1981 Suzuki GSX 750 Silver Suzi restauratie

Het gaat langzaam, maar heb er geen haast mee. Het is een leuk meerjaren project.
Tot nu toe gaat alles heel voorspoedig. Ben zelf ook benieuwd naar het eindresultaat.
 
Ik heb de chroomspullen inmiddels terug, Ziet er fantastisch uit, alleen is er onderweg een ring verdwenen.....heul raar. Geen paniek, een forumlid had er wel één voor me, geweldig!
Ik heb het blok ook al in het frame hangen en vandaag de zwarte strepen op een kapje geplakt.
full
 
Mooi project. Je pakt het grondig aan. De gsx750 zag je indertijd veel. De silver suzi veel minder. Goed dat je alles weer zo origineel mogelijk probeert te maken.
 
10 jaar trug had ik ook zo,n gsx ,wou de uitlaat eraf halen en maakte toen mee dat een aantal draadeinden voor bevestiging van de bochten spontaan afbraken,een ramp,heb toen het hele blok eruit gehaald om er met een boormachien knap bij tekomen ,kocht het beste boortje dat ik kon krijgen maar het lukte mij niet om op dezelfde plek ook maar een mm verder tekomen,heb toen de motor bij roukema afgeleverd maar die wilden er niks meer voor geven behalve een vrijwaring.
Geen idee of ik de enige ben die dit is overkomen maar die draadeindjes zijn van belabberde kwaliteit en we zijn alweer 10 jaar verder.
Ook het armpje van het benzine kraantje raakte foetsie,wat ook een hoop ergernis kan geven.
Toch leuk dat ik weer zo,n gsx terug zie die in oude glorie teruggebracht word ,ik vond het evengoed al een prachtige motor om tezien . :9
 
Laatst bewerkt:
Tot nu toe loopt alles heel voorspoedig. Ben nu een jaar bezig.
Ik doe heel rustig aan, ook om de kosten wat te spreiden. Heb er een 5-jaren plan van gemaakt.
Ik zal heus nog wel tegen wat problemen aanlopen, maar tot nu toe gaat het prima!
Ik vind zelf ook het rood/grijs prachtig. Daar is m'n oog ook op gevallen.
Naast deze rij ik ook een VFR800 ook, rood/grijs.
 
Vandaag het zadel wat TLC gegeven. De nieuw verchroomde beugel erop en flink met ledervet ingesmeerd. Ziet er beter uit, als dat ik dacht.
full
 
10 jaar trug had ik ook zo,n gsx ,wou de uitlaat eraf halen en maakte toen mee dat een aantal draadeinden voor bevestiging van de bochten spontaan afbraken,een ramp,heb toen het hele blok eruit gehaald om er met een boormachien knap bij tekomen ,kocht het beste boortje dat ik kon krijgen maar het lukte mij niet om op dezelfde plek ook maar een mm verder tekomen,heb toen de motor bij roukema afgeleverd maar die wilden er niks meer voor geven behalve een vrijwaring.
Geen idee of ik de enige ben die dit is overkomen maar die draadeindjes zijn van belabberde kwaliteit en we zijn alweer 10 jaar verder.
Ook het armpje van het benzine kraantje raakte foetsie,wat ook een hoop ergernis kan geven.
Toch leuk dat ik weer zo,n gsx terug zie die in oude glorie teruggebracht word ,ik vond het evengoed al een prachtige motor om tezien . :9

Geen idee hoe het destijds zat, maar bij de Suzuki's die ik had zat de uitlaat bevestigd dmv een binnenzeskant. Wie dat ooit bedacht heeft, geen idee... maar losdraaien na 20 jaar was er niet meer bij. Met vlam, lasapparaat, wringijzer, slagmoersleutel.. maakte allemaal geen zak uit, vast zat het.
Nu sleutel ik aan een Honda van ruim 30 jaar oud en daar zit de uitlaat vast op draadeindjes met een dopmoer er overheen. dat komt zo los. Een hoop dingen zijn voor mijn gevoel beter uitgedacht. Dat zie je ook wel terug in de aanschafprijs natuurlijk.

Volgens mij heeft mijn buurman jaren geleden nog een silver gehad... Of iig iets in dezelfde kleuren, dacht alleen dat dat een 450cc ofzo was. Maar ik was 8, dus kan het me niet zo goed meer herinneren misschien.
 
Laatst bewerkt:
Geen idee of het zadel origineel is.....
M'n motor is een type GSX750 EX. Misschien dat dat verschil maakt..?
 
Nee dat maakt niet uit. De ex staat voor het bouwjaar. 81
Et voor 80.

Denk dat het wel een origineel zadel is alleen wat aangepast. De sjopper/custom versies hebben bij nader inzien geen beugel die aan het zadel vastzit.

Maar evengoed word het een hele nette fiets :Y
 
Laatst bewerkt:
Als ik google op zadels van de GSX, dan zie ik wel exemplaren met stiksels.....
Dat heeft de mijne niet.
 
Ja, ziet er mooi uit hé?
Maar nu liggen de andere delen bij de spuiter. De tank, zijkappen, voorspatbord en kontje.
Ik kan niet wachten tot hij er klaar mee is. Een buurman verderop is airbrusher......spannend!
 
Nou, voor het eerst de accu er aan gezet...
De toeter doet het, de startmotor gaat rond.
De verlichting..??? Als ik het linker knipperlicht aan doe, gaat ie rechts branden, doe ik de rechter knipperlicht aan, dan brandt de koplamp......Dat wordt nog ff een puzzel, haha!
 
Hé een update *O*
Mooi dat je al zo ver bent, de elektra is niet heel schokkend. kwestie van schema erbij en kleurtjes volgen. Kan zijn dat je ergens een massa mist of slechte massa hebt, aangezien alles nu vers in de verf zit. Maar zoals nu lijkt zit er een draadje verkeerd.

Mis alleen een fotootje :+
 
Ik wacht nog steeds op de gespoten delen, tank, voorspatbord, zijkappen, kontje.
M'n stuur is nog bij de verchromer. Daar wacht ik op om verder te gaan. Maar ik heb vorige week een accu gehaald, om alvast een beetje het electrisch te testen. Tijdens de demontage veel foto's gemaakt (dacht ik), maar ik had wel meer details foto's kunnen maken.... Ergens heb ik twee dikke rode draden, die ik wellicht verwisseld heb....
Maar ik heb nog vakantie. Lekker tijd om te pielen.
Ik zal eens zoeken voor een schema. Volgens mij had ik er ééntje...
 
Het heeft een tijdje stil gestaan wegens een scheiding, maar ben weer een stukje verder met de Zilver Suzi.
Ik had 2 uitlaten. Een originele die verrot was en een Nico Bakker uitlaat....
Ik wil de motor zo origineel mogelijk houden, maar heb toch voorlopig gekozen voor de Nico Bakker uitlaat.
M'n zwager heeft een tussenstuk van RVS gelast en gisteren voor het eerst leven in het blok gekregen !!!!
Als een kind zo blij !! Een heerlijk geluidje.
full
 
Het heeft even geduurt, maar de spullen van de spuiter zijn terug.
1 klein foutje heeft ie gemaakt. op de kleine strippen tussen de zijkappen en het kontje zitten de strepen niet goed, maar dat gaat ie nog fixen. Toc wil ik jullie laten zien hoe het geworden is.
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan