Benelli Tornado TNT 125

ok duidelijk allemaal snap alleen niet waarom ik een telefoon nummer moet geven,gaan ze me bellen ofzo ?
 
Waarschijnlijk krijg je een SMSje om te bewijzen dat jij het bent.
Ze hebben sowieso je telefoonnummer al via het ghost profile. ;)
 
Is echt een dure motor die monkey komt eind deze maand uit zelfde blok als de grom,msx lijkt me gaaf in het candy red maar die prijs snif snif.
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad, mijn excuses.....
Was nog een aantal andere modellen vergeten: de Monkey, de Gorilla en de Dax.
Net als de Benelli TNT 125 en de Honda Grom zeer plesante modellen die erg veel rijplezier geven.
Vr Gr
 
Hoi tonnetje.
Ik hoop dat jij deze zomer alsnog veel plezier gaat krijgen van jouw Benelli TNT 125.
Je hebt helaas wat pech ermee gehad en het wordt echt tijd dat die probleempjes verleden tijd zijn.
De machine is om probleemloos van te genieten en dat verdien je ook.
Op naar veel prettige kilometers met veel rij-genot.
Vr Gr
 
Ga ik ook vanuit mn banden de pirelli diablo rosso,s zullen ook inmiddels wel binnen zijn ,dan kan ik volgas bochtjes draaien hahaha
O nee wacht effe moet hem nog inrijden kmstand inmiddels 136km dus dat schiet op pffffff maar komt goed zomer moet nog beginnen.
 
Vandaag de 500 km gepasseerd. Rij tot nu toe probleemloos nog steeds met alles origineel. Nelli gaat mee op vakantie naar Schotland, ben benieuwd hoe dat verloopt.
 
Laatst bewerkt:
Zojuist de Monkey 125 gezien en even gestart. Niet op gereden, zat verder nog geen kenteken op. Is de demo van Honda zelf die bij Ten Kate staat (en van het weekend in Assen). Hij is wel erg leuk hoor! Apart om te zien dat ie een vaste tankdop heeft, dat past er niet helemaal bij maar is wel handig bij het tankstation; je hoeft geen plekje te zoeken voor je dop.
Uiteraard ook wat video gemaakt op mijn smartphone, zal dat zsm online zetten.

 
Laatst bewerkt:
In de enige echte early 70,s kleur maar die prijs snik snik
Maar someday mischien?
Ben benieuwd wat de verkoop aantallen gaan worden wereldwijd schijnt overal duur te zijn in de wereld .
 
Laatst bewerkt:
Voor de echte liefhebber. Wel ongetwijfeld véél betere kwaliteit dan de Skyteam Monkey uit China. :) Die heb ik wel eens gereden en daar was de neutraal nooit van te vinden als het blok draaide. Alleen als de motor uit stond te vinden. En dan heb ik het nog niet over de kwaliteit van het staal gehad.
Dat soort ongein heb je met de Honda natuurlijk niet.
 
Die nieuwe Honda Monkey is inderdaad flink aan de prijs.
Maar op zich wel weer een unieke machine.
De Honda Grom was en is sinds die op de markt is ook een prijzige.
Daarvan rijden er de de laatste jaren ook genoeg van rond wereldwijd zoals ik op You Tube kan zien.
Dus ik denk dat het zo net als met de Monkey gaat verlopen tzt.
We gaan het meemaken.
Vr Gr
 
Ben er bang voor ,
Ik krijg de pirelli angel sc eronder , de sc rosso,s waren tijdelijk niet leverbaar bij pirelli maar de angel is ook geen slechte band alleen meer allround band .
 
Hoi beste tonnetje.
Mag ik vragen hoe het ervoor staat met jouw Benelli Tornado TNT 125?
Alles nog naar wens en rij jij er veel mee?
Hoeveel kilometers staan er inmiddels op de teller?
Vr Gr
 
hoi dylanpilot
de km,s vallen niet mee om te maken nu 240 km totaal op de teller
de banden van pirelli komen deze week er onder alleen de angels niet de rosso en 1 maat breder 140/70/12 ipv 130/70/12
maak niet veel km,s alles rond de kerk dus gemiddeld 30km per week dus dat schiet niet echt op nee,maar als ik ermee rij heb ik schik.
 
140/70/12 werkt als overdrive
stond vandaag veel wind en dan kom ik trekkracht te kort om hem door de power band te krijgen in 5e versnelling
in de 4e gang gaat hij harder als in zn 5.......
zal het zonder sterke wind uit proberen maar ben bang dat 130/70/12 de maximale breedte kan zijn ivm te weinig vermogen van blok zelf
tenzij er andere tandwielen te koop zijn.
 
Laatst bewerkt:
Hoi beste tonnetje.
Nog bedankt voor je reactie.
Dus 240km en nog wat op je teller inmiddels.
Je hebt er in elk geval schik mee las ik en dat is het belangrijkste ongeacht hoeveel kilometers je maakt op jaarbasis.
Zelf heb ik verleden week de 1000km op mijn Honda Grom gezet.
Daarbij gelijk een (verplichte) kleine onderhoudsbeurt laten doen waarbij de oliewissel het allerbelangrijkste was.
Ik weet zo even niet hoe het bij jouw Benelli zit wat oliewissel en filterwissel betreft, maar bij de Honda Grom is het een behoorlijk omslachtig karweitje vond ik.
Wel een belangrijke dus ik hou het er maar in.

Ik wil volgend seizoen zekers overstappen naar een O-ring ketting, want die fietsketting die er fabrieksaf opzit gaat me de neusgaten uitkomen.
Ik blijf er maar mee stellen en vind dat shit.
Ook weet ik niet of jouw Benelli een fietsketting erop heeft zitten of een degelijke O-ring ketting fabrieksaf.
Ik hoop voor jou een O-ring ketting.
Ook ga ik volgend seizoen de fabrieksbanden eraf mieteren.
Ik wil van die banden met noppen eronder.
Zag iemand er laatst een linkje van plaatsen en die banden schijnen echt goed te zijn.
Al met al zijn er nog de nodige zaken die verbeterd kunnen worden aan mijn Honda Grom, maar omdat het een Fun Bike is heb ik er geen haast mee.
Dus ik stel het uit tot volgend jaar.
Geniet met je Benelli tonnetje.
Vr Gr
 
ik heb de pirelli sc angel eronder liggen een week en 300km verder geen klachten over voelen iets soepeler aan als de standaard babi pangjan bandjes
had liever de sc rosso gehad maar dit smoelt ook leuk
nu weer terug van 140 naar 130 band achterop 140 was net iets te gek trekt ook vlotter weer door de gearings.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan