Het alles dominerende NX650 Dominator topic - deel 2

Ik heb er indertijd ook al eentje gemaakt, maar niet zo mooi als die van Zora. Maar werkt wel.

20120323140521280.jpg


sam0264dr.jpg


sam0263d.jpg


sam0262t.jpg




Grt.
Jelo
 
Laatst bewerkt:
Vind die van jou ook erg mooi hoor Jelo, valt iig een stuk minder op ;)
Heb jij die zelf gemaakt? Benieuwd hoe je dat gedaan hebt.
 
Vlak plaatje 2vormgegeven platen. Op het vlakke plaat lassen.
Lassem vlakslijpen, spuiten en klaar ;)

Achja ik werk tegenwoordig ook maar bij een,staalconstructiebedrijf.



Ben trouwens eindelijk van al,mn donordomi spul af!

Grz
 
Hallo,
wie kan me helpen met info??
ik heb een originele dominator voorvelg 21''(en wil deze behouden) en wil er een grotere schijfrem op plaatsen.
zijn er (schijven+eventueel spacers) te koop om hier op te plaatsen?de reden hiervoor is, dat ik op vakantie ga naar de dolomieten(samen met naked bike's en supersportmotoren) en ik niet in vogelvlucht naar beneden wil in de afdalingen door remproblemen!!
 
Met alleen een grotere schijf ga je het niet redden.....
Je hebt een dikke 1 pitter man, die remmen ook goed op de motor hoor......
 
ik ga een andere rempomp monteren evenals stalen remleidingen.en natuurlijk wat afremmen op de motor maar ik wil toch wat ,,reserve'' hebben.
 
Hallo,
wie kan me helpen met info??
ik heb een originele dominator voorvelg 21''(en wil deze behouden) en wil er een grotere schijfrem op plaatsen.
zijn er (schijven+eventueel spacers) te koop om hier op te plaatsen?de reden hiervoor is, dat ik op vakantie ga naar de dolomieten(samen met naked bike's en supersportmotoren) en ik niet in vogelvlucht naar beneden wil in de afdalingen door remproblemen!!

Een stalen remleiding,goede (OEM) remblokken en goed ontluchten + nieuwe remvloeistof doet veel. Ook een rempomp revisiesetje kan wonderen doen,zeker als de motor wat jaren/km's heeft.Check ook de zuigers in de klauw en of de klauw goed kan "vlotten"

Er is ook een 280mm remschijf met een goede prijs op de markt als dit alles niet voldoet.

Stuur me maar een PM bij interesse.
 
Xrmanu, hoe denk jij wat betreft een oliekoeler? op de NX

Had aan de rest ook nog een vraagje, Je olie is echt te warm geworden als je de dop eraf draait en er een flinke walm in hangt toch?
 
is dat niet gewoon het vocht en troep die erin zit die verdampt?
als je te vaak kleine stukjes rijd word ie niet heet genoeg en slaat er vocht op neer.
ik weet het niet zeker bij domi's maar bij mijn kevertje kan de olie tot 140 graden worden en dan kookt al het water dat erin zit er flink agressief uit!
 
Hallo heren,

Ik heb een mooie NX650 op het oog uit 98' nou heeft deze 45000 gelopen. Is dit een hoge kilometerstand voor een Domi?

MVg Gerlof Bremmer
 
He gerlof.

Ik vind het allemaal wel meevallen 45dkm/14jaar

Foto's?

Km stand is niet alles bv 1000km raggen niet opwarmen of 6000km rustig netjes opwarmen
 
wat tim zegt, er zijn domi's die meteen vol gas door een akker getrokken worden of direct met 140 over een snelweg gejaagd en er zijn er die eerst netjes warm gereden worden en hun beurten krijgen.
vaak kan je aan de staat van de motor wel zien hoe ie is onderhouden maar ook dat zegt niet alles.
banden, tandwielen, zadeldek, handvaten, onderkant van de steppies zijn vaak goeie indicatoren hoe iemand met het ding is omgegaan.
 
Ik begrijp het, in ieder geval bedankt voor de reactie.
Maar die prijs is niet te mooi om waar te zijn voor een NX650 uit 98'?
 
hé das exact dezelfde kleurstelling als ik heb :)

Gerlof, net zoals screw zij kijk goed naar de motor zelf.

Schuur/kras schade aan onderkant stepjes/onderkant voorpoten/stuur duid vaak aan offroad of een keertje gevallen. Je mag hier best naar vragen natuurlijk.
Verder ff naar het oliepijl kijken en de kleur v/d olie.
Vragen of hij zelf onderhoud deed of heb laten doen [en wat is er dan gedaan]
Tja en verder weten hoe een mooi afgestelde domi klinkt, en dan vergelijken.
Vind namelijk dat je 1 cilinders goed kan horen of er wat mee is of niet ;)

Groetjs!


PS zeker niet een heel gekke prijs.
 
Laatst bewerkt:
Prijs lijkt me niet abnormaal laag hoor, maar inderdaad wel even goed opletten.
1 dingetje, die banden. Ik heb er nog nooit van gehoord en kan via google ook niks vinden, kennen jullie het merk Vonkel?






:+
 
Terug
Bovenaan Onderaan