Benelli BN125

Ik heb er alleen opgezeten bij de dealer. Zat op zich prima. Ik dacht eerst dat de BN125 hetzelfde blok had als mijn voormalige TNT125 maar ik zie dat het vermogen bijna 1pk hoger is bij de BN125. 11.1pk tegen 12pk. Alle beetjes helpen! Schakelen en sturen heb ik bij Benelli geen klagen over gehad. Uiteraard houdt het niet over op de snelweg maar dat is normaal voor een 125cc. Maar leuke motor voor die prijs. Als je zwaarder gaat rijden dan kun je er ook maar weinig op afschrijven bij een relatief lage prijs. Was bij mijn TNT ook zo.
 
Ik heb er alleen opgezeten bij de dealer. Zat op zich prima. Ik dacht eerst dat de BN125 hetzelfde blok had als mijn voormalige TNT125 maar ik zie dat het vermogen bijna 1pk hoger is bij de BN125. 11.1pk tegen 12pk. Alle beetjes helpen! Schakelen en sturen heb ik bij Benelli geen klagen over gehad. Uiteraard houdt het niet over op de snelweg maar dat is normaal voor een 125cc. Maar leuke motor voor die prijs. Als je zwaarder gaat rijden dan kun je er ook maar weinig op afschrijven bij een relatief lage prijs. Was bij mijn TNT ook zo.
Het is een luchtgekoeld 4 kleps blokje. De Leoncino 125 heeft dan weer een vloeistof gekoeld blokje en een extra versnelling.
 
Laatst bewerkt:
En weer een beetje meer vermogen uit het watergekoelde blok. Maar ook weer een stuk duurder. Ik heb overigens ook op de Leoncino gezeten maar ik vond de positie van de voetsteunen tov de schakelpook en rem niet zo prettig tov de BN125 en de TNT125. Nu heb ik ook wel andere eisen vanwege een spieraandoening dus ik ben zeker niet de norm. In ieder geval is de zit op een Leoncino heel anders dan de BN125.
 
En weer een beetje meer vermogen uit het watergekoelde blok. Maar ook weer een stuk duurder. Ik heb overigens ook op de Leoncino gezeten maar ik vond de positie van de voetsteunen tov de schakelpook en rem niet zo prettig tov de BN125 en de TNT125. Nu heb ik ook wel andere eisen vanwege een spieraandoening dus ik ben zeker niet de norm. In ieder geval is de zit op een Leoncino heel anders dan de BN125.
Ik vind het prijsverschil ook best groot. Op deze kleine motoren is al snel een kwart meer. Dan vind ik het totaal plaatje van de goedkopere BN125 (prijs-/kwaliteitsverhouding) een stuk aantrekkelijker.
 
De prijs van de BN125 en de Honda CBF is nagenoeg gelijk. De Honda is natuurlijk een Triple A merk, maar zo’n gifgroene BN125 vind ik toch leuker. Ik ga er geen 20 jaar mee doen, dus ik neig daarom ook meer naar de Benelli.
 
Dat hoor ik wel vaker maar de lichtere Honda's zijn in principe ook budget modellen gemaakt in bv Thailand. De onderdelen die daar af-fabriek op zitten is vaak ook geen topkwaliteit. Niet noodzakelijk slecht maar geen top. Denk aan snel versleten OEM kettingen.
De dikkere Honda's voldoen meer aan het Triple A imago maar dat zie je ook in de prijs terug. Geen zorgen dus over de kwaliteit van Benelli. Honda zal vast wat waardevaster zijn maar dat komt door het imago dat Honda door de jaren heeft opgebouwd. Bij een BN125 zou ik me daar niet zoveel zorgen over maken. Op die aanschafprijs kun je gewoon niet veel afschrijven.
 
Plaatje.
IMG_9294.jpeg
 
Terug
Bovenaan Onderaan