Het grote Honda Transalp topic deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Welkom :W

Mooie Alp en gebruik tyraps is veel goedkoper dat probleem heb ik ook klein gaatje boren en effe aan trekken probleem opgelost. :Y

Op die manier hebben we het windscherm al verhoogd _O-

We zullen eens kijken of en hoe we het dan oplossen.

Bedankt iig voor de tip!
 
Op die manier hebben we het windscherm al verhoogd _O-

We zullen eens kijken of en hoe we het dan oplossen.

Bedankt iig voor de tip!



Andere kappen kan wel is prijzig worden en dan nog in de juiste kleur zien te vinden kan nog lastig worden. Kijk is op marktplaats of Motorparts-online.com | Nieuwe en gebruikte onderdelen voor uw motor

Honda Motoren & Onderdelen : Roukama Motorsloop, alle 2ehands motorfiets onderdelen online, Live voorraad, staat het er niet bij dan hebben wij het misschien de volgende keer!
 
aah okay :) Taalbarière :X

Ja veel lol gehad, en plezier, en fun :)
Het enige jammere is dat het weer lang wachten is voor de volgende reis er komt :(

Er staat nog één weekendje dit jaar op het programma..
En het altes elefantentreffen in februari :)
 
Blijkbaar is niet mijn kilometertellerkabel kapot, maar het ding dat in het wiel zit... Weet iemand waar ik aan zo'n wisselstuk geraak?
 
Ik heb alluminium beugeltjes gemaakt in de orginele vorm en deze vast gezet met polyester. Zit er nu al weer zo'n 2 jaar op en houd prima. Kost je meer werk dan tyraps, maar de kappen gaan er veel gemakkelijker op en af.



Hallo mede-transalprijders,

Ik ben nieuw op het forum en rijd dus ook een transalp (600V uit 1987) en ik vroeg me af of jullie een adresje weten waar ik nieuwe kappen kan krijgen voor mijn motor.
Bijna al mijn kappen zijn beschadigd/kapot dus mijn vriend en ik willen hem in de winter graag een opknapbeurt geven.

Iemand een idee?

Dit is mijn motor (genomen afgelopen vakantie in Zuid-Frankrijk)
[afbeelding]
full
 
:W allemaal

Het is hier best rustig.

Heb van de week een touring kuip ruit gekocht via marktplaats voor de Alp dat rijdt een stuk beter zit minder in de rijwind. *O*

En heb alvast moffen gekocht voor de winter maanden is een stuk goedkoper dan verwarmde handschoen. :Y

full


En heb winterbanden besteld van Heidenau, ben benieuwd hoe dat rijdt in de winter.

full
 
Nog even een update van me olie verbruik na het flushen en nieuwe mineraal olie dat nu in het blok zit.

Nog even over het olie verbruik net weer ff gekeken moest ongeveer 200 ml erbij en heb ongeveer 489 km gereden tot het bijvullen. Was ongeveer de helft van me peil stokje tussen min en max is 400 ml als het goed is.

In de theorie is dat dus 489 km x 5 ( 5 x 200 ml = 1liter ) = 2445 km op 1 liter olie.

Valt niet helemaal tegen zo, en dat voor zo'n oud beessie van 1991. *O*
 
Ik heb stukjes hoeklijn gebruikt van 2x2 cm en ongeveer 7cm lang. Hierdoor hou je een plat deel over wat tegen je kuip aan komt. In het deel wat tegen de kuip aan komt heb ik een aantal gaatjes van 10mm geboord om hem steviger te verankeren in het polyester. Hierna de kuip preparenen en het beugeltje met polyester matjes op zijn plek vast zetten.

Zou je mij eens wat meer kunnen vertellen over deze beugeltjes?
 
Eindelijk een wens in vervulling gegaan. Heb een nieuwe KTM adventure gekocht. Maar de Twin gaat er niet uit. We hebben besloten om de Transalp er uit te doen en mijn ega gaat op de Twin rijden.
Dus als er liefhebbers zijn? Ook de Alsp is helemaal uit elkaar geweest en alles wat maar enigszins versleten was is vervangen.
full
 
:W allemaal

Het is hier best rustig.

Heb van de week een touring kuip ruit gekocht via marktplaats voor de Alp dat rijdt een stuk beter zit minder in de rijwind. *O*

En heb alvast moffen gekocht voor de winter maanden is een stuk goedkoper dan verwarmde handschoen. :Y

[afbeelding]

En heb winterbanden besteld van Heidenau, ben benieuwd hoe dat rijdt in de winter.

[afbeelding]

Zo, jij bent goed aan het voorbereiden voor de winter!

Ik heb twee weken terug mijn achterbrug in de hammerite gezet, pekelproef 8-) .

Ben benieuwd naar die Heidenau banden, heb er zelf ook al paar keer naar gekeken. Hoor graag wat je ervan vindt.

IMG_5328.jpg


Nog een foto van afgelopen zomer; de Transfagarasan in Roemenië.
 
Laatst bewerkt:
Zo, jij bent goed aan het voorbereiden voor de winter!

Ik heb twee weken terug mijn achterbrug in de hammerite gezet, pekelproef 8-) .

Ben benieuwd naar die Heidenau banden, heb er zelf ook al paar keer naar gekeken. Hoor graag wat je ervan vindt.


Yep heb geleerd van de eerste X, door rijden in de winter met de gevens die ik nu heb pak ik het ff wat anders aan. Hoop eigenlijk op een zachte winter. :Y

Zal je op de hoogte houden van de banden ben zelf ook erg benieuwd hoor diverse verhalen er over.

Hammerite is goed spul, roesten zal die voorlopig niet doen.
 
Net op tijd van oma gered!

Ik ben op zoek naar een middenbok voor men transalpje. Weet iemand een tweedehands of een goedkopen middenbok liggen? waarschijnlijk niet, maar ik kan het maar vragen :)

De set kost nieuw 145 euro. Maar een goedkopere tweedehands zou leuk zijn natuurlijk...
 
Ik heb geen idee, maar de middenbokken bij boonstraparts lijken veel op die van de xl600:

stand-set-xl600vkvlvmvnvpvr-xl600v-transalp-1993-germany_bigecm9h42fop0100_b446.gif


Al maken ze bij boonstra ook onderscheid in middenbok tussen 2000-2004 en 2004-2007 model, terwijl ik zelf geen verschil kan zien. Misschien dat die bij de 600 niet past, omdat daar de uitlaat in de weg zit ofzo.

Vraag anders eens aan die twee transalp handelaren, waarvan ik je de mailadressen gepm'd heb, of ze nog een middenbok voor je hebben.
 
Thanks, Ik had al even gemaild hiernet en had al direct antwoord. Voor 75 euro kan ik er al een hebben *O*

Wel nog even kijken wat de andere antwoord, maar das toch al een min of meer schappelijke prijs lijkt me. Vooral omdat ik dan alle onderhoud zelf kan doen!
 
Hallo mensen, wat is jullie ervaring met het vervangen van de demper van de Transalp? Mijn demper is gescheurd, en er moet een andere op. Het is een xl600v. Ik begreep dat origineel vrij prijzig is, verder is er Marving, Laser en wat mij wel aanspreekt een vervangende demper van MIVV die lijkt op de originele. Maar hier kan ik niets over vinden.

Wat is jullie idee hierover?

Ik zou het zelf willen proberen te monteren...
 
Let er even op of de uitlaat een E-keurmerk heeft. De laseruitlaat komt in twee versies, met en zonder E-keur. In Duitsland en ook in Luxemburg willen ze daar nog eens op controleren. Ik heb daar zelf voor een pinksterweekendtrip met een clubje van MF naar de Eifel speciaal een ori-uitlaat voor gekocht. Ben overigens niet gecontroleerd. Maar er zijn ook andere verhalen op MF.

Kijk eens op www.ebay.de en zoek op 'Transalp auspuff'. Ik kocht daar voor 130,- euro mijn ori uitlaat in nieuwstaat.
 
Ik had op mijn Transalp XL600 de laser produro gehad, staat goed op je TA!

ik heb beide geprobeerd, de keuze uit:
- de sport
- de street legal (e keur)

Ik zou persoonlijk voor de street legal versie gaan, na een lange tijd begint de sport versie aardig te vervelen. De street legal is beschaafder en gekeurd.

Kijk hier voor mijn filmpje van destijds:

foto: ImageShack - Best place for all of your image hosting and image sharing needs

helaas past hij niet (zonder aanpassingen) op de TA xl650 -O-

(nog een tip voor alle TA rijders, haal 1 keer per jaar je demper even los en hij gaat langer mee, klem even inspuiten en roestplekjes behandelen)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan