Honda CB700SC Nighthawk S '84-'86

En nog es wegwezen oma!

Wat een stilte hier! Hebben jullie de eerste kilometers alweer gemaakt?

Ik rij het hele jaar door WW, en ben dus alweer aardig onderweg dit jaar. Iets vervelender is het dat ik laatst een aanrijdinkje heb gehad. Zelf heb ik gelukkig niks, maar mn geliefde Hawk ziet er nu een beetje treurig uit. Uitlaat aan beide kanten flink verbogen, knipperlichten, dat soort dingen. Hij is wel rijbaar op het moment.
Wat mij betreft heeft de tegenpartij de schuld hierin, en ik heb alles ingediend. Even afwachten wat er gaat gebeuren. Ik denk dat ik het beestje weer zo goed en kwaad als het gaat in goede staat wil brengen. Ik hou jullie op de hoogte!
 
Hey Hawk,

Die van mij heeft nog best goede uitlaten maar krijg ik denk ik niet meer aan het rijden. Mocht jij hem kunnen gebruiken voor onderdelen laat maar even weten, dan regelen wel we wel wat.

De tank, de buddy en de knipperlichten zien er niet meer uit, maar hij loopt nog wel, maar dan alleen op de choke: de gaskabel zit vast en moet vervangen worden, dan rijdt ie wel weer.
 
Hoi Marker
Erg tof van je, ik hou het in gedachten! Eerst eens afwachten wat de verzekering zegt :)
mijn knippers doen het nog prima!
 
Goedesmorgens,

Afgelopen zaterdag de 1e grote rit gemaakt met de NH. Het was de voorjaarsrit die elk jaar door Bert Lanser wordt uitgezet en start vanaf zijn bedrijf. Geweldige rit. via Wekrendam ri Zaltbommel gereden, daar de brug over en via lekkere bochtige dijkjes weer terug naar Dordrecht.

De oude tuf starte perfect en liep als een zonnetje. Ik had voor de winter de carbs leeg laten lopen, een toevoeging in de tank gedaan en de lader erop.

als alles vlgs planning verloopt is dit het laatste seizoen voor deHonda, aangezien er een vervanger gepland is voor vlgd voorjaar. Ik zal tzt wel een berichtje achterlaten, mocht er interesse zijn.

Rookt niet, lekt niet, blok gereviseerd, hyper-pro voorvering, superbike stuur, schakelsetje en net 53000km's (geen mijlen) is Canadese 750.

Kans bestaat dat ik geen afscheid kan nemen, maar dan moet ie wel een slaapplaatsje hebben. " The shed isn't big enough for two"

Is iedereen alweer gestart dit voorjaar? (los vd pekelrijders)
 
Hoi mede Nighthawk rijders.

Wie heeft er voor een '86er Nighthawk nog een achterbrug/swingarm liggen welke in goede staat is?

Vandaag mijn voorvork keringen en voorremmen laten vervangen kwam de motorzaak met de mededeling dat mijn achterbrug aardig krokant was. Daar de achterbruggen niet voor het oprapen liggen op MP hier mijn oproep.

Ik las trouwens dat dezelfde achterbrug onder een Magna zit? Wie weet raad???

Mvgr,

Henk
 
De eerste mijlen staan er weer op... ben aan m'n 3e beurtje toe in 1,5 jaar...
Meteen ook de koppelingsplaten vervangen en hopen dat hij niet meer gaat slippen.
Nu nog een nieuwe stuur....
En eigenlijk ook nieuwe bochten, kontje en kuipje 't liefst, haha.
Die hebben hun beste tijd gehad...
Staat een mooie sloper op Marktplaats... maarja... biedingen staan nu op 300.... als ik plek had in de schuur.... hehe
 
Staat een mooie sloper op Marktplaats... maarja... biedingen staan nu op 300.... als ik plek had in de schuur.... hehe~[/quote]


heb gelukkig nog 3/4nighthawk op voorraad,alleen gaan bij mij altijd dingen kapot die je net niet hebt :?
 
Hm, de laatste tijd verbruikt m'n nighthawk meer benzine...
Kan aan m'n rijstijl liggen, maar ik vermoed de carb afstelling.

Daar ga ik deze week eens wat aan doen. Laat ik maar eens beginnen met het synchroniseren.
 
Oei, zie net dat ik al 1000 mijl over m'n beurt heen zit.
Gelukkig heb ik alles inmiddels in huis om 'm te servicen.
 
Gisteren met het Gooi Topic een mooie rit gereden.
Onderweg kwam er een andere groep motorrijders tegemoet.

En 3x raden wat ik zag rijden ;) ?

Juist ja. Een Zwart Rode Nighthawk!
Het ging erg vlug, maar ik denk gezien te hebben dat het een '86 model was!

Dit is de 2e die ik in het wild tegen ben gekomen tot nu toe!
 
Beste lezers,

Ik ben van plan een Honda Nighthawk te gaan kopen. Hij staat momenteel op MP te koop plaats is nijverdal. Kan een van jullie bezitters mij aangeven of het een origineel is en of een bedrag van 800 euro reeel is voor zo'n motor. Dinsdag ga ik een proefrit maken Ik heb het topic al doorgelezen en weet nu waar ik ongeveer op moet gaan letten. Zijn er nog speciale aandachtspunten. En als ik lees dat er 26164 mph mee is gereden mag ik er dan van uitgaan dat hij nog niet rond is geweest??
 
Die ziet er netjes uit.
Om rond geweest te zijn moet er toch echt 126.164 op staan.... dat is zo'n 200.000km
Dus dat zal je meteen merken. Een motor die er zo goed uit ziet heeft vast niet zoveel km's erop staan.

800 euro lijkt mij een hele nette prijs voor deze motor.
Succes!
 
Beste lezers,

Ik ben van plan een Honda Nighthawk te gaan kopen. Hij staat momenteel op MP te koop plaats is nijverdal. Kan een van jullie bezitters mij aangeven of het een origineel is en of een bedrag van 800 euro reeel is voor zo'n motor. Dinsdag ga ik een proefrit maken Ik heb het topic al doorgelezen en weet nu waar ik ongeveer op moet gaan letten. Zijn er nog speciale aandachtspunten. En als ik lees dat er 26164 mph mee is gereden mag ik er dan van uitgaan dat hij nog niet rond is geweest??


Hij ziet er zeker goed uit, en ook origineel. Ik vind de mijne wat klunkig rijden, let er op of je 'm makkelijk in neutraal krijgt en ook er weer uit. Bij de mijne moet ik af en toe eerst een stukje bewegen voordat hij in de neutraal schiet, en als ik dat niet heb gedaan krijg ik m vaak ook niet in z'n 1.
Als er 26164 mijl per uur mee is gereden(of gevlogen) en diegene heeft 't overleefd, zou ik 'm kopen :]
 
Dank voor de snelle reactie's. Vanavond een proefrit maken en wellicht hebben jullie er dan een forum bezoeker bij.
 
Hij reed als een speer. Ruim een uur mee gereden. Er zat een mooi geluid in, schakelen ging goed (zie eerder in het Forum) Geen deukjes alleen wat steenslag maar dat is logisch. Maar toen aan het eind van de rit ik even op de parkeer plek stond om er omheen te lopen zag ik een heel klein beetje olie op de linker kant van het blok

Nog even een noodstop maken voor de remmen alleen liet ik hem hierbij afslaan en toen ik hem weer wilde starten deed hij niets meer Maar dan ook helemaal niets meer. Ik die man gebeld en binnen een paar minuten was hij er samen met een kennis. Waarschijnlijk de accu helemaal leeg. De Lampen en claxon deden het wel. Maar de startmotor niet. De verkoper snapte er niets van hij had er net vorig jaar een nieuwe accu in gedaan Uiteindelijk aangedrukt en gelijk liep hij weer. Naar zijn huis gereden. En daar gaf ik nog wel aan dat een accu leeg kan lopen maar ik het wel raar vond dat ik na een rit van bijna een uur hem niet 1 x kon starten een accu laad zich toch ook op tijdens het rijden? Hij liet het nakijken. Ik heb hem gezegd dat hij contact kan opnemen met me als alles gemaakt is.

Nogmaals echt een lekkere motor die mooi rijd jammer (of juist goed) dat hij niet meer wilde anders had ik hem gelijk gekocht. Nu even afwachten wet het euvel is en of het idd. alleen de accu is.

Is er iets bekend over de dynamo's van de nighthawk. En loopt een accu zo snel leeg in de winter.
 
Laatst bewerkt:
uiteindelijk was het koolstof in de starmotor. Dit is schoongemaakt en nu zou hij het weer moeten doen. Op voor spraak dat hij het doet GEKOCHT. Mooie motor voor een mooie prijs. Mijn oude motor ook vandaag verkocht. dus helemaal blij.
 
Zo, vandaag lekkage brandstof verholpen. Gisteren stukje gereden, ineens een erge benzinelucht, direct gestopt, drup, drup, drup...... Dacht eerst dat het de o-ringen in het t stuk tussen de carburateurs was. Paar nieuwe gekregen bij de motorzaak in Zwolle. Alles weer ingebouwd, startten en nog steeds lekken. Blijkt de slang tussen tank en carbs poreus te zijn, allemaar kleine scheurtjes erin. Was moeilijk te zien omdat er zo'n geweven sok omheen zit. Nu is dit weer dicht. Blijkt dat m'n linker poot olie verliest. Is ook elke keer wat anders met die ouwe meuk. Maar even nieuwe keerringen besteld, heb ik zaterdag weer wat te doen. Pffft
 
Terug
Bovenaan Onderaan