Het grote VFR/RVF 400 Topic Deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Tis trouwens nog meer en het spreekwoordelijke ik heb geen scanner klopt hier ook weer en het interesseert me geen donder of je t gelooft of niet ook. :}
Maargoed wedstrijdje op snelheid is ook goed.

PS. Die van Cath heeft ook meer vermogen dan die van jullie.
 
Laatst bewerkt:
[me]_P_ heeft een duits blokkie op't oog, maar voelt er vooralsnog weinig voor om 600km heen- en weer terug te rijden. Vooralsnog..
[/me]


Wat zijn de verschillen? Toch alleen de carbs, meen ik?
 
Who cares welke er nou sneller gaat dan?? Straks krijgen we nog oorlog hier onder de vfr rijders over wie zn motor nou meer pk's heeft en sneller gaat ...

Echt veel merk je er volgens mij toch nie van die 10 pk, want als je het echt wilt merken koop je toch gewoon een R1 of sp2 of iets in die richting ;)
 
Mhoa, blokkie moet wel lekker lopen! :) Dus geen dipje tussen de 6/7000rpm, lekker snel oppakken bij bocht-uit en heerlijk roffelen bij gas-dicht :Y

Wie heeft eigenlijk zijn/haar vering onder handen genomen? Geen idee hoe de standaard veertjes van de VFR sturen..
 
Nou mn knippers zitten erop en ik heb de orginele lampjes onder me zadel weggewerkt en ertussen gelaten om mn knippers niet te snel te laten knipperen en ze doen t mooi *O* .

Probeerde me motor te starten en hij startte in 1x, poosje laten draaien, maar bij t gas geven houdt ie op 6000rpm eerst ff in en dan gast ie pas verder. Komt natuurlijk ook omdat ie een poos heeft stil gestaan (in verwarmde garage), maar na een paar minuten lopen deed hij t nog steeds en hij rookte gigantisch bij 't gassen. Ik ga eerst ff carb reiniger er door heen spoelen want ik heb een vermoeden dat er ergens een verstopping zit of wat anders.... Bekend probleem hier?
 
Tis trouwens nog meer en het spreekwoordelijke ik heb geen scanner klopt hier ook weer en het interesseert me geen donder of je t gelooft of niet ook. :}
Maargoed wedstrijdje op snelheid is ook goed.

PS. Die van Cath heeft ook meer vermogen dan die van jullie.
Ik geloof je best wel, maar was gewoon benieuwd naar een uitdraai :?

en als ik wedstrijdje op snelheid wil doen dan leen ik de SP1 van m'n vriend wel O-) :P
 
En ik de K1200S van mn pa! 8-) ;)

Nee ik weet dat t onzin is, maar de dip tussen 7 en 8000 tpm is er niet, bij 6000 pakt die van mij al veel beter op.

Grotere cabs, oliekoeler onder de koplampen, andere CDI (ontsteking) en een spanningsregelaar met koelribben die anders gemonteerd is (dus niet stuk gaat!! }) ) Verschil in snelheid merk je eigenlijk alleen echt boven de 160km/h.
Sprintje met V4Power wees dat uit.
Als hij op top was deed ie 210 op mijn teller (zijn teller gaat maar tot 190 en die van mij tot 240) en die van mij loopt 230 soms iets meer op teller.

Maargoed die van mij heeft de koplampen van een RC30 dus groter, wat volgens velen niet mooier is.
Maar ik ben blij met die van mij en ik vind m heerlijk soepel rijden, vanaf 3000tpm is er al bruikbaar koppel en ik rijd meestal tussen de 7-9000tpm ook als ik vlot doorrij, snel zat. :)

En om t verhaal af te maken heb ik vorig jaar een Talon Titanium Oval demper gemonteerd wat een heerlijke brom onder de 8000tpm opleverd en boven de 11000 vreselijk begint te krijsen. (persoonlijk net iets teveel, ivm de motormuizen op de Ring hier. ;) )
 
Laatst bewerkt:
Ik geloof je best wel, maar was gewoon benieuwd naar een uitdraai :?

en als ik wedstrijdje op snelheid wil doen dan leen ik de SP1 van m'n vriend wel O-) :P


mijne (officiele engelse import) heeft 62,nogwat pk op het achterwiel. standaard is 59 geloof ik...
bij mij komt het door: dynokit, andere sproeiers, k&n luchtfilter, open uitlaat...

europese versie (die met die lelijke grote koplampen :9 ) heeft standaard al iets meer pk's...


de engelse grey import en de japanse modellen hebben 59 pk, en zijn begrensd op 180 km/u terwijl die van mij en nc30kerel de 240 zou moeten halen (op de teller dan he)

9 maand terug met NC30kerel op de A31 wedstrijdje gedaan, maar ja, hij reed me er nog uit B|

dus: of hij heeft meer vermogen, of mijn fiets is gewoon brak afgesteld... zit ook wel tegen de grote beurt aan trouwens :P
 
mijne (officiele engelse import) heeft 62,nogwat pk op het achterwiel. standaard is 59 geloof ik...
bij mij komt het door: dynokit, andere sproeiers, k&n luchtfilter, open uitlaat...

europese versie (die met die lelijke grote koplampen :9 ) heeft standaard al iets meer pk's...


de engelse grey import en de japanse modellen hebben 59 pk, en zijn begrensd op 180 km/u terwijl die van mij en nc30kerel de 240 zou moeten halen (op de teller dan he)

9 maand terug met NC30kerel op de A31 wedstrijdje gedaan, maar ja, hij reed me er nog uit B|

dus: of hij heeft meer vermogen, of mijn fiets is gewoon brak afgesteld... zit ook wel tegen de grote beurt aan trouwens :P

Op de uitdraai van mijn NC30 staat dat ik 62 PK zou moeten hebben.
Dyno kit, SPES uitlaat en K&N filter (toch, Albert???)
correct me if I'm wrong!

Nah ja, als ik hem wat langer heb (en meer ervaring....)ga ik wel een keertje naar Deutschland met SP1KE, kan hij op zijn teller zien hoe hard we kunnen O-)

Gaat er verder nog iemand rijden vandaag ??
Het is momenteel droog hier .
 
Op de uitdraai van mijn NC30 staat dat ik 62 PK zou moeten hebben.
Dyno kit, SPES uitlaat en K&N filter (toch, Albert???)
correct me if I'm wrong!

Nah ja, als ik hem wat langer heb (en meer ervaring....)ga ik wel een keertje naar Deutschland met SP1KE, kan hij op zijn teller zien hoe hard we kunnen O-)

Gaat er verder nog iemand rijden vandaag ??
Het is momenteel droog hier .

Er zit een orgineel nieuw filter in :Y en die 62 aw pk's zijn ook met een orgineel filter gemeten :Y ,dus je kunt nog winst boeken ! :P
 
En om t verhaal af te maken heb ik vorig jaar een Talon Titanium Oval demper gemonteerd wat een heerlijke brom onder de 8000tpm opleverd en boven de 11000 vreselijk begint te krijsen. (persoonlijk net iets teveel, ivm de motormuizen op de Ring hier. ;) )

Geeft ie het eindelijk zelf toe :P kan me nog niet voorstellen dat jij niet zonder oordopjes rijd Ronald :P stukje Groningen-Hoogezand rond de 10.000 toeren was net uit de houden :o

Nah wel lekker donker geluidje maar ik rij liever achter je dan zelf erop (net iets teveel lawaai daarom hou ik ook niet zo van een 4in 1 lijn met open demper, ja ik ben een mietje weet het :+ )
 
[me]_P_ heeft een duits blokkie op't oog, maar voelt er vooralsnog weinig voor om 600km heen- en weer terug te rijden. Vooralsnog..
[/me]


Wat zijn de verschillen? Toch alleen de carbs, meen ik?

Ik heb nu ook een duits blokkie, ben ook wel benieuwd naar de verschillen, zijn die er dan?
 
Geeft ie het eindelijk zelf toe :P kan me nog niet voorstellen dat jij niet zonder oordopjes rijd Ronald :P stukje Groningen-Hoogezand rond de 10.000 toeren was net uit de houden :o

Nah wel lekker donker geluidje maar ik rij liever achter je dan zelf erop (net iets teveel lawaai daarom hou ik ook niet zo van een 4in 1 lijn met open demper, ja ik ben een mietje weet het :+ )
Gelukkig heb ik ook een V4.
})
 
NC30KEREL.....heb je je 25kw kitje alweer terug?


Ik hoop dat als ik zo'n kitje gemonteerd heb dat t rijden nog wel leuk blijft, en dan bedoel ik vooral langere afstanden..
 
Ronald had het kitje al terug kunnen hebben als die gewoon
ff zn deur open doet als ik aan bel :X
 
nou, mijn vfr is niet tegen't antirook beleid blijkt wel. wat met nico onderweg van friesland naar NH stonden we voor de 'brug'bij de sluizen vooraan. een lege afsluitdijk voor ons!.

dus, volgas maar na in alle versnellingen redelijk doortrekken ging ie in staking in de vijf naar een tijdje (minder als 5 km van de sluiz). geen power meer. en veel blauwe rook. niet goed dus! na paar uur eindelijk opgehaald door anwb. eerst nog zo'n anwb figuur die nog nooit een motor had gezien leek het wel.
full
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan