How to: Motor invoeren importeren uit Duitsland en/of België

Hallo mensen,

Ik moet tot begin september rijden op een 25 kw motor. Rijdt nu op een cbr 600 van '91 en mag 2 maand voor mijn 21e op vol vermogen(even ter info:P) Hierna wil ik een Cbr 600 rr van 2003/4 kopen, ben al druk bezig met zoeken in NL maar ook in Dld. Ik heb nog even de tijd en het geduld met wachten tot ik een andere motor ga kopen maar vraag me af als ik nu een motor uit Dld zal kopen wat ik dan zal moeten doen. Het lijkt mij interessant om te weten hoe het in zn werk gaat.

Mijn gedachte is een motor kopen in Dld, op naam zetten? schorsen? en dan poosje in de schuur te zetten bijv. en wanneer ik op vol vermogen mag alles te gaan regelen. Ben niet van plan de motor te verzekeren en wegenbelasting te betalen en/of op 25 kw te zetten want ik ga er toch niet op rijden. Dan heb ik mooi de tijd om alles uit te zoeken etc.
Is dit een optie of zal dat niet gaan omdat ik geen vol vermogen mag? Als dat zo is; kan de motor dan op ouders naam (allebij in bezit van motorrijbewijs) gezet worden en dan op het moment van 25 kw --> vol vermogen alles om te zetten op mijn naam.

Ben benieuwd naar de reacties!

Groet!

Je bedoelt als je hem nu zou kopen en dus toch nog niet mee mag rijden?

Motor kopen, alle papieren die je nodig hebt erbij meenemen, in de schuur drukken en als je eenmaal mag: Zie OP.
 
Ja, kort gezegt; Nu kopen en in de schuur dat ding.

Het Rdw verhaal etc moet geen probleem zijn. Het enigste wat ik me dan nog af vraag is wat ik alleen hoef te doen om hem in de schuur te krijgen? Denk terug (laten) rijden. Heb wat gezien in Vechta, bij dealer. Woon zelf in Beilen, dus is makkelijk te doen.

Volgens mij:

Duitster meld hem af
Ik moet papieren etc krijgen
En om de motor hier te krijgen dag verzekering en dag kenteken??
 
Ja, kort gezegt; Nu kopen en in de schuur dat ding.

Het Rdw verhaal etc moet geen probleem zijn. Het enigste wat ik me dan nog af vraag is wat ik alleen hoef te doen om hem in de schuur te krijgen? Denk terug (laten) rijden. Heb wat gezien in Vechta, bij dealer. Woon zelf in Beilen, dus is makkelijk te doen.

Volgens mij:

Duitster meld hem af
Ik moet papieren etc krijgen
En om de motor hier te krijgen dag verzekering en dag kenteken??

Duitser afmelden ja
Papieren ed mee ja
Ik raad een AHW aan. Weet niet hoe dat zit want jij zal hem niet kunnen verzekeren, het is een Duitse motor en staat niet op iemand naam.
 
Oke. AHW zal ook geen probleem zijn, maar de motor moet wel meteen op iemands naam? Verzekeren ook?

Nee hoor. In Duitsland is de vorige eigenaar afmelden hetzelfde als in NL een kenteken schorsen. Zo heb ik het altijd gedaan. Pas als je hem dan invoert moet je beginnen te betalen.
 
Oke, nou bedankt voor je info. Ik overweeg het wel om te doen. Gewoon al omdat het me interessant lijkt om te doen.

Fijne avond! *O* De rest ook trouwens
 
Laatst bewerkt:
Oke, nou bedankt voor je info. Ik overweeg het wel om te doen. Gewoon al omdat het me interessant lijkt om te doen.

Fijne avond! *O* De rest ook trouwens

Your welcome!

Het kan financieel ook best leuk zijn. Maar dat is een kwestie van prijs vergelijken. Even kijken wat ze in die staat in NL doen en bij die prijs op rekenen wat je aan invoeren kwijt zou zijn.


Stelt allemaal niet heel veel voor, alleen dat BPM invullen heb ik dus nog niet zelf gedaan.


Succes mocht het zover zijn!
 
Hallo mensen

Heb ff een klein vraagje.

Ben bezig met een motor te kopen die ingevoerd moet worden. Nu is het dus zo dat de motor ouder moet zijn dan een half jaar en meer dan 6000 km gelopen moet hebben om geen BTW te hoeven betalen. BPM betaal je uiteraard wel.

Die leeftijd is het probleem niet, de km-stand wel. Die staat namelijk nog maar op 2700. De motor komt vanuit een ander EU land. Het is dan toch niet zo moeilijk om die km-stand ff aan te passen voor de keuring? Of zie ik dat verkeerd?
 
Die RDW keuring stelt niks voor tegenwoordig :$

Keurmeester vroeg waar komt die vandaan?.....ik antwoordde Duitsland.

Alleen framenummer gekeken met een zaklampje.

en ging weer achter zijn computer zitten en klakkeloos overtypen van mn meegebrachte CVO.

dat was het...... -O-
 
Recent een KTM ingevoerd, keuring stelt niks voor..
BPM kan je idd niet meer gelijk betalen maar gaat via de belastingdienst, zou je binnen een week moeten weten maar nooit iets van mail of brief over gehad..

Na 1.5 week gebeld en werd terug gebeld met de betalings gegevens [ bedrag lager dan berekend] en de mededeling dat het daar niet altijd gaat zo als het moet gaan..

BPM berekenen volgens de 2010 richtlijn kan hier..

Dé auto import- en exportdienstverlener -
 
Hallo mensen

Heb ff een klein vraagje.

Ben bezig met een motor te kopen die ingevoerd moet worden. Nu is het dus zo dat de motor ouder moet zijn dan een half jaar en meer dan 6000 km gelopen moet hebben om geen BTW te hoeven betalen. BPM betaal je uiteraard wel.

Die leeftijd is het probleem niet, de km-stand wel. Die staat namelijk nog maar op 2700. De motor komt vanuit een ander EU land. Het is dan toch niet zo moeilijk om die km-stand ff aan te passen voor de keuring? Of zie ik dat verkeerd?

Sóms word er totaal niet naar gekeken... maar andere keren....

Even aanpassen kan idd vrij makkelijk. Als je googled op KM-stand aanpassen moet je wel wat vinden. Of dat ook de juiste manier is???
 
Recent een KTM ingevoerd, keuring stelt niks voor..
BPM kan je idd niet meer gelijk betalen maar gaat via de belastingdienst, zou je binnen een week moeten weten maar nooit iets van mail of brief over gehad..

Na 1.5 week gebeld en werd terug gebeld met de betalings gegevens [ bedrag lager dan berekend] en de mededeling dat het daar niet altijd gaat zo als het moet gaan..

BPM berekenen volgens de 2010 richtlijn kan hier..

Dé auto import- en exportdienstverlener -

BPM berekenen volgens 2010 richtlijnen kan ook nog steeds via fastguzzi!
 
Your welcome!

Het kan financieel ook best leuk zijn. Maar dat is een kwestie van prijs vergelijken. Even kijken wat ze in die staat in NL doen en bij die prijs op rekenen wat je aan invoeren kwijt zou zijn.


Stelt allemaal niet heel veel voor, alleen dat BPM invullen heb ik dus nog niet zelf gedaan.


Succes mocht het zover zijn!



Ja bedankt, heb al wel veel vergeleken. Hier staat een CBR van 2003 met 20000 op de teller rond de €6000+ te koop. in Dld een €1000,- gemiddelt goedkoper. Schat dat het dan voor mij niet zo heel veel uit maakt. Maar nogmaals; lijkt me wel zeer interessant om te weten hoe t nou gaat allemaal!!

Ben nog wel aan t zoeken voor motor AHW, lijkt me het beste. Misschien kan ik een deal maken met de dealer waar ik mn motor laat onderhouden *D
 
Ja bedankt, heb al wel veel vergeleken. Hier staat een CBR van 2003 met 20000 op de teller rond de €6000+ te koop. in Dld een €1000,- gemiddelt goedkoper. Schat dat het dan voor mij niet zo heel veel uit maakt. Maar nogmaals; lijkt me wel zeer interessant om te weten hoe t nou gaat allemaal!!

Ben nog wel aan t zoeken voor motor AHW, lijkt me het beste. Misschien kan ik een deal maken met de dealer waar ik mn motor laat onderhouden *D

Of een busje of vraag een MF-er uit de buurt.
 
Ja, zat ik ook aan te denken. Heb al verhuur bedrijf gevonden in assen. 25 euri per dag. 250 euri borg. Is wel normaal lijkt me.
 
Let wel op de vrije km's... kan snel oplopen die kosten.


Dat komt wel goed, staat hier een lease auto thuis dus diesel is for free *D
Tevens ben ik van plan om eerst ff zelf met de motor heen te gaan om te kijken. Dus direct mooi toertochtje!

Nog iets; bpm betaal ik pas als ik alles ga regelen? zeg maar zo'n 3 a 4 maand later :z
 
Laatst bewerkt:
Dat komt wel goed, staat hier een lease auto thuis dus diesel is for free *D
Tevens ben ik van plan om eerst ff zelf met de motor heen te gaan om te kijken. Dus direct mooi toertochtje!

Nog iets; bpm betaal ik pas als ik alles ga regelen? zeg maar zo'n 3 a 4 maand later :z

Ja, tot je hem invoert bestaat hij in principe niet in NL.
 
Kan iemand ff checken of dit klopt wat ik gedaan heb?



Versie 2010

Winkelprijs €11999

Maand 10

Jaar 2003


Netto catalogusprijs 8822
BPM nieuw 1501
BTW nieuw 1676
Aantal mnd. in gebruik 79
Korting op BPM 79.416 %
BPM bij gebruikte motor 309

Dus een kleine €300,- voor het invoeren van een Cbr 600 rr uit 2003!?

Ga vanmiddag bellen met dealer in DLD *O*
 
Laatst bewerkt:
Terug van stage even gebeld met de dealer waarvan ik een motor heb gezien op motoscout.de blijkt dat alles al verkocht was... Lekker up to date dus:S maarja, die beste man zei dat er woensdag weer een nieuwe komt dus!!
 
Kan iemand ff checken of dit klopt wat ik gedaan heb?



Versie 2010

Winkelprijs €11999

Maand 10

Jaar 2003


Netto catalogusprijs 8822
BPM nieuw 1501
BTW nieuw 1676
Aantal mnd. in gebruik 79
Korting op BPM 79.416 %
BPM bij gebruikte motor 309

Dus een kleine €300,- voor het invoeren van een Cbr 600 rr uit 2003!?

Ga vanmiddag bellen met dealer in DLD *O*

Nee, dat zou dan alleen de BPM zijn. Komt nog wel het 1 en ander bij. Brandstof kosten, keuringskosten, papieren, kenteken enz. Maar de OP moet zichzelf wel wijzen toch?
 
uhm ik denk dat je jezelf wel HEEL rijk rekend.

bpm is 58% korting wanneer de motor van 1-10-2003 is

reken eerder op 600 bpm
100 keuringskosten

en dan idd overige kosten nog.

je berekening klopt mijn inziens niet.........
 
uhm ik denk dat je jezelf wel HEEL rijk rekend.

bpm is 58% korting wanneer de motor van 1-10-2003 is

reken eerder op 600 bpm
100 keuringskosten

en dan idd overige kosten nog.

je berekening klopt mijn inziens niet.........

Waar heb je die info vandaan? De gegevens die hij post zijn exact gelijk aan de berekening van Paul's FastGuzzi site.
 
Heren, ik bedoel rond de 300 euri aan bpm. Had ik er misschien bij moeten zetten.
Keurings kosten en brandstof en evt. huren van een kar heb ik al berekent. Snap de OP wel, maar wil eigenlijk weten of de berekening van de bmp wel klopt(ongeveer)
 
Terug
Bovenaan Onderaan