Kawasaki motorscooter J300

Terugroep-actie vanwege het feit dat de motor tijdens het 'gas loslaten' en uitrollen, kan afslaan. dat was wel van toepassing bij mijn proefrit op de J300 welke ik niet heb gekocht, bij mijn huidige ken ik 't probleem niet zo. Maartoch, hij mag voor zijn 6000 beurtje..kunnen ze dat gelijk aanpakken.

Een enkele keer heb ik dat ook met mijn Kymco DT300 maar dat is alleen bij koude motor. Ik lig er niet wakker van. Maar weeet iemand of die terugroepactie ook geldt voor de Kymco en wat ze dan aanpassen?
 
Tijdens een scooterexpress dag reed ik een proefrit op een kymco 300cc die ook afsloeg.
Het was een kymco people 300 s die afsloeg, 1 maal maar daarna niet meer, jammer van deze scooter is de hele kleine ruimte onder het zadel, voor de rest reed hij best prettig.
 
Kun je op android niet ``snelwegen vermijden`` inschakelen?
Of is dat toch niet zo ideaal?

Er is nogal n verschil tussen "vermijd snelwegen" en "kronkelwegen"

Kronkelwegen kan je in 3 standen regelen. Wij zetten m altijd op maximaal want dan rij je over de 60 km landweggetjes...genieten.
Ik laat mn tomtom kastje ombouwen naar rider, want die kronkelwegen zijn geweldig
 
@zuunig
Heb het misschien 2 à 3 keer mee gemaakt en er geen aandacht aan geschonken, omdat hij direct weer startte als ik op de startknop drukte en een rem lichtjes gebruikte nog voor ik stil stond.
 
Mijn J heeft afgelopen woensdag zijn update gehad ivm. het uitvallen van de motor.
Is mij enkele weken geleden bij het uitrollen overkomen.
Als het goed is is het nu opgelost,was 5 minuten werk.
 
Ook de mijne heeft een update gekregen. merk eigenlijk geen verschil met na de update of ervoor. Wel is er een 6000 km beurt uitgevoerd. Ik kreeg tevens de opmerking mee dat mijn standaard gemonteerde achterband (de maxxis) al bijna aan vervanging toe zou zijn. Oeps... lijkt mij best snel bij kilometerstand 6800. Nog meer van die ervaringen?
 
Tijdens het uitvoeren van de kleine beurt een leenmotor meegekregen, een Yamaha XJ 600. Oud beestje, maar daardoor realiseerde ik wel waarom ik ook alweer voor een motorscooter had gekozen. Wat een gedoe, al dat schakelen. Wel lekker veel vermogen,maar geel fijne rij-houding. Dat licht voorover zitten (de sportieve houding) zorgde al snel voor last in mijn nek, al was het weinig.

Ik was erg blij dat ik mijn J300 weer terug mocht ontvangen, wat een heerlijkheid.
 
Gewoon heerlijk relaxed rijden op zo'n scooter en lekker ruimte onder het zadel en verbruik aangenaam laag.
 
Ook de mijne heeft een update gekregen. merk eigenlijk geen verschil met na de update of ervoor. Wel is er een 6000 km beurt uitgevoerd. Ik kreeg tevens de opmerking mee dat mijn standaard gemonteerde achterband (de maxxis) al bijna aan vervanging toe zou zijn. Oeps... lijkt mij best snel bij kilometerstand 6800. Nog meer van die ervaringen?
Is die update garantiewerk of moet je dat betalen? Ik heb zelf een Kymco Downtown en weet niet of de software hetzelfde is. Voor die ene keer dat hij uitvalt is het niet onoverkomelijk. Toen ik hem begin dit jaar kocht met 7.000 km zaten er al Michelin City Grip Winter op. Nu staat de teller op 18.500 km en de voorband heb ik nog dezelfde. Dat winter moet je niet zo letterlijk nemen bij deze band. Met orignele banden heb ik geen ervaring.
 
De update (het woord "sjoemelsoftware" schiet ineens in mijn hoofd) kost niets. Ook het arbeidsloon wordt netjes verrekend en in mindering gebracht op de factuur van de 6000 km beurt.

Ik ga ook over op de citygrips, op de PCX had ik deze er ook onder zitten. Prima grip, ook bij nat weer en veel kilometers rijplezier. De huidige band kan nog even mee, volgens de dealer nog max 2000 km, dus die heb ik niet laten vervangen.
 
Nu doe ik het onderhoud zelf dus dan zal een update niet gratis zijn. Maar zal ook niet zo duur zijn lijkt mij. Nu vind ik het ook niet echt storend hoor.

Achter heb ik nu een Heidenau band. ik hoorde goede verhalen over Heidenau en het bevalt mij ook prima. Gevoelsmatig bevalt het beter dan City Grip. Maar ik moet zeggen is puur gevoelsmatig hoor. Ik heb twee keer een Scooter gekocht waar City Grip al op zat. En als je dan een band vernieuwt is die weer mooi rond, dus dat merk je ook met insturen vooral op nat wegdek is mijn ervaring.
 
@safety1
Met de eerste maxxis achterband heb ik bijna 20.000km gereden [was wel "vierkant" i.v.m. veel snelweg] en de voorband zelfs ±24.000km.
Dus bij 7.000km vind ik wel snel ook al zou je een sportieve rijstijl hebben.
 
tja, ik geef wel gas, maar ook weer niet overdreven. Ik had dan ook begrepen dat de maxxis een wat hardere compound rubber had, waardoor er meer kilometers mee te maken waren. Ik stond dus te kijken van de opmerking dat de achterband bijna aan vervanging toe was. . Ach, toch even uitgesteld.
 
ik rij ook hoog uit maar 10000km met een nieuwe band dan zijn ze echt op.
waar andere soms het dubbele rijden.
mijn iedee is dat ik regelmatig meerdaagse trips maak in de zomer waardoor je banden zeer warm worden en dubbel zo hard slijten?
veel snelwegrijden gaat ook hard.
af en toe rult het zo me band af als ik er overheen wrijf bv in de eifel.
 
Laatst bewerkt:
Veel remmen op 't achterwiel (bijremmen met voorwiel) heeft natuurlijk ook effect. Dat doe ik dan wel flink :-) Zal ook wel effect hebben.

Reed van de week bij het werk weg (uitrit uit, naar links). het had wat gemiezerd en ik gaf ( zoals wel vaker) lekker gas. In de bocht kwam ik er opeens achter dat ik driftend door de bocht aan het trekken was...Niets gebeurd door mijn 'natuurlijke correctie' maarre de J300 is zeker niet de PXC 125.
 
Nieuwe update, reeds uitvoerig getest en mijn conclusie -> SLECHT.
Het motorblok zakt veel trager in toerental bij het loslaten van de gas waardoor de motor inderdaad niet kan afslaan.
Dit heeft echter een zeer onnatuurlijk gevoel. Het toerental bij stationair draaien is ook hoger waardoor deze tijdens warm weer nog meer op de ventilator zal draaien (wat hij voor de update al vaak diende te doen bij lange rit +- 3u aan gemiddelde van 65km/h (toerrit).
Mijn conclusie, zal binnenkort naar dealer gaan en vragen of terugbrengen naar vorige setting mogelijk is.
 
Nieuwe update, reeds uitvoerig getest en mijn conclusie -> SLECHT.
Het motorblok zakt veel trager in toerental bij het loslaten van de gas waardoor de motor inderdaad niet kan afslaan.
Dit heeft echter een zeer onnatuurlijk gevoel. Het toerental bij stationair draaien is ook hoger waardoor deze tijdens warm weer nog meer op de ventilator zal draaien (wat hij voor de update al vaak diende te doen bij lange rit +- 3u aan gemiddelde van 65km/h (toerrit).
Mijn conclusie, zal binnenkort naar dealer gaan en vragen of terugbrengen naar vorige setting mogelijk is.
Ik heb m ook laten uitvoeren en mij viel op dat ie ook slechter aanslaat bij koude start. Hebben meer mensen dit?
En idd duwt ie veel meer door dan voorheen , ik was gewend met gas loslaten af te remmen voor bepaalde bochten op mijn woon-werk verkeer, moet nu echter of veel eerder van gas af of bijremmen.
Ben benieuwd of jouw dealert de originele mapping kan/mag terug zetten....
 
Dan laat ik de setting bij de DT ook staan. Paar keer dat die afsloeg was einde van de straat. Met koud weer houd ik nu het gas ietsje boven stationair als koppeling wel vrij is, beetje op gevoel maar geen last meer van afslaan. Als de motor iets opgewarmd is heb ik er nooit last van.

Dat uitbreken van het achterwiel heb ik met een scooter ook eerder dan voorheen met zwaardere motoren onder vergelijkbare weersomstandighede (nat, glad). Misschien dat de kleinere wielen en de CVT hiermee te maken hebben. Met gladheid vind ik dat je met een handmatige koppeling toch meer gevoel en controle hebt. Maar goed, als je het weet gaat het met de scoot ook prima.
 
Koude start herken ik ook. Vroegah, kwam ie tot leven met een druk op de knop...nu moet ik aan het gas draaien...echt niet leuk als ie aanslaat en het achterwiel raakt de grond.
 
Gaat ik doen; Is het zo dat als je hem start, je de rem hendel in moet knijpen?
Anders start ie toch niet?? Als ie aanslaat, staat je wiel toch stil? Nu duidelijk?
 
Terug
Bovenaan Onderaan