How to: Motor invoeren importeren uit Duitsland en/of België

Nou, de BPM berekening geeft nog wat hoofdbrekens.

Ik wilde morgen langs het RDW, bezig met invullen, het gaat om het netto aankoop berag in NL tijdens 1e toelating.
Hij is nooit toegelaten, dan geldt laatste datum van verkoop in NL.
Huidig aanbod is euro 4, dus anders, ook staat de prijs vermeld incl. alle kosten (dus BTW en BPM en rijklaar maken)
Netto prijs kan ik niet vinden, dus zal een dealer moeten bellen voor een netto prijs van een euro 3 model. :? :?
Ik was in de veronderstelling dat ik de prijs van de Belse aankoop bon kon aanhouden, niet dus. |( |( |( |(

Zal hier wat dieper in moeten duiken en navraag doen. Wordt dus niet morgen naar het RDW, moet ik me vroeg melden, dus geen tijd voor navraag/onderzoek. :N :N :N :N :N

Helaas, heb me niet goed genoeg voorbereid :(
 
Nooit toegelaten - laatste verkoop?
Wat heeft de euro norm met de prijs te maken?
Als hij nooit verkocht is hoe moet een dealer de prijs weten? Importeur zal je dan moeten bellen?
Belgische prijs kan je niet aanhouden nee, die is veel lager.

Erg onduidelijk verhaal?
 
Laatst bewerkt:
Niet zo zenuwachtig doen. Mijn import was hier ook nooit gevoerd dus heb ik de prijs aangehouden van een vergelijkbaar model.
Niks aan de hand.
 
Heeft nooit een kenteken gehad, niet in Nl, niet in B
Model op dit moment verkocht is euro 4, die zijn duurder
Ik moet dus een dealer/importeur bellen over de prijs van het 2006 model, in elk geval zolang als dat model geleverd is
Ik kan vandaag wel bellen, maar dan sta ik dus niet om 7:00 bij het RDW
 
Heeft nooit een kenteken gehad, niet in Nl, niet in B
Model op dit moment verkocht is euro 4, die zijn duurder
Ik moet dus een dealer/importeur bellen over de prijs van het 2006 model, in elk geval zolang als dat model geleverd is
Ik kan vandaag wel bellen, maar dan sta ik dus niet om 7:00 bij het RDW

Van waaruit ga je hem invoeren dan? Duitsland?
Welke motor praten we over?
 
Nou, de BPM berekening geeft nog wat hoofdbrekens.

Ik wilde morgen langs het RDW, bezig met invullen, het gaat om het netto aankoop berag in NL tijdens 1e toelating.
Hij is nooit toegelaten, dan geldt laatste datum van verkoop in NL.
Huidig aanbod is euro 4, dus anders, ook staat de prijs vermeld incl. alle kosten (dus BTW en BPM en rijklaar maken)
Netto prijs kan ik niet vinden, dus zal een dealer moeten bellen voor een netto prijs van een euro 3 model. :? :?
Ik was in de veronderstelling dat ik de prijs van de Belse aankoop bon kon aanhouden, niet dus. |( |( |( |(

Zal hier wat dieper in moeten duiken en navraag doen. Wordt dus niet morgen naar het RDW, moet ik me vroeg melden, dus geen tijd voor navraag/onderzoek. :N :N :N :N :N

Helaas, heb me niet goed genoeg voorbereid :(
"Niet goed voorbereid". Ja, dat kun je wel zeggen! Dit is op verre na, geen 'standaard invoer' uit Duitsland of België, zoals in dit topic wordt omschreven maar een in alle opzichten afwijkend geval daarvan. Op de website van het RDW staat nadere info over hoe je een voertuig zonder (buitenlands) kenteken, kunt registreren. Ik meende gezien te hebben dat je daarvoor maar bij een beperkt aantal RDW stations, terecht kunt. En dan komt inderdaad nog dat BPM verhaal. Succes!
 
Van waaruit ga je hem invoeren dan? Duitsland?
Welke motor praten we over?

Origineel in Belgie gekocht, maar altijd van een Nederlandse eigenaar geweest, nooit kenteken gehad.
Gaat om een Skyteam Skymini 125 (Imi Honda Monkey)

Zover ik lees is het gewoon obv CVO en dat zit erbij
 
Origineel in Belgie gekocht, maar altijd van een Nederlandse eigenaar geweest, nooit kenteken gehad.
Gaat om een Skyteam Skymini 125 (Imi Honda Monkey)

Zover ik lees is het gewoon obv CVO en dat zit erbij

Maar het is sowieso geen invoeren, invoeren is een motor die in een ander land ingeschreven was op NL kenteken zetten.

Jij wil gewoon een motor op kenteken zetten. Ik durf niet te zeggen of een cvo daar genoeg voor is.
Edit: Betwijfel ik zelfs. Dan zou het erg makkelijk worden een gejatte fiets op kenteken te zetten.
 
Laatst bewerkt:
Maar het is sowieso geen invoeren, invoeren is een motor die in een ander land ingeschreven was op NL kenteken zetten.

Jij wil gewoon een motor op kenteken zetten. Ik durf niet te zeggen of een cvo daar genoeg voor is.
Edit: Betwijfel ik zelfs. Dan zou het erg makkelijk worden een gejatte fiets op kenteken te zetten.

Ik heb een wrak zonder kenteken geimporteerd. Daar heb ik nu een mooi kenteken op. Het kan dus wel. Sterker nog dat soort klusjes worden door RDW Lelystad gedaan. Omdat daar ook de baan is waarop het rijgedrag, remmen etc. onderzocht worden.
Je hebt een rekening van de verkoper nodig. Indien voorhanden het oude (mag ongeldig zijn) kenteken. Indien buiten de EU ook de invoerpapieren incl het betalen van de rechten en de BTW. Daarnaast alles wat jij denkt dat van toepassing is. Dat mag dus ook een japanse folder zijn bijv.
Succes !
 
Huiswerk gedaan *O* *O* *O*

Is geen probleem met enkel CvO, wel enkel keuren op afspraak!
Direkt maar gemaakt, en kan niet sneller dan 16 augustus :( :( :( :(
Dus geen rijseizoen voor mij, komt het zo' n beetje op neer.

Gelukkig niet spontaan zonder afspraak naar toe gereden.
Is iets duurder, zal rond de 130,-- euro worden.

NL netto nieuwprijs is nog een dingetje, krijg ik nog niet boven water.
Belastingdienst gebeld, luistert niet zo nou, "Doe maar een prijsje" :X
Dat scheelt dan weer.

Wordt nog ff geduld hebben dus.
 
Ga mezelf ook niet te kort doe, maar het maakt dus niet echt uit of ik er 100 euro naast zit.
Daar ging het me om

De prijzen die overal staan zijn meest incl. BPM, BTW en aflever kosten, ga maar rekenen
En wat nu wordt aangeboden is huidig model, met 10" wielen en injectie, dus die prijs heb ik niets aan, de nieuw prijs van ouder, staat er niet meer.

Maar we gaan nog wel ff spitten, heb toch tijd zat :( :( :(
 
Hallo mede rijders!

Ik heb gisteren een motor in Duitsland opgehaald. Kawa Z1000 2011. Alles helemaal prima. Nu is de km stand 5400 km en dat staat ook op het koopcontract. Ik ben van plan de motor boven de 6000 te rijden voordat ik naar het rdw ga. (Btw voorkomen). Even voor de zekerheid: kan de keurmeesters of belastingdienst moeilijk doen over het feit dat bij aankoop de km stand beneden de 6000 was? (Op koopcontract) Of kijkt hij alleen naar de huidige stand?

Alvast bedankt!
 
Hallo mede rijders!

Ik heb gisteren een motor in Duitsland opgehaald. Kawa Z1000 2011. Alles helemaal prima. Nu is de km stand 5400 km en dat staat ook op het koopcontract. Ik ben van plan de motor boven de 6000 te rijden voordat ik naar het rdw ga. (Btw voorkomen). Even voor de zekerheid: kan de keurmeesters of belastingdienst moeilijk doen over het feit dat bij aankoop de km stand beneden de 6000 was? (Op koopcontract) Of kijkt hij alleen naar de huidige stand?

Alvast bedankt!

Mijn eerste vraag is hoe je die 600km erbij wil gaan rijden zonder kenteken?

Maar wat betreft invoeren, ga op zeker en kriebel een ander koopcontract in elkaar met meer kloppende kmstand.
Al denk ik dat het niet uitmaakt omdat je hem niet met 5400 invoert maar met +6000.
 
Hallo mede rijders!

Ik heb gisteren een motor in Duitsland opgehaald. Kawa Z1000 2011. Alles helemaal prima. Nu is de km stand 5400 km en dat staat ook op het koopcontract. Ik ben van plan de motor boven de 6000 te rijden voordat ik naar het rdw ga. (Btw voorkomen). Even voor de zekerheid: kan de keurmeesters of belastingdienst moeilijk doen over het feit dat bij aankoop de km stand beneden de 6000 was? (Op koopcontract) Of kijkt hij alleen naar de huidige stand?

Alvast bedankt!
Een koopcontract moet je meer als 'zekerheid' voor jezelf beschouwen en is geen vereiste voor het aanvragen van een NL kenteken.
 
Bedankt voor jullie terugkoppeling.
Kilometers komen er waarschijnlijk op door iemand op afgesloten priveterrein te laten rijden. Ja diegene heeft wat te veel tijd ;)
Je moet een beetje creatief zijn....
 
Een koopcontract moet je meer als 'zekerheid' voor jezelf beschouwen en is geen vereiste voor het aanvragen van een NL kenteken.

Ik heb hem toch al bij 2x invoeren moeten laten zien.

Bedankt voor jullie terugkoppeling.
Kilometers komen er waarschijnlijk op door iemand op afgesloten priveterrein te laten rijden. Ja diegene heeft wat te veel tijd ;)
Je moet een beetje creatief zijn....

Ik wil graag weten hoe je dat dus gaat doen, ook handig voor anderen.

Daarnaast semi als bescherming voor jezelf dat je het zeker verzekeringstechnisch handig aanpakt.
 
Dat had ik beschreven toch? Er gaat iemand op rijden op prive terrein. Groot genoeg om snel km's te maken.Niet op de openbare weg, dus alles volgens de regels. Een paar dagen een paar uurtjes.
Ik ga nog even kijken of ik het chassisnr kan verzekeren. Zo niet, is dat een risico, maar niet zo'n hele groot risico.
 
Dat had ik beschreven toch? Er gaat iemand op rijden op prive terrein. Groot genoeg om snel km's te maken.Niet op de openbare weg, dus alles volgens de regels. Een paar dagen een paar uurtjes.
Ik ga nog even kijken of ik het chassisnr kan verzekeren. Zo niet, is dat een risico, maar niet zo'n hele groot risico.

Ik dacht dat het met een ;) te lezen was :P
 
Laatst bewerkt:
Ik heb hem toch al bij 2x invoeren moeten laten zien.Ik wil graag weten hoe je dat dus gaat doen, ook handig voor anderen.

Daarnaast semi als bescherming voor jezelf dat je het zeker verzekeringstechnisch handig aanpakt.
Het is geen kwestie van moeten laten zien. Natuurlijk, het blijven ambtenaren en ze zijn gek op papierwerk. Zo vroegen ze mij eens of ze een kopie van de CVO mochten maken, toen ik liet doorschemeren die toevallig bij me te hebben. En natuurlijk, doe je dat dan maar het is geen verplichting. Nogmaals, een koopcontract overleggen is geen absolute vereiste. En mocht je er toevallig wel een hebben en het tonen daarvan in je nadeel gaan werken, dan houd je dat toch gewoon voor je.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan