Breva 850 / 1100 / 1200 topic

Ik had de mijne elke maand even aan de druppelaar gezet en vanmorgen even gestart en daarna even 15 km gereden en nieuwe benzine bijgetankt. Er ging na de eerste startpoging die wel een beetje lang duurde, een rood driehoekje branden. "Service" stond er toen op het display. De motor draaide goed maar wel een beetje laag in toeren 800 ongeveer. Sleutel opnieuw in slot en gestart, direkt ging lampje uit en draaide 1250 rpm,...

Zal wel komen omdat de motor al 2,5 maand stilstaat onder hoes in de tuin.

Liep prima en lekker getoerd,..wat rijdt dat toch fijn!! :]
 
Ik had de mijne elke maand even aan de druppelaar gezet en vanmorgen even gestart en daarna even 15 km gereden en nieuwe benzine bijgetankt. Er ging na de eerste startpoging die wel een beetje lang duurde, een rood driehoekje branden. "Service" stond er toen op het display. De motor draaide goed maar wel een beetje laag in toeren 800 ongeveer. Sleutel opnieuw in slot en gestart, direkt ging lampje uit en draaide 1250 rpm,...

Zal wel komen omdat de motor al 2,5 maand stilstaat onder hoes in de tuin.

Liep prima en lekker getoerd,..wat rijdt dat toch fijn!! :]
:^ Helemaal mee eens! Het was heerlijk om weer eens te rijden. De kleine weggetjes waren lekker rustig zo doordeweeks. Handkachel aan en gáán!

Ik ben weer helemaal blij met mijn Brave Breva. ;)
 
Laatst bewerkt:
Wij zijn ook net terug. Lekker 110 km gereden door West Brabant, Zeeland en een stukje België. De motoren hadden het goed naar de zin en wij ook.
 
Hey nog ff een vraagje aan de andere Breva rijders.

Mijn benzinemeter geeft niet meer aan dan driekwart vol, ook als ik mijn tank helemaal volgooi. Functioneert verder prima, vanaf driekwart loopt hij ook langzaam terug en het lampje gaat keurig aan als de bezine bijna op is.

Dealer zegt: het is een bekende Breva kwaal, Italiaanse electronica, niks aan te doen. Zijn er meer mensen met deze klacht? Het is geen wereldprobleem maar het hoort natuurlijk niet
 
Hey nog ff een vraagje aan de andere Breva rijders.

Mijn benzinemeter geeft niet meer aan dan driekwart vol, ook als ik mijn tank helemaal volgooi. Functioneert verder prima, vanaf driekwart loopt hij ook langzaam terug en het lampje gaat keurig aan als de bezine bijna op is.

Dealer zegt: het is een bekende Breva kwaal, Italiaanse electronica, niks aan te doen. Zijn er meer mensen met deze klacht? Het is geen wereldprobleem maar het hoort natuurlijk niet
Als in mijn tank helemaal heb gevuld staat de benzinemeter eerst ook op ong. driekwart, maar na een paar minuten heeft-ie dan toch door dat-ie vol zit. Dan geeft de meter ook aan dat de tank helemaal vol is. Er zit een beetje 'vertraging' in, maar dan geeft de meter wel het goede aan.
 
Als in mijn tank helemaal heb gevuld staat de benzinemeter eerst ook op ong. driekwart, maar na een paar minuten heeft-ie dan toch door dat-ie vol zit. Dan geeft de meter ook aan dat de tank helemaal vol is. Er zit een beetje 'vertraging' in, maar dan geeft de meter wel het goede aan.


Precies hetzelfde, duurt een kilometer en dan pas geeft hij vol aan,..
 
Beetje laat dan: Bij mij dus niet, de benzinemeter gaat niet verder dan 3/4

Overigens nog lekker gereden? Ik ga er zometeen weer op uit.
 
Beetje laat dan: Bij mij dus niet, de benzinemeter gaat niet verder dan 3/4

Overigens nog lekker gereden? Ik ga er zometeen weer op uit.


Ik heb al weer een paar tankjes leeggereden sinds de pekel weg is. De Breva heeft maar een nadeel,..het kost me mijn laarzen. *O* :]
 
Vandaag voor het eerst weer eens 300+ km gereden. Breva had 2 maanden stilgestaan.
Was weer genieten, starten lopen, tanken bandjes op spanning gezet en gaan met die banaan..... Lekker rustig begonnen met de Lek en Linge route. Op de terugweg via A15 naar huis, maar wel nog ff het gas erop op de A57 net over de grens. Lekkerrrrr.
 
Hebben jullie ook dat je spiegel bij stevige wind van stand verandert? Ik heb van die ovale chromen spiegels. Had het nooit maar voor de winter alle chroom ingespoten met vaseline. Heb met remreiniger de vaseline verwijderd maar dit hielp niets. Iemand?
 
Een druppel loctite of een ander vloeibaar pakkingsmiddel tussen het cilindrische spiegeleind en de klemmoer doet wonderen. Heb ik ook gedaan toen ik hetzelfde probleem had. Is nooit weer los getrild.

Heb ik ook nog een vraagje:
Wie heeft er ervaring met Hyperpro of andere progressieve veren op de Breva 1200 (of 1100)?
Ik lees op het GuzziTech.com forum heel positieve verhalen, maar misschien heeft één van jullie er ook ervaring mee. Beïnvloeden progressieve voorveren en een progressieve achterveer inderdaad de wegligging positief?
 
Een druppel loctite of een ander vloeibaar pakkingsmiddel tussen het cilindrische spiegeleind en de klemmoer doet wonderen. Heb ik ook gedaan toen ik hetzelfde probleem had. Is nooit weer los getrild.

Heb ik ook nog een vraagje:
Wie heeft er ervaring met Hyperpro of andere progressieve veren op de Breva 1200 (of 1100)?
Ik lees op het GuzziTech.com forum heel positieve verhalen, maar misschien heeft één van jullie er ook ervaring mee. Beïnvloeden progressieve voorveren en een progressieve achterveer inderdaad de wegligging positief?

Bedankt voor de tip, had vanmiddag al een druppeltje superlijm gebruikt,..geen last meer gehad.

Loctite had ik ook nog wel liggen maar is blauw van kleur,..superlijm was kleurloos :P :9~ ;)
 
Vandaag de Breva weggebracht voor de eerste 10000km beurt. De iets trillende remschijven worden dan een slag gedraaid op het wiel zodat het aangrijppunt anders gaat vallen. Dit op aanraden van de dealer, zou het ongelijke remmen (laatste meters) vermoedelijk opheffen.

Ben nieuwsgierig of dit helpt,...ding rijdt goed al is het een "varken" :P :X ;)

Ik schreef hier al eerder over: Even contact gehad met de dealer,.is wel een bekend verschijnsel dat vaker voorkomt met die remschijven. Schijnt dat de schijf dan niet overal even dik is en als het niet erger wordt kun je er goed mee doorrijden. Erger zou het niet worden en kan zelfs overgaan was zijn ervaring.Als vervanging gaf hij aan om Galferschijven a 175 e p. st. toe te passen. Dan was je er van af. E.e.a. zou komen door het gewicht van de fiets in combinatie met de gebruikte schijven. Reclameren bij de importeur was geen haalbare kaart voor hem. Het gangbaar maken van de floaters was een goed idee.

Rij er dus gewoon mee door, denk dat ik de schijven vervang als de blokje op zijn ;(

Hij noemde het gekscherend het Bonanza effect!
 
Laatst bewerkt:
:W Net thuis van een rit met Guus door West-Brabant. Guus en mijn achterwerk zijn weer ruim 320 km. rijker! *O*
 
Afgelopen zondag een kleine 400 km met la Bella. ANWB route Noordwest Overijssel. Lekker makkelijk de bordjes volgen. Heel mooi gebied met o.a. de Weerribben, Giethoorn. Prachtig weer en zelfs op zondag niet druk. Om in file de Mergelroute te rijden.... Door de week al file genoeg.

2e Paasdag ook nog demo gereden bij Lamers. Eerst op een V7 classic en daarna op een Norge. De V7 vind ik heel mooi en rijdt ook best lekker. (geluid van de uitlaten is ook mooier dan van de Breva) In vergelijking met de Breva 1100 net een brommer, om dagtochtjes te maken heel geschikt, maar op vakantie zoals ik gewend ben wat minder.

Tja de Norge is net een Breva maar dan met veel extra plastic. Echte toermotor en als je er mee rijdt voelt hij niet zo massief als je van tevoren zou denken. Als de nieuwe 8 klepper komt, toch nog eens een keer proberen.....
Vindt de Norge van afstand wel wat meer op een Japanner lijken, maar qua rijgedrag een echte Guzzi. Al met al ben ik toch heel blij dat ik destijds voor de Breva gekozen heb.
 
Inmiddels terug van de WSB in Assen en daarna een toertochtje in de Eiffel. Superbikes was weer superweer zoals altijd. Eiffel nat en koud, jammer maar toch lekker gereden.
 
Lekker mijn Breva opgehaald van zijn eerste 10d km beurt,..loopt echt weer lekkerder, schudt minder :P :Y :]
 
Mooi voor je IJzervreter, geen bijzonderheden?

Ik heb vandaag de deksel en pakking van het koppelingsreservoir vervangen omdat die lek was (een beetje). Helaas is de vloeistof nogal agressief en heeft de lak van het reservoir aangetast. Dit was voor de 2e keer en hopelijk blijft het erbij. Die van de voorrem is wel ok.
 
Mooi voor je IJzervreter, geen bijzonderheden?

Ik heb vandaag de deksel en pakking van het koppelingsreservoir vervangen omdat die lek was (een beetje). Helaas is de vloeistof nogal agressief en heeft de lak van het reservoir aangetast. Dit was voor de 2e keer en hopelijk blijft het erbij. Die van de voorrem is wel ok.


Geen bijzonderheden, mijn kopppelingdekseltje is ook een heel klein beetje aangetast maar laat het zo. De verf zit er nog wel op, is al vanaf het begin.
 
Geen bijzonderheden, mijn kopppelingdekseltje is ook een heel klein beetje aangetast maar laat het zo. De verf zit er nog wel op, is al vanaf het begin.

Mooi voor je IJzervreter, geen bijzonderheden?

Ik heb vandaag de deksel en pakking van het koppelingsreservoir vervangen omdat die lek was (een beetje). Helaas is de vloeistof nogal agressief en heeft de lak van het reservoir aangetast. Dit was voor de 2e keer en hopelijk blijft het erbij. Die van de voorrem is wel ok.
Mmm ...bij jullie ook al?! Bij mij is hiervoor afgelopen winter (onder garantie) de koppelingspomp vervangen is mij verteld. (ik ben nl. een echte "klus-kruk", heb er totaal geen verstand van) Waarom maken ze hun onderdelen niet goed als het kennelijk een bekend probleem is? Juist door dit soort dingen slaat bij mij weleens de twijfel toe aan het merk Guzzi.
Ik heb heel veel plezier met de machine, maar voor het geld dat-ie heeft gekost verwacht ik wel meer kwaliteit. Inmiddels ben ik zeker al vier garantiegevallen verder, begin de tel kwijt te raken. Daar zaten in ieder geval bij: cardankeerring (lek, olie op achterband), oliedruksensor (eruit gespat, overal olie), krukaskeerring (lek, olie onderaan voorkant blok) en koppelingspomp (reservoir koppelingsvloeistof lek).

Maar goed, op dit moment doet alles het gelukkig. Vandaag gaan we dus maar eens een lekker toertje maken! :]

En de vakantieplannen krijgen ook al vorm (Oostenrijk en Dolomieten). *O*
 
Dan heb ik het beter getroffen.

- zweten van het koppelingsreservoir 2x nieuwe deksel met pakking
- bout verloren van middenbok losgetrild nieuwe bout erin
- condens in de teller bij koud weer is normaal door temperatuur verschil, zon erop en opgelost.
Na 24000 km kan ik niet zeggen dat ik een kwalitatief slechte motor heb...
Ik ken Japanse en Duitse motoren met meer problemen bij deze km-stand.

Vandaag lekker door de Limburgse Alpen getoerd. De vakantie zal denk ik richting Beieren gaan dit jaar. Ik ben de halve wereld al rondgereisd, maar nog nooit in Duitsland op vakantie geweest. (buiten 1 weekje Thüringer Wald) Beroepsmatig zit ik er bijna wekelijks en elke keer denk ik, dit is toch een mooi land om met de motor te rijden. Dit jaar moet het er dan toch maar eens van komen.
 
Vandaag een groot compliment van een BMW-rijder gekregen. Deze verstokte BMW-rijder vond dat de Guz zo mooi rustig en stabiel liep. Hij ging zelfs even voorzichtig aan het gas lurken om dit te checken. Geinig,....man is ook monteur aan BMW.s geweest.
 
Terug
Bovenaan Onderaan