Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Het is een luchtgekoeld 4 kleps blokje. De Leoncino 125 heeft dan weer een vloeistof gekoeld blokje en een extra versnelling.Ik heb er alleen opgezeten bij de dealer. Zat op zich prima. Ik dacht eerst dat de BN125 hetzelfde blok had als mijn voormalige TNT125 maar ik zie dat het vermogen bijna 1pk hoger is bij de BN125. 11.1pk tegen 12pk. Alle beetjes helpen! Schakelen en sturen heb ik bij Benelli geen klagen over gehad. Uiteraard houdt het niet over op de snelweg maar dat is normaal voor een 125cc. Maar leuke motor voor die prijs. Als je zwaarder gaat rijden dan kun je er ook maar weinig op afschrijven bij een relatief lage prijs. Was bij mijn TNT ook zo.
Ik vind het prijsverschil ook best groot. Op deze kleine motoren is al snel een kwart meer. Dan vind ik het totaal plaatje van de goedkopere BN125 (prijs-/kwaliteitsverhouding) een stuk aantrekkelijker.En weer een beetje meer vermogen uit het watergekoelde blok. Maar ook weer een stuk duurder. Ik heb overigens ook op de Leoncino gezeten maar ik vond de positie van de voetsteunen tov de schakelpook en rem niet zo prettig tov de BN125 en de TNT125. Nu heb ik ook wel andere eisen vanwege een spieraandoening dus ik ben zeker niet de norm. In ieder geval is de zit op een Leoncino heel anders dan de BN125.