CBX1000 topic

Zou zo maar kunnen,wat ook nog kan is dat de acceleratie pompen niet goed werken,die willen na
al die jaren nog wel eens vast gaan zitten,maar ook dat homemade uitlaatsysteem kan vermogen kosten als de motor z,n gassen niet goed kwijt kan,dus te veel tegendruk heeft,ook kan het zijn dat
die luchtfilters te weinig doorlaten,vaak word er maar wat opgezet zonder de fabrikant van de
luchtfiters te raadplegen,persoonlijk vind ik het maar klere dingen,ik heb ze ook gehad en
kreeg de motor niet goed afgesteld,ik heb ze er weer afgehaald en het orginele filter iets aangepast
dat werkte veel beter.,zo ook een Honda 750 KZ gehad ,deze motor heeft standaard 4in 4 uitlaten,
daar toen een 4in 1 onder gehangen,de motor was gelijk een stuk vermogen kwijt,daarna weer
de standaard pijpen gemonteerd en het vermogen was weer terug,ik had in die motor ook een
K&N vervangingsfilter geplaatst,ook dat koste vermogen ,de orginele er weer in gedaan en het
vermogen was weer terug,als je wat veranderde aan die Honda dubbelnokker blokken uit die tijd
zoals andere filters en uitlaten koste dat bijna altijd vermogen,het was ook helemaal niet nodig,
mijn standaard CBX kon ik tot over het rode gebied van de toerenteller doortrekken,die liep
super goed.
 
leuk! een CBX topic!

dit is de mijne; alweer zo'n 15 jaar in mijn bezit en destijds in mijn studententijd voor heel veel gespaarde centjes gekocht.
heb er vooral in het begin een echte haat - liefde verhouding mee gehad.... als jonge twintiger was ik natuurlijk helemaal wild van het geluid en het vermogen, maar kon maar slecht wennen aan het eigenzinnige weggedrag...
inmiddels ben ik natuurlijk wat ouder geworden en heb voor het echte stuurwerk wel wat anders in de schuur staan ;) Maar de CBX zal niet gauw weer weg gaan, ook al rijd ik er relatief weinig op en moet ik binnenkort echt eens naar de dynamo kijken, want hij laat niet echt stabiel meer bij. en nu weet ik dat de Dynamo ook niet het allerbeste onderdeel van de CBX is... dus waarschijnlijk ga ik er wel een niet orginele (van een ander type motorfiets) op zetten;
mocht iemand daar goede tips over hebben; hou ik me aanbevolen.

nog even een kort filmpje voor een klein beetje geluid :)
full
 
Ik heb er genoeg van. B|

Iemand geïnteresseerd in 7 losse K&N filters?
Vandaag op Ebay een originele luchtfilterhuis gekocht.
Zal heel wat makkelijker af te stellen zijn. :Y

Nu nog op zoek naar originele Pipemasters. :P

Heeft iemand wel eens een CBX op gespaakte wielen gezet?
Ben groot fan van die mooie RVS spaakjes op een motor.

Snel photoshopje
spaakwielen.jpg
 
Laatst bewerkt:
Zou zoiets niet doen,staat wel leuk,maar een CBX is veels te zwaar voor spaakwielen,dan krijg
je van die Chopperspaakwielen die een ton wegen,daar een CBX toch al niet een toonbeeld
van stabieliteit is zal dat met spaakwielen er niet beter op worden,beter is een setje gietwielen die zijn het beste voor de wegligging,en als je toch spaakwielen wil kan je hem beter
55pk laten anders vliegen de spaken je om de oren als je een keer volgas weg trekt :Y
Wat die luchtfilters betreft,als ik ze zie op andere CBXen dan zijn die groter van formaat
dan die van jou CBX(zie foto hierboven van zwarte CBX),op MP staat er ook 1 te koop met deze grotere filters,dus misschien krijgt die van jou daardoor te weinig lucht binnen,maar
goed je heb al een orginele gescoord zag ik,dat moet in iedergeval goed zijn. :Y
 
Laatst bewerkt:
Die K&N filters zijn ook nog eens houtje touwtje op de carbs gezet dmv een stukje PVC buis. _O-

Ben er niet achter gekomen waarom men überhaupt K&N filters gebruikt op de CBX. Zo ver ik op de diverse fora lees behaal je er nauwelijk vermogenswinst mee en het is een ramp om de carbs goed af te stellen.

Bovendien had ik water in mijn carbs dus waarschijnlijk zuigen ze ook nog eens water aan als je in de regen rijdt.

Ben echt blij dat ik er straks van af ben. :W


Gespaakte wielen en veel vermogen gaan best goed samen. Op mijn KTM heb ik dik 100pk en dat gaat al meer dan 50.000km goed.

Maar eerst het motorblok goed laten lopen voordat ik andere dingen ga aanpakken.
Misschien alle tellers er af en een spiegeltje monteren
:+
 
Die K&N filters zijn ook nog eens houtje touwtje op de carbs gezet dmv een stukje PVC buis. _O-

Ben er niet achter gekomen waarom men überhaupt K&N filters gebruikt op de CBX. Zo ver ik op de diverse fora lees behaal je er nauwelijk vermogenswinst mee en het is een ramp om de carbs goed af te stellen.

Bovendien had ik water in mijn carbs dus waarschijnlijk zuigen ze ook nog eens water aan als je in de regen rijdt.

Ben echt blij dat ik er straks van af ben. :W


Gespaakte wielen en veel vermogen gaan best goed samen. Op mijn KTM heb ik dik 100pk en dat gaat al meer dan 50.000km goed.

Maar eerst het motorblok goed laten lopen voordat ik andere dingen ga aanpakken.
Misschien alle tellers er af en een spiegeltje monteren
:+

Ja alleen weegt je KTM waarschijnlijk niet bijna 300kg :)
Spiegeltje is leuke gadget maar is niet handig om de tellers dan te verwijderen,rechtuitrijdend moet je dan iedere keer in je spiegel kijken :)
 
Laatst bewerkt:
toch moet die prima kunnen lopen hoor op K&N's; de mijne loopt al 15 jaar op K&N's in combinatie met een Dynojet Stage 3 kitje als de brandweer. Ook in de regen.
een maat van me rijd ook met K&N's, maar dan met relatief veel meer regenkm's en die heeft ook nog geen last van water in de carbs gehad voor zover ik me kan herinneren.
geen idee of het een hel was qua afstelling; ze zaten er al op toen ik hem kocht ;)

de belangrijkste reden van waarom K&N's is voor mij ook niet zo heel moeilijk, het aanzuiggeluid van die zes jongens in combinatie met het krijsende uitlaatgeluid is gewoon priceless :)

maar ik ken ook CBX rijders die zich dood ergerden aan dat gebulder onder de tank en ze gelijk weer verwijderd hebben.... kwestie van smaak dus...
 
Laatst bewerkt:
toch moet die prima kunnen lopen hoor op K&N's; de mijne loopt al 15 jaar op K&N's in combinatie met een Dynojet Stage 3 kitje als de brandweer. Ook in de regen.
een maat van me rijd ook met K&N's, maar dan met relatief veel meer regenkm's en die heeft ook nog geen last van water in de carbs gehad voor zover ik me kan herinneren.
geen idee of het een hel was qua afstelling; ze zaten er al op toen ik hem kocht ;)

de belangrijkste reden van waarom K&N's is voor mij ook niet zo heel moeilijk, het aanzuiggeluid van die zes jongens in combinatie met het krijsende uitlaatgeluid is gewoon priceless :)

maar ik ken ook CBX rijders die zich dood ergerden aan dat gebulder onder de tank en ze gelijk weer verwijderd hebben.... kwestie van smaak dus...

Ja maar op jou CBX zitten K&N filters die een stuk groter zijn en misschien is dat de of
1 van de oorzaken dat die van de Mosselman te weinig vermogen heeft.
 
Die CBX-en zijn zo über-über sexy, ooit hoop ik er nog eentje in mijn bezit te krijgen :9~

Maar ff wat anders, zo'n bolide hoort toch niet in de brikken-afdeling... :N
 
Ik zou als ik jou was , vóórdat je die K&N's wegdoet , éérst even info-en of je van iemand 'n uitlaatsysteem kunt lenen/gebruiken.
Want zoals de uitdraai er uitziet , kan het bijna niet anders zijn als dat de dempers voor het probleem zorgen.
 
die van mij zijn inderdaad een stukkie groter zie ik nu...
volgens mij zijn het er ook maar 5, de twee middelste carbs delen samen een nog wat groter filter.
 
Dat dan weer wel.... :Y

Voorlopig blijf ik iig nog ff dromen totdat ik eens de mogelijkheid heb om zo'n bolide aan te kunnen schaffen...

Ik heb er vroeger 1 gehad,die droom werd een nachtmerrie ;( ,slechte wegligging in combinatie met zeer hoge onderhoudskosten en benzine gebruik,hebben er voor
gezorgt dat ik de motor vrij snel weer verkocht heb,nu zo,n 32 jaar later wel weer spijt van,
maar nu zou het voor de hobby zijn en niet voor dagelijks gebruik,het is de ultieme showbike
en 6cilinder rijden blijft toch iets unieks,als ik vroeger met de CBX naar bv het strand ging,dan trok die heel veel bekijks,ik kreeg zelfs gratis koffie van een strandtent eigenaar omdat hij meer wou weten over de CBX :Y :] *O*
ook is het nu een echte klassieker geworden,die als je hem netjes houd alleen maar meer waard zal worden.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan