MF Gooi en Vechtstreek Deel 147.... Lente Editie!

Polletje voor Seabert!

  • Als je met lessen al geen lol hebt...

    Stemmen: 16 41,0%
  • Stoppen!

    Stemmen: 1 2,6%
  • Handschoen met ruitenwisser!!

    Stemmen: 3 7,7%
  • www.saabforum.nl

    Stemmen: 2 5,1%
  • Hou vol! Ooit wordt het leuk

    Stemmen: 6 15,4%
  • Ben jij CBFriddert :?

    Stemmen: 6 15,4%
  • BAN!

    Stemmen: 4 10,3%
  • Ik bel MotoJon wel ff :(

    Stemmen: 1 2,6%

  • Totaal aantal stemmers
    39
Status
Niet open voor verdere reacties.
full
 
Jaja.. je weekend account zeker! 'ff' je hakken uitdoen, het is weer maandag.

Mmmm...busted. Nou ja, kan ik net zo goed helemaal uit de kast komen. Ik draag nou eenmaal graag mijn roze broek en ik heb mezelf Flowerzz genoemd omdat mijn favoriete schoenen bloemetjes hebben...

Kunnen jullie ermee leven, denk je, ff wennen, misschien? *D
 
Mmmm...busted. Nou ja, kan ik net zo goed helemaal uit de kast komen. Ik draag nou eenmaal graag mijn roze broek en ik heb mezelf Flowerzz genoemd omdat mijn favoriete schoenen bloemetjes hebben...

Kunnen jullie ermee leven, denk je, ff wennen, misschien? *D

Daarom ook die kale kop natuurlijk, dan passen al die pruiken beter. ;)
 
Ff de informatie van een brandweercollega spammen hier, het gaat om een goed doel en ik heb (nog steeds) geen faceboek! :N

Beste collega, het is een lang verhaal, maar het uiteindelijke verzoek is, wanneer je facebook gebruikt, of je onze facebookpagina Kleingroenendaal wil delen en de foto’s uitnodiging open dag 6 april wil delen.

Ik zal het zo kort mogelijk uitleggen.
Onze jongste zoon, Jaime, (18), is bekend met Tubereuze Sclerosis: epilepsie, autisme, verstandelijk beperkt (3,6 jaar), gedragsproblemen, adhd, verlatingsangst, huid- nier- leveraandoening. Ongeveer 6 jaar geleden zijn de gedragsproblemen verergerd.

Moest van school af:
Op zoek naar dagbesteding. Prachtige dagbestedingen, maar…. Niet geschikt voor Jaime. Hij was en is nog (enigszins) leerbaar (in de zelfredzaamheid). Dit zou hem niet meer worden geboden.
Wij hebben toen de stoute schoenen aangetrokken: wij gaan dit zelf realiseren. Met als einddoel (rond 2018) een kleinschalig woonproject, waar Jaime dan een van de bewoners van zal worden.

Waarom:
Scholen, instellingen en dagbestedingen werken in groepen. Deze zijn voor autisten vaak te groot. Zij krijgen dan teveel prikkels, gevolg negatief gedrag en zich ongelukkig voelen.
Vanuit de overheid is het niet mogelijk deze groepen kleiner te maken. Te duur (bezuinigingen in de zorg)
Dus, deze mensen krijgen medicatie, of nog erger: worden in een enkel geval opgesloten…….
Dit willen wij niet, zowel voor Jaime als een kleine groep andere kinderen. Wij hebben ervaren dat wanneer hij weinig prikkels krijgt, de juiste begeleiding en zinvolle op hem afgestemde dagbesteding, hij bijzonder goed in zijn vel zit.
Jaime is helaas niet de enige met dit probleem, voor hem hebben wij uiteindelijk een fijne plek kunnen krijgen op de Trappenberg in Huizen.
Helaas “zitten” er in Nederland ongeveer 2500 kinderen “thuis” omdat er voor hen nergens plek is waar intensieve begeleiding gegeven wordt (kostenplaatje overheid).

Vijf jaar geleden een pand gekocht.
Alles dus uit de kast getrokken (financieel, mentaal, fysiek).
Intussen bloemenbedrijf door laten draaien, werken aan opzet dagbesteding (kleinschalig) en Jaime thuis.
Heftig, maar we hadden en hebben het er voor over.
Een lange weg, een hoge berg, steeds drie stappen omhoog, en weer twee naar beneden (vaak ook weer drie). Zonder bloed, maar met veel stres, zweet en af en toe een traan is onlangs onze dagbesteding: Stichting Klein Groenendaal (zonder winstoogmerk, maar met een visie) een feit geworden.

Nu hebben wij met medewerking van zml-scholen De Mozarthof uit Hilversum en De Trappenberg uit Huizen een open dag (6 april) georganiseerd.
Het gaat dus om bekendheid te krijgen voor de open dag. Mogelijk ken je (of een van jouw facebookvrienden) iemand uit je omgeving die hier mogelijk interesse voor heeft. Je doet hier ons een groot plezier mee.

Alvast hartelijk dank
Met Vriendelijke groet,
Wil Hovius, Vakbekwaam-BHV-Crailo
Kleingroenendaal


wil.hovius@brandweergooivecht.nl
www.kleingroenendaal.nl
info@kleingroenendaal.nl
 
Middag :W


Jazz, *O* Gefeliciteerd *O*


Ook gister weer lekker gereden. Fred bedankt voor het voorrijden.
Allemaal bedankt voor de gezelligheid. :Y
Daarna lekker naar de eerste BBQ van dit jaar geweest :9
 
Laatst bewerkt:
Jeetje Plex, toch maar FB joh, je bereikt dan zo veel meer mensen... ;)

Of misschien wil een Gooier(t) het wel voor je spammen op FB.
Heb zelf afgezien van de MF'ers eigenlijk geen Gooiers in mijn kennissenkring.
 
Mmmm...busted. Nou ja, kan ik net zo goed helemaal uit de kast komen. Ik draag nou eenmaal graag mijn roze broek en ik heb mezelf Flowerzz genoemd omdat mijn favoriete schoenen bloemetjes hebben...

Kunnen jullie ermee leven, denk je, ff wennen, misschien? *D
Hai hai....


Eerdaags weer eens handje in handje door het bos, poepsie???
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan