VTR 1000 SP 1&2 Topic Deel 12 Summeredition

SP meeting reloaded part 2 2008

  • 1:SP Headquarters Ulestraten & daarna whatever

    Stemmen: 4 80,0%
  • 2:Luxemburg

    Stemmen: 0 0,0%
  • 3:Duitsland

    Stemmen: 1 20,0%
  • 4:België

    Stemmen: 0 0,0%
  • 5:Frankrijk

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    5
Status
Niet open voor verdere reacties.
is het heel ingewikkeld om zelf je ketting en tandwielen te vervangen?wat heb ik zoal nodig?en wat is de beste manier om het te doen?ik heb een set binnen bestaande uit een D.I.D 104 schakel ketting en een set sunstar tandwielen,setje is voor een SP1

wat ik vooral wil weten is hoe ik de boel openmaak,en hoe ik de ketting aan elkaar krijg
er zit een losse schakel bij die je in elkaar moet zetten
 
is het heel ingewikkeld om zelf je ketting en tandwielen te vervangen?wat heb ik zoal nodig?en wat is de beste manier om het te doen?ik heb een set binnen bestaande uit een D.I.D 104 schakel ketting en een set sunstar tandwielen,setje is voor een SP1

wat ik vooral wil weten is hoe ik de boel openmaak,en hoe ik de ketting aan elkaar krijg
er zit een losse schakel bij die je in elkaar moet zetten


Stelt allemaal niet echt veel voor. Oude ketting kun je het best doorslijpen met een tolletje. Hoe je tandwielen monteert hoef ik je niet te vertellen mag ik aannemen.
Moeilijkste onderdeel is het klinken van de nieuwe ketting.... daarvoor heb je een speciaal apparaatje nodig wat echter verschilt per merk en type ketting. Zonder een dergelijk apparaatje zou ik niet graag zelf kan klooien met iets universeels. Het ding zal maar loslopen....
 
Stelt allemaal niet echt veel voor. Oude ketting kun je het best doorslijpen met een tolletje. Hoe je tandwielen monteert hoef ik je niet te vertellen mag ik aannemen.
Moeilijkste onderdeel is het klinken van de nieuwe ketting.... daarvoor heb je een speciaal apparaatje nodig wat echter verschilt per merk en type ketting. Zonder een dergelijk apparaatje zou ik niet graag zelf kan klooien met iets universeels. Het ding zal maar loslopen....
dank je wel gobert :}
 
Weet er iemand een goeie link waar dat ik de veringsettings sp1 voor op de straatgebruik kan vinden?.Liefst in mensentaal.Ik weet daar niets van zodus.Of iemand die mij dat kan uitleggen?Want volgens mij is er met de mijne sp1 flink wat gerommeld aan die vering.
Alvast bedankt
 
Weet er iemand een goeie link waar dat ik de veringsettings sp1 voor op de straatgebruik kan vinden?.Liefst in mensentaal.Ik weet daar niets van zodus.Of iemand die mij dat kan uitleggen?Want volgens mij is er met de mijne sp1 flink wat gerommeld aan die vering.
Alvast bedankt


In de OT
 
Weet er iemand een goeie link waar dat ik de veringsettings sp1 voor op de straatgebruik kan vinden?.Liefst in mensentaal.Ik weet daar niets van zodus.Of iemand die mij dat kan uitleggen?Want volgens mij is er met de mijne sp1 flink wat gerommeld aan die vering.
Alvast bedankt
Wellicht vind je wel ergens een begin setting, maar ga er niet vanuit dat die ook voor jou geldend is. Ander gewicht, andere motor, andere rijstijl..... dit alles kan er voor zorgen dat 1 setting voor jou verschrikkelijk is, voor de ander hemels.

Beste kun je de tijd nemen om je zelf ook te verdiepen in de veringsaspecten.

als je me even je email adres PB't dan stuur ik je wat stukken toe waar het hele veringaspect in jip en janneketaal wordt uitgelegd.
 
Laatst bewerkt:

Waar staat OT dan voor? Openings Topic? Da's niet goed want het is geen apart topic.
Denk dat Gobert in al z'n ijver OP bedoelde, de Operings Post.

Zou overigens liever gezien hebben dat het Start Post heette omdat je daarmee nu eenmaal het topic start. En de bijbehorende afkorting heeft ook wel wat... :P Zeker in ons geval want Donny heeft overduidelijk een SP1 en SP2 vervaardigd.

:W
 
Waar staat OT dan voor? Openings Topic? Da's niet goed want het is geen apart topic.
Denk dat Gobert in al z'n ijver OP bedoelde, de Operings Post.

Zou overigens liever gezien hebben dat het Start Post heette omdat je daarmee nu eenmaal het topic start. En de bijbehorende afkorting heeft ook wel wat... :P Zeker in ons geval want Donny heeft overduidelijk een SP1 en SP2 vervaardigd.

:W


Gobert bedoelde de Opening van het Topic, maar da's hetzelfde.
 
@Hansie:

Ik heb van Sputnick de powercommander 2 overgenoemen die hij van jou had overgenomen. Hij had hem echter nooit geinstalleerd op zijn SP.

Nu heb ik de doos eens opengemaakt en het instructieboekje gelezen. Waarom heb je de pc niet gewoon aan het subframe van de SP geaard? Er zit nlk. een zelf gemaakte koppeling voor een blokbaterij :? In het boekje staat er met pen bijgeschreven dat de aarde draad aan de negatieve pool van de blokbattarij moet worden vastgemaakt :?
Ik heb zelf ook een pc2 in mijn SP gehad , maar die is kapot gegaan. Hij zat echter gewoon geaard aan het subframe.

Kun je me even wat uitleg geven??

Sp-greetzzz :]
 
I know, moet er nog even aan wennen.
Daarom staat er ook 'héle goeie prijs' ;)
Heb alleen nog maar een rondje rond de kerk gereden zonder oordoppen. Toen dacht ik van 'Oeps...'

Akoustiek rond een kerk is bagger.....
2Bros heeft gewoon het mooiste geluid. *O*
 
@Hansie:

Ik heb van Sputnick de powercommander 2 overgenoemen die hij van jou had overgenomen. Hij had hem echter nooit geinstalleerd op zijn SP.

Nu heb ik de doos eens opengemaakt en het instructieboekje gelezen. Waarom heb je de pc niet gewoon aan het subframe van de SP geaard? Er zit nlk. een zelf gemaakte koppeling voor een blokbaterij :? In het boekje staat er met pen bijgeschreven dat de aarde draad aan de negatieve pool van de blokbattarij moet worden vastgemaakt :?
Ik heb zelf ook een pc2 in mijn SP gehad , maar die is kapot gegaan. Hij zat echter gewoon geaard aan het subframe.

Kun je me even wat uitleg geven??

Sp-greetzzz :]

Hmmm....
Ik weet dat er ooit een witte flyer bijzat waarin specifiek stond gemeld dat je de massa aan de accu zelf moest maken.
Ik heb dat trouwens niet in het boekje gezet hoor ! Ik had 'm ook gebruikt en dat oogje zat er toen ook al aan.
Hiervoor had ik een Blackbird en daar heb ik ook zelf een PCII opgezet, volgensmij zat daar dat flyertje apart bij.
Maar vanuit mijn elektronica achtergrond zeg ik ook, alle massa's op 1 punt samenbrengen ! Achter de accu zit bij de SP zo'n groen verbindingsblok.. daar gaan alle massa's naartoe (alle groene draadjes), die zit ook direct aan de accu.
Dus: beste dat oogje netjes aan de massa knuppen dan is het sowieso goed :)

Succes,
Hans
 
Wij gisteren in Hockenheim ONK kijken... wat blijkt op de terugweg naar huis... Hakman was er ook !!
Wij hebben in de SachsKurve zitten kijken trouwens.
(Qua layout zijn Hockenheim en Papenburg gelijk.. alleen Papenburg is iets gekrompen in de was zegmaar) ;)

Volgende keer beter Peter !! (moet lukken want we gaan samen naar Ecuyers ! hahaha) :)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan