lithium ion accu maar welke

DylanExc

MF'er
24 mei 2014
172
0
Arnemuiden
beste MFers,

voor mijn project GSX400F die ergens in de lijst staat, ben ik nu op zoek naar een lithium ion accu met een klein formaat,

ik heb er een gevonden op internet:

LANDPORT Lithium LiFePO4 12V 4Ah

maar ik twijfel heel erg of deze voldoende is, de CCA is 240 dus dat moet genoeg zijn en er word aangegeven dat hij de orginele oude accu vervangt,
wie heeft er ook een kleine (130x65x90) of iets in die richting in zijn oude machine zitten en kan mij helpen?

Groeten
 
Zolang de CCA's gelijk of hoger zijn dan de standaard CCA's, dan is er geen probleem. Wel moet je er uiteraard rekening mee houden dat de batterij wel een stuk minder capaciteit heeft. In dit geval 4Ah t.o.v. 14Ah.

Dat wil zeggen dat je er dus minder lang mee kunt doorstarten.

Wel even goed opletten / inlezen of deze fabrikant wel ok is. De opgegeven CCA's komen niet altijd helemaal overeen met de werkelijke..
 
Laatst bewerkt:
Als je een goedstartende motor hebt zijn die cca getalletjes veel belangrijker dan de ampère uren... Hij slaat immers toch meteen aan. En van die hoge startstroom loopt je startmotor ook lekker vlot rond.
ik heb een vergelijkbare lithium accu in mijn motor gestopt (yamaha tr1) en die start als een dolle. De startmotor is eigenlijk een beetje onderbemeten voor het tr1 blok en trekt dus flink stroom, en dat Is nou juist waar deze accu's goed in zijn.... je kunt met die stroom ook wel een auto starten!

Kortom, hobbelen met die geit. Prima accu!!

Later,

Loek
 
@Supervet,

Mag ik vragen welk merk accu jij hebt?
Maat van me heeft er een via de dealer in gekregen en die koste namelijk €200,- en dat vind ik een beetje overdreven voor een low budget bike
 
Ik heb een panther lithium accu.

Motor accu Lithium Ion 12 Volt 14 Ah 310 A EN HJTX14AH

Tikkie duurder en iets meer power. Volgens mij rollen die dingen onder Veel verschillende namen uit dezelfde fabriek. Maar jouw keuze is meer dan prima hoor!

Later,

Loek
 
Ik ben de bezitter van een Shorai LFX14A2-BS12 met 210CCA's:
147-%281%29.jpg


Kleinste "14Ah" batterij die ik kon vinden, afmetingen: Lxbxh 113x58x80 mm. Zal binnenkort laten weten hoe tevreden ik er over ben ;)
 
@ Theredone51 Big Red,

Ik ben nieuw op dit forum en in 2016 sprak je van de Shorai Lio-ion Accu. Ik zou graag willen weten of deze bevalt? Ik ben ook geïnteresseerd in de kleine maat ervan voor mijn project.
 
@ Theredone51 Big Red,

Ik ben nieuw op dit forum en in 2016 sprak je van de Shorai Lio-ion Accu. Ik zou graag willen weten of deze bevalt? Ik ben ook geïnteresseerd in de kleine maat ervan voor mijn project.

Ik ben wel niet degene aan wie het vraagt , maar ik heb een shorai al een jaar of 7 in mijn Duc zitten , doet het nog steeds
 
Terug
Bovenaan Onderaan