wachten tot ik t niet meer doe",
t is maar 1 ding hoor , niet meer aansteken ! en ik rookte ook als een ouwe fabrieksschoorsteen,stoppen appeltje eitje :Y
 
toen ik in 77 begon met motorrijden, behoorde ik tot "het uitschot, de asociale, het langharig tuig" omdat het in onze familie not done was om motor te rijden, en uiteindelijk was dat ook de reden dat ik het huis uit ging...

Laat ik je een ding vertellen, de meeste mensen zijn ongelukkig omdat ze veel te veel waarde hechten aan de menig van andere, en dit is ook weer zo'n geval, wat kan mij het schelen wat andere van mij denken, niet dat ik een asociaal persoon ben, weet heel goed wat de normen en waarden zijn, maar heb nog nooit in mijn leven merkkleding gekocht omdat andere dat ook hadden, nog nooit een iphone of samsung omdat andere dat nodig hebben om er bij te horen, nog nooit een pak of stropdas gedragen omdat de etiketten dat voorschrijven, ik doe niet mee aan rollenspellen omdat de baas weer een nieuwe goeroe gevonden heeft, als men mij niet accepteert zoals ik me het prettigst voel, dan is dat jammer, maar trek ik me niets verder iets van aan

Amen :t
 
Noten, quinoa, avocado's enz. wat jullie eten groeit niet in Nederland. Het wordt voor jullie dagelijks uit Zuid-America, Africa en Azië met vliegtuigen, schepen en vrachtwagens bezorgd. Zonder kerosine en diesel sterven alle Europese vegetariërs over een maand. Stop onze planeet te vervuilen en arme niet-Westerse boeren te beroven, stop met vegetarisch dieet. Ik eet alleen maar wat er in Europa groeit. Aardappels, vlees, komkommers, brood, enz. Ik overleef een cataclysme, vegetariërs nooit. Bewezen door honderdduizend jaar evolutie van homo.
Jullie? Pffrrrt _O- _O- _O-
 
Noten, quinoa, avocado's enz. wat jullie eten groeit niet in Nederland. Het wordt voor jullie dagelijks uit Zuid-America, Africa en Azië met vliegtuigen, schepen en vrachtwagens bezorgd. Zonder kerosine en diesel sterven alle Europese vegetariërs over een maand. Stop onze planeet te vervuilen en arme niet-Westerse boeren te beroven, stop met vegetarisch dieet. Ik eet alleen maar wat er in Europa groeit. Aardappels, vlees, komkommers, brood, enz. Ik overleef een cataclysme, vegetariërs nooit. Bewezen door honderdduizend jaar evolutie van homo.
Een kilo bananen kost 1,89 euro bij AH, die komen uit Equador.
Ze worden per schip vervoerd en onderweg gekoeld op 13 graden Celcius.
Daar kan nooit erg veel olie voor verstookt zijn, anders waren ze wel duurder.
Denk ook aan operationele kosten van het schip: behalve brandstof ook nog bemanningskosten, onderhoudskosten, kosten Panamakanaal, winst en nog veel meer.
 
Laatst bewerkt:
Noten, quinoa, avocado's enz. wat jullie eten groeit niet in Nederland. Het wordt voor jullie dagelijks uit Zuid-America, Africa en Azië met vliegtuigen, schepen en vrachtwagens bezorgd. Zonder kerosine en diesel sterven alle Europese vegetariërs over een maand. Stop onze planeet te vervuilen en arme niet-Westerse boeren te beroven, stop met vegetarisch dieet. Ik eet alleen maar wat er in Europa groeit. Aardappels, vlees, komkommers, brood, enz. Ik overleef een cataclysme, vegetariërs nooit. Bewezen door honderdduizend jaar evolutie van homo.

Tjonge, jullie. Ik dus ook als niet vlees eter? Ga toch weg, vlees is overrated.
 
Tjonge, jullie. Ik dus ook als niet vlees eter? Ga toch weg, vlees is overrated :? .
Wat een gezeur over niet-vlees-eten..... :X
Ik ben ook een niet-vlees-eter......., eeeh hoewel,....... Nee, toch maar niet!

Ben dus vooral vegetariër, maar dan moet er wel heel VEEL vlees bij zitten.
Net vanmiddag een flink pakket vlees gehaald bij de super. Van de KILO-Knaller!!
Deze week wordt voorspeld mooi weer, dus er moet flink ge-offerd gaan worden!
De BBQ gaat dus weer VOL-GAS!!! :9 :9 :9 :9
 
Laatst bewerkt:
Wat een gezeur over niet-vlees-eten..... :X
Ik ben ook een niet-vlees-eter......., eeeh hoewel,....... Nee, toch maar niet!

Ben dus vooral vegetariër, maar dan moet er wel heel VEEL vlees bij zitten.
Net vanmiddag een flink pakket vlees gehaald bij de super. Van de KILO-Knaller!!
Deze week wordt voorspeld mooi weer, dus er moet flink ge-offerd gaan worden!
De BBQ gaat dus weer VOL-GAS!!! :9 :9 :9 :9


Je hebt er mij niet mee als je wel vlees eet van de slechtste kwaliteit, Die keus is aan je zelf
 
Tjonge, jullie. Ik dus ook als niet vlees eter? Ga toch weg, vlees is overrated.
Gek dat jullie ook over vlees beginnen.
Ik ben opgegroeid zonder vlees. Tis te zeggen vanaf mijn vijfde had mijn moeder het licht gezien en mocht er geen vlees meer op tafel komen. Zo heb ik tot begin in mijn twintig geen vlees gegeten. Hoewel ik mij als kind nog de hamburger of braadworst herinnerde als vijfjarige. Dan heb ik mijn vriendin leren kennen en zij komt uit een jagersfamilie. Dus nu eet ik net zo goed vlees. Vlees of geen vlees dat is ieders eigen keuze vind ik.
Het is moeilijk voor mij om hier een standpunt op in te nemen. Het was eigenlijk niet mijn keuze om als kind te stoppen met vlees eten toen. Daarnaast heb ik wel respect voor de keuze die mijn moeder toen maakte. Maar liever had ik misschien wel gewoon verder vlees gegeten als al de rest, ;)
 
Gek dat jullie ook over vlees beginnen.
Ik ben opgegroeid zonder vlees. Tis te zeggen vanaf mijn vijfde had mijn moeder het licht gezien en mocht er geen vlees meer op tafel komen. Zo heb ik tot begin in mijn twintig geen vlees gegeten. Hoewel ik mij als kind nog de hamburger of braadworst herinnerde als vijfjarige. Dan heb ik mijn vriendin leren kennen en zij komt uit een jagersfamilie. Dus nu eet ik net zo goed vlees. Vlees of geen vlees dat is ieders eigen keuze vind ik.
Het is moeilijk voor mij om hier een standpunt op in te nemen. Het was eigenlijk niet mijn keuze om als kind te stoppen met vlees eten toen. Daarnaast heb ik wel respect voor de keuze die mijn moeder toen maakte. Maar liever had ik misschien wel gewoon verder vlees gegeten als al de rest, ;)

Ik ga mijn eigen weg ook daarin. En zo is de cirkel weer rond naar motorrijden en acceptatie.
 
Dan snap ik van jou geen ene fok ," ik rook ook ,kan niet wachten tot ik t niet meer doe",
t is maar 1 ding hoor , niet meer aansteken ! en ik rookte ook als een ouwe fabrieksschoorsteen,stoppen appeltje eitje :Y
:$

Ik weet het -O-
 
Wat betreft zeikwijf.
Andere afzeiken omdat zij het anders aanpakken als hem doet hij heel goed. Dus die stempel staat hem zo niet verkeerd.

ik zeik niemand af :N ik zeg alleen dat mijn ervaring is dat je wegkomt met slechte gewoontes.

dat een aantal hier dat niet willen horen of er aanstoot aan nemen omdat het niet is zoals het in hun ogen zou moeten zijn kan ik niet helpen.
Ik leef mijn leven zoals ik dat wil en werk me 3 slagen in de rondte zodat ik kan doen wat ik leuk vind (en nee, geen rookpauzes iedere 10 min).
wellicht gaat me dat in de toekomst eens inhalen,maar voorlopig nog niet....
Het leven is een feestje en ik vier het liever nu dan streven naar een perfekte gezondheid om de boel zolang mogelijk te rekken....
Ik heb weinig belang om met 90 jaar in perfekte gezondheid achter een looprek te schuifelen...

Het is beter op te branden dan uit te blussen... :Y

ps; steek er nog 1 op joh....je komt wat chagrijnig over... :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan