S1000RR Deel 7

Misschien rare vraag maar zou op dat nieuwe model niet de oude kuipen passen? Ik vind de nieuwe look verschrikkelijk lelijk :(
Ik keek er lang naar uit en wilde hem direct halen, maar toen ik dit gedrocht zag, werd ik een beetje verdrietig haha.
 
Misschien rare vraag maar zou op dat nieuwe model niet de oude kuipen passen? Ik vind de nieuwe look verschrikkelijk lelijk :(
Ik keek er lang naar uit en wilde hem direct halen, maar toen ik dit gedrocht zag, werd ik een beetje verdrietig haha.
persoonlijk vind ik hem in het zwart wel gaaf er uit zien op de foto's.
De overige kleurstellingen vind ik echt niet mooi.
Natuurlijk eerst allemaal maar eens in het echt zien.
 
De zwarte gaat nog wel en misschien valt het mee als je die plastic-fantastic kappen onder de tank vervangt door carbon...

Maar het nadeel van een zwarte bike is toch wel dat je minder opvalt in het verkeer (zelf jarenlang ondervonden) en dat je blijft poetsen... je ziet er echt alles op...

Maar zwart blijft de mooiste kleur :)
 
Gaat hem echt niet worden. :N

P90161938_lowRes.jpg
 
Laatst bewerkt:
...grappig..., over het algemeen ontvangt het design van een BMW motorfiets in het begin maar weinig bijval...
...en dan een paar maanden later groeit het ding dan toch uit als een soort van succes-fiets...


...de hele halve wereld viel in het begin over de afwijkende koplampen, nu weten we niet beter, en vinden we het allemaal prima...
 
De zwarte gaat nog wel en misschien valt het mee als je die plastic-fantastic kappen onder de tank vervangt door carbon...

Maar het nadeel van een zwarte bike is toch wel dat je minder opvalt in het verkeer (zelf jarenlang ondervonden) en dat je blijft poetsen... je ziet er echt alles op...

Maar zwart blijft de mooiste kleur :)


Idd Erik,

Ik heb zelf een zwarte en ik poets me de rambam.
Vooral als m'n zoon van 1,5 met kelverige handjes perse op de motor wil zitten.
 
Toch erg nieuwsgierig naar wat Yamaha met de R1 heeft gedaan (3nov14 onthulling). Om nog interessant genoeg te zijn tegen de S1000RR.
 
Gaat hem echt niet worden. :N

[afbeelding]
Sorry voor zomaar inbreken, lees normaliter anoniem mee zonder te reageren puur omdat het gewoon een ontzettend vette Superbike is natuurlijk :}
Maar wil nu toch even wat zeggen :+
Vraag me echt af wat voor (beweeg)redenen ze hebben om er dan weer zo'n wipneusje op te zetten. Kan me amper voorstellen dat het significant winst op aerodynamisch en/of prestatie vlak oplevert namelijk... Of zal de designer een wipneus fan/fetisjist zijn?? :9
 
Ach, de naked is ook godsgruwelijk lelijk... Ik twijfel nog. Eerst maar eens naar de EICMA in Milaan om de nieuwe RSV4 te zien, rumor has it; 200pk. :-)
 
Vraag me echt af wat voor (beweeg)redenen ze hebben om er dan weer zo'n wipneusje op te zetten. Kan me amper voorstellen dat het significant winst op aerodynamisch en/of prestatie vlak oplevert namelijk... Of zal de designer een wipneus fan/fetisjist zijn?? :9
Het enige wat ik kan verzinnen is dat het spitse neusje meer door de wind heen snijdt, zodat de wind makkelijk om de motor geduwd kan worden...

(...dat zou ik gebruiken als techno-praatje aan de bar) :+
 
Ach, de naked is ook godsgruwelijk lelijk... Ik twijfel nog. Eerst maar eens naar de EICMA in Milaan om de nieuwe RSV4 te zien, rumor has it; 200pk. :-)
Mwa, ik vind de naked goed te pruimen... :)
Toch wel weer mooi al die 'ontwikkeling' en wedlopen op superbike gebied :P
Vraag me echt af wat voor (beweeg)redenen ze hebben om er dan weer zo'n wipneusje op te zetten. Kan me amper voorstellen dat het significant winst op aerodynamisch en/of prestatie vlak oplevert namelijk... Of zal de designer een wipneus fan/fetisjist zijn?? :9
Het enige wat ik kan verzinnen is dat het spitse neusje meer door de wind heen snijdt, zodat de wind makkelijk om de motor geduwd kan worden...

(...dat zou ik gebruiken als techno-praatje aan de bar) :+
Ja ze zullen er wel zoiets van maken ja :P
Of is is/lijkt het meer op het 'neusje van de zalm...'?? :+
 
Ach, de naked is ook godsgruwelijk lelijk... Ik twijfel nog. Eerst maar eens naar de EICMA in Milaan om de nieuwe RSV4 te zien, rumor has it; 200pk. :-)


prima...
komen we elkaar tegen daaro.
(ik weet de weg goed in milano...altijd handig

hebben nog wel ff contact van te voren..ik reis naar milaan en daarna door naar bitubo factory voor 2015 S1000RR gedoen
 
mening over de 2015

Mhwa....
tis er zeker niet slechter op geworden.
zit wat spul op waarvan ik denk "tsja..mot je ermee?"

voor mij belangrijk..
andere wielbasis, balhoofdshoek, hoogte swingarm as...

ik vindt de 2015 niet bepaald nieuw of vernieuwend....het is wel gewoon een hele aardige update waarbij wat zaken zijn doorgevoerd

ik had eigenlijk meer verwacht...had een échte "bombshell" verwacht...zo'n fiets die net zo'n indruk zo maken als destijds bij de intro van het eerste model in 2009..
ze hadden heel gemakkelijk nog meer pk's eruit kunnen toveren puur op de ECU / motormanagment...(blok heeft nog zo veeeeeel potentiel en marge), doen ze niet....kiezen voor 200pk wat natuurlijk veel is en rijbaarheid...ding moet rijbaar zijn..goede keus


vindt het verder tof dat ze het ddc als optie aanbieden en niet als standaard. goed dat men mensen de keuze zelf laat maken

over het uiterlijk....vind de oude neus wat knapper ja...boeie..
 
Het enige wat ik kan verzinnen is dat het spitse neusje meer door de wind heen snijdt, zodat de wind makkelijk om de motor geduwd kan worden...

(...dat zou ik gebruiken als techno-praatje aan de bar) :+


nou....

wie weet...
de reden voor verandering zal wellicht niet eens puur optisch zijn?
geen idee verder.

weet dat ze bij alpha racing ooit eens getest hebben met voorspatbordjes...andere modelleke. had te maken met het proberen reduceren van temperatuur op de remmen..
en dat lukte uiteindelijk...dankzij de rijwind en een "er over nagedacht" model voorspatbordje...20% reductie in remtemperatuur ivgm stock spatbordje

er zal vast een achterliggende gedachte geweest zijn bij de pruil lipje op de neus van de 2015 bmw
 
Wellicht wat meer ram-air effect (ze hebben het immers over 'een geoptimaliseerd inlaattraject), hij zit direct onder das luchtinlaat. :)
 
Ze blijven maar aan het rood vasthouden ondanks dat dat de slechts verkopende kleur is en dat de dealers er niet vanaf komen. Deze rode variant vind ik trouwens wel geslaagd.
 
Zo cool de vorige was. Zo finaal mislukt is deze nieuwe. Alleen te hopen dat deze nieuwe kwalitatief een staaltje beter is. En wel over geharde nokkenassen beschikt.
 
Wellicht wat meer ram-air effect (ze hebben het immers over 'een geoptimaliseerd inlaattraject), hij zit direct onder das luchtinlaat. :)
Tja ach, misschien ook wel eigenlijk.

Benieuwd of we het terug gaan zien aan de circuitkuipen in de WSBK. Namelijk sprake van terugkeer van BMW (officiele ondersteuning) in team van Troy Corser, mochten jullie het nog niet al gelezen hebben. :P
 
Grappig dat BMW de nieuwe S1000RR (frame) al heeft getest tijdens de 24h van Le Mans en dat het niemand is opgevallen.
 
Zo vind ik wel goed, meer carbon dus, wat ik reeds zei;

messe1prboivm5y6.jpg


messe2bimfnk2v60.jpg


messe3u0msp2khvx.jpg



Uiteraard die nummerplaathouder een flinke schop geven :+

Dan kan het wel IMHO, vooral de flanken vind ik dan beter. Dat "Tweety" snuitje neem ik dan maar voor lief :+

Maar al met al niet genoeg om de HP4 d`r voor in te ruilen.....
 
Laatst bewerkt:
Als ik nou zo'n ding bestel en er zaten als eerste montage die K3's op de foto op, dát zou wel fijn zijn. Laatste twee fietsen zaten BT016 Pro's op, meteen eraf gehaald en in de vuilcontainer gegooid. :(
 
Als ik nou zo'n ding bestel en er zaten als eerste montage die K3's op de foto op, dát zou wel fijn zijn. Laatste twee fietsen zaten BT016 Pro's op, meteen eraf gehaald en in de vuilcontainer gegooid. :(

3 x een nieuwe.

3 x bandjeswissel. elke x vraag lever hem maar met Metzelers af. 3 x nul. :(
 
Terug
Bovenaan Onderaan